امام‌جمعه کرج:

دولت به‌جای نظریه‌پردازی، به مسائل اجرایی و اقتصادی کشور بپردازد

فضای مجازی ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰

نماز جمعه نظریه پردازی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: بر اساس آیات قرآن کریم، پروردگار متعال مال آلوده به ربا را کم می‌کند و از بین می‌برد ولی صدقه را برکت داده و زیاد می‌کند؛ در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، ربا دهنده و ربا گیرنده و کاتب این قرارداد و شاهدان این عمل همه مورد لعن رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله  و سلم) قرار دارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه سلسله مباحث دعا در بیان امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه، گفتند: در بیان معصومین توصیه‌ی بسیاری به دعا و امید به اجابت آن شده است؛ درعین‌حال در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) کسی که اهل عمل نیست و تنها به دعا کردن بسنده می‌کند به تیراندازی تشبیه شده که می‌خواهد  با کمان بدون زه  تیر بیفکند.

ایشان ضمن تبریک درک ایام ماه مبارک رمضان  به عموم مؤمنین، بیان داشتند: از اعمال توصیه‌شده در این ماه،  بسیار طلب مغفرت و توبه کردن است و دیگری بسیار قرآن تلاوت کردن در این ماه است و در بیان رسول خدا قرائت یک آیه قرآن در این ماه برابر یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر است و به‌عنوان نمونه از سیره‌ی ائمه در قرائت قرآن در این ماه، می‌توان به ده ختم قرآن امام رضا (علیه‌السلام) در هرماه رمضان اشاره کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه جهان امروز تشنه معنویت و در رأس آن معارف قرآن است، خاطرنشان ساختند: دشمنان نیز با علم به این مسئله پیکان دشمنی خود را به سمت این موضوع نشانه گرفته‌اند تا به هر نحو ممکن با این مسئله مقابله کنند؛ در مقابل ما نیز باید به روش‌های جذاب مثل برگزاری جلسات مجلسی تلاوت قرآن اقدام به توسعه و ترویج و تقویت جایگاه این کتاب هدایت در بین جامعه بپردازیم.

ایشان افزودند: استان البرز نیز قابلیت‌های فراوانی در این زمینه دارد که باید احیا شوند؛ البته باید توجه داشت که در مسائل قرآنی اگر محوریت با پول و مسائل مادی باشد؛ آن فعالیت اثر لازم را نخواهد داشت.

امام‌جمعه کرج ادامه دادند: اگر بخواهیم تربیت قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم و د راین زمینه موفق باشیم، باید از مهدکودک‌ها شروع کنیم؛ البته در حال حاضر این بخش رهاشده و متولی مشخصی ندارد و به همین دلیل فرقه‌های مختلف و افراد سودجو وارد این فضا شده و کودکان جامعه را به بیراهه می‌برند و متأسفانه کارهای پراکنده‌ای هم که در گوشه و کنار انجام می‌شود، کافی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی و در دیدار با اعضای مجلس دهم، گفتند: رهبری در این سخنرانی‌ها به چند نکته مهم برای توسعه و ترقی در آینده و بهبود وضعیت کشور تأکید کردند و ۵ شاخص انقلابی بودن را بیان کرده و راهکار خروج کشور از مشکلات را فکر و عمل و شور انقلابی دانستند.

ایشان افزودند: کسانی که روحیه‌ی انقلابی ندارند، از دشمن می‌ترسند و به همین علت نمی‌توانند در مقابل فشار او ایستادگی کنند؛ درنتیجه دم از سازش و ارتباط می‌زنند و می‌گویند باید دست از انقلابی گری کشید تا دشمنان ما را راحت بگذارند؛ طرح بحث‌هایی مانند “اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی” یا بحث “اسلام رحمانی” و انحرافاتی ازاین‌دست نیز، همه نشأت‌گرفته از همین روحیه هستند و تلاش می‌کنند تا مسیر جامعه را منحرف کنند.

ایشان با اشاره به گزارش اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره‌ی محدودیت‌های معاملات تجاری با ایران،  تصریح کردند: دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام‌شدنی نیست؛ می‌بینید که وزارت خارجه‌شان هم در گزارش سالانه‌ی خود ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم معرفی کرده است؛ درحالی‌که ما بزرگ‌ترین ضربه را از تروریسم خورده‌ایم و ۱۷ هزار شهید ترور، خود گواه این ادعاست.

ایشان افزودند: ازآن‌طرف در سازمان ملل در یک خیمه‌شب‌بازی عیان، نام عربستان را باوجود کشتار وحشیانه‌ی این رژیم پلید در کشور یمن، از لیست سیاه خود حذف می‌کنند؛ سازمان ملل چگونه می‌خواهد این ننگ را از دامن خود پاک کند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به دو وظیفه‌ی مهم اقتصادی و فرهنگی مجلس جدید در بیان رهبر انقلاب، بیان داشتند: با تجربه‌ی برجام و کارشکنی‌های آمریکا، همه فهمیده‌اند که نجات کشور از شرایط فعلی فقط با اهتمام به اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است و مجلسیان می‌توانند با تعیین خط‌مشی دقیق و نظارت مستمر، جلوی بعضی موانع را که از سوی بعضی مدیران به وجود می‌آید، بگیرند.

ایشان با اشاره به تأسیس جهاد کشاورزی در  ۲۷ خرداد سال ۵۸، به دستور امام خمینی (ره) تأکید کردند: کشاورزی امروز هم اولویت بالایی دارد و مهم‌ترین نقش را در اقتصاد کشور بازی می‌کند که پرداختن به این بخش در چارچوب اقتصاد مقاومتی، لازم و راهگشاست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به بیان رهبر انقلاب مبنی بر تلاش مجدانه برای گسترش و ژرف سازی فرهنگ اسلامی توسط مجلس، تصریح کردند: بنای دشمن بر استحاله و تحریف انقلاب و اسلام است و مسئولین باید در این زمینه هوشیار و آگاه باشند؛ مشاور دبیر کل سازمان ملل و فعال انقلاب‌های مخملی و رنگی و کسی که برای براندازی تلاش کرد طی روزهای گذشته در ایران چه‌کار می‌کند؛ این شخص در دنیا به جنایات اقتصادی معروف است و حضور در ایران و نشست‌وبرخاست با برخی از وزارتخانه‌ها نیازمند رسیدگی است.

ایشان تأکید کردند: نفوذ به هر شکلی در حال انجام است و هر کس در این زمینه راه رخنه را برای دشمن باز کند خائن به مردم و کشور و انقلاب است و رسیدگی به این مسئله با مجلس است.

 ایشان با اشاره به نشانه‌های نفوذ در فرهنگ کشور، اظهار داشتند: نظارت جزو وظایف اصلی مجلس است و اگر مجلس در کنار وضع قوانین به وظایف نظارتی خود بر دستگاه‌های اجرایی عمل نکند، مسائل فرهنگی کشور از این‌که هست، وخیم‌تر نیز خواهد شد؛ تعبیر “بی اهتمامی و ولنگاری در دستگاه‌های فرهنگی” در بیان رهبر معظم انقلاب، تعبیری دردآور است.

ایشان ادامه دادند: در همین استان هم شاهد همین مسئله هستیم و معنای این ولنگاری را به‌خوبی درک می‌کنیم؛ وقتی برای یک دستگاه فرهنگی مسئولی قرار داده می‌شود که حتی درسی که خوانده و آموزشی که دیده ربطی به مسئولیت فرهنگی‌اش ندارد، معلوم است که کار به کجا ختم می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: دولت و هر دستگاهی که در مقام اجرا قرار می‌گیرد، اگر دست به نظریه‌پردازی بزند کار را خراب می‌کند؛ محل نظریه‌پردازی در حوزه و دانشگاه است و دولت تنها وظیفه‌ی اجرایی دارد.

ایشان با اشاره به سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲۳ خرداد، بیان داشتند: امام هم از همان روز اول راجع به مسئله‌ی فرهنگ هشدار می‌دادند و از وابستگی فرهنگی بر حذر می‌داشتند و امروز نیز رهبری همان دغدغه‌ها را تکرار می‌کنند؛ خیابان‌ها را ببینید، اگر اندک دغدغه‌ای داشته باشیم همه باید قیام کنیم؛ البته وظیفه ما تذکر لسانی است و بگیروببند و این‌ها در شرایط خاص، مربوط به وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌هاست که معین و مشخص است.

ایشان با اشاره به تصمیمات عجیب در حوزه‌ی مدیریت فرهنگی، توصیه کردند: نکند برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده و امثال‌ذلک، دین و ارزش‌ها و آرمان‌های مردم را لگدکوب هوا و هوس‌های خود بکنید و وقت اصلاح بگذرد و شما در فکر دیگری باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: چرا مسئولی در وزارت ارشاد باید به کسانی که با نظام و کشور عناد دارند، اجازه‌ی فعالیت بدهد و با آن‌ها دست بدهد و عکس بیندازد؟! وزارت ارشاد باید درباره‌ی این تحرکات و مسائل توضیح رسمی ارائه کند.

ایشان تصریح کردند: به ما میگویند که شما جلوی شادی مردم را نگیرید؛ آیا آنچه شادی را از مردم گرفته، جمع شدن جلسات حرام و گناه است یا رکود و فشارهای اقتصادی که توان هر تحرک و اقدامی را از مردم گرفته؟! الآن در هر خانه‌ای که نگاه کنید جوان بیکاری را می‌بینید که این‌ها را باید به فکرش بود و چاره کرد.

امام‌جمعه کرج، تأکید کردند: نیروی انتظامی کما فی السابق و با همان قدرت، جلوی مظاهر فساد و بی بند و باری یا تظاهر به روزه‌خواری را بگیرد، نکته دیگر اینکه مدتی است متکدیان در شهر زیاد شده است و هم خلاف قانون است و هم چهره‌ی شهر را خراب می‌کند و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.