نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

اهتمام به تربیت قرآنی دانش آموزان، ضامن آینده‌ی موفق کشور است

فضای مجازی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

ایت الله حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در مراسم افتتاحیه‌ی مرحله‌ی استانی سی و چهارمین دوره‌ی مسابقات “قرآن، عترت و نماز” دانش آموزان و فرهنگیان کشور، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و روز معلم، بیان داشتند: یکی از خصوصیات علامه‌ی شهید، مرتضی مطهری که روز شهادت او به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است، تقیّد ایشان به قرائت و انس هرروزه با قرآن بود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: تمام کسانی که با قرآن ارتباط داشته‌اند، اثرات این انس و رابطه را درنتیجه کارهایشان دیده‌اند و به آن اذعان داشته‌اند؛ اگر انس و ارتباط با این کتاب الهی از دوران کودکی در تربیت فرزندان لحاظ شود، ضامن آینده‌ای موفق برای جامعه و کشور خواهد بود.

ایشان آیات قران را در عین امکان درک جزئی از آن‌ها توسط همه‌ی مردم، بندهای قانون اساسی زندگی اسلامی دانسته و خاطرنشان ساختند: این بندها در کنار سایر متون مرجع اسلامی، مانند کتب شریف نهج‌البلاغه و صحیفه‌ی سجادیه، باید موردمطالعه و بررسی قرار گیرند و به شکل قابل‌استفاده توسط قشرهای مختلف جامعه، به آن‌ها عرضه شوند.

ایشان نصب آگهی‌نماهایی حاوی آیات و مواعظ قرآن کریم در سطح شهر را جزو اقدامات کم‌هزینه و مؤثر فرهنگی در این زمینه دانستند و اظهار داشتند: عموماً افراد به حفظ کلمات قران اقدام می‌کنند که بسیار ارزشمند است و نتایج فراوانی نیز دارد؛ درعین‌حال سرلوحه قرار دادن دستورات و پندهای قرآن و عمل کردن به آن‌ها، به‌مرور باعث عجین شدن روح انسان با این آیات می‌گردد و در حقیقت مرحله‌ای دیگر در حفظ قران خواهد بود که آثار و نتایج بی‌شماری در پی خواهد داشت.

امام‌جمعه کرج گفتند: برگزاری مسابقات قرآنی و فراهم کردن زمینه‌های مشارکت دانش آموزان در این عرصه، ازجمله اقدامات مناسب در توسعه فرهنگ تربیت قرآنی هستند و باید با برنامه‌ریزی مناسب، موجبات توسعه‌ی کمی و کیفی این برنامه‌ها فراهم گردد.

ایشان افزودند: تعداد نزدیک به ۱۰۰۰ نفر شرکت‌کننده در این مسابقات خبری خوب و مسرت‌بخش است؛ درعین‌حال توجه به جامعه‌ی ۴۲۰ هزارنفری فرهنگیان و دانش آموزان استان، نشان می‌دهد که زمینه‌های توسعه‌ی اقدامات قرآنی در استان مهیاست و همت بیش‌ازپیش مسئولین در این حوزه را می‌طلبد.

گفتنی است در پایان این برنامه که با حضور حوریه عقبایی رئیس اداره قرآن عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش و مسعود مهرانی نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش البرز برگزار شد، به حائزان رتبه‌های برتر مرحله‌ی شهرستانی این مسابقات، جوایز و لوح یادبودی اهدا گردید.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این برنامه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.