امام جمعه کرج هشدار داد:

می‌خواهند با نام “برجام” باورهای انقلابی و آرمانی مردم  را تغییر دهند

فضای مجازی ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ ۱

آیت الله حسینی همدانی - جمعه

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: انس با قرآن کریم، ترس را از وجود انسان می‌زداید و شخص متقی چون با قرآن مأنوس است، ترسی از ما سوی الله ندارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به فرارسیدن سه ماه بابرکت رجب، شعبان و رمضان که جزو شاخص‌ترین زمان‌ها برای ارتباط معنوی با خداوند و ذکر او هستند؛ سلسله مباحث دعا در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) با بهره‌گیری از کتاب شریف نهج‌البلاغه را، موضوع خطبه‌های اول نماز جمعه در هفته‌های آتی معرفی نموده و اظهار داشتند: طبق آیات قرآن کریم، شخصی که اهل دعا نباشد؛ خود را از اعتنا و فضل پروردگار دور ساخته است.

ایشان با اشاره به نامه‌ی حکمت ۱۳۸ نهج‌البلاغه، اظهار داشتند: در بیان حضرت، صدقه عامل پاسداری از ایمان، زکات نگهبان اموال و دعا دورکننده‌ی امواج بلا خوانده‌شده‌اند و این مسئله نشانگر جایگاه ویژه دعا در معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌باشد.

امام‌جمعه شهر کرج در خطبه‌ی دوم نماز با تبریک سالروز ولادت باسعادت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در سیزدهم رجب و فرزند گرامی ایشان، امام محمدتقی (علیه‌السلام) در یازدهم همین ماه، خاطرنشان ساختند: مطالعه‌ی سیره‌ی ائمه‌ی بزرگوار، روشنگر مسیر سیر و حرکت کمالی انسان است.

ایشان با معرفی نهج‌البلاغه به‌عنوان معرف گوشه‌هایی از شخصیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، تصریح کردند: در اوج قدرت حکومت اسلامی و گستره‌ی پهناور آن، در بیان حضرت می‌خوانیم که اگر تمام دنیا را به من بدهند تا پوست جویی را به‌ناحق و به‌دوراز عدل از دهان مورچه‌ای برگیرم، چنین نخواهم کرد.

ایشان شیعه بودن و ولایت علی (علیه‌السلام) داشتن را به معنای تلاش برای برقراری عدالت و اجرایی کردن دستورات دین در همه‌ی شئون دانسته و خاطرنشان ساختند: تمام اقشار جامعه باید امیرالمؤمنین را الگوی رفتاری خود قرار دهند؛ چراکه او الگویی کامل برای هر انسانی و در هر شرایطی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به کامل بودن الگوی رفتاری حضرت در مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و امثال‌ذلک، بیان داشتند: به‌عنوان‌مثال الگوی اقتصادی حضرت، همان‌طور که از کتب تاریخ برمی‌آید، “کار در حد توان و مصرف به حد قناعت” بوده است که اقتصاد مقاومتی در دوران حاضر نیز، برگرفته از همین الگوی موفق است.

ایشان با اشاره به فضای محنت‌بار جامعه در دوران خلفای هم‌عصر با امام جواد (علیه‌السلام)، یادآور شدند: امام محمدتقی (علیه‌السلام) در شرایط دشوار آن روز و ضمن مقابله با فرقه‌های متعدد موجود، وظایف امامت را در عرصه‌های مختلف سیاست و فرهنگ و اندیشه به انجام رساندند؛ به‌طوری‌که در عمر کوتاه خود حدود ۱۱۰ شاگرد مبرز تربیت نمودند و ۲۶ نفر از شاگردان ایشان نظیر علی بن مهزیار و عبدالعظیم حسنی، قریب ۸۰ کتاب نوشته‌اند.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه‌ی استان البرز، با مبارک خواندن ایام البیض ماه مبارک رجب و ایام معنوی اعتکاف، بیان داشتند: اعتکاف تدبیر دین برای نجات بشر بحران‌زده و غرق‌شده در مادیات است؛ افراد در زندگی روزانه دچار افراط‌وتفریط می‌شوند و اگر برای جبران آن‌ها اقدام نکنند، خسارت و هلاکتشان قطعی است.

ایشان خاطرنشان ساختند: اعتکاف جزئی از برنامه‌ی جامع تربیتی اسلام برای رشد انسان است؛ که باعث می‌شود انسان از تراز خود دور نشود و تمرین ارتباط با خدا، ضمن حضور در اجتماع است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی در ۲۹ فروردین و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت، تأکید کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در تمام صحنه‌های پرخطر دفاع از انقلاب حاضر بوده‌اند و طبق بیان رهبری این نیروها تنها نیروهای مکتبی و کارآمد جهان هستند ک ه در کشوری با استقلال سیاسی انجام‌وظیفه می‌کنند.

ایشان با اشاره به شهادت ۴ مدافع حرم از نیروهای ارتشی در روزهای گذشته، اظهار داشتند: این مسئله نشانگر بصیرت و دشمن‌شناسی و همت بالا در دفع دشمنان توسط این عزیزان دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تقدیر از عملکرد امیدآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اخیر پیامبر اعظم، گفتند: هرچه ما توان دفاعی و قدرت بازدارندگی خود را بالا ببریم، به نظام و اسلام خدمت کرده‌ایم و دشمن را از خود دور کرده‌ایم.

ایشان بابیان اینکه دشمنان همیشه به دنبال تقلیل توان ما بوده و هستند، تصریح کردند: دشمن با انواع حیله‌ها و با کمک عناصر داخلی و بوق‌های تبلیغاتی، قصد دارند که ما را از ادامه‌ی مسیر انقلاب بترسانند؛ هیجان و موجی به راه می‌اندازند تا مزدم از صحنه خارج شوند؛ ولی پیام روشن مردم ما این است که ملت ایران با تهدید و تحریم از اصول و آرمان‌هایش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ایشان با اشاره به گفته‌های جدید مقامات غربی مبنی بر تأثیرگذار بودن تحریم‌ها و لزوم استفاده از اهرم تحریم برای امتیاز گرفتن از ایران در همه‌ی زمینه‌ها؛ بیان داشتند: عده‌ای می‌خواهند منویات آمریکا و کشورهای غربی را با اسامی و عناوین دهان‌پرکن، در داخل ایران عملیاتی کنند؛ می‌خواهند با نام “برجام” باورهای ما را تغییر دهند؛ کارهایی می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که آمریکا را و غرب را تشویق می‌کنند که به ما فشار بیاورند؛ این چه اقدام بدون توجه به عقبه و نتیجه‌ای است که انجام می‌دهند؟!

امام‌جمعه کرج با اشاره به تحقق پیش‌بینی‌های رهبری در چگونگی و نتیجه‌ی اعتماد به آمریکا، تصریح کردند: غرب به دنبال انزوای ایران و خرید آبرویی برای خود در جهان است؛ لذا برای اسلام و بیداری اسلامی تهدیدی درست کردند که دامن‌گیر خودشان هم شد.

ایشان ادامه دادند: اگرچه غربی‌ها ادعای مبارزه با تروریسم و داعش را دارند؛ ولی در عمل به‌جای مقابله با آن‌ها در حال تقویت و حمایت و حتی هدایت آن‌ها هستند.

ایشان افزودند: با این احوال، روشن است که ما یقیناً با تکیه بر غرب و آمریکا به‌جایی نخواهیم رسید و در مسائل داخلی به‌خصوص در مسائل اقتصادی، تنها با اتکا به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم مشکلات را سامان دهیم؛ البته عده‌ای به دنبال اجرایی نشدن و ناکارآمد نشان دادن این نسخه‌ی شفابخش یا به انحراف کشاندن آن هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: باید این مطلب به یک باور تبدیل شود که اگر از تولیدات داخلی استفاده نکنیم؛ کارگران ما بیکار خواهند شد؛ باید پای شعار “ایرانی، ایرانی بخر” بایستیم چراکه مسلماً واردات کالا باعث تشدید بیکاری در جامعه خواهد گردید.

ایشان با تأکید بر اولویت‌بندی در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها، تأکید کردند: باید دقت کرد که در سرمایه‌گذاری‌ها احتیاجات عموم مردم و نه‌فقط قشری خاص، در نظر گرفته شود و درعین‌حال باید مراقب بود تا به اسم سرمایه‌گذاری خارجی، راه برای نفوذ سیاسی و فرهنگی به داخل کشور، باز نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز ضمن گرامیداشت سالروز انقلاب فرهنگی در دوم اردیبهشت، گفتند: مسئولان فرهنگی باید مراقب قشر دانشجو باشند و نگذارند به اسم فرهنگ و امور فرهنگی، خلاف شرع و حرام انجام شود.

ایشان افزودند: متولیان دانشگاه باید دست نیروهای فرهنگی و ارزشی را برای توسعه‌ی گفتمان انقلاب اسلامی باز بگذارند؛ عده‌ای افراد موذی در این جایگاه‌ها نفوذ می‌کنند و از حضور افراد کارآمد و مفید در این جایگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و کار را به انحراف می‌کشانند.

ایشان به جمعیت بیش از نیم میلیون نفری دانشجویان و دانش‌آموزان و فرهنگیان استان تأکید کردند: با این جمعیت، ما باید یک قطب فرهنگی در کشور باشیم؛ باید تعالی فرهنگی و سرفصل‌های فرهنگی این استان در قله باشد؛ اما متأسفانه در بعضی قسمت‌ها از حداقل‌ها نیز کمتر است که این ایرادات متوجه عملکرد این مسئولین است.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به اجلاس سران همکاری کشورهای اسلامی، بیان داشتند: شیطنت‌های در حال انجام در این اجلاس و مسئله‌ی عراق و سوریه، همه بیانگر تلاش عوامل دست‌نشانده‌ی آمریکا و سگ تعلیم‌دیده‌ی آن‌ها در منطقه، برای حفظ منافع اسراییل خبیث است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. مهدی 25 آوریل, 2016 در 18:07 - Reply

    اصولا دو نوع طرز فکر داریم که متاسفانه شما پیرو طرز فکر اصولگرا هایین و همیشه طرز عملکرد اعتدالیون و اصلاحاتیان رو نقد کردین خوب بود که یکمم عملکرد اصولگراها فساد عملکرد استانداری شهرداری و ارگان ها رو نقد میکردین

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.