آیت الله حسینی همدانی:

اقتصاد مقاومتی شعار نیست؛ بلکه یک دکترین اقتصادی است

فضای مجازی ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰

پژوهشگاه مواد و انرژی (15)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، صبح امروز با حضور در پژوهشگاه مواد و انرژی، از دستاوردها و اقدامات این پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی بازدید نمودند.

ایشان از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه مواد و انرژی، با محوریت سرامیک، نیمه‌هادی‌ها، نانو مواد و انرژی‌های تجدید پذیر این موسسه تحقیقاتی بازدید نموده و از کارگاه تولید و آزمایش آلیاژهای نقره -برای جایگزینی با پوشش‌ها و نمونه‌های خارجی که در تولید پنجره‌های نقره‌ای ضریح‌های اماکن متبرکه استفاده می‌گردند- و کارگاه آبکاری پیشرفته نقره و پوشش کاری قطعات این پژوهشگاه دیدن کردند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه‌ی این بازدید در جمع اساتید این مجموعه، ضمن تبریک سالروز ولادت امام باقر (علیه‌السلام) به‌عنوان مؤسس دانشگاه بزرگ اسلامی و ملقب به شکافنده‌ی علوم از اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیان داشتند: خداوند متعال عالم را تحت سلطه و مسخّر انسان قرار داده است و انسان باید از تمام این امکانات و مواهب برای رشد و تعالی خود بهره بگیرد.

ایشان افزودند: کارهایی که در این مجموعه انجام می‌شود با ارزش است و نوع اقدامات، نشان‌دهنده‌ی یک برنامه و هدف‌گذاری صحیح برای مجموعه است و هر کاری که با برنامه انجام شود، حتماً مؤثر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تأکید کردند: عمده این است که ما بتوانیم با این داشته‌ها و کارهایی که انجام می‌شود، باوری را در جامعه ایجاد کنیم که تفکر غالب بودن فنّاوری و توان صنعتی کشورهای خارجی، در بین مردم شکسته شود؛ باید این باور به وجود بیاید که ما نیازی به خارج از کشور نداریم و می‌توانیم ملزومات موردنیاز خود را در داخل تولید کنیم.

ایشان بیان داشتند: بحث اقتصاد مقاومتی شعار نیست؛ یک دکترین اقتصادی است که باید به‌طور کامل و به شکل دقیق عملیاتی شود تا نتایج آن آشکار شوند و نسخه‌ای است که نجات اقتصاد کشور در حال و آینده به آن پیوند خورده است.

ایشان افزودند: برای اجرای این راهکارها زمینه‌هایی لازم است که مجموعه‌ی پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از بازوان مهم در فراهم نمودن این زمینه‌ها است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: استان البرز یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و ارتباط این صنایع با پژوهشگاه در توسعه‌ی این فعالیت‌ها بسیار مؤثر است که در این راستا باید اطلاع‌رسانی مناسبی از عملکرد این مجموعه در جامعه و بین این صنایع صورت پذیرد.

ایشان افزودند: اطلاع‌رسانی درباره‌ی دست آوردهای جالب‌توجه این مجموعه باعث افزایش روحیه‌ی امید در جامعه خواهد گردید و انگیزه‌ی پیشرفت را در جامعه دانشگاهی و علمی زنده می‌کند.

در انتهای این دیدار یک قطعه از شبکه‌های مهره‌ماسوره‌ای تولیدی این مجموعه که جهت استفاده در پنجره‌های ضریح ائمه طاهرین (علیهم‌السلام)، به یادگار به نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اهدا گردید.

در ادامه گزیده ای از تصاویر این بازدید را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.