نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت، عامل مؤثر مقابله با تحریف انقلاب است

فضای مجازی ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ۰

دیدار باقائم مقام بنیاد شهید (1)

دکتر محسن میر انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد ابطحی، مدیرکل ارزیابی و مدیریت عملکرد بنیاد، مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که صبح امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد؛ آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: مجموعه‌ی بنیاد شهید هم به علت نوع وظایف و هم به علت مجموعه‌ی ارزش‌مدار کارکنان آن، دارای حسن فاعلی و فعلی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان ساختند: هر چه در این زمینه کار شود، کم است و این جریان باید دائماً به‌روز شود؛ چراکه شرایط جامعه دائماً در حال تغییر و تحول و دگرگونی است و باید متناسب با این تغییرات، به توسعه‌ی فعالیت‌ها پرداخت.

ایشان با اشاره به موضوع “تحریف انقلاب” به‌عنوان کی از مسائل کلیدی دشمن برای تأثیرگذاری بر انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: ممکن است آرمان‌ها، شعارها، اقدامات و کارها همه دچار تحریف شوند و ازآنجاکه موتور محرکه‌ی انقلاب، روحیه‌ی شهادت‌طلبی جوانان بوده و هست؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راهکار مؤثری برای مقابله با جریان تحریف انقلاب است.

امام‌جمعه شهر کرج با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران درزمینه‌ی تکریم و ترفیع جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران، خاطرنشان ساختند: فعالیت‌هایی که انجام می‌شود خوب هستند؛ ولی باید در کنار کارهای سخت‌افزاری، توجه بیشتری به فعالیت‌های نرم‌افزاری و فرهنگی داشت.

ایشان با تأکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با معارف ایثارگری و روحیه‌ی شهادت‌طلبی، ادامه دادند: ارتباط مؤثر با نهاد آموزش‌وپرورش در این راه تأثیر به سزایی در تربیت صحیح نسل جوان جامعه و آشنایی آن‌ها با این فرهنگ خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: چاپ کتاب‌ها و برگزاری برنامه‌ها و یادواره‌های شهدا همه خوب هستند و موجب حفظ روحیه‌ی انقلابی در افراد می‌شود؛ اما باید با برنامه‌ریزی صحیح به دنبال جذب افرادی که در این حیطه نیستند نیز بود.

ایشان افزودند: درعین‌حال باید قالب‌های نوینی را نیز برای این منظور پی‌ریزی کرد؛ به‌عنوان‌مثال در کنار یادواره‌ی شهدا؛ می‌توان نسبت به برگزاری یادواره‌ی جانبازان و آزادگان اقدام نمود و در بیان رهبر انقلاب نیز جانبازان “مثل شهید” خوانده‌شده‌اند که خود گواه جایگاه والای این عزیزان است.

ایشان یادآور شدند: هر جانباز و آزاده‌ی دفاع مقدس که خود سندی ناطق و گویا از جبهه و دفاع مقدس است؛ عاملی توانا برای مقابله با تحریف انقلاب و حفظ و حراست از دستاوردهای آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، ضمن ابراز رضایت از اهتمام مسئولین استان به حفظ شان و تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خاطرنشان ساختند: خانواده‌های شهدا سرمایه‌هایی هستند که باید قبل از اینکه آن‌ها را از دست بدهیم، با اقدامات مناسب نرم‌افزاری به ماندگار کردن اثرات این سرمایه‌ها پرداخته شود.

ایشان با اشاره به قبور ۴ تن از فرماندهان عالی‌رتبه‌ی جنگ در گلزار شهدای امام‌زاده محمد کرج، یادآور شدند: گلزار شهدای این امام‌زاده، جزو مکان‌هایی است که پتانسیل بالقوه‌ی خوبی برای مباحث فرهنگی به شکل ملی دارد که متأسفانه سرمایه‌گذاری مناسبی روی آن نشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه جامع علمی کاربردی بنیاد در استان البرز، بیان داشتند: با توجه به تمرکز فعالیت‌های این دانشگاه بر روی مفاهیم قرآنی و استقبال گسترده‌ی غیرمنتظره از این دانشگاه، با توسعه‌ی امکانات و ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری مناسب؛ این دانشگاه می‌تواند به یک قطب بین‌المللی درزمینه‌ی علوم قرانی بدل شود.

ایشان توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه‌ی مسیرهای پرتردد و پرترافیک مانند آزادراه تهران-کرج را نیز اقدامی مؤثر ارزیابی نموده و تصریح کردند: توسعه‌ی آگهی‌نماهای فرهنگی به‌جای تبلیغات فراوانی که در حاشیه‌ی این راه‌ها شاهد آن‌ها هستیم، یا ایجاد تفرج‌گاه‌هایی در مناطق پرتردد برای رفع خستگی مسافران که حاوی فضاهایی در راستای توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت باشند؛ در صورت داشتن طرح و برنامه‌ریزی مناسب، اقدامات مؤثری خواهند بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.