خطبه های 6 فروردین 1395 شهر کرج:

توانایی‌های این استان آن قدر زیاد است که کل کشور را می‌تواند اداره کند

فضای مجازی ۰۷ فروردین ۱۳۹۵ ۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط آیت‌الله حسینی همدانی

در تاریخ ۶/۱/۹۵

جمعیت جمعه (12)

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین و الصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم‌الدین

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته. قرآن کریم کتاب هدایت همه بشر است که به فرموده خودش اهل تقوا بیشترین بهره را از آن خواهند برد؛ بنابراین اگر در خدمت قرآن باشیم و از راهنمایی‌های او هدایت بخواهیم و طلب هدایت کنیم ان‌شاءالله در آن مسیر مستقیم قرار خواهیم گرفت. در ایه ۹ سوره مبارکه اسراء فرمود ” ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم و یبشر المومنین الذین یعملون الصالحات ان لهم اجرا کبیرا ” به‌درستی که این قرآن به راهی رهبری می‌کند که آن راه اقوم و استوار است و به مؤمنانی که کار نیک و خوب انجام می‌دهند مژده می‌دهد که پاداشی بزرگ برای این افراد آماده شده است.

می‌بینید که صریحاً بیان می‌کند که قرآن به درست‌ترین راه ها راهنمایی می‌کند. در قرآن هیچ کژی نیست و راهی که برای ما ترسیم می‌کند راه روشن صریح و مستقیم است و انسان را رهبری می‌کند تا او را به مقصد برساند که همان بهشت است. البته این راه کژی ندارد. در آیه ۲۸ سوره مبارکه زمر فرمود ” قرآنا عربیا غیر ذی عوج لعلهم یتقون ” قرآن عربی و بدون هیچ کژی می‌برد انسان را تا برساند به تقوا.

مرحوم کلینی رضوان‌الله علیه در کافی روایتی را نقل می‌کنند از قول رسول خدا که حضرت به مقداد فرمودند، مفصل است که من قسمتی از آن را نقل می‌کنم ” و هو الدلیل یدل علی خیر سبیل ” هُو به قرآن برمیگردد یعنی قران راهنما است که به بهترین راه‌ها هدایت می‌کند. البته همه ما که در خدمت قرآن هستیم و باشیم ان‌شاءالله بهره‌مند خواهیم بود که اهل تقوا از آیات نورانی قرآن بیشترین بهره و استفاده را می‌برند. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد ان‌شاءالله.

بحث در رابطه با حضرت ولی عصر ارواحنا فداه بود و اینکه چگونه همه عالم مشتاق رویت چهره دلربای آن حضرت هستند که مولای ما امیرالمومنین سلام الله علیه در یک بیانی راجع به ظاهر آن حضرت فرمودند، این روایت را اصلش را مرحوم شیخ مفید در کتاب ارشاد خودش نقل می‌کند روایت از جابر جعفی است ” عن جابر الجعفی قال سمعت ابا جعفر علیه السلام ” امام باقر علیه‌السلام گوینده حدیث است ” یقول سئل عمر بن الخطاب امیرالمومنین علیه السلام ” خلیفه دوم از امیرالمومنین سوال می‌کند ” اخبرنی عن المهدی ما اسمه ” از امیرالمومنین سؤال می‌کند که اسم حضرت چیست ” فقال امّا اسمُهُ فانّ حبیبی علیه السلام عَهِدَ اِلیَّ ان لا اُحدِّث بهِ حتّی یبعثه اللَّه، قال فاخبرنی عن صفته ” امیرالمؤمنین جواب دادند که حبیب من رسول خدا از من عهد گرفته که تا زمانی که زمان ظهور آن حضرت نرسیده نام او برده نشود. دوباره سوال می‌کند پس حالا صفتش را برای من بگو.

مولا امیرالمومنین در صفت حضرت ولی عصر فرمودند ” هو شاب مربوع ” یک جوانی است چهارشانه ” حسن الوجه ” چهره نیکو دارد “حسن الشعر، یسیل شعره على منکبیه ” موی زیبا و نیکویی دارد که موهای او بر شانه‌اش ریخته شده است ” ونور وجهه یعلو سواد لحیته ورأسه ” تلألؤ نوری چهره آن حضرت سیاهی موی صورت و سر او را تحت تأثیر و تحت شعاع قرار می‌دهد “بأبی ابن خیره الامآء ” بعد امیرالمومنین می‌فرماید پدرم فدای او باد که او فرزند بهترین بانوان است. این چهره را امیرالمؤمنین از فرزندش ترسیم می‌کند.

امام عصر علیه‌السلام کسی است که تمام بشریت منتظر آمدنش هستند آرزو می‌کنند دوران ظهور حکومتش را درک کنند. هر کدام از ائمه معصومین به مناسبتی به آن دوران اشاره کردند. زمان حضرت را بیان کردند. ویژگی‌های حضرت را گفتند. چون بحث ما در نهج‌البلاغه است نهج‌البلاغه هم به مواردی اشاره کرده است که بعضی‌ها را قبلاً گفتم. در خطبه ۱۸۲ امیرالمؤمنین فرمودند ” بقیه من بقایا حجته خلیفه من خلائف انبیائه ” بیان حضرت این است که او باقیمانده از حجت های خدا و جانشینی از جانشینان پیامبران خداست. این عبارت توصیف حضرت حجت است به این که آخرین حجت الهی است که بعد از او دیگر حجتی نیست.

شبیه همین مطلب را قرآن کریم در سوره هود آیه ۸۶ فرمود که ” بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین ” باقی مانده خدا برای شما بهتر است اگر اهل ایمان باشید و مومن باشید. اغلب مفسرین آیه ۸۶ از سوره مبارکه هود را تطبیق کرده‌اند با وجود حضرت حجت سلام الله علیه و گفتند که بقیه الله اینجا آن حضرت است. روایات فراوانی داریم که دوران حضرت زمانی است که عدل از بین رفته است. ظلم و فساد سراسر عالم را گرفته است. جهان پر از ظلم و ستم شده است و دوران حضرت حجت دورانی است که عدل می اید و جایگزین آن دوران می‌شود. عدالت در جهان گسترش پیدا می‌کند.

روایت معروف و شبیه آن را زیاد شنیده‌اید که ” یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا ” همان طور که ظلم و جور همه عالم را گرفته در زمان آن حضرت زمینه جور دیگری خواهد شد. عدل و صلاح و قسط همه جا را فرا خواهد گرفت. امیرالمومنین در خطبه ۱۳۸ به همین نکته اشاره می‌کند می‌فرماید “فَیُریکُمْ کَیْفَ عَدْلُ السّیرَهِ وَ یُحْیى مَیِّتَ الْکِتابِ وَ السُّنَهِ ” روش امام عصر ارواحنا فداه روش عادلانه در حکومت حق را به شما نشان می‌دهد. روشش اینگونه است و کتاب خدا و سنت پیغمبر که مرده و از بین رفته و تا آن روز متروک مانده در زمان حضرت زنده خواهد شد.

این اقدامات را که حضرت می‌کند قطعاً با یک تنش‌هایی همراه خواهد بود. برپایی عدل و عدالت و حکومت عادلانه نمی‌شود در مقابلش دشمنی و کارشکنی نباشد. قطعاً مبارزه‌ای خواهد بود مقدمه کار امام مبارزه با مظاهر قدرت و ثروت و فساد واسراف و اتراف و اشرافی‌گری و تجمل و استعمار و استکبار خواهد بود. به خصوص آنهایی که در دستگاه حاکم بر مردم به ظلم مشغول هستند به مقابله با آنها برخواهد خواست.

در خطبه ۱۳۸ از خطبه‌های نهج‌البلاغه همین مطلب را حضرت اشاره می‌کنند می‌فرماید “وَ سَیَأْتِی غَدٌ بِمَا لاَ تَعْرِفُونَ یَأْخُذُ اَلْوَالِی مِنْ غَیْرِهَا عُمَّالَهَا عَلَى مَسَاوِئِ أَعْمَالِهَا ” فردایی خواهد شد که شما را از ان هیچ شناختی نیست زمامداری حکومت به اختیار کسی خواهد افتاد که کسی او را به معنایی که امروز هست نمی‌شناسد و این گونه هم عمل نمی‌کند که عمال و کارگزاران حکومت‌ها را بر اعمال بدشان کیفر خواهد کرد؛ یعنی معلوم می‌شود که در دوران‌های مختلف بعضی از کارگزاران بد عمل می‌کنند، مسئول بالاتر با آنها کاری ندارد. آن زمان این‌گونه نخواهد بود لذا دوران امام علیه‌السلام دوران بسط و گسترش عدالت و توسعه عدالت اجتماعی است. اهل فساد و افساد جایگاه خودشان را از دست می‌دهند. زمینه نزول رحمت الهی فراهم خواهد شد و در این حالت است که زمین همه نعمت‌های خودش را آشکار می‌کند و در اختیار اهل ایمان می‌گذارد.

باز به همین نکته امیرالمومنین در ادامه خطبه ۱۳۸ فرمودند به اینکه “وَ تُخْرِجُ لَهُ اَلْأَرْضُ أَفَالِیذَ کَبِدِهَا وَ تُلْقِی إِلَیْهِ سِلْماً مَقَالِیدَهَا ” زمین جگرگوشه های خودش را، منظور گنج‌های خودش را بیرون می‌ریزد و کلید معادن خودش را به اهل ایمان و اهل رستگاری می‌سپارد.

تا این قسمت باشد، نکات دیگری در نهج‌البلاغه درباره حضرت حجت سلام الله علیه هست که فرصت باشد و توفیق در نوبت دیگر عرض کنیم.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذا جاء نصر الله و الفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین الصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما بزرگواران و عزیزان حاضر در مصلای نماز جمعه را به رعایت و تقویت تقوای الهی دعوت می‌کنم. عرض کردیم که قرآن برای همه و به خصوص متقین بهترین وسیله هدایت است و خدای تعالی هر کس را که بخواهد به مقصد می‌رساند. در آیه ۱۶ سوره مبارکه مائده فرمود ” یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام ” خدا به وسیله قران هرکس را که دنبال خشنودی خدا باشد به راه‌های سلامت و ایمن راهنمایی می‌کند. در همین رابطه امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه راجع به رسول خدا و قرآن فرمودند ” پیامبر را با کتابی فرستاد که در آن به تفصیل سخن گفت و آن را محکم ساخت و آن را والا داشت بعد به این آیه استناد کردند که ” و جعله الله نور یهدی للتی هی اقوم ” و خدای تعالی قرآن را این گونه قرارداد که به یک طریق و راه استواری همه را هدایت می‌کند و به مقصد می‌رساند.

بنابراین هر کس از قرآن پیروی کند قرآن با او مهربانی خواهد کرد. امیرالمؤمنین فرمودند ” و دلیل یؤدی الی جنه الله عز و جل ” قرآن راهنمایی است که اگر دستت را در اختیار آن راهنما بگذاری آرام آرام تو را می‌برد تا به مقصد بهشت که است خواهد رساند. خداوند دلیل و راهنما بودن قرآن را از ما منع نکند ان‌شاءالله.

اما مناسبت‌هایی که در هفته است به یکی دو مورد اشاره کنم و اشاره ای هم به بیانات رهبر معظم انقلاب در اول سال داشته باشم. اولاً مجدداً آغاز سال جدید را که ابتدا و انتهای او مزین به نام مبارک صدیقه طاهره سلام‌الله علیها است را به همه مردم خوب و ولایت مدار استان و شما نمازگزاران بزرگوار تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم به برکت طلیعه فرخنده و آن پایان مبارک همه ما از برکات این سال که به نام صدیقه طاهره است برخوردار باشیم ان‌شاءالله.

خوب است همین ابتدای سال عزیزان توجه به آن روایتی که معروف است و شنیده‌اید داشته باشید که اگر کسی دو روزش شبیه هم باشد مغبون است و در روزها کسبی نکرده باشد و چیزی برای خودش جمع نکرده باشد ضرر کرده و مغبون شده است. در همین ابتدای سال برای خودمان برنامه‌ریزی و طراحی داشته باشیم که با یک برنامه‌ای وارد سال بشویم که خدای نکرده آخر سال مغبون نباشیم. برای لحظه‌هایی که داریم برنامه داشته باشیم و هدفمند سال را آغاز کنیم. لحظه ای از آن را از دست ندهیم که عمر رفته دیگر باز نخواهد گشت و جز غصه برای فرصت‌هایی که از دست خواهیم داد ثمره‌ای نخواهد داشت.

سال جدید با ولادت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها شروع می‌شود؛ یعنی یازدهم فروردین بیستم جمادی‌الثانی روز زن است. روز مادر است. روز ولادت بانوی دو سرا حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها است. در نوبت‌های قبل به ابعاد مختلف شخصیت صدیقه طاهره پرداختیم. بُعد سیاسی و دشمن‌شناسی حضرت، مبارزات آن حضرت با طاغوت، عدالت‌خواهی و افشاگری استکبارگران و امثال ذلک را خیلی گذرا اشاره کردیم. این نوبت عرض می‌کنم که ویژگی‌های این بزرگوار را می‌توانیم حتی در اسامی که برای بانوی مکرمه بیان شده پیدا کنیم.

یعنی هر اسمی از نام‌های حضرت یک ویژگی و خصوصیتی در آن حضرت را بیان می‌کند که کمالاتی را و بزرگواریی را و فضیلتی را برای آن حضرت در آن مطرح شده؛ و احتیاج به توضیح دارد هر کدام از این اسامی. این طور نیست که همین‌طور که می‌گوییم زهرا، مطهره، طاهره، بی‌مفهوم باشد. قریب به صد اسم برای زهرای اطهر گفته شده است. شما خیلی از آنها را شنیده‌اید. راضیه، مرضیه، مطهره، مبارکه، فاطمه، زهرا، صدیقه و اسامی فراوانی گفته شده. البته ۹ اسم از اسامی بسیار شهرت دارد و معروف‌تر است و عرض می‌کنم که هر کدام از این‌ها ویژگی دارد.

یکی از اسامی حضرت مبارکه است. مبارکه از برکه گرفته شده است. از بَرَکَ گرفته شده است. بَرَکَ یعنی چیزی که می‌ماند و مدت‌ها خیرش ادامه دارد. برکه هم که عرض کردیم از همین برک گرفته شده. همه جا خشک می‌شود آن گودالی که آب در آن جمع شده مدت‌ها می‌ماند. قدیم‌ها یک پارچه‌ای بود که خیلی محکم بود و ماندگار بود از کرک شتر درست می‌شد به آن بَرَک می‌گفتند. پارچه‌ای بود که مدت‌ها می‌ماند. هر چیزی که مدت‌ها می‌ماند و خیرش به همه می‌رسد و تداوم دارد آن خیر به آن برکت گفته می‌شود.

نام صدیقه طاهره مبارکه است. مبارکه بودن این نام نشان دهنده از وجود مبارک این شخصیت عالم هستی دارد که آثار و برکات او تا قیامت هست. شاید این قصه را شنیده باشید از صدیقه طاهره قصه گردن‌بند را خلاصه اش را این طور برای شما عرض می‌کنم که روزی پیغمبر در مسجد نشسته بود یک شخص فقیری امد و از حضرت سؤال کرد که من فقیر هستم و گرسنه هستم و لباس ندارم چیزی به من بدهید حضرت بلال را صدا زدند و گفتند دست این سائل را بگیر ببر درب خانه زهرای اطهر بلال هم آمد دست سائل را گرفت و آمدند درب خانه حضرت زهرا. قصه مفصل است من خلاصه اش را عرض می‌کنم. در آنجا قضایا وارد شد نحوه ورود بلال چگونه بود و اینکه چه بیان کرد بماند.

صدیقه طاهره گردن‌بندی را که دختر حمزه به او هدیه داده بود باز کرد و به بلال داد و گفت که به پدرم بده که خودش هر جور صلاح می‌داند نسبت به این گردن‌بند عمل کند. رسول خدا گردن‌بند را که دیدند داخل مسجد فرمودند به این که هر کسی این گردن‌بند را از من بخرد بهشت را برای او تضمین می‌کنم. عمار یاسر بلند شد و گفت من این کار را می‌کنم. گردن‌بند را گرفت مرد فقیر را به خانه خودش برد به او لباس و غذا داد دو برابر قرضی را که داشت برایش فراهم کرد یک شتری را هم به او داد و گفت برو. بعد غلام خودش را صدا کرد این گردن‌بند را معطر به عطر کرده به همراه غلام فرستاد پیش پیغمبر و گفت برو قصه را به پیغمبر بگو و من تو را و این گردن‌بند را دوباره به پیغمبر بخشیدم.

پیغمبر خدا وقتی گردن‌بند را دیدند غلام را فرستادند درب منزل گفتند این گردن‌بند متعلق به صدیقه طاهره است من هم این‌ها را به زهرای اطهر دادم. صدیقه طاهره وقتی که گردن‌بند را گرفتند غلام را در راه خدا آزاد کردند این غلام خنده‌اش گرفت. بعد از اینکه آزاد شد خیلی با تعجب خندید. زهرای اطهر سؤال کردند که به چه می‌خندی؟ آنجا این طور بیان می‌کند که چه گردن‌بند با برکتی بود. گرسنه ای را سیر کرد، بی لباسی را پوشاند، قرض مقروضی را ادا کرد، پیاده‌ای را سواره کرد، غلامی را آزاد کرد و باز به دست صاحبش برگشت. این برکت نیست؟ خیری که می‌ماند اشاره به برکت وجودی صدیقه طاهره است.

این آثار ماندگار است. به هر تقدیر زهرای اطهر خیر کثیری است که برکات وجودی آن حضرت تا قیامت مستدام است. فرزندان معصوم او برکت وجودی صدیقه طاهره هستند. برکات وجودی حضرات معصومین در عالم همه را در طول تاریخ دیده‌اید وجود مقدس کهف حصین واسطه فیض الهی در تشریع و تکوین خاتم الاوصیا ولی عصر ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف که خدای ما همه ما را از شیعیان و موالیان و منتظران حقیقی آن حضرت قرار بدهد از برکات وجودی صدیقه طاهره است. در این زمان انقلاب اسلامی که توسط بنیان‌گذار انقلاب که فرزند خلف آن بانوی مکرم است شروع شد و توسط فرزند دیگرش هدایت و حرکت به سمت جلو دارد یکی دیگر از برکات وجودی صدیقه طاهره است؛ و از حسن تقارن ولادت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه با صدیقه طاهره در یک زمان واقع شده خدای تعالی بر رفعت مقام امام روح‌الله رضوان‌الله تعالی علیه افزوده بگرداند.

امام در اوج توکل و اعتماد به خدا بود بعد از ۵۰ روز از پیروزی انقلاب از مردمی که قیام کرده بودند و طاغوت را سرنگون کرده بودند خواست برای آینده کشور خودشان کسی را انتخاب کنند. این کار مهمی است دوستانی که قدیمی‌تر بودند یادشان هست که در چه وضعیتی بود. دشمن از یک طرف و توسط ضدانقلاب چه حرکات عجیبی انجام می‌شد. هنوز ثباتی نبود ۵۰ روز بیشتر نگذشته بود. آقا فرمودند که مردم حتماً باید بگویند که نحوه اداره حکومت باید چگونه باشد. مردم هم پاسخ صریح دادند ۹۸/۲ درصد رای به همان چیزی دادند که مدت‌ها برای برقراری آن تلاش کردند و شهید دادند و هر روز شعار دادند و استقلال آزادی جمهوری اسلامی گفتند.

لذا در این روز یعنی دوازدهم فروردین ساختار جدید سیاسی اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت مردم تعیین شد و جلوه ای از وعده الهی را در دل محرومان عالم متجلی کرد. در دنیا یک جور و در عالم یک جور امیدی در ذائقه مردم فراهم کرد. امام هم روز دوازدهم فروردین را فرمودند برای همیشه عید اسلامی و ملی اعلام می‌کنم. هر سال هم جشن گرفته می‌شود و روز بزرگی بود روز دوازدهم فروردین. آثار و برکات آن را هم می‌بینید.

اما نکته‌ای را که می‌خواهم عرض کنم این است مکرر عرض شد که سخنان رهبری چراغ راه ماست. او به عنوان سکان دار و ناخدای کشتی انقلاب مسیر را روشن و تبیین می‌کند که اگر کسی سرپیچی و تخلفی داشته باشد خسران قطعی است. گاهی برای تنبه، ایشان بدیهیات را بازگو می‌کنند که خود این بیان بدیهیات القاکننده این است که یک عده‌ای در اولیات گیر کرده اند. مسائل ابتدایی را نمی‌دانند. ایشان دوباره یک نکاتی را بیان می‌کنند که تذکر بدهد که این جزو ابتدائیات است. چطور فراموش کرده‌اید؟ پیام نوروزی و تبیین پیامشان روز اول سال در حرم قدس رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء صریح مهم و روشن بود. توصیه بنده این است که فرازهای آن را با دقت مراجعه کنید توجه کنید و بازخوانی کنید.

مثلاً در مسائل داخلی روش ایشان این نیست، این را توجه دارید که خیلی با صراحت راجع به افراد سخن بگویند. کنایه می‌گویند مسائل داخلی را با کنایه عبور می‌کنند و مطالب را اشاره می‌کنند. ولی این دفعه بیان کردند. صریح بیان کردند. عبور از خطوط قرمز را گفتند. اینکه برجام خسران محض بود را بیان کردند. مرعوب دشمن بودن یک عده در داخل را بیان کردند. اینکه سلسله برجام ها نفعی برای ما ندارد این را بیان کردند و اینکه تفکر خاص و خطرناکی در داخل کشور مشغول فعالیت جدی است که انقلاب را از اهدافش منحرف کند این را بیان کردند.

لازمه‌اش این است که ما به این حرف‌ها توجه بیشتری داشته باشیم. عکس‌العمل باید نشان داد. باید در مقابل این حرف‌ها کاری انجام داد. مطالبه‌ای داشت. درخواستی کرد. توجه به این سخنان هم مسیر سال را مشخص می‌کند و هم وظیفه دائمی را در نوع برخوردها با مسائل مختلف که ما باید در مسائل مختلف چگونه عمل کنیم. بعضی از هشدارها که ایشان بعضا بیان می‌کنند و تکرار می‌کنند مربوط به روش‌های دشمن برای از بین بردن انقلاب بعضی از آنها مربوط به ۱۰ سال گذشته است یعنی ۱۰ سال است که ایشان دارد می‌گوید. بررسی کردم و نگاه کردم در کلمات ایشان دیدم بعضی‌ها را ایشان در سال ۸۷ مثلاً گفته است. بعضی‌ها را ۱۲ سال قبل گفته است. باز هم همان نکته را دارند تأکید می‌کنند و عجیب است که در مقام عمل یک عده‌ای توجه ندارند.

دوستان دقت کنند که چه نکته‌ای را عرض می‌کنم. تمام تلاش دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی یا بی‌محتوا کردن یا استحاله کردن از درون است برای این کار هم طرح‌های جدی در داخل و خارج از کشور ریخته اند و مرحله به مرحله هم پیش می‌روند و اجرا می‌کنند. آنچه که از بیان استراتژیست های غربی برای براندازی نظام و راجع به راضی شدن به توافق هسته‌ای به دست می‌آید مربوط به بعد از توافق مبتنی بر چند اصل است. از گفتن این حرف‌ها هم ابایی ندارند و مطرح می‌کنند و با صراحت در بیاناتشان هم هست.

گفته‌اند باید اولاً افکار عمومی را در پسا برجام تسخیر کنیم. سعی کنیم غرب‌گرایان در ایران تقویت شوند. تلاش ما این باشد که گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی تضعیف شود. برای تفاهم در مسائل دیگر که مورد قبول غرب است از مدل برجام استفاده کنیم و تا جایی که می‌شود تلاش کنیم رفتار دولت‌ها تغییر کند واگر نشد بین مردم و نظام فاصله بیندازیم. از این حرف‌ها چه می‌فهمیم؟ معلوم می‌شود که در برنامه‌شان اینها به تغییرات امید بسته‌اند. امیدوارند که تغییراتی حاصل شود. والا تن به توافق هسته‌ای نمی‌دادند و مسائل دیگری که پیش رو است.

ما بیانات اهل‌بیت را که چراغ راه ماست را نباید فراموش کنیم. امیرالمومنین در نامه‌ای که به مالک‌اشتر می‌نویسد که در حقیقت به او فرمان می‌دهد ببینید چقدر زیبا این نکات را یاد داد. فرمود ” و لکن الحذر کل الحذر من عدوک بعد صلحه فان العدو ربما قارب لیتغفل فخذ بالحزم و اتهم فی ذالک حسن الظن و ان عقدت بینک و بین عدوک عقده ” خیلی این عبارت عبارت قشنگی است. می‌فرماید از دشمنت حذر داشته باش “حذر کل الحذر ” با او رفیق نشو. چرا؟ چون او دشمن توست. حتی بعد از آنکه با او صلح کردی.

چون دشمن بعضی وقت‌ها بعد از صلح دوستی می‌کند می‌خندد دست می‌دهد با تو رفاقت می‌کند نزدیک می‌شود رابطه برقرار می‌کند رفت‌وآمد می‌کند تا تو در غفلت به سر ببری؛ و از پشت به تو خنجر بزند. هرگز نباید حسن ظن داشته باشی. با آنها رابطه برقرار کردید رابطه داشته باشید هراس نداشته باشید معاهده ببندید کار را انجام دهید اما غفلت نداشته باشید. بعد می‌فرماید ولو که قرارداد هم بسته باشی با دشمن که قرارداد و معاهده بستی باز باید رابطه ات را حفظ کنی والا بنای او بر نابودی توست سعی می‌کنند که استحاله از درون صورت بگیرد. جنگ نظامی و مسائل دیگر فایده‌ای ندارد برای این کار برنامه دارند.

رهبری در اسفند ماه سال گذشته توجه دارید و یادتان هست ایشان نکته ای را بیان فرمودند که من اشاره می‌کنم. فرمودند من به دیپلمات‌های خودمان هم که چند ماه قبل از این، اینجا جمع بودند گفتم که اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند. حتی از اینکه یک عمامه به سری در راس جمهوری اسلامی باشد هم باکی ندارند. اگر چنانچه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد اسلامی بودن را و انقلابی بودن را از دست بدهد اینها با آن کنار می ایند. اسلامی باشد اما انقلابی نباشد. بعد ایشان فرمودند آنچه با آن دشمنی دارند عبارت است از محتوای جمهوری اسلامی. جبهه دشمن این‌طور است.

نمونه خیلی روشن آن و ملموس آن این جریان را که الان شما می‌بینید همین روزها در کوبا. کوبای ضدآمریکایی که ما سن و سال مان کم بود خوشمان می‌آمد از این که سران کشور کوبا ضداستکباری هستند و ضد آمریکایی هستند یکی از آنها هم در جنگل‌ها کشته شد و خیلی شجاعانه با آمریکا می‌جنگید و آمریکا را به تمسخر گرفته بودند. ببینید که این‌ها الان وضعیتشان چطور شد؟ رئیس‌جمهور آمریکا رفته در کوبا کنار عکس همان کسی که در مبارزه با آمریکا کشته شد با آن عکس یادگاری می‌گیرد و آنجا هم یک عده‌ای کف و سوت می‌زنند و خوشحالند.

و یک عده‌ای در داخل ایران هم خواب این را می‌بینند که رئیس‌جمهور آمریکا یک روزی وارد کشور شود با آنها عکس یادگاری بگیرد. بدانند که تا آمریکا آمریکاست این خواب تعبیر نخواهد شد. استحاله کوبا نمونه اعتماد به آمریکا است. ایران اسلامی مهد آزادگان و احرار است. ایران اسلامی یعنی استقلال؛ یعنی عزت؛ یعنی زیر بار فشار دشمن نرفتن؛ یعنی جان می‌دهیم اما از ایمان مان دست برنمی‌داریم و همه اینها در درسی که از حسین علیه السلام آموخته ایم خلاصه می‌شود که هیهات من الذله.

 دشمن امروز در مقابله با نظام اسلامی دچار ضعف شده است دچار زبونی و عجز شده است. قدرت مبارزه با نظام اسلامی را رودررو ندارد. سعی می‌کند عاجزانه با ابزار دیپلماسی راه نفوذی برای خودش باز کند. آن وقت یک عده نادان بزدل غرب‌گرای لیبرال وا داده عیاش هوس‌ران شکم پرست خیال می‌کنند اگر از مبانی و اصول خود کوتاه بیاییم و تن به این مسیری که دشمن برای ما معین کرده بدهیم مشکلات کشور حل می‌شود. خیر، این خیالی است که از فکر مسموم و هوس آلوده شیطان صفت عده‌ای تراوش می‌کند. لذا هم این گروه در داخل و هم اربابان غرب نشینشان بدانند تا مردم در صحنه هستند که هستند و با مال و جان از نظام اسلامی دفاع می‌کنند به فضل پروردگار ذره‌ای از اصول و مبانی و ارزش‌های اسلامی عقب‌نشینی نخواهد شد.

 توصیه ما این است که همه خصوصاً مسئولین ارشد نظام در بیاناتشان طمع دشمن را تحریک نکنند. از گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری فاصله نگیرند. دشمنان سعی می‌کنند برای از بین بردن اصول و مبانی انقلاب و استحاله، جمهوری اسلامی سکولار، جمهوری اسلامی لیبرال، جمهوری اسلامی دموکراتیک را ترویج کنند. باید همه به خصوص حزب‌الله بر تقویت و نشر مبانی و ارزش‌های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی تلاش مضاعف کنند. این کار فرهنگی بزرگی است که مجموعه‌های مردمی خودجوش در مرحله اولیه کاری خودشان میتوانند این را دستور کار خودشان قرار دهند. اقا هم یک درددل بود که کردند. کأن از دستگاه‌های دیگر، قطع امید کردند. دیگر برای بار چندم بیان کردند که مردم خودشان باید کاری کنند. دستگاه‌ها ظاهراً کاری از دستشان برنمی‌آید یا نمی‌خواهند یا خوابند یا دستور از جای دیگری می‌گیرند.

نمی‌دانم چطوری است! باید بالاخره خود مردم وارد شوند. البته مردم نهادها هم برنامه داشته باشند با طرح و برنامه وارد شوند تا ان‌شاءالله آن آثاری که هست را داشته باشد. نکته دیگری را که عرض می‌کنم این است که فرمودند آمریکایی‌ها خیال می‌کنند تحریم‌ها در تغییر اراده ملت موثر است. این حرف مهمی بود که ایشان زدند و عده‌ای هم در داخل آن را بزرگ کردند. لذا روی مسئله سرمایه‌گذاری شده. آنها این کار را طراحی کردند. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از همه جهت خصوصاً مسائل اقتصادی مستقل شویم. می‌بینید که همین روزها به بهانه صنعت موشکی دوباره دارند فشاری را می‌آورند بحث هسته‌ای ما که زیرساخت‌هایش از بین رفت این همه صدا زدیم و داد زده شد دلسوزان گفتند و نشد. به خاطر یک ثمن بخس خیلی از آن مسائل مهم ازکارافتاد و همه اینها را هم هشدارهایی بود که رهبری دادند.

بعضی وقت‌ها ما اینجا نکاتی را می‌گوییم بعضی از دوستان که خود حزب‌الله هستند تعجب می‌کنم، می‌گویند حاج آقا شما چرا تند صحبت می‌کنید؟ یا چرا با شدت و غلاظ صحبت می‌کنید؟ بعضی از صحبت‌های شما تندتراز صحبت‌های رهبری است. این حرف را من قبول نمی‌کنم. بنده تبیین بیانات رهبری را میکنم. نمونه‌ای را بگویند که بنده مطلبی را تندتر از ایشان گفتم یا اینکه خدای نکرده جلوتر خواستم حرکت کنم؛ اما اینکه به ذائقه خیلی‌ها این حرف‌ها خوش نمی‌آید بالاخره سعی در تخریب می‌کنند؛ اما حزب‌الله و نیروهای ارزشی تکرارکننده این حرف‌ها نباید باشند. باید کمک‌کننده و دنبال کننده و توسعه دهنده مبانی رهبری و شرح و بسط دهنده گفتمان انقلاب اسلامی باشند. نه آن چیزی که دشمن دوست دارد تکرار کند ما هم تکرار کنیم. تبیین این مواضع و گفتن این مطالب وظیفه همگانی است.

 الان می‌بینید همین روزها به بهانه صنعت موشکی آمریکا دارد فشار می‌آورد. تحریم‌های جدید، افراد جدید، دستگاه‌های جدید را دارد فشار می‌آورد. لذا ایشان برای حل مشکلات کشور بخصوص مشکلات اقتصادی راه اصلی برون رفت را ۱۰ راهکار اصلی بیان کردند. من آن‌ها را تکرار نمی‌کنم که باید مورد توجه جدی مسئولان باشد ما البته سال قبل چندین نوبت این را از مسئولین استان خودمان خواستیم که لااقل بیایند برای مردم گزارش بدهند که در سال اقتصاد مقاومتی سال ۹۳ و سال ۹۴ چه کار کردند و بالاخره یک توضیحی بدهند چه حرکتی لااقل در استان شد. نه اینکه نشد. این که گفتم بیایند توضیح دهند که مردم مطلع باشند کارهایی شد اما آن مقدار که باید باشد نبود. لذا مطالبه گری نشد.

 حتی رسانه‌ها هم دنبال نکردند بیان ما را. ولی امسال را بیایند این مطالبه گری را رسانه‌ها داشته باشند. هرچند ماه یکبار هر فصل یک بار از مسئولین طلب کنند این اقدام عملی اقدام و عمل را که رهبری درخواستش را کردند تا چه مرحله‌ای پیش رفته است. این کار انجام شود به اضافه اینکه من توصیه‌ای که دارم این است که استان به اضافه آن روند کلی و کشوری که دارد انجام می‌شود آن ۱۰ خواسته رهبری را در خود استان و استانداری محترم و دیگر دستگاه‌ها یک کمیته تشکیل دهنده و آن ۱۰ دستور رهبری بومی شود با اولویتی که در این منطقه وجود دارد اجرایی شود. ما نعمت‌های فراوانی داریم. بنده از روی اطلاع دارم می‌گویم نه اینکه بخواهم همین‌طور مطلبی را گفته باشم.

 توانایی‌های این استان آن قدر زیاد است که کل کشور را می‌تواند اداره کند. بعد خیلی بد است که بعضی از قسمت‌های ما از بعضی از مناطق کشور درجه اش پایین‌تر است که نام آن مناطق را هم نمی‌خواهم ببرم که آنجا هم تضعیف شود بعضی از قسمت‌های استان ما از نظر عملکرد از بعضی از مناطق جنوب شرقی کشور هم عقب‌تر هستند با اینکه آنجا خیلی از امکانات محدود است و ندارند توانایی‌های این استان درآمدهای این استان چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی کاملاً می‌تواند کشور را اداره کند. این را عن علمٍ دارم می‌گویم نه اینکه بخواهم شعار بدهم آماری که در اختیار بنده هست به من این‌طور می‌رساند. در ابعاد مختلف معضلات فراوانی مثل بیکاری در استان داریم کار دست ما نیست ما فقط باید تذکر بدهیم. دوستانی که کار به دستشان است تلاششان را بیشتر کنند یک کمیته تشکیل شود افراد صاحب نظر را بخواهند این ۱۰ فرمان رهبری را در این استان اولویت‌بندی کنند بر اساس آن ان‌شاءالله اگر بشود کار ماندگاری برای مسئولین استان در مدت مدیریت ایشان ثبت خواهد شد که ان‌شاءالله برای آنها رضای خدا را به همراه خواهد داشت.

 آخرین نکته مهد آدینه ای را که دو هفته قبل وعده آن را دادیم از این هفته آماده پذیرش نونهالان شما بزرگواران هست یعنی تا شش ساله دختر و پسر را در آن مجموعه مهد آدینه میپذیریم البته هفته آینده شاید یک مقداری کم و زیاد شود از بعد از تعطیلات ان شاءالله می‌توانند بچه‌هایشان را بیاورند یک ساعت تا دو ساعت قبل از اینکه نماز شروع شود خواهرها و برادرها می‌توانند فرزندانشان را بیاورند در آنجا نگهداری می‌شود از سه سال به بالا آموزش‌هایی هم به آنها داده می‌شود زیر سه سال فقط بازی می‌کنند.

خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در پناه خودت مصون و محفوظ بدار. قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان فرجش نزدیک بگردان بر تاییدات رهبری بیفزا شر دشمنان به خودشان برگردان شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بفرما معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.