نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

پاسداری نمادی انقلابی است که دشمن به دنبال نابودی آن است

فضای مجازی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی (1)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به مناسبت روز پاسدار، با حضور در سپاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) استان البرز و اقامه نماز ظهر و عصر، با سپاهیان استان دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در جمع ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، بیان داشتند: حسین‌ابن‌علی (علیه‌السلام) شخصیتی چندبعدی است که از هر بعدی به او بپردازیم با دریایی از خصایل نیک روبرو می‌شویم.

ایشان افزودند: حضرت شخصیتی، شجاع و درعین‌حال متواضع داشت؛ درعین‌حال شخصی انقلابی بود که این بعد از شخصیت اباعبدالله (علیه‌السلام) باید بیش از ابعاد دیگر او موردتوجه پاسداران و به‌طورکلی انقلابیون قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: اگر انقلابی نباشیم، حسینی نیستیم؛ این شعار اصلی حسین (علیه‌السلام) است و هم‌اکنون نیز می‌بینیم که دشمنان تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده‌اند و در داخل هم با طرح مسائلی مانند انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی و مواردی ازاین‌دست، شیطنت‌هایی در همین راستا انجام می‌گیرد.

ایشان با بیان اینکه امام حسین به‌شدت شجاع، مبارز و انقلابی بودند؛ بیان داشتند: این روحیه، در عدم سکوت ایشان در برابر ظلم در دوره‌های مختلف زندگی حضرت (علیه‌السلام)، روشن و آشکار است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه وظیفه‌ی ما بیدار کردن نسل مان است، تصریح کردند: بما باید به نسل‌های بعدی بیاموزیم که شیعه‌ی حسین‌ابن‌علی انقلابی است، اهل سازش نیست، با دشمن بر سر یک سفره نمی‌نشیند، اهل ایستادن در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی است.

ایشان ادامه دادند: نحوه‌ی تعامل امام با امثال یزید بن معاویه به‌روشنی در تواریخ ذکرشده است؛ درجایی می‌فرمایند اگر هیچ ملجأ و ماوایی در این دنیا نداشته باشم، باز هم هرگز با یزید بیعت نمی‌کنم و در بیانی والاتر فرمودند “مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند”؛ این یعنی این فکر و اندیشه‌ی انقلابی هرگز با فکر و اندیشه‌ی استکباری در کنار هم جمع نخواهند شد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: تربیت‌شده‌ی راه حسین (علیه‌السلام) و پرورش‌یافته‌ی زیر بیرق آن حضرت، هرگز نمی‌تواند با تفکر استکباری همراه شود و یا به فکر تسلیم و سازش باشد.

ایشان تصریح کردند: اگر الان بعضی‌ها زمزمه‌ی غرب و غرب‌گرایی دارند و دلشان برای استکبار می‌تپد و حاضرند همه‌ی ارزش‌ها و داشته‌ها و این مسیر طولانی -که مردان الهی با تحمل سختی‌ها و زندان ها به ثمر رسانده‌اند- از بین ببرند، به این دلیل است که اینان پرورش‌یافته‌ی مکتب حسین (علیه‌السلام) نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشتند: در عصر حاضر هم مانند شهید چمران داشتیم و داریم افرادی را که در این مسیر حرکت کردند و تربیت‌یافته‌ی این مکتب بودند و به بیان امام صادق “شیعیان افرادی‌اند که تابع اهل‌بیت هستند؛ نه از آن‌ها جلو می‌افتند و نه عقب می‌مانند”؛ البته شیعه‌ی اهل‌بیت بودن نیازمند ابزار و لوازمی است که مهم‌ترین آن‌ها، تقوا و تجهیز به سلاح علم و عمل است.

ایشان با اشاره به بیان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه پاسداری یک فرهنگ است، خاطرنشان ساختند: پاسدار واقعی، آموزش‌دیده‌ی مکتب حسین (علیه‌السلام) است که می‌خواهد از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کند؛ این پاسدار باید بداند که چون انقلاب مورد طمع دشمن است، او نیز مورد طمع دشمن قرار دارد.

امام‌جمعه کرج گفتند: دشمن به دنبال این است که پاسداران انقلاب از نصاب لازم خود فاصله بگیرند، اظهار داشتند: پاسدار یعنی کسی که دائماً بیدار و هشیار است؛ در زمینه‌های مختلف خود را تقویت و آگاه نموده است و مهم‌ترین آگاهی و توجه نیز او به انقلاب است.

ایشان تصریح کردند: پاسدار باید انقلاب، ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های انقلاب و میثاق خونین شهیدان انقلاب را به‌خوبی بشناسد و در این فضا اقدام به فعالیت کند؛ البته پاسداران در اوج آرمان‌خواهی و روحیه‌ی انقلابی هستند و مخالفین و دشمنان واقعی را به‌خوبی می‌شناسند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبری مبنی بر خطر نفوذ دشمن، بیان داشتند: همه باید نفوذ دشمن را جدی بگیرند؛ دشمن به دنبال تخریب داشته‌های ماست و سعی می‌کند این حرکت را به شکلی خزنده و آرام انجام دهد.

ایشان با بیان اینکه پاسداری یک نماد انقلابی است که دشمن به دنبال از بین بردن آن است، اظهار داشتند: تلاش می‌شود از قداست این جایگاه در جامعه کاسته شود و شناخت چنین تهدیداتی و مقابله‌ی درخور با آنان، یکی از مهم‌ترین وظایف پاسداران است.

ایشان ادامه دادند: یکی دیگر از این دشمنی‌ها، تبلیغات مسموم دشمن برای فشار بر برنامه‌ی موشکی و توسعه‌ی توانایی‌های نظامی سپاه است.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: پاسداری شقوق مختلفی دارد که هم حوزه‌ی دفاع سخت و فیزیکی و هم حوزه‌ی مقابله و ایستادگی نرم و فرهنگی را در برمی‌گیرد و این عنوان برای هر شخصی که به دنبال این آرمان‌ها و دفاع از کیان اسلام و حدود و ثغور دین است، قابل‌استفاده است.

ایشان تأکید کردند: سپاه تنها یک نیروی مسلح نیست، بلکه با قصد قربت و با ایمان به دنبال عمل به وظایف دینی و دستورات ولی خود است و گذشته از توانمندی‌های نظامی و تسلیحاتی خود، باایمان و عقیده، در محدوده‌ای که شرع و رهبری فرمان می‌دهند، وارد میدان می‌شود و عمل می‌کند.

ایشان با بیان اینکه پاسداران وظایف سنگینی دارند، تصریح کردند: شما وظیفه‌ دارید در ابعاد مختلف علمی، دشمن‌شناسی، معنویت و ارتباط با خدا و همچنین در ابعاد جسمانی و ورزیدگی بدنی، به تقویت خود بپردازید.

در ادامه گزیده ای از تصاویر این برنامه را مشاهده می نمایید.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.