نماینده ولی فقیه در استان البرز:

بنده از امروز شورای فرهنگ عمومی استان البرز را تعطیل اعلام می‌کنم

فضای مجازی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱

 نماز جمعه کرج آیت الله حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوی، عدم اسراف را از نشانه‌های اهل تقوی دانسته و بیان داشتند: اسراف، زیاده‌روی در هر امر و تجاوز از حدود است که در بیانات معصومین (علیهم السلام)، به‌شدت نهی شده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به منشور حکومتی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در نامه‌ی ایشان به مالک اشتر، اظهار داشتند: امام می‌فرمایند: در مسئولیت خود از اسراف بپرهیز و به دنبال تحصیل شهادت باش؛ در نظام اسلامی کسی که مسئولیتی دارد باید این‌گونه فکر کند، در غیر این صورت برای ماندن در پست و مقام دست به هر کاری خواهد زد.

ایشان در خطبه‌ی دوم نماز با تسلیت شهادت امام کاظم (علیه‌السلام) در ۲۵ رجب، به بیان گوشه‌ای از سیره‌ی حضرت پرداخته و بیان داشتند: تلاش آن امام همام بر تبیین جایگاه حکومت اسلامی در بین جامعه و آشکار نمودن بطلان حکومت بنی‌عباس بود.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت روز کار و کارگر در ۱۱ اردیبهشت‌ماه و تبریک این روز به جامعه‌ی کارگری، اظهار داشتند: کارگران سخت‌کوش، عناصری فعال و مؤثر در اجتماع‌اند و باید حقوقی که متوجه آن‌هاست از طرف جامعه ادا شود.

ایشان با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و آیات روایات بسیاری که درباره‌ی تولید و اقتصاد وجود دارند، خاطرنشان ساختند: اهمیت جامعه‌ی کارگری در رشد و توسعه‌ی جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ منطق اسلام و قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در امور معنوی و مادی، منطق کار و مبارزه با بیکاری است؛ اسلام دین کار است و برای کار و کارگر ارزش بالایی قائل است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: کارگر مظهر خلاقیت و فعل الهی است و بوسیدن دستان پینه‌بسته‌ی یک کارگر و بیان اینکه “این دست به آتش عذاب نزدیک نمی‌شود” بیانگر رفعت مقام این جایگاه در نزد پروردگار است.

ایشان با اشاره به نقش کلیدی کارگران در اقتصاد مقاومتی، تأکید کردند: قبلاً گفته بودیم و بازهم تکرار می‌کنیم که باید این شعار که “ایرانی، کالای ایرانی بخر تا کارگری بیکار و کارخانه‌ای تعطیل نشود” باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

استاد خارج فقه حوزه‌ی علمیه استان البرز، با گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید، استاد مطهری در ۱۲ اردیبهشت‌ماه و تبریک روز معلم به معلمان و جامعه‌ی آموزش‌وپرورش کشور، بیان داشتند: اولین معلم در نظام عالم خداوند است و معلمی جایگاه باعظمتی است که نقش مؤثری در تربیت نسل جوان و آینده‌ی جامعه دارد.

ایشان با بیان اینکه معلم انسان‌ساز است و در مواردی تأثیر تربیتی او از خانواده نیز بیشتر است، تصریح کردند: اگر معلم شاگرد خوبی تربیت کند آینده‌ی کشور را تضمین کرده و اگر تربیت او نادرست باشد؛ به جامعه آسیب رسانده است؛ معلم باید علاوه بر درس در دانش آموزان انگیزه تلاش و امید نیز به وجود آورد تا از طی کردن مسیر صعب درس و تربیت خسته نشوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک بعثت رسول مکرم اسلام در ۲۷ رجب، این حادثه‌ی عظیم را انقلابی دانستند که پرتوی فروزان در تاریکی جاهلیت برافروخت و انقلاب اسلامی ایران را بعثتی دوباره در عصر حاضر خواندند که بارقه‌ای برای زدودن تاریکی‌های نظام ستم‌شاهی گشت.

ایشان بیان داشتند: همان‌طور که انقلاب رسول خدا (ص) با دشمنی‌های آشکار و پنهان تهدید می‌شد، انقلاب اسلامی نیز با تلاش‌های بسیاری برای تضعیف و انحراف روبرو است؛ می‌بینید که چطور تلاش می‌شود تا با سلاح تحریف و استحاله انقلاب را از پا بیندازند یا به بهانه‌ی برجام و مسائل اقتصادی چه ضرباتی به این انقلاب وارد می‌کنند.

ایشان با اشاره به پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب در باب تحریم‌ها و مسئله‌ی برجام و تذکرات متعدد ایشان در این زمینه؛ خاطرنشان ساختند: مسئولین نباید مسامحه داشته باشند و موارد و مسائل موجود را پیگیری کنند.

امام‌جمعه کرج بیان داشتند: آمریکا اصل نظام را نشانه گرفته است؛ او به هیچ‌کدام از گروه‌هایی که در داخل کشور به او دل‌بسته‌اند، وفادار نیست و نخواهد بود؛ این‌ها ساده‌اندیش و خیال‌باف‌اند؛ نمی‌دانند که آمریکا آن‌ها را رها خواهد کرد.

ایشان افزودند: بصیر باشید، ارکان دیپلماسی و ارکان دیگر دقت لازم را داشته باشند؛ چرا باید چیزی را که مشخص و معلوم است دوباره امتحان کنیم؟ تکرار این مسائل برای امت اسلامی و انقلابی ما خوب نیست.

ایشان با اشاره بلوکه شدن اموال ایران در کشور آمریکا و عدم پاسخ مناسب از سوی دولت‌مردان به این مسئله، اظهار داشتند: به‌جای تعارف و انداختن مسئولیت به دوش دیگران به فکر اقدام متناسب و مقابله‌ی صحیح باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی، با تأکید بر حفظ سرمایه‌ها و استفاده‌ی صحیح از آن‌ها، اظهار داشتند: اگر امروز طرف مقابل برجام را لغو کند، چه کسی ضرر کرده است؟! چه مقدار از دارایی‌ها و مسائلی را که سالیانی برای آن‌ها زحمت‌کشیده‌ایم، ازدست‌داده‌ایم؟! در همین فضا بازمی‌بینیم که آب‌سنگین که یکی از سرمایه‌های ما هست با قیمتی بسیار ناچیز به خود آمریکا فروخته می‌شود! این چه وضعی است و آقایان برای این کار چه توجیهی دارند؟!

ایشان افزودند: به نظر می‌رسد عده‌ای می‌خواهند در سالی که اقدام و عمل نامیده شده است، در مقام عمل، اقدام به تحویل کشور به آمریکا بکنند؛ بدانید که آمریکا دشمن ماست و این را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

ایشان با گلایه از عملکرد ضعیف نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی در این زمینه، بیان داشتند: هیچ عاقلی سرمایه‌های خود را چنین به حراج نمی‌گذارد؛ سؤال اینجاست که چرا آقایان در مجلس در این زمینه ساکت‌اند و چیزی نمی‌گویند؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، مسائل فرهنگی و ضد فرهنگی را دیگر حوزه‌ی دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی دانسته و گفتند: تا یک طرحی برای اصلاح امور داده می‌شود، غوغا و آشوب به راه می‌اندازند تا عملی نشود و دشمنان را خوشحال می‌کنند؛ مسئله‌ی تأمین امنیت اخلاقی و سیاسی و اقتصادی جامعه وظیفه‌ی حاکمیت است و کسی هم نمی‌تواند به این مسئله اعتراض کند و این مسئله در بیانات رهبری به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

ایشان افزودند: طبق بیان رهبر معظم انقلاب، امنیت اخلاقی و اجتماعی را از حقوق اساسی مردم است و بنا به فرموده‌ی خود ایشان، امنیت اخلاقی یعنی اینکه مردم دغدغه‌ای در خصوص احتمال انحراف اخلاقی فرزندان خود در جامعه نداشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: امنیت اخلاقی جامعه باید در زمینه‌های مختلف مانند اصناف و دانشگاه‌ها و کوچه و خیابان به شکل صحیح تأمین شود و این مسئله قابل مسامحه نیست.

ایشان با اشاره حرف کسانی که در سخنرانی رسمی‌شان می‌گویند ما حق دخالت در زندگی شخصی دیگران را نداریم؛ بیان داشتند: این آقایان می‌خواهند مردم را به کجا ببرند؟ مگر برقراری امنیت اجتماعی دخالت در زندگی مردم است؟ اگر بخواهند جلوی اراذل‌واوباش گرفته شود که مزاحم نوامیس مردم می‌شوند و باندهای فساد و فحشا نابود شوند، دخالت در زندگی مردم است؟

ایشان افزودند: با این نگرش غلط، باید زندان‌ها و دستگاه قضا و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و اصلا تمام نهادها و ارگان‌ها را تعطیل کنیم؛ چون هرکدام به نحوی با زندگی مردم مرتبط می‌شوند؛ این‌ها چه‌حرف‌های گزافی است که بعضی‌ها از تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنند و فکر جامعه را به سمتی اشتباه می‌برند؟!

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه استان البرز با اشاره به لزوم همت مسئولین به تلاش بیشتر در سال اقدام و عمل، اظهار داشتند: هرکسی در هر مسندی که دارد، اگر طوری عمل کند که نظام ناکارآمد نشان داده شود، او خائن به ملت و خائن به قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی استان در عمل به وظایف شرعی و قانونی خود، تأکید کردند: در سال اقدام و عمل، نیروی انتظامی کما فی السابق بلکه با قدرت بیشتر، با جرم‌های آشکاری که در سطح شهر و استان شاهد آن هستیم محکم‌تر و جدی‌تر برخورد کند.

ایشان تأکید کردند: ارگان‌ها، ادارات، سازمان‌های دولتی و خصوصی، نباید این‌گونه باشند؛ بعضی‌ها فکر کنند اگر دستگاه آن‌ها خصوصی است می‌توانند هر طور که می‌خواهند عمل کنند؛ خیر، اگر در این نظام زندگی می‌کنند باید ملتزم به قوانین آن باشند؛ عده‌ای به شکل جهادی مشغول از بین بردن ارزش‌های انقلاب و نظام و جامعه هستند!

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: عده‌ای از فرزندان این کشور کیلومترها جلوتر می‌جنگند تا امنیت داخلی کشور حفظ شود و اینجا عده‌ای رجاله ی ترسو برای حفظ منافع حزبی و سیاسی خود و خوشحال کردن عده‌ای بی‌بندوبار و بعضاً اربابان خودشان، بی‌غیرتی را در کشور ترویج می‌کنند؛ آقایان! از خانواده‌های شهدا و جانبازان خجالت بکشید.

ایشان بیان داشتند: به بنده می‌گویند شما تند صحبت می‌کنید؛ با این‌ها پدرانه صحبت کنید! آقایان اول نگاه فرزندی خودشان را اثبات کنند و بعدازاین صحبت‌ها بکنند؛ کسی که به نفع دشمن فرش قرمز پهن می‌کند تا همه‌چیز مملکت به تاراج برود؛ فرزند این کشور نیست.

ایشان افزودند: ۲ میلیارد سرمایه‌ی مملکت به باد می‌رود و آقایان جرئت جواب دادن ندارند؛ درست عمل کنید؛ چرا کم‌کاری خود را به گردن دیگران می‌اندازید؟! به هر کس و هر چیزی که اعتقاددارید قسمتان می‌دهیم؛ مردم را بیش از این تحقیر نکنید.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: تا دولت و وزارت خارجه موضع محکمی نگیرد، روال دشمن همین است؛ او دزد سر گردنه است که اگر جلویش گرفته نشود، هرروز جسورتر می‌شود و بیشتر باج‌خواهی می‌کند.

ایشان با اشاره به تلاش عده‌ای برای نهادینه کردن فساد اخلاقی در جامعه، هشدار دادند: به دنبال این هستند تا قبح این مسائل را در جامعه از بین ببرند؛ به بهانه‌ی حضور بازیگر خارجی در یک فیلم ایرانی، عکس بی‌حجاب او را در سر در سینماها می‌زنند تا آرام‌آرام این مسائل را عادی‌سازی کنند؛ یا به نام شادی مجالس رقص و پای‌کوبی می‌گیرند؛ خدای تعالی در حرام شادی قرار نداده است و کسی فکر نکند با حرام بیماری او درمان خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تأکید کردند: بار دیگر به وزیرها و وکیل‌هایی که داریم و متأسفانه کار خود را درست انجام نمی‌دهند تذکر می‌دهیم؛ حوصله‌ی مردم و حزب‌الله در سراسر کشور را تنگ نکنید که حوصله‌ی آن‌ها هم حدی دارد؛ به‌عنوان نمونه، در همین برنامه‌ی دیشب شهر کرج اگر جلوگیری نمی‌کردیم؛ مسائلی به وجود می‌آمد.

ایشان ادامه دادند: وزیری که وقتی به او می‌گویند چه کنیم، پاسخ می‌دهد فیلترشکن استفاده کنید و هر کار می‌خواهید بکنید، به درد فرهنگ کشور می‌خورد؟! دو بار بنده به ایشان نامه نوشته‌ام و به ایشان رسانده‌ام؛ با زبان تذکر؛ با زبان تهدید آقا نیروهایی فرستاده‌اند که شما کوتاه بیایید! من از چه چیزی کوتاه بیایم؟ از حرام کوتاه بیایم؟! مسئله ما که دعوای شخصی نیست؛ بحث بر سر حلال و حرام است.

ایشان تصریح کردند: مسئولی که برای ماندن در پست خود به‌جاهای مختلف دروغ می‌گوید، صلاحیت و کفایت کار را ندارد که فرهنگ استان را به دست او بسپاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن اتمام‌حجت در این زمینه بیان داشتند: بنده از امروز شورای فرهنگ عمومی استان را تعطیل اعلام می‌کنم؛ تا زمانی که این آقا در این شهر هست و مسئولیت دارد؛ هیچ کار فرهنگی که منسوب به آن دستگاه است انجام نخواهم داد و جلوی آن کار گرفته می‌شود.

ایشان با اشاره به استفتاء شماره ۶۹ رهبر معظم انقلاب در باب وجوب اطاعت از دستورات نمایندگان ولی‌فقیه در حوزه‌ی فعالیتشان، اظهار داشتند: در تمام وظایف محوله‌ای که به عهده‌ی نمایندگان ولی‌فقیه است و مورد درخواست آن‌هاست؛ اگر کسی کوتاهی کند متخلف است و این عمل ازلحاظ شرعی جایز نیست؛ ما اینجا بارها تذکراتی داده‌ایم؛ به دستگاه انتظامی یا دستگاه قضایی مطالبی گفته‌ایم و آن‌ها نیز انجام داده‌اند؛ درحالی‌که دو بار به وزیر نامه نوشته‌ایم؛ مردم طومار بیست‌متری امضا کرده‌اند؛ تمام مسئولین عالی‌رتبه‌ی شهر و استان در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند و امت حزب‌الله به میدان آمده‌اند؛ در همین ایام بازمی‌بینیم که یک کنسرت دیگر برگزار کرده‌اند!

آیت‌الله حسینی همدانی، خاطرنشان ساختند: این غیر از دهن‌کجی به مردم است؟! ؛ اگرچه بنده اصلا نباید وارد این مسائل بشوم، اما چون دیگران کارشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند، وظیفه‌ی بنده این است که وارد میدان شوم و جلوی فساد را بگیرم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. امیرربیعی 29 آوریل, 2016 در 19:40 - Reply

    تشکرمی کنم ازامام جمعه محترم شهرکرج وموضع گیری به جا ومحکم ایشان.

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.