آیت‌الله حسینی همدانی:

شرط اصلی موفقیت معلمین، ارتباط قوی با خداوند و تربیت نفس خود است

فضای مجازی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

 

همایش معلم نژاد فلاح

مراسم تجلیل از معلمان منتخب نواحی چهارگانه شهرستان کرج، صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کل کشور و ریاست و اعضای شورای شهر کرج، در محل سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک ایام بعثت رسول مکرم اسلام و هفته تجلیل از مقام معلم، بیان داشتند: معلم اصلی خداست و شما آموزگاران، معدّات این تعلیم الهی هستید؛ خداست که علم را به جان دانش‌آموز می‌نشاند و القا می‌کند و عمل شما در سلسله‌ی طولی این تعلیم الهی است.

ایشان افزودند: درصورتی‌که معلمی ارتباط خود را با پروردگار عالم محکم نماید، علومی که از زبان او جاری می‌شود بر دل دانش‌آموز او می‌نشیند و با جان او عجین می‌شود.

ایشان جایگاه معلمان را بسیار رفیع خوانده و افزودند: آینده‌ی کشور در دست معلمین است و اگر این گروه کار خود را به‌خوبی و با اخلاص انجام دهند، آثار و برکات کارشان قرون و امت‌های متمادی ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه کرج تعلیم و تعلم را مصداقی از جود و بخشش دانسته و بیان داشتند: در معارف اسلامی بخشش تنها در اطعام و غذا دادن به دیگران نیست؛ شخص جواد بر تهجد و کوشش علمی خود می‌افزاید تا به دیگری علم و فرهنگ بیاموزد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به جمعیت قریب به ۴۲۰ هزارنفری فرهنگیان استان البرز، خاطرنشان ساختند: جمعیت دانش‌آموزی البرز از جمعیت کل بسیاری از استان‌ها بیشتر است و باید موردتوجه ویژه مسئولین و برنامه ریزان قرار گیرد.

ایشان با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خدمت به آموزش‌وپرورش و توسعه‌ی فعالیت‌های آن نه یک هزینه که درواقع یک سرمایه‌گذاری است، تصریح کردند: اگر کاری کنیم که معلمی در رفاه باشد و ناچار نباشد برای تأمین معیشت خود، به کار چند نوبته یا شغل دوم روی آورد، نتیجه‌ی مثبت این عمل را در آینده‌ی کشور خواهیم دید.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: معلمی که نفس خود را به‌خوبی تربیت‌کرده باشد، نسلی مهذب و پاک تربیت خواهد کرد و این مسئله نیازمند ارتباط قوی‌تر این عزیزان با پروردگار متعال است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.