دیدار با هنرمندان البرز؛

دشمن‌شناسی، بصیرت، شناخت زمان و جریانات و احوال جامعه، از مهم‌ترین نیازها و وظایف هنرمند است

فضای مجازی ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ۰

حوزه هنری استان البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با جمعی از هنرمندان استان البرز که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و حلول ماه مبارک رجب، بیان داشتند: طی سال‌های اخیر کارهای خوب و فاخری در حوزه‌ی هنری استان البرز انجام‌شده است و در عرصه‌های مختلف هنری و جشنواره‌ها، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: با توجه به گستردگی کارها و توانایی‌های بالای استان، باید فعالیت‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

ایشان با تأکید بر فرا استانی نمودن برنامه‌ها، اظهار داشتند: جشنواره‌ها و برنامه‌های حوزه هنری می‌تواند به شکل فرا استانی و منطقه‌ای انجام شود که موجب جلب‌توجه و نگاه هنرمندان دیگر استان‌ها به البرز و ارتباط نزدیک‌تر و تعامل بیشتر هنرمندان، باهم دیگر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه کشور دچار یک جنگ تمام‌عیار در عرصه‌ی فرهنگی است، تصریح کردند: این جنگ به‌مراتب از نبردهای فیزیکی حساس‌تر و بزنگاه‌ها و ظرایف آن بیشتر است؛ به همین علت عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشور نیازمند یک حرکت جهادی و حساب‌شده است.

ایشان با گلایه از نبود دغدغه‌ی فرهنگی کافی در بعضی از متولیان فرهنگی استان، اظهار داشتند: باید شورای فرهنگ عمومی استان؛ قرارگاه فرهنگی استان باشد؛ البته اگر بودجه و نیرو و امکانات هم فراهم باشد ولی مسئولی دغدغه‌ی کاری را نداشته باشد، آن کار پیشرفتی نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توسعه‌ی زیرساخت‌های فرهنگی استان، تعریف یک بسته‌ی جامع اجرایی را برای توسعه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرهنگ استان ضروری دانسته و تصریح کردند: این بسته باید بومی باشد و با نگاه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان تدوین شود؛ درعین‌حال باید به شکلی دست‌یافتنی و قابل‌اجرا و همچنین مرحله‌ای، به طرح نوآوری‌ها و فعالیت‌ها در قالب‌های متنوع و جدید بپردازد.

ایشان ترسیم چشم‌انداز و دورنمای فرهنگی استان را ضروری دانسته و گفتند: با طرح این چشم‌انداز می‌توان در برنامه‌ها و کارها به همگرایی رسید و در جمع‌بندی و ارزیابی عملکردها و ارائه‌ی گزارش واقع‌بینانه نتیجه گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دشمن‌شناسی، بصیرت، شناخت زمان و جریانات و احوال جامعه را از مهم‌ترین نیازها و ملزومات هنرمند دانسته و بیان داشتند: در قاموس دینی ما چیزی به نام هنرمند بی‌تفاوت و جدا از جامعه وجود ندارد؛ روح لطیف و نازک هنرمند باید با مسائل جامعه عجین باشد؛ در این صورت آثاری خلق می‌کند که در دل افراد می‌نشیند و تا عمق جان آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ایشان ادامه دادند: امروز وظیفه‌ی شما هنرمندان تبیین روحیه‌ی انقلابی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در عرصه‌ی فرهنگ و هنر و تشخیص حرکت‌های انقلابی و ضدانقلابی در این مسیر است.

دکتر اسماعیل آجرلو، رییس حوزه هنری استان البرز نیز در این جلسه با تشکر از آیت‌الله حسینی همدانی به جهت حمایت‌های بی‌دریغ از هنر انقلابی و ارتقای آن در استان البرز گفت: دلگرمی جوانان هنرمند و مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان البرز به حمایت‌های حضرت‌عالی است و دغدغه شما در ورود حتی در جزئی‌ترین مسائل عرصه هنر جای سپاس و تقدیر دارد.

آجرلو همچنین به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از فعالیت‌های فرهنگ مردمی اشاره و گفت: در فرمایشات اخیر معظم له مشهود و ملموس آن است که ایشان ارتقای هنر را در دست خود مردم و مجموعه‌های مردمی فرهنگی می‌بینند و در همین باب نیز باید جریان هنر انقلابی برآمده از مردم هر چه بیشتر تقویت شود و تلاش حوزه هنری البرز نیز بر حرکت جهادی در تحقق همین مهم استوار می‌باشد.

آجرلو در پایان با اشاره به ظرفیت‌های خاص هنری استان در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف بر استفاده هرچه بیشتر از هنر انقلابی استان همسو با فطرت هنرمند تأکید ورزید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.