امام جمعه کرج:

مسئولین به‌جای بازی با کلمات، به دنبال رسیدگی به مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور باشند

فضای مجازی ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰

 

جمعیت جمعه (10)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن تبریک ولادت امیر المومنین (علیه‌السلام)، بیان داشتند: ایام البیض ماه رمضان نه‌فقط برای موتکفین که برای سایر افراد هم ایام خاص و ارزشمندی است؛ در این ایام که فضیلت بالایی نیز دارند عده‌ی کثیری از نوجوان تا سالمند، با ایجاد خلوتی برای خود، مشغول عبادت‌اند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به جامعیت اسلام و توجه او به همه‌ی شئون زندگی افراد، اظهار داشتند: بااینکه اسلام بر فعالیت‌های اجتماعی و رسیدگی به امور مردم تأکید کرده است، ولی آن را دائماً مطلوب نمی‌داند؛ برای حضور مؤثر در جامعه باید پشتوانه‌ی روحی مناسب داشت و ارتباط خود را با خدا تقویت نمود.

ایشان افزودند: هرچه کار سنگین‌تر و مسئولیت بیشتر باشد، نیاز به ارتباط با خدا بیشتر است؛ اعتکاف زمینه‌ی خودسازی و کناره‌گیری مطلوب از جامعه را برای تقویت روح و ارتباط با خدا فراهم می‌کند و با توجه به تهاجم گسترده‌ی دشمنان در مسائل فرهنگی و تلاش آن‌ها برای از بین بردن روح معنویت در جامعه، این شور فراوانی که در جوانان کشور به وجود آمده، نعمتی است که باید قدر او را دانست.

امام‌جمعه شهر کرج با تسلیت وفات حضرت زینب (سلام‌الله علیها) در ۱۵ رجب سال ۱۳۶۲، بیان داشتند: شخصیت ایشان از جهات مختلف کم‌نظیر است؛ مصائب زیادی که حضرت تحمل کرد باعث شد ایشان را “ام المصایب” بخوانند و به‌اندازه‌ای اهل عبادت و ذکر بود که او را “عابده‌ی آل علی” لقب دادند.

ایشان با گرامیداشت سالروز شکست نظامیان آمریکایی در صحرای طبس، در پنجم اردیبهشت‌ماه، تصریح کردند: طوفان طبس و حوادث آن روز نشان‌دهنده‌ی امداد غیبی الهی در یاری دین خدا و اهل حق بود؛ سنت الهی این است که اگر دینش را یاری کنید، او نیز شما را یاری خواهد رساند و این واقعه درسی برای همه‌ی مسلمانان و حق‌طلبان است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سابقه‌ی دیرینه‌ی دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان ساختند: دشمن مانند صیادی است که دائماً در پی صید و به دنبال یک‌لحظه غفلت اوست؛ می‌بینید که در ۲۷ سال پس از انقلاب دائماً در حال نقشه کشیدن برای ضربه به کشور است و در این راه خستگی هم نمی‌شناسد؛ تأکید رهبری بر حفظ باورها نیز اشاره به همین مسئله دارد؛ چراکه اگر باورها از دست رفت، آسیب غفلت حتمی است.

ایشان با گلایه از بعضی افراد در داخل کشور، بیان داشتند: سعی دشمن بر سقوط جمهوری اسلامی یا حداقل بی‌خاصیت کردن آن است؛ عده‌ای نیز در داخل گویا وظیفه‌ای غیرازاین ندارند که آمریکا را حلال مشکلات بخوانند؛ در مطبوعات بدون مجوز و تریبون‌های بدون نظارت، با شماره‌گذاری‌های متعدد بر برجام، به دنبال تحمیل این ذلت و حقارت بر مردم و جامعه هستند.

ایشان افزودند: خامی و نپختگی دشمن در این است که بعدازاین همه سال نفهمیدند که هرچه فشار بر مردم بیشتر شود، وحدت و همبستگی‌شان بیشتر می‌شود و در عمل کاری می‌کنند که جز پشیمانی برای استکبار خارجی و مزدوران داخلی آن‌ها چیزی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان داشتند: شاید بیش از ۱۵ تحریم جدید در ماه‌های پس از اجرای برجام علیه ایران وضع‌شده است؛ آیا این اقدامات دوستانه است که بعضی تلاش می‌کنند جاهلانه یا عامدانه آمریکا را دوست ملت ایران معرفی کنند؟

ایشان با انتقاد از مسئولانی که دلسوزان جامعه را متهم به نداشتن غیرت دینی می‌کنند، ادامه دادند: آیا اگر اقدامات خصمانه آمریکا را دیدیم و حرفی نزدیم، این غیرت دینی است؟ اگر گرفتاری‌ها را دیدیم و سخن نگفتیم، این نشانی از تعصب ملی است؟ چرا به‌جای رسیدگی به مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی مردم با کلمات بازی می‌شود؟

ایشان افزودند: در مذاکراتی که با همه‌ی تأکیدات رهبری مبنی بر حفظ خطوط قرمز در او، با اعتراف بعضی از اعضای همان گروه مذاکره‌کننده، عبور از خط قرمز داشت و بیان رهبری مبنی بر خسران محض در این برجام و تأیید بعضی مسئولین امر بر صحت این مسئله، اگر کسی به انتقاد و نصیحت بپردازد، نشان از غیرت دینی اوست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بیان داشتند: در مقابل اقدامات ما مطالبی روی کاغذ به ما عرضه‌شده است؛ باید آقایان بگویند که چرا جواب رجزخوانی و تهدید دائمی دشمنان را نمی‌دهند؛ آن‌ها دم از تحریم و عمل نکردن به هیچ‌کدام از وعده‌هایشان می‌زنند و آقایان اصرار دارند که آن‌ها به همه‌ی تعهدات خود عمل کرده و قرض‌هایشان را داده‌اند؛ اکنون نیز از مذاکرات جدید سخن می‌گویند و معاملات بانکی و پولی ما را منوط به یک برجام جدید کرده‌اند.

ایشان اظهار داشتند: آقایان! به شما عرض می‌کنیم که بیاید از آمریکا دل بکنید؛ اگر شما نمی‌توانید جواب این تهدیدات را بدهید؛ مردم باقوت و صلابت پاسخ دشمنان را با شعار “مرگ بر آمریکا” می‌دهند.

ایشان افزودند: آمریکا مانند شیطان است؛ تلاش او بر اسارت و به سلطه گرفتن ماست؛ می‌خواهد که ما استقلال نداشته باشیم و همه کارمان طبق دستور و برنامه‌ی تعریفی او باشد؛ می‌بینید که انتخابات ایران را غیر دمکراتیک و پادشاهی آل سعود را قانونی و به‌حق می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: بیانات رهبری در هفته‌ی گذشته در موضوعات اقتصاد مقاومتی، انتقال فناوری به داخل کشور و عدم تضعیف تولیدات داخلی باید مدنظر همه‌ی مسئولین باشد؛ اگر این مسائل موردتوجه قرار گیرند، همه‌ی مسائل حل خواهند شد و خیلی زود اثر آن‌ها دیده خواهد شد.

ایشان افزودند: بحثی که ایشان راجع به احیای شصت درصد صنایع کوچک که اکنون به حالت غیرفعال درآمده‌اند، مسئله‌ی مهمی است و می‌تواند جلوی معضل بیکاری را بگیرد، در همین استان نیز زمینه‌های فراوانی برای این کار داریم که انشالله با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان با نظارت استاندار محترم در هفته‌های گذشته، به‌زودی شاهد خبرهای خوبی در این زمینه‌ها باشیم.

ایشان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای اثرگذاری بر قشر جوان، بیان داشتند: باید در این جبهه پیشرو بود و با برنامه‌ریزی به مقابله با دشمنان پرداخت؛ باید برای پرورش جوانان انقلابی و مصمم فعال باشیم نه اینکه منفعلانه عمل کنیم.

امام‌جمعه کرج تأکید کردند: البته جوانان نیز باید به فکر خودشان باشند؛ در اوایل انقلاب همه‌ی کارها به دست جوانان بود و پیرترین فرماندهان لشکرهای ما زیر سی سال سن داشتند درحالی‌که الان همین جوانان چنین توانایی‌ای ندارند؛ همین امر نشان از تلاش دشمن در ناتوان کردن فکری و جسمی قشر جوان است که باید مراقب این قضیه نیز بود.

ایشان با اشاره به‌روز شوراهای اسلامی شهر و روستا در هفته‌ی آتی، تصریح کردند: تأسیس شوراها زمینه‌ی خدمت‌رسانی بهتر به مردم را فراهم کرد؛ البته این شوراها هنوز کارآمدی لازم را ندارند و باید یک سیستم نظارتی دقیق و قوی بر شوراها به وجود بیاید تا سلامت این نهادها تضمین شود و عملکرد آن‌ها دقیق‌تر و متمرکزتر انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی، بیان داشتند: مقابله شدید با فساد اداری و تخصصی کردن وظایف موجب تقویت بیش‌ازپیش شوراها خواهد شد؛ چراکه در این دستگاه‌ها زمینه‌های فساد مالی بسیار زیاد است.

ایشان بیان داشتند: طبق بیان رهبری؛ شوراها باید به‌هیچ‌وجه با مسائل موجود در شهرداری‌ها مماشات نداشته باشند و به‌دقت عملکرد این دستگاه را نظارت کنند.

ایشان ادامه دادند: در مناطقی از شهر به علت تخلفات عدیده در ساخت‌وسازها و افزایش جمعیت شهری، امکان ارائه‌ی خدمات مناسب موجود نیست و این‌ها همه باید در نظارت دقیق شهرداری‌ها و در مرحله‌ی بالاتر شوراها باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تأکید کردند: دادستان محترم با جدیت و حمیت همیشگی خود و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای؛ مسئله‌ی تخلفات شوراها و شهرداری‌های استان را در دستور کار خود قرار بدهند و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

ایشان مهم‌ترین وظیفه‌ی شوراها و شهرداری‌ها در استان و بخصوص شهر کرج را رعایت مختصات اسلامی در معماری شهر دانسته و بیان داشتند: میدانیم که دوستان شورا به دنبال این مسئله نیز هستند و در گزارش‌ها نیز شاهد آن‌ها بوده‌ایم ولی باید روی این مسئله بیشتر تمرکز نمود تا ظاهر شهر چشم‌نواز و مناسب شود.

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.