امام‌جمعه کرج:

تعطیلی برنامه‌ی حج، نتیجه‌ی کوتاهی وزارت امور خارجه است

فضای مجازی ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

 

خطبه های نماز جمعه شهر کرج (5)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا، بیان داشتند: هرکس به دنیا علاقه‌مند باشد، قلبش کور می‌شود و در این حال، دیگر توان درک صحیح مطالب و نتیجه‌گیری صحیح را ندارد؛ لذا فرد متقی از هر چیز که باعث قساوت قلب او می‌گردد دوری می‌کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)، بیان داشتند: او دارای شخصیتی عظیم و جایگاهی رفیع بود؛ شجاع و درعین‌حال مهربان بود و با ضعیفان با ملایمت و نرم‌خویی رفتار می‌کرد؛ از علما و دانشمندان زمان خود بوده و رشادت‌ها و جان‌فشانی‌هایش در کربلا نیز بر گسی پوشیده نیست.

ایشان با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت علی‌اکبر (علیه‌السلام) به‌عنوان روز جوان، خاطرنشان ساختند: این نام‌گذاری، نام‌گذاری خوبی بوده است؛ چراکه هر گوشه از شخصیت جناب علی‌اکبر، برای جوانان ما الگوست.

ایشان افزودند: جوانان قشر مهمی از جامعه‌اند که در مناسبت‌ها و تغییرات اجتماعی نقش دارند؛ در معارف دینی به دوران جوانی و اهمیت کسب علم و معنویت در این دوران توجه و تأکید ویژه‌ای شده است و از دست دادن فرصت‌های این دوران به‌شدت نکوهش شده است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: اگر انسان در جوانی معنویت‌گرا و خداباور بود، دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است و برای خود و جامعه مفید خواهد بود.

ایشان با بیان اینکه جوانان از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی برخوردارند، تصریح کردند: جوانان تربیت‌پذیر، مسئولیت‌پذیر، سخت‌کوش، خلاق و نوآور هستند و وجدان کاری و سازگاری و انضباط آن‌ها بالاست؛ اهل تولید علم و دانش و فن‌آوری هستند و در شکل‌گیری پیشرفت‌های اجتماعی نقش دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: به دلیل این شخصیت و ظرفیت‌ها، جوانان مورد طمع دشمن هستند و دشمن با فرهنگ‌سازی و الگوسازی به دنبال انحراف و بی‌خاصیت کردن این قشر اثرگذار است؛ با ترویج مفاسد مختلف و توسعه‌ی عیاشی به دنبال این اهداف هستند

ایشان ادامه دادند: اثرات این توطئه‌ها در داخل و در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات نیز مشاهده می‌گردد؛ مثلا اکنون یک کتاب را با قیمت بسیار بالایی باید تهیه کنید ولی بعضی از لوازم از بین برنده‌ی ایمان، نابودکننده‌ی فکر و اخلاق و اندیشه و حتی توانایی بدنی و قوای جسمانی به‌وفور و ارزان در دسترس است که متولیان امر باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و بدانند که این مهم با اقدام عملی به نتیجه می‌رسد نه با توصیه و نصیحت.

ایشان افزودند: دستگاه‌های مختلفی در حوزه‌های مربوط به جوانان فعال‌اند ولی برنامه‌ی مشخص و مدون و هماهنگی برای اقدامات خود ندارند که باعث می‌گردد حرکت رو به جلویی دیده نشود؛ این ضعف‌ها باید جبران شود تا بتوان از جوانان برای تقویت روحیه‌ی ملی و دینی استفاده برد.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: در بحث فرهنگی باید کار را به دست جوانان سپرد که البته با برنامه و هدفمند به‌عنوان افسران جنگ نرم کار را به‌پیش ببرند؛ همین‌طور در بحث اقتصاد مقاومتی هم اگر کار را به دست جوانان نسپاریم، کاری از پیش نخواهد رفت.

ایشان گفتند: این نیروی عظیم جوان به‌عنوان بدنه‌ی کاری در عرصه‌های مختلف باید به کار گرفته شوند تا نتیجه‌ی درخور حاصل شود؛ د غیر این صورت با حرف و گفته چیزی عاید ما نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار داشتند: مسئله خانواده و بعد از ان مسئله‌ی جمعیت از مسائل مورد تأکید اسلام است؛ شرایط کشور به شکلی است که اگر بیش از این به ان توجه نشود به‌سرعت به سمت پیر شدن خواهد رفت و د راین صورت عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و حتی نظامی آسیب می‌بیند؛ لذا رهبری فرزند آوری را یک مجاهدت بزرگ دانستند که باید خانواده‌ها به این مسئله توجه جدی کنند.

ایشان با بیان اینکه دشمن مکارانه و با ترفندهای مختلف به دنبال جلوگیری از گسترش اجتماع مسلمانان است، تصریح کردند: آن‌ها اگر بتوانند با کشتار و نسل‌کشی این کار را می‌کند و اگر نتوانست از طریق ماهواره و اینترنت و فضاهای مجازی به دنبال این هستند که خانواده‌ای تشکیل نشود؛ تشویق به دوستی‌های حرام و ازدواج‌های رنگین می‌کنند؛ درعین‌حال به دنبال تخریب خانواده‌ها هستند؛ در کنار همین مسئله با تبلیغات به دنبال ترویج فرهنگ اشتباه فرزند کمتر و زندگی بهتر هستند و در کنار این مسائل تشویق به نگهداری حیوانات در منزل می‌کنند تا از علاقه‌ی خانواده‌ها به فرزندان بکاهند؛ از سوی دیگر در نوع خوراک و پوشاک و آرایش و امثال‌ذلک طوری عمل می‌کنند تا توان جسمی فرزند آوری را از جامعه بگیرند که همه‌ی این‌ها نشانه‌های همت بالای دشمن در نابودی ملت ایران است.

ایشان ترویج ازدواج آسان و پس‌ازآن فرزند آوری را جزو برنامه‌های مهم دستگاه‌ها در این زمینه دانسته و اظهار داشتند: با وجود دشمن قسم‌خورده‌ای که داریم و با توجه به نیازهای آینده‌ی کشور، سیاست‌ها باید به سمت فرزند آوری معقول سوق پیدا کنند؛ در استان نیز باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس در ۲۶ اردیبهشت‌ماه و نام‌گذاری جهانی این روز به‌عنوان روز نکبت، اظهار داشتند: ریشه‌ی همه‌ی جنایت‌ها و قتل‌ها و بحران‌ها در منطقه و حتی جهان، رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل است؛ جهان اسلام برای نجات یافتن از شرارت‌های این مولود خبیث استکبار، راهی جز وحدت و انسجام ندارد و تنها راه بازگشت آرامش به منطقه و بلکه جهان، نابودی کامل رژیم صهیونیستی است.

ایشان تأکید کردند: عامل دوام و سرپا ایستادن این رژیم تا حال حاضر، ثروت آل سعود و حمایت‌های آمریکاست و آن چیزی که تاکنون در مقابل این جرثومه‌ی فساد ایستاده است و از ملت فلسطین حمایت کرده، جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ایشان افزودند: دولت‌های اسلامی از مردم ایران یاد بگیرند و مثل ایران باشند؛ ملت ایران برای حفظ استقلال خود با تمام قوا در مقابل زیاده‌خواهی استکبار و آمریکا ایستاده و اهل نرمش و کوتاه آمدن و عقب‌نشینی نیست.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فرمان لغو امتیاز تنباکو به فرمان میرزای شیرازی در ۲۴ اردیبهشت ۱۲۷۰، یادآور شدند: امتیاز تنباکو که وسیله‌ای برای حمله به باورهای اعتقادی و فرهنگی مردم بود و محل نفوذی در کشور گردیده بود، دارای عبرت‌های فراوانی است که باید به‌دقت مطالعه شود؛ در جریان آن وقایع، دو بار میرزا با شاه نامه‌نگاری کرد که موردتوجه او واقع نشد و سرانجام با این فرمان، قدرت اسلام و مرجعیت شیعه برای همگان آشکار شد.

ایشان خاطرنشان ساختند: مرجعیت شیعه و قدرت رهبری شیعه همان قدرتی است که استکبار را به خشم آورده و دائماً به دنبال تخریب این جایگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن خود باشند؛ این قدرت که هم‌اکنون نیز در قالب رهبری جامعه نمود دارد، همیشه در پی بیداری مردم بوده و خود پیشاپیش آن‌ها به حرکت درآمده است و از امامش آموخته است که با دشمن هرگز بیعت نکند.

ایشان با بیان اینکه از ویژگی‌های مهم روحانیت شیعه بی‌اعتنایی به مسائل دنیوی است، تصریح کردند: وابسته نبودن به قدرت  و نترسیدن از دشمنان زورگو از دیگر ویژگی‌های روحانیت است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه روحانیت اصیل و تربیت‌شده در مکتب اهل‌بیت (ع) از امامش حسین (ع) یاد گرفت که با دشمن بیعت نکند، عنوان کردند: خط تحریف از زبان خیلی از افراد شنیده می‌شود که نباید این سخنان شنیده شود؛ این افراد باید سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را بخوانند و ببینند که برخی سخنانی که از جانب افراد مطرح می‌شود با خاستگاه انقلاب اسلامی منافات دارد و این موضع‌گیری‌ها باید موردتوجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نباید از مواضع و منویات رهبر انقلاب فاصله گرفت، افزودند: هنجارشکنی در کل دنیا جرم محسوب شده و هنجارشکنان باید مجازات شوند و با این جرم‌ها مقابله می‌شود؛ دستگاه قضا و نیروی انتظامی باید در مقابل این مواضع محکم بایستند و اگر غیرازاین باشد در همه زمینه‌ها باخته‌ایم.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه نباید در مقابل خواسته‌های این دشمنان کوتاه آمد، گفتند: کوتاه آمدن وزارت امور خارجه در مورد این زیاده‌خواهی‌ها سبب شد که حج امسال شکل نگیرد؛ بدانید که اگر تعلل کنیم ولو در عرصه‌ی دیپلماسی ضربه خواهیم خورد و این مسئله در همه‌ی عرصه‌ها مانند فرهنگ نیز صادق است.

ایشان با بیان اینکه خیال خام است که عده‌ای فکر می‌کنند تردد چهره‌های غیرشرعی در خیابان‌ها بدون برنامه‌ریزی و طراحی باشد، تأکید کرند: عده‌ای وظیفه‌دارند که سیستم اجتماعی شهر را مختل کرده و چهره شهر را به هم بزنند و سادگی است اگر این مسائل را اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تشکر از رئیس‌کل دادگستری استان البرز و دادستان کرج گفتند: این دو مدیر با قاطعیت و صلابت به وظایف محوله عمل می‌کنند و از نیروی انتظامی نیز تشکر می‌نماییم گرچه برخی اوقات به دلایل هجمه‌های زیاد تلاش این دوستان دیده نمی‌شود؛ این عزیزان به‌اندازه توان خود سعی و تلاش می‌کنند که قابل‌تقدیر است و همچنین از مجموعه‌ی سپاه و اطلاعات نیز برای برقراری زمینه‌های امنیت در استان تشکر می‌کنیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.