نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

شورای فضای مجازی استان سریعاً تشکیل و فعال شود

فضای مجازی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

 

جمعیت جمعه (10)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: متقین به امربه‌معروف و نهی از منکر عامل‌اند و از آن غفلت نمی‌کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به آثار دنیایی و اخروی این واجب فراموش‌شده و بیان گوشه‌هایی از حکمت ۳۶۶ کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار داشتند: در این حکمت، جایگاه واجبات عظیمی مانند جهاد در راه خدا، در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر، مانند قطره‌ای در برابر دریا دانسته شده است که این گفتار نشان‌دهنده‌ی جایگاه عظیم امربه‌معروف و نهی از منکر در پیشگاه حق‌تعالی است.

ایشان یادآور شدند: امربه‌معروف و نهی از منکر مستحب نیست، بلکه واجب است و در ردیف واجباتی چون نماز و روزه قرار می‌گیرد و اگر کسی که مورد امربه‌معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد به آن توجه نکند، علاوه بر خطای خود، مرتکب فعل حرام دیگری نیز شده است.

ایشان خاطرنشان ساختند: از نکات مهمی که باید در مسئله‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر داشت، این است که این عمل به شکل نصیحت و موعظه نیست، بلکه امرونهی است و درعین‌حال نیاز نیست شخص آمر و ناهی، برای امربه‌معروف و نهی از منکر، حتماً قبلاً خودش به آن معروف متصف شده باشد.

امام‌جمعه شهر کرج با اشاره با تبریک سالروز ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در نیمه‌ی ماه شعبان، بیان داشتند: انتظار فرج عبادتی عظیم و مأجور است، ولی انتظار به‌تنهایی کافی نیست و منتظران ظهور، وظایف مهمی نیز بر عهده‌دارند.

ایشان ادامه دادند: اراده‌ی الهی بر انجام تدریجی و طبیعی امور است و در همین راستا منتظران ظهور و شیعیان باید آماده‌سازی زمینه‌های این ظهور را وظیفه‌ی اصلی و هدف قطعی خود بدانند.

آیت‌الله حسینی همدانی انقلاب اسلامی ایران را، تلاشی به رهبر امام راحل (ره) برای نیل به این هدف دانسته و تصریح کردند: در بیانات امام (ره) موارد متعددی از اشاره به این هدف بلند را می‌بینیم و همین دیدگاه از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دنبال می‌شود.

ایشان افزودند: امام (ره) انقلاب اسلامی را محدود به ایران نمی‌دانستند و آن را مقدمه‌ی انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) می‌خواندند و رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا، دائماً جامعه را به‌سوی برپایی تمدن نوین اسلامی رهنمون می‌شوند.

ایشان بیان داشتند: امام (ره) در بیانی می‌فرمایند: “مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست و نقطه‌ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت (عج) است؛ مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده‌دارند، منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد؛ مسئولین اگر به دنبال مسائل مادی و معیشتی هم هستند، باید دائماً به آن هدف بزرگ و اصلی توجه داشته باشند؛ دولت جمهوری اسلامی باید تمامی سعی و توان خود را در اداره‌ی هر چه‌بهتر مردم بنماید، ولی این به آن معنا نیست که آن‌ها را از ایجاد حکومت جهانی اسلام منصرف نماید.”

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: با توجه به این عبارات و بررسی شرایط حاکم بر جامعه می‌بینیم که چیزی که مسئولین دنبال می‌کنند، با این هدف عظیم حکومت اسلامی فاصله‌های زیادی دارد.

ایشان با بیان اینکه سنگ‌اندازی‌ها، رسیدن به آن هدف بزرگ را دچار مشکل و تعویق می‌کند، بیان داشتند: بر اساس روایات، یکی از وظایف مهم شیعیان در دوران غیبت، کسب آمادگی نظامی و فراهم کردن تسلیحات مناسب هر زمان است؛ این ابزار یک‌زمان اسب و شمشیر بود و اکنون مثلاً موشک و پیشرفت‌های مختلف علمی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: با توجه به این روایات، ما باید دارای آمادگی نظامی باشیم و در این فضا کسی که حرف از صلح و صفای با دشمن می‌زند و اسلام رحمانی را به‌غلط تبیین و ترویج می‌کند، در مقابل جریان انتظار و حکومت جهانی اسلام قرارگرفته است؛ بدانید که دشمنان با دقت و عنایت کلمات و مسائلی را مطرح می‌کنند تا زمینه‌ی تأخیر در برپایی این حکومت الهی را تقویت داده و گسترش دهند.

با توجه به روایات و سیره‌ی بزرگان و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) منتظر واقعی حضرت حجت (سلام‌الله‌علیه) باید در تمام ساعات و لحظات آمادگی کامل داشته باشد؛ چراکه لحظه‌ی ظهور معلوم نیست و هر آن ممکن است اراده‌ی الهی بر ظهور حضرت تعلق گیرد؛ درنتیجه باید شیعیان در هرلحظه به دنبال آماده‌سازی و گسترش زمینه‌های ظهور باشند.

انقلاب اسلامی در همین مسیر حرکت کرده و می‌کند دنیای استکبار هم با همین فکر و حرکت مخالف است؛ لذا با روش‌های گوناگون و در لباس‌های مختلف دست به تحریف امام و انقلاب می‌زنند تا این جریان بالنده و روبه‌جلو را از حرکت بیندازند.

ایشان با بیان اینکه دشمنان با ایجاد شبهه، به دنبال انحراف اذهان هستند و در هر قشر هم به نحوی فعالیت می‌کنند، تصریح کردند: در همین دانشگاه‌های البرز در همین روزهای اخیر، دیدید که چه مزخرفاتی را با عناوین و اسامی دهان‌پرکن به خورد قشر دانشجو دادند و مدیریت ناآگاه فرهنگی دانشگاه هم زمینه‌ساز این برنامه است و حتی از گوینده‌ی این عبارات تقدیر نیز می‌کنند.

ایشان افزودند: اینکه گفته شود، داعش محصول و زاییده‌ی انقلاب اسلامی است نشان‌دهنده‌ی یک ذهن بیمار است و بعضی از سخنانی که در این سخنرانی مطرح‌شده قابل پیگرد در مراجع قضایی است که دوستانی که مسئولیت دارند، باید این پیگرد را انجام دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مسئولین و مدیریت این دانشگاه، تأکید کردند: اگر این اقدام از روی آگاهی انجام‌شده، خیانت است و اگر از روی ناآگاهی بوده، دیگر نباید تکرار شود؛ به پروژه‌ی نفوذ که با اشکال مختلف در حال ریشه دواندن است توجه کنید.

ایشان خاطرنشان ساختند: حرکتی مرموز و مشکوک مدتی است شروع‌شده و کانون‌هایی را در هر مرکزی که بتوانند راه‌اندازی می‌کنند و برای آن‌ها از نام‌هایی که حاکی از صلح و دوستی و دانش و سلامتی هم هست استفاده می‌کنند؛ بدانید که این حرکات همه به هم متصل هستند؛ یکی روی منبر می‌رود و آیات عذاب و جهنم را از خدا نمی‌داند؛ دیگری تولی و تبری را زیر سؤال می‌برد و به تبلیغ اسلام رحمانی می‌پردازد؛ یکی هم منکر جهاد و مبارزه می‌شود؛ نفر بعدی می‌گوید ما کاری به بهشت و جهنم مردم نداریم؛ دیگری هم فرقه‌ی منحرف صهیونیستی انگلیسی را تبلیغ می‌کند و با اعضایش عکس یادگاری می‌گیرد؛ برخی وزارتخانه‌های ما هم به ترویج منکرات می‌پردازند.

ایشان افزودند: چطور می‌توان این صداهای مرتبط و منشأ گرفته از دستورات علنی دشمنان اسلام و انقلاب را اتفاقی دانست؟! باید هوشیار بود؛ تلاش دشمنان بر از بین بردن هویت دینی ما و اصالت آن استوار است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ضمن تبریک روز نیمه‌ی شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به این عزیزان از اقدامات ارزشمند این نیروها تقدیر کرده و با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۳، گفتند: آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای ا نصرت الهی بود و این پیروزی بزرگ پایه‌های استکبار را به لرزه درآورده و با تخریب قسمت بزرگی از ماشین جنگی دشمن، نقطه‌ی عطفی برای پیروزی‌های بزرگ بعدی شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی، اظهار داشتند: در این دیدار، رهبر انقلاب، امریکا را شیطان بزرگ و طاغوت اعظم دانستند که به داخلی‌ها می‌گوید شرایط نسبت به قبل هیچ تغییری نکرده است و امریکا هنوز هم اولین دشمن اسلام است و به دشمنان نیز پیغام می‌دهد که ما هنوز دست از مبارزه با آمریکا برنداشته‌ایم.

ایشان وظیفه‌ی علما و دانشمندان و روشنفکران و نخبگان در مقابل دشمنان را “جهاد تبیینی” دانستند که همه باید این‌گونه عمل کنند؛ درعین‌حال در دیدار با مدیران و مدرسین حوزه‌های علمیه نسبت به فضای مجازی هشدار دادند و تمام افرادی که می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند؛ باید در این فضا ورود کنند و به اصلاح این فضا اقدام کنند.

ایشان خاطرنشان ساختند: انهدام شبکه‌های نفوذ در پروژه‌ی عنکبوت دو، نشان می‌دهد که نفوذ در بین متن جامعه نیز با جدیت از سوی دشمنان دنبال می‌شود و مسائلی از قبیل سبک زندگی و پوشش ایرانیان، یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های اقدامات آن‌هاست؛ در همین راستا شورای فضای مجازی استان نیز باید سریعاً تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز کند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به موضع‌گیری حق‌به‌جانب عربستان در مسئله‌ی حج تمتع، تأکید کردند: ازآنجاکه تأمین جانی از سوی دولت عربستان برای زائرین ایرانی وجود ندارد، استطاعت سفر حج برای ایرانیان وجود ندارد و این، جرمی است که دولت عربستان در حال ارتکاب آن است و این مسئله باید به‌درستی در سطح جامعه تبیین شود.

ایشان با اشاره به توجیهات مسئولین پیرامون فیش‌های حقوقی چند صد و چند ده‌میلیونی بعضی مدیران، عنوان داشتند: باید دانست که برای این رقم‌های نجومی، در مقابل مسائلی مانند وام‌های ازدواج ناچیز جوانان، نباید از واژه‌ی “تفاوت” استفاده کرد، چراکه این موارد نشانه‌های تبعیض در فضای تصمیم‌گیری بعضی مسئولین است و باید با جدیت پیگیری و اقدام متناسب در این رابطه صورت پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز عنوان داشتند: پس از موفقیت غربی‌ها در مسئله‌ی هسته‌ای و تحمیل برجام هسته‌ای به ایران، این روزها با کلیدواژه‌ی “نقض حقوق بشر”، در حال شکل‌دهی جنجال در داخل کشور هستند؛ مزدوران داخلی نیز فعال‌شده‌اند و مانند مسئله‌ی هسته‌ای به همراهی با دشمن می‌پردازند.

ایشان افزودند: به نام حقوق بشر اقدام به هر کاری می‌کنند و با این بهانه به دنبال واردکردن دشمن به داخل کشور هستند؛ در همین راستا ملاقات‌هایی هدفمند تشکیل می‌دهند و مثلاً نباید خیال کرد که دیدار با اعضای فرقه ی ضاله ی صهیونیستی انگلیسی، یک دیدوبازدید ساده بوده است، بلکه جریانی علیه نظام در پس آن وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: درگذشته هم شاهد بودیم که بعضی از اعضای همین خانواده به دشمن پیغام دادند که تحریم‌ها را علیه ایران بیشتر کنید تا مردم تسلیم شوند و برخورد قاطع دستگاه قضایی، باعث می‌شود که این امور به رویه‌ای برای این افراد تبدیل نشود.

ایشان در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به گسترش فرهنگ ارزنده‌ی احیای شب نیمه شعبان، به ائمه و هیئت‌امنای مساجد استان توصیه کردند تا در حد توان، مساجد را برای این مراسم ارزشمند آماده نمایند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.