خطبه های 24 اردیبهشت 1395 شهر کرج:

تنها راه بازگشت آرامش به منطقه و بلکه جهان نابودی کامل رژیم صهیونیستی است

روابط عمومی ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۲۴/۲/۹۵

 بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله . تقوا برای انسان حریمی درست می‌کند که شخص باتقوا به خودش اجازه زیاده روی و دست‌اندازی و دست درازی به اموری که مربوط به او نمی‌شود را  نمی‌دهد. لذا در اموال عمومی و در مورد بیت‌المال بسیار حساس و حریم نگهدار هستند.

امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه چهره کسانی که بی‌محابا عمل می‌کنند را ترسیم می‌کند .آنهایی که با بیت‌المال آزادانه برخورد می‌کنند. حضرت این طور فرمودند : مال خدا را چنان می‌بلعند که شتران گیاه بهاری را . شتر به خار عادت دارد اما یک گیاه لطیف بهاری وقتی گیرش بیاید چگونه با او رفتار می‌کند , می‌گوید یک عده‌ای با مال خدا و بیت‌المال این گونه هستند.

در بیان دیگری که در قالب نامه به یکی از کارگزارانش مرقوم فرمودند این است که ای که در نزد ما جزو خردمندان به شمار می‌رفتی چگونه آن خوردنی و نوشیدنی را به راحتی خوردی و حرام نوشیدی؟! مفصل است .مذمت می‌کنند که در مقابل بیت‌المال و مال خدا و مال مردم حریم داشته باشیم, آزادانه عمل نکنیم, به میل رفتار نکنیم .

رسول خدا زمانی که معاذ بن جبل را به عنوان نماینده و والی خودشان به سمت یمن فرستادند فرمودند: فرمان خدا را در میان ایشان روان کن. سخت نگیر . ‌جوری عمل کن که راحت بتوانند عمل کنند و در فرمان خدا و مال خدا از هیچ‌کس پروا نکن. زیرا این حاکمیت و این مال هیچ یک از آن تو نیست. مربوط به تو نیست . این رعایتی که تو می‌خواهی بکنی نسبت به دیگران به حساب چه کسی می‌خواهی میانه‌روی کنی؟ به حساب چه کسی می‌خواهی آسان بگیری؟ دستور خدا و احکام خدا را به حساب چه کسی می‌خواهی سبک بشماری ؟

اهل تقوی این‌گونه عمل نمی‌کنند .خدای تعالی توفیق فهم درست دین و عمل کردن به آن را به ما عنایت کند و همه ما را از جمله رعایت کنندگان تقوی قرار بدهد ان‌شاءالله .

بحث ما درباره دعا در نهج‌البلاغه بود. به بعضی از کلمات حضرت را جع به فلسفه دعا اشاره شد .به چند نمونه دیگر هم این جلسه اشاره می‌کنیم. یکی از دعاهایی که امام زیاد  خواندند و هر فرصتی که دست داد آن را تکرار کردند بیانی است که در خطبه ۲۰۶ از خطبه‌های نهج‌البلاغه اشاره می‌کنند. ”  اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِی لَمْ یُصْبِحْ بِی مَیِّتاً وَ لاَ سَقِیماً ” سپاس خدایی را سزاست که شبم را صبح نموده در حالی که نمردم  و نه بیمارم و نه اندامم بدحال است  و نه گرفتار بدترین کردار خویشم و نه بی فرزندم  و نه از دینم برگشتم و نه منکر پروردگارم و نه از ایمانم نگرانم و نه دیوانه هستم  و نه به عذاب امت‌های پیش از خود گرفتارم.

شکر می‌کند . همه ما باید برای آن چیزهایی که خدا به ما داده و نعمتهایی که داده شکرگزار باشیم. این یک بخش از کار است. بعد از خدای تعالی یک طلب می‌کند. یک دعاست. فلسفه است. فلسفه دعاست که چرا ما دعا کنیم . ریشه این دعاها کجاست ؟ اینها را باید یاد گرفت و فهمید و در مقام عمل به آن عمل کرد. در اینجا آن عبارت که عبارت بسیار قشنگ و قابل توجهی است این است که ” اَللَّهُمَّ اِجْعَلْ نَفْسِی أَوَّلَ کَرِیمَهٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ کَرَائِمِی وَ أَوَّلَ وَدِیعَهٍ تَرْتَجِعُهَا مِنْ وَدَائِعِ نِعَمِکَ عِنْدِی ” . خیلی این عبارت عبارت عجیبی است. دوستان خوب توجه کنند.

من در خدمت یک بزرگی بودم در دوران کسالت‌ و نقاهتش و او در آن فضای کسالت و ناراحتی گفت به من یک چیزی بگو که بعد از آن هم از دنیا رفت. من خیلی فکر کردم که چه چیزی به او بگویم این دعای علی‌بن‌ابی‌طالب یادم افتاد برای ایشان آن را خواندم. او خیلی خوشش آمد از خدای تعالی همان‌جا درخواست کرد این دعا در حقش مستجاب شود .عجیب است این کلام  ” اَللَّهُمَّ اِجْعَلْ نَفْسِی أَوَّلَ کَرِیمَهٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ کَرَائِمِی وَ أَوَّلَ وَدِیعَهٍ تَرْتَجِعُهَا مِنْ وَدَائِعِ نِعَمِکَ عِنْدِی  ” این قسمتی از خطبه ۲۰۶ است .

بعد از اینکه میگوید من نه از دینم برگشتم نه منکر پروردگارم هستم نه دیوانه هستم به من فرزند دادی  بعد به خدای تعالی اینگونه عرض می‌کند : خدایا جان من را نخستین چیز گرامی قرار بده از اعضای گرامی من که از من میگیری. اولین چیزی که از من میگیری جان من باشد. ما کرائمی داریم .چشم داریم گوش داریم زبان داریم دست داریم پا داریم اینها کرائمی است که خدای تعالی به ما نعمت داده است. اینها نعمتهای کریمی است در اختیار ماست. دست و پا و چشم و گوش اینها کرائم اعضای ماست. این‌ها اگر نباشد ما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم.

یکی هم جان است. همین زنده بودن است .می‌گوید خدایا قبل از اینکه چشمم را بگیری قبل از اینکه گوشم را بگیری قبل از اینکه زبانم را بگیری قبل از اینکه دست و پایم را بگیری در گوشه‌ای از خانه بیفتم و سربار دیگران باشم دیگران را به زحمت بیندازم تا یک موقعی تحملم کنند و بعد از  مدتی دعا کنند و بگویند که کی خلاص می‌شود ! قبل از اینکه عزتم از بین برود و به دست این و آن بیفتم اولین چیزی که می‌خواهی از من بگیری جان من باشد.

این دعا دعای خیلی خوبی است .قبل از اینکه زیر دست عروس و داماد و این و آن بیوفتم و گرفتار شوم و عزتم  از بین برود جان من را بگیر. شما ببینید بعضی وقت‌ها بعضی از افراد  می‌آید می‌گوید چند وقتی است پدرم در منزل سه چهار ماه است که مریض است دعا کنید که خدا شفا بدهد. طلب مرگ برای پدرش می‌کند. دعای امیرالمومنین را ببینید که چقدر زیباست .خودش را اینجا نشان می‌دهد که ” اَللَّهُمَّ اِجْعَلْ نَفْسِی أَوَّلَ کَرِیمَهٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ کَرَائِمِی ” .

گاهی شرایطی پیش می‌آید که انسان از نظر فکری در بین مردم تنهاست . محیط اطراف نامساعد می‌شود. گفتار انسان را نمی‌فهمند .آیا به خاطر هواهای نفسانی شان و امیالشان نمی‌فهمند و خودشان را به نفهمیدن میزنند یا واقعاً نمی‌فهمند؟! تنها چیزی که در این شرایط به انسان کمک می‌کند و تحمل انسان را بالا می‌برد دعاست. غیر از اینکه دست به دعا بردارند چاره‌ای نیست.

بعد از جنگ صفین و جریان قرآن به نیزه کردن و آن سختی‌هایی که امیرالمؤمنین ‌کشید در خطبه ۱۲۰ نزد خدای تعالی از اصحابش شکایت کرد. به آنجا مراجعه کنید امیرالمؤمنین خیلی سختی کشید شما ببینید که جنگ صفین چه وضعیتی بود . خودشان می‌گفتند که او اعلم است و اتقی  است و همه برتریها را دارد. قرآن را به نیزه کردند. امیرالمؤمنین را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

یا در قسمتی از خطبه ۲۱۸   در طلب دوستی و همراهی با خدای تعالی امیرالمؤمنین اینگونه طلب می‌کند : خدایا تو با دوستانت از همه دوستان بیشتر دوست هستی و برای اصلاح کار آنان که به تو توکل میکنند از آنان حاضر تری .نهانی هایشان را دیده بر اندیشه‌هایشان آگاه هستی .اندازه بینایی و عقولشان را می‌دانی. پس رازهایشان نزد تو آشکار و دل‌هایشان به سوی تو نگران است. اگر تنهایی آنان را به وحشت بیندازد ‌ذکر تو آنان را مأنوس می‌سازد .

این راجع به دوستی است از خدا می‌خواهد که با دوستان خدا دوست باشد و همراه باشد. این هم یک دعاست.

در نامه ۳۵ ” اسئل الله ان یجعل لی منهم فرجا عاجلا ” از خدا می‌خواهم که مرا از ایشان به زودی نجات داده و رها سازد .یک عده حضرت را اذیت کردند. آن ۴ سالی را هم که رهبری جهان اسلام را به عهده گرفت و حاکمیت اسلامی در اختیار او بود سه جنگ  خانمان‌سوز نصیب امام شد. وضعیت وضعیت بحرانی بود. در طول آن مدت هم با افراد مختلف همان‌طور که مستحضر هستید امام مواجه بود بعضی وقت‌ها اینگونه می‌خواست : از خدا می‌خواهم که مرا به زودی از ایشان نجات داده رها سازد. به خدا سوگند اگر قرار نبود آرزوی من به شهادت هنگام ملاقات با دشمنم میبود دل به مرگ نمیدادم هر اینه نمی‌خواستم یک روز با اینان بمانم و نه هرگز با آنان روبرو شوم.

این برای آنجاست که تنها می‌نشست  شروع می‌کرد به دعا کردن و مناجات کردن. خدایا با دوستانت همان طور که دوست هستی با من هم همان‌طور باش. دعا می‌شود ملجا انسان تکیه گاه انسان در زمانی که افراد حرف او را نمی‌فهمند. گاهی فضای جامعه به خشونت و قساوت و بدی گرایش پیدا می‌کند که در این وضعیت حق و باطل گم می‌شود. افراد به جان هم می‌افتند و یکی از راه‌های باز شدن گره ها درخواست از خدای تعالی است . دعا است .

در خطبه ۱۹۷ امیرالمؤمنین این طور بیان می‌کند ” إِنِّی أَکْرَهُ لَکُمْ أَنْ تَکُونُوا سَبَّابِینَ وَ لَکِنَّکُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَکَرْتُمْ حَالَهُمْ کَانَ أَصْوَبَ فِی اَلْقَوْلِ  ” خوش ندارم که شما بد زبان و دشنام گوی باشید بد دهنی نکنید اگر عملکرد دشمن و چگونگی شرایطشان را منطقی توصیف کنید و یادآور شوید گفتارتان به صواب نزدیک‌تر است . بعد این نکته را بیان می‌کند که بهتر است به‌جای دشنام اینطور بگویید : خدایا تو خود خون ما و جبهه ما را حفظ کن و روابطمان را اصلاح کن و اینان که گرفتار گمراهی هستند   را هدایت کن تا آنان که حق را نمی‌شناختند باز شناسند.

به جای اینکه بلند شوید طرف مقابل که بیراهه می‌رود شروع کنید به فحش دادن و بد گفتن و دشنام دادن اینگونه دعا کنید : خدایا خون ما را حفظ کن که نتوانند بریزند جبهه ما را تقویت کن روابطمان را اصلاح کن. اینگونه دعا می‌کند. انسان می‌تواند با دعا از خدا بخواهد که جواب مناسبی به بدیها و نیکی ها افراد داده شود. بدیها را جواب مناسب  نیکی ها را جواب مناسب.

در خطبه ۲۵ چنین فرمود ” اللهم مث قلوبهم کما یماث الملح فی الماء ” این هم یک دعاست .خدایا به گونه‌ای که نمک در آب حل می‌شود  دلهای اینان را در غصه اب کن. وقتی که در مقابل بدی قرار می‌گیرد از خدا بخواهد که بدیها را با بدی جبران کند و خوبی ها را با خوبی . این مقدار برای این نوبت بس باشد تا زنده باشیم و ان‌شاءالله ادامه بدهیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما اعزه و بزرگواران نمازگزاران جمعه مرد و زن را به رعایت تقوا و تقویت و تسدید او دعوت می‌کنم .متقین ضمن بهره‌مندی از دنیا به او وابسته نیستند. آرزوهای دور و دراز ندارند. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند : هر کس به دنیا میل کند و به آرزوهای دراز دل سپارد خداوند به اندازه میلش به دنیا قلب او را کور می‌کند .

می‌دانید این کوری قلب یعنی چه؟  یعنی کاری می‌کند که دستگاه گیرنده شما و دریافت‌های شما که قلب شما است از کار بیفتد. اینکه می‌گوییم خدایا ما را به حال خودمان وانگذار یک قسمتش همین است. آن چیزی که باید بگیرد که قلب ماست مطلب را بگیرد بفهمد و عمل کند از کار می‌افتد. اگر شخص نتواند درست بفهمد نمی‌تواند درست عمل کند. این خسارت بزرگی است. لذا مومن هر چیزی که دنیا و آخرت او را به هم می‌ریزد و باعث قساوت قلب او می‌شود از او فاصله می‌گیرد و کناره‌گیری می‌کند .

امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه فرمودند ” اعلموا ان کثره المال مفسده للدین ” بدانید که کثرت مال باعث می‌شود که دین شما خراب شود. چون بی‌توجهی می‌آورد بعد انسان می‌افتد در مسیری که نباید بیفتد و بعد در ادامه فرمودند:  و دل‌های شما سخت می‌شود. یعنی قسی القلب می‌شوید .یعنی باعث می‌شود که انسان از خدا فاصله بگیرد. قلب وقتی که از دست رفت یعنی دستگاه گیرنده انسان از کار افتاد. لذا از روایات به دست می‌آید تمایل, گرایش و وابستگی است. وابستگی به دنیا باعث مردن و از بین رفتن قلب می‌شود که باید خیلی مواظب کرد.

امیرالمؤمنین راجع به کسی که خیلی دوستدار دنیا بود فرمودند : دنیا قلب او را یعنی قلب کسی که دوستدار دنیاست قلب او را میرانده است . مواظب باشیم که وابسته به دنیا نباشیم. از منابع و منافع دنیایی بهره بگیریم اما وابسته نباشیم .خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد و ان‌شاءالله .

مناسبت‌هایی که هست یکی دو مورد را تا جایی که وقت اجازه می‌دهد مطرح می‌کنم. اولین مناسبت ۲۹ اردیبهشت یعنی یازدهم شعبان روز ولادت علی اکبر سلام الله علیه است .شخصیتی که گذشته از اصالت خانوادگی دارای مکارم اخلاقی و ویژگی‌های رفتاری الهی و انسانی بود که محبوبیت او را در بین مردم دو چندان میکرد . مورد توجه عام و خاص مردم بود .جایگاه رفیع و بلندی دارد , حضرت علی اکبر.

شجاعت همراه با مهربانی ,حمایت , دستگیری از مظلومان و درماندگان, ملایمت و نرم خویی و ده‌ها صفت پسندیده دیگری که از او فردی استثنایی ساخته بود. یک وقت هم عرض کردم که روی منزل او چراغ روشن بود همیشه که کسانی که در راه مانده بودند دیر رسیده بودند و جایی نداشتند و مأوایی نداشتند در خانه او باز بود. از علما است. از دانشمندان است. رشادت و جان‌فشانی او هم در روز عاشورا از کسی پوشیده نیست.

روز ولادت آن حضرت را روز جوان و تکریم از جوانان نامیدند و خوب هم این نام گذاری انتخاب شده. جوانان قشر مهمی از جامعه هستند که در مناسبت‌ها و تغییرات اجتماعی نقش دارند. در معارف دینی به دوران جوانی توجه ویژه‌ای شده است .راجع به اهمیت دادن به این دوران از دست ندادن این دوران و فرصت, تأکیدات فراوانی شده. خصوصاً توجه به علم و معنویات که در این دوره جوانان مشغول کسب علم باشند دنبال کسب معنویت باشند به ویژه معنویات .

مثلاً در یک بیان است از رسول خدا فرمودند :خداوند دوست می‌دارد جوانی را که دوران جوانی خویش را در راه بندگی خدا سپری کرده باشد و سپری کند. یعنی عمر جوانی‌اش را مشغول عبادت و بندگی باشد .معلوم می‌شود که رسیدن به خود و معنویت خود , بالنده شدن خود از جهت کمالات معنوی در دوران جوانی بسیار مهم است و اهمیت داده شده است. اگر در جوانی معنویت گرا و خدا باور بود دنیا و آخرتش آباد خواهد شد .برای خودش خانواده‌اش و اجتماعش مفید خواهد بود.

جوانان از ظرفیت‌های جدی بالقوه و بالفعل فراوانی برخوردار هستند. جوان‌ها تربیت پذیر هستند .جوان‌ها مسئولیت پذیر هستند. جوان‌ها سخت‌کوش هستند. خلاقیت و نوآوری دارند .وجدان کاری‌شان و انضباط شان سازگاری اجتماعیشان بالاست .اهل تولید علم و دانش و فناوری هستند و در شکل‌دهی پیشرفت‌های علمی نقش دارند در عرصه‌های مختلف این‌گونه هستند. لذا مورد طمع دشمن هستند و آنها برای این جمعیت عظیم فکر کردند و اندیشه کردند و برنامه‌ریزی دارند.

این جمعیتی که باعث حرکت علمی خواهند بود باعث نوآوری خواهند بود بالقوه یک نیروی عظیمی هستند که اگر بالفعل بشوند که می‌بینید که در آن جاهایی که بالفعل شدند چه آثار بلندی از خود به جای گذاشتند دشمن سعی می‌کند آنها را از صحنه اجتماع خارج کند و این نیروی قوی را تضعیف کند . رهبری در یک بیان فرمودند : آنها می‌خواهند فرهنگ‌سازی و الگوسازی کنند آنها می‌خواهند جوان ایرانی و نسل نوی ایرانی یک نسل تحقیر شده تو سری خور باشد تا بتوانند روی او سوار شوند و به او دیکته کنند و آن کاری را که می‌خواهند انجام دهند.

حالا بیایید ببینید در اجتماع در برنامه‌ریزی‌ها در نوع برخوردها در مسائلی که پیش می‌آید با جوان‌ها چطور برخورد می‌کنند! این بیان رهبری که نقشه دشمن را نسبت به جوانان بیان می‌کند شما می‌بینید که مرحله به مرحله و لحظه به لحظه در حال انجام است. لذا متولیان امر باید دقتشان بیشتر باشد .جوانان ما ثروت کشور هستند که باعث پیشرفت علمی و اقتصادی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف کشور هستند. دشمنان ما از این همه نیروی جوان فداکار می‌ترسند. لذا سعی می‌کنند که او را از کار بیندازند .جلوی رشدش را بگیرند او را منحرف و بی‌خاصیت کنند.  فساد و بی‌خبری و عیاشی را توسعه می‌دهند و توصیه می‌کنند .

شما ببینید که الان یک کتاب می‌خواهید بخرید قیمتش خیلی گران است اما بعضی از لوازم از بین برنده ایمان ,نابودکننده فکر و اخلاق و اندیشه ,توانایی بدنی و قوه های جسمانی به وفور و ارزان پیدا می‌شود. این غیر از توطئه است ؟ و لذا متولیان امر باید توجه بیشتری به موضوع جوانان داشته باشند و این مهم احتیاج به اقدام عملی دارد. با توصیه , کاری درست نمی‌شود . دستگاه‌های متعددی در حوزه‌های جوانان فعال هستند. اما وظایف و عملکرد مشخص و برنامه مدون و هماهنگی لازم را ندارند و هر کسی کار خودش را می‌کند .نیروها هدر می‌رود. برآیند نیروها به سمت جلو نیست .حرکت خوبی دیده نمی‌شود. بیشتر در عرض هم کار می‌کنند و این کارهایی که در عرض هم هست توان همدیگر را از بین می‌برد. اینها ضعف‌هایی است که باید جبران شود تا بتوانیم از ظرفیت جوان‌ها برای حفظ هویت دینی و ملی استفاده کنیم .

در بحث فرهنگی کار را باید به دست جوان‌ها سپرد که البته با برنامه و هدفمند به عنوان افسران جنگ نرم کارهای بزرگی انجام دهند و کارهای فرهنگی را پیش ببرند. در بحث اقتصاد مقاومتی اگر کار به دست جوان‌ها سپرده نشود کاری از پیش برده نخواهد شد.  این نیروی عظیم جوان به عنوان بدنه کاری در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی باید به کار گرفته شود تا یک تحول ایجاد شود. تا این‌ها نشود جز حرف و گفته چیزی عاید ما نخواهد شد .باید وارد میدان شد و عمل کرد. کسانی که کار در دست آن‌هاست و می‌توانند اقدام کنند باید اقدام کنند والا عذرشان پذیرفته نیست.

موضوع دیگر ۳۰ اردیبهشت است. ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت در ۱۴ بند توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و آن روز را روز ملی جمعیت نامیدند .مسئله خانواده و بعد از آن مسئله جمعیت از مسائل مهم و مورد تأکید اسلام است. کشور ما دارای یک جمعیتی است که اگر بیشتر از این به آن توجه نشود به سرعت به سمت پیر شدن می‌رود .جمعیت جوان که کم شود عرصه‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی آسیب می‌بیند .طمع دشمن هم بیشتر می‌شود. لذا رهبری در سال‌های اخیر تأکید کردند و از فرزند آوری به عنوان یک مجاهدت بزرگ یاد کردند که بانوان محترمه باید به این مسئله توجه داشته باشند. خانواده‌ها به این مسئله بپردازند.

اگر دوران باروری در افراد سپری شود و وقت بگذرد بعد متوجه شویم که اشتباه کردیم دیگر نمی‌شود کاری کرد. جامعه‌ای که پیر شد و آن گروه مولد  از سن تولید عبور کردند بعد بگوییم که عجب اشتباهی شد برگردیم تولید داشته باشیم مگر دیگر می‌شود ؟ باید نگذاشت که دیر شود. ازدواج آسان را ترویج کنید. کسانی که با سخت‌گیری‌های بی‌مورد سنگ‌اندازی می‌کنند مانع اجرایی شدن این سنت الهی و سنت نبوی هستند و نزد خدای تعالی عذری ندارند. همه باید تلاش کنند تا مسئله ازدواج آسان شکل بگیرد.

دشمن مکارانه با ترفندهای مختلف از شکل‌گیری اجتماع مسلمان‌ها جلوگیری می‌کند. اگر بتواند با کشتار و نسل‌کشی اقدام می‌کند. همان‌طوری که در مناطق مختلف مسلمان نشین دنیا شما می‌بینید که این کار را می‌کنند .بعد اگر از آن طریق  نتوانست  وارد فاز بعدی می‌شود. از طریق ماهواره و اینترنت و فضاهای مجازی سعی می‌کنند اولاً که خانواده‌ای تشکیل نشود لذا تشویق به دوستی‌های حرام , ازدواج‌های رنگی می‌کنند. ثانیاً در تخریب و از بین رفتن خانواده‌ها که تشکیل شده تلاش می‌کنند. ثالثاً در عرض آن سعی می‌کنند با تبلیغات القا کنند که فرزند کمتر باعث زندگی بهتری خواهد بود. رابعاً برای گروه‌های مختلف با عقاید مختلف نسخه‌های گوناگونی را می‌پیچند. خامساً برای جبران نبود فرزند در خانه تشویق به نگهداری سگ و حیوانات دیگر می‌کنند تا نیازهای عاطفی آنها را جبران کنند. و سادساً از طرف دیگر در نوع خوراک و پوشاک آرایش و امثال ذلک طوری طراحی می‌کنند که مصرف آنها باعث شود تا مصرف‌کننده عقیم شود تا دیگر فرزند آوری نداشته باشد .

همه و همه در راستای نابود کردن انسانیت و معنویت و عقلانیت است .حاکم کردن امیال و هوس‌ها است. و آنها طراحی می‌کنند و دیگران هم تبعیت می‌کنند. باید مواظب بود. اگر کمی دقت شود همه اذعان می‌کنند با وجود چنین دشمن قسم خورده ای که برای نابود کردن ما از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که داریم احتیاج به جمعیت بیشتر کاملاً محسوس است. لذا سیاست‌های کلی کشور باید به سمت افزایش جمعیت معقول سوق داده شود. همه باید تلاش کنند ترویج ازدواج آسان را جزو دستور کار خودشان قرار دهند و بعد فرزند آوری بیشتر را .

و توکلتان هم خدا باشد در این مسیر به خدای تعالی اعتماد کنید. این را از دست ندهید .خدای تعالی رازق است .این جاهلیت اولی بود که از ترس گرسنگی بچه‌هایشان را می‌کشتند  و خشیت املاق داشتند. الان هم می‌گویند نمی‌توانیم تربیت کنیم ,نمی‌توانیم خوراکشان را بدهیم , از به‌وجودآمدن بچه اصلاً جلوگیری می‌کنند .این چه فرق می‌کند با چیزی که قرآن دارد مذمت می‌کند؟! که یک عده‌ای در جاهلیت که دین نبود خدا نبود پیغمبر نبود این همه گفته‌های الهی و معنوی نبود افراد از ترس این که گرسنه بمانند اولاد دار نمی‌شدند  یا اولاد شان را می‌کشتند الان هم همین است چه فرقی بین جاهلیت ثانی و جاهلیت اولی شد؟!

باید مواظب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم. پسندیده است با توجه به وجود اقوام مختلف و جمعیت‌های فراوانی که در این استان ساکن هستند دستگاه‌های متولی امور خانواده و جمعیت جلسات مشترکی را تشکیل بدهند سیاست‌های کلی افزایش جمعیت و مسئله  خانواده در استان را فرهنگ‌سازی و بومی سازی کنند و از کار موازی دستگاه‌ها جلوگیری شود ان‌شاءالله.

۲۶ اردیبهشت در کل جهان به روز نکبت مشهور است. یعنی روزی که رسماً رژیم غیرقانونی و پلید کودک کش اشغالگر صهیونیستی اعلام موجودیت کرده کشورهای استعماری مثل آمریکا و اذنابش رژیم اشغالگر را در این منطقه علم کردند تا وحدت و یکپارچگی مسلمین را بر هم بزنند و بتوانند به مطامع خودشان برسند. با مردم فلسطین می‌جنگند اما در حقیقت با جهان اسلام می‌جنگند. قصد آنها این است که اسلام نباشد .ریشه همه قتل‌ها و جنایت‌ها و کودک کشی‌ها   و بحران‌ها در منطقه بلکه جهان, رژیم سفاک اشغالگر است.

جهان اسلام برای نجات یافتن از شرارت‌های شرور عالم و رهایی از سلطه اقتصادی و فرهنگی این ولیده خبیث استکبار و کوتاه کردن دستان جنایتکار او راهی جز وحدت و انسجام ندارد. لذا تنها راه بازگشت آرامش به منطقه و بلکه جهان نابودی کامل رژیم صهیونیستی است. آن چیزی که باعث شده رژیم غاصب سرپا بایستد ثروت آل سعود و حمایت‌های استکبار و آمریکا و اذنابشان است و آن کشور و ملتی که تاکنون از فلسطین به عنوان وظیفه شرعی و انسانی دفاع کرده و این حمایت جزو آرمان‌هایش است جمهوری اسلامی ایران است .

دولت‌های اسلامی از مردم ایران یاد بگیرند و مثل ایران باشند. ملت ایران برای حفظ استقلال خود با تمام قوا در مقابل زیاده‌خواهی استکبار آمریکا ایستاده اهل نرمش و کوتاه آمدن و عقب‌نشینی نیست. آمریکا و اسرائیل و آل سعود و این شجره خبیثه از اینکه حرف ایران در منطقه فصل‌الخطاب است ناراحت هستند و ناراحت باشند و از این ناراحتی هم بمیرند.

۲۴ اردیبهشت سال ۱۲۷۰ شمسی روز لغو امتیاز تنباکو با فتوای مجاهد نستوه آیت‌الله‌العظمی میرزا محمد حسن شیرازی است .جریان امتیاز تنباکو که وسیله‌ای بود برای حمله و نفوذ فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اعتقادی به ایمان به باورهای دینی مردم برای شما کاملاً روشن است. تاریخ را مطالعه کرده‌اید تکرار نمی‌کنیم .البته قبل از مرحوم میرزای شیرازی علما و آیات دیگری هم تذکراتی را داده بودند در اقصی نقاط کشور اعتراضات شده بود تا این که میرزای شیرازی ۲ مرتبه به ناصرالدین‌شاه تلگراف زد در آنجا تذکرات لازم را داده نسبت به واگذاری امتیاز تنباکو به انگلیس و عوامل بیگانه اعتراض کرد و از او خواست به جای اعتماد به بیگانگان اسلام‌ستیز و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران به مردم مسلمان تکیه کند و کشور را به خارجی‌ها نفروشد.

این را از ناصرالدین‌شاه خواست و هرچه از فرجام این قرارداد ذلت‌بار گفت او گوش نکرد .بعد هم نصیحت کرد میرزا را به درس خواندن و مشغول مباحثات تان باشید و در حوزه مشغول طلبه پروری باشید از این جور حرف‌ها زد تا این که میرزا اقدام به صدور فتوا کرد .فتوا را که داد قدرت مرجعیت شیعه در جهان شناخته شد .جریانات بعد از فتوا و اتفاقاتی که افتاده خواندنی است و عبرت‌آموز است. مطالعه نکردید مطالعه کنید. این قدرت اسلام و مرجعیت شیعه است. این قدرتی است که استکبار را مجبور کرد تا در هر موقعیتی که هست و هر طور که شده این جایگاه را تخریب کند. این جایگاه را تضعیف کند .

توسط عناصر نفوذی داخلی و عوامل خارجی حملاتی به مرجعیت و از کار انداختن این قدرت معنوی که منبعث از امامت شیعه است اینها دارند و عمل می‌کنند. البته تا حالا نتوانستند و به فضل پروردگار من بعد هم نخواهند توانست به این جایگاه رفیع ضرری برسانند. نماد مرجعیت شیعه و آن قدرت رهبری شیعه الان در ولی فقیه دیده می‌شود. روحانیت شیعه ویژگی‌های فراوانی دارد .از ویژگی‌های مهم او بی اعتنایی به زخارف دنیایی است .وابسته نبودن به قدرت‌هاست. نترسیدن از دشمنان زورگو است .همیشه مردم را بیدار کردند و خود پیشاپیش مردم حرکت کردند.

در دوران اخیر امام را ببینید, بعد از او خلف صالح او را ببینید که چگونه نسبت به او دشمنان بغض و کینه دارند .چون روحانیت شیعه از امامش یاد گرفت. روحانیت اصیل روحانیت تربیت شده در مکتب اهل بیت او از امامش یاد گرفت که با دشمن بیعت نکند. اینکه حسین‌بن‌علی سلام الله علیه می‌گوید ” مثلی لا یبایع مثله ” مثل منِ حسین با مثل یزید بیعت نمی‌کند .این یعنی اسلام انقلابی .که تربیت شده این کلام انقلابی می‌تواند انقلاب اسلامی به وجود بیاورد .غیر از آن نمی‌شود.

خط تحریف را دوستان خوب دنبال کنند. از زبان خیلی‌ها شنیده می‌شود که نباید این حرف‌ها شنیده شود. بروید یک بار سخنان رهبری را بخوانید یک بار صحبت‌های امام راحل را بخوانید ببینید که چگونه گفت راجع به این مواضع و راجع به این ارزش‌ها و آرمان‌هایی که انقلاب به واسطه همان‌ها انقلاب شد. آنها را مطالعه کنید .چرا بعضی وقت‌ها سخن‌هایی گفته می‌شود که با خاستگاه انقلاب منافات دارد . اینها را باید دقت کرد .از رهبر امت اسلام فاصله نگیرید تا عزتمند زندگی کنید .

فرصت ما گذشت بنا داشتم درباره امنیت اجتماعی که مهم است صحبت کنم . دیداری را نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب داشتند و نکات بسیار مهم و ارزشمندی را حضرت آقا بیان کردند. اینها را باید بازخوانی کرد و توجه داشت. ایام آرام‌آرام به سمت گرم شدن هوا پیش می‌رود .تظاهرات غیرشرعی احتمال دارد که در جامعه بیش از پیش شود. تذکر لسانی و امر به معروف زبانی همچنان باید ادامه داشته باشد .دستگاه‌ها به خصوص نیروی انتظامی باید وظایف محوله را به خوبی انجام دهد .هنجار شکنان باید مجازات شوند .هنجارشکنی در تمام دنیا جرم است و با آن مقابله می‌شود. بعضی‌ها سر و صدایشان بلند می‌شود که این سروصداها بیخود است.

محکم و باصلابت باید ایستاد اگر محکم نایستیم در همه زمینه‌ها باخته‌ایم. الان وزارت خارجه ما یک مقدار تعلل کرد. یک مقداری سستی کرد حج امسال از بین رفت .اگر عقب بنشینید و محکم سخن نگویید در عرصه بین‌المللی و لو با همان زبان دیپلماسی ضرباتی که خورده خواهد شد و کاستی‌هایی که به وجود می‌آید قابل جبران نیست. یک ملت پشت سر شماست که این ملت , ملت محرّم و عاشورا و صفر و رمضان است .چرا خوف می‌کنید؟! در عرصه بین‌المللی محکم جواب نمی‌دهید! محکم بایستید. مردم پشتیبان شما هستند.

در عرصه‌های دیگر هم همین‌طور. فرهنگی هم همین طور. خیال خام است که یک عده‌ای فکر کنند این چهره‌هایی که در خیابان قرار می‌گیرند و حرکت می‌کنند اینها بعضاً طراحی نشده است .یک عده تحت تأثیر جو هستند ,یک عده نمی‌دانند باید چه کار ‌کنند, یک عده مسئله را نمی‌دانند, یک عده یاد نگرفتند, یک عده در رودربایستی هستند, یک عده مسخره می‌کنند, اما یک عده‌ای هستند که وظیفه شده برای آنها که بیایند و سیستم را به هم بزنند. سیستم اجتماعی را مختل کنند .چهره شهرها را به هم بزنند و در جایی که زمینه‌اش فراهم است بیشتر. لذا باید محکم ایستاد .

جا دارد در اینجا تشکر کنم از ریاست محترم دادگستری استان , دادستان محترم استان که با قاطعیت و صلابت وظایفی که به عهده اش است را انجام میدهد و جای تقدیر دارد از نیروی انتظامی باید تشکر کنیم که به اندازه مقدوراتش تلاش می‌کند و دارد کارهایی را که به عهده او گذاشتند انجام می‌دهد .جای تقدیر و تشکر دارد اما هجمه انقدر زیاد است که بعضی وقت‌ها تلاش این دوستان دیده نمی‌شود .بعضی وقت‌ها اینطوری است .در بعضی از مناطق این طوری است .

خبرها چون برای من می‌آید مقدار هجمه ای که در این استان است از جهات مختلف زیاد است که در این تریبون نمی‌شود گفت. دارند تلاش می‌کنند دارند سعی می‌کنند باید تشکر کرد و باید قدردانی کرد از دستگاه‌های اطلاعاتی استان اعم از سپاه و اداره اطلاعات که اینها تلاش می‌کنند حفظ امنیت شود. امنیت سیاسی و امنیت اجتماعی امنیت فرهنگی از همه عزیزان تشکر می‌کنیم .خدای تعالی ان شاءالله به احسن وجه از همه قبول بفرماید.

خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در پناه خودت مصون و محفوظ بدار . قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان فرجش نزدیک بگردان بر تاییدات رهبری بیفزا شر دشمنان به خودشان برگردان شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بفرما معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.