امام‌جمعه کرج:

استفاده‌ی کاربردی از معارف قرآن، کلید حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه است

فضای مجازی ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰

 

قرآن اقتصاد

جمعی از دانش آموزان نخبه‌ی قرآنی ناحیه‌ی ۳ آموزش‌وپرورش کرج، با همراهی مدیر آموزش‌وپرورش این ناحیه و والدین دانش آموزان، با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار با تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشتند: زمان آغاز سال برای هر گروهی و هر فعالیتی متفاوت است، به‌عنوان‌مثال تقویم کشاورزی، از ابتدای فصل کاشت و تقویم تحصیلی از شروع فصل درس آغاز می‌گردد.

ایشان ابتدای سال اهل معرفت را ماه رمضان دانسته و تصریح کردند: کسی که به ارزش وجودی خود پی برده باشد و بداند که در این مدت محدود دنیا باید به کمال برسد، از ماه رمضان غافل نیست.

امام‌جمعه کرج، با تأکید بر مطالعه‌ی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان قرآنی، بیان داشتند: اگر جامعه قرآنی شود بسیاری از مسائلی که در جامعه وجود دارند، اصلاح خواهند شد.

آیت‌الله حسینی همدانی، خاطرنشان ساختند: در بیان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و بزرگان، قرآن کتاب هدایت و زندگی نامیده شده است که اگر معارف آن در زندگی فردی و اجتماعی جاری باشد، بسیاری از معضلات اجتماعی موجود در سطح ملی و بین‌المللی، ریشه‌کن خواهند شد.

ایشان یادآور شدند: رسالت پیامبری رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) محدود به یک منطقه نبود و بالطبع، کتاب و شریعت او نیز خطاب به همه‌ی انسان‌ها در همه جای عالم و دستورالعمل و مصباحی برای همه‌ی بشریت است.

ایشان افزودند: چراغ راه سعادتمندی جامعه قرآن است و برای رسیدن به کمال گریزی از این چراغ نیست؛ اما متأسفانه عده‌ای چراغ پرنور را رها کرده و به دنبال روشن کردن مسیر خود با شمع هستند.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه شهر کرج، تصریح کردند: وقتی به کتاب‌های با موضوع موفقیت و پیشرفت مراجعه می‌کنید، می‌بینید که تمام این حرف‌ها، اشاره‌ به همان معارف قرآن و کلام اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دارد که با بیانی دیگر گفته‌شده‌اند؛ پس چرا باید داشته‌ها و منابع خود را کنار بگذاریم و به سراغ مطالبی برویم که معلوم نیست چه مقدار از آن‌ها صحیح است.

ایشان تأکید کردند: ما برای حل همه‌ی مشکلات خود در همه‌ی زمینه‌ها، نیازمند مراجعه به قرآن هستیم، مثلاً در اقتصاد که یکی از پرتکرارترین مباحث مطرح‌شده در قرآن است؛ آیات بسیاری در این زمینه‌داریم که به‌طور کامل مسائل و مشکلات و راه‌حل این مشکلات در اقتصاد را نشان می‌دهند ولی متأسفانه این دستورات در جامعه مغفول مانده‌اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: قران باید به شکل صحیح و به‌طور کاربردی وارد متن زندگی مردم شود تا برکات آن در جامعه هویدا گردد؛ هرچقدر درزمینه‌ی قرآن کارکنیم کم است و هر چه بیشتر در این زمینه کارکنیم، زمینه‌ی بهبود مادی و معنوی شرایط مردم و جامعه را فراهم کرده‌ایم.

ایشان حفظ موضوعی قرآن را بسیار باارزش دانسته و بیان داشتند: پس از حفظ صورت قرآن، همت و تلاش‌ها باید بر کاربردی کردن قرآن در زندگی و درک معانی و مفاهیم آن استوار شود؛ حفظ موضوعی باعث عمق‌بخشی به آشنایی افراد با قرآن می‌گردد و این مسئله باید در دستور کار مربیان و اولیا قرار گیرد.

برای مشاهده‌ی تصاویر این دیدار، اینجا کلیک کنید.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.