نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

بعثت پیامبر، انقلابی در بینش انسان‌ها بود

فضای مجازی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

IMG_8221

به مناسبت هفته عقیدتی سپاه، عصر امروز، جمعی از اساتید، مربیان، هادیان، سرگروه‌های صالحین و اعضای ستاد بزرگداشت هفته عقیدتی سپاه، با حضور در دفتر نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، امام‌جمعه کرج با تبریک بعثت رسول مکرم اسلام و روز معلم، بیان داشتند: همه‌ی ما باید معارف اسلامی را خوب درک کنیم و خوب تعلیم دهیم که این یک کرامت از سوی خداوند برای ما است.

ایشان خاطرنشان ساختند: در بیان پیامبر، بهترین افراد امت، کسانی هستند که مردم را به حق دعوت کرده و حب الهی را در آن‌ها تقویت می‌کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به تأثیر جریان بعثت بر نظام عالم، اظهار داشتند: پیامبر، اعراب جاهلی با آن سنت‌های اشتباه را به‌جایی رساند که اسوه‌های ایثار گردیدند و جزیره العربی که در کل آن فقط ۱۷ تن سواد خواندن – و نه نوشتن – داشتند؛ در دوران اسلام به مرکز نشر علم و گسترش آن به جهان تبدیل شد.

ایشان با بیان اینکه بعثت پیامبر تحولی در بینش انسان‌ها به وجود آورد و انقلابی بود که تاریکی‌های جهالت را روشن ساخت؛ خاطرنشان ساختند: البته این انقلاب، درست مانند تمام انقلاب‌ها مورد تحریم و حمله و نفوذ دشمنان قرار گرفت؛ دشمنان، انقلاب پیامبر را با جنگ سخت و نرم مورد هجمه قراردادند که اگرچه جنگ سرد آنان به نتیجه نرسید ولی هجوم نرم آنان به مسئله‌ی ولایت و امامت پیامبر، کار را به‌جایی رساند که به فاصله‌ی ۵۰ سال پس از پیامبر، نوه‌ی او و امام مسلمین در مرکز جامعه‌ی اسلامی، به شهادت برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر مطالعه‌ی تاریخ برای کسب بصیرت و علم‌آموزی، بیان داشتند: در دوران کنونی نیز، انقلاب اسلامی ایران بعثتی دوباره در عصر حاضر بود که بارقه‌ای برای زدودن تاریکی‌های نظام ستم‌شاهی گشت و تحولی در مردم به وجود آورد که چنان جلوه‌هایی باورنکردنی از ایثار را در دفاع مقدس از خود نشان دادند.

ایشان بیان داشتند: همان‌طور که انقلاب رسول خدا (ص) با دشمنی‌های آشکار و پنهان تهدید می‌شد، انقلاب اسلامی نیز با تلاش‌های بسیاری برای تضعیف و انحراف و استحاله روبرو است؛ می‌بینید که چطور تلاش می‌شود تا با سلاح تحریف، انقلاب را از پا بیندازند یا به بهانه‌ی برجام و مسائل اقتصادی چه ضرباتی به این انقلاب وارد می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: درصورتی‌که بصیرت لازم در جامعه وجود نداشته باشد و به وجود نیاید، کار به‌جایی می‌رسد که بازهم سر حسین‌ابن‌علی‌ها بر نی خواهد رفت تا جلوی تحریف و انحراف اسلام گرفته شود.

ایشان اظهار داشتند: کار مجموعه‌ی عقیدتی سپاه کار حساسی است؛ چراکه راهنمای مجموعه‌ای است که باید دژبان انقلاب باشند و اگر این مجموعه درک درستی از انقلاب نداشته باشند، انقلاب دچار آسیب‌پذیری خواهد شد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر رصد دقیق مشکلات فرهنگی اعتقادی احتمالی در مجموعه‌ی پاسداران، اظهار داشتند: باید ابتدا نیازها و آسیب‌های مجموعه را شناخت و بر اساس این نیازها اقدام به آموزش و تربیت نیروها نمود؛ مثلا ممکن است فرقه‌های انحرافی مسئله‌ی نیروهای سپاهی نباشند اما درزمینه‌ی مشکلات خانوادگی نیاز به آموزش داشته باشند.

ایشان افزودند: البته بعضی مسائل ریشه‌ای و کلیدی نیز وجود دارند که نباید مورد غفلت واقع شوند؛ ممکن است که در همین نیروها، همه روخوانی قرآن را به‌خوبی بلد باشند، اما افرادی نیز وجود داشته باشند که مثلا در ترجمه و تفسیر مشکل‌دارند و باید در این زمینه‌ها به تقویت نیروها پرداخت.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.