نماینده ولی فقیه در استان البرز:

اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم و تقویت فرهنگ، دغدغه‌ی اصلی مسئولین در سال جدید باشد

فضای مجازی ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰

شورای اداری استاننماینده ولی‌فقیه در استان البرز در آخرین جلسه شورای اداری استان البرز در سال ۹۴ که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره (س) بیان داشتند: عملکرد و زندگی آن حضرت و بازتابی که حقیقت این بزرگوار در آن مقطع حساس داشت و آثار آن تا قیامت باقی خواهد ماند؛ یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) بعد سیاسی آن در زمانی است که انواع دشمنی‌ها به اسلام هجوم آورد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: اسلام ناب و اصیل از ابتدا موردتوجه جدی دشمنان بوده است و شعار جدایی دین از سیاست فقط مربوط به دوره‌ی کنونی نیست.

ایشان با اشاره به نفوذ دشمنان در جامعه پس از رسول خدا و در سه زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، تصریح کردند: فدک از عنایات الهی به امامت برای رفع مسائل مالی حکومتی اسلام و جامعه بود؛ دشمنان نیز به‌خوبی این مسئله را درک کردند و با غصب آن از این جایگاه به اسلام ضربه زدند و درعین‌حال با مالی و مادی نشان دادن استغاثه‌ی حضرت زهرا (س) که نوعی مقابله با این نفوذ اقتصادی بود، افکار جامعه را منحرف کردند.

ایشان ادامه دادند: در زمینه‌ی سیاسی نیز با نفوذی که در بین جامعه و بزرگان صورت گرفته بود، امیر مؤمنان به مدت ۲۵ سال مجبور به خانه‌نشینی شدند و نفوذ فرهنگی در جامعه نیز تا جایی پیش رفت که حسین (ع) برای اصلاح این فرهنگ مجبور به نثار خون خویش شد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: فاطمه زهرا (س) از آغاز متوجه این نفوذ شد و تمام‌قد در برابر مخالفان دین ایستاد و درواقع اولین کسی بود که در برابر دشمنی که درصدد کمرنگ شدن فرهنگ شیعه در عرصه‌های مختلف بود، از حریم ولایت و امامت دفاع کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تشکر از راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور ۶۲ درصدی مردم کشور در انتخابات و مشارکت شهروندان البرزی، اظهار داشتند: نکته‌ای درباره‌ی این جلسه بیان داشته‌ام و بر آن تأکید می‌کنم که شان این جلسه باید بالاتر از سطح کنونی باشد؛ چراکه قابلیت‌های استان بسیار زیاد است و جلسات باید فعالیت بیشتری داشته و مسائل کلان‌تری در جلسات بررسی شود.

ایشان با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “کار با حرف زدن حل نخواهد شد و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی است”، تأکید کردند: باید توجه داشت که اکنون مسئله‌ی اول جامعه اقتصاد مقاومتی است که و اگر همت‌ها متوجه این موضوع شود مسلماً آثار خود را خواهد داشت و به‌تدریج مسائل حل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با بیان اینکه اگر به تولید داخلی اهمیت داده شود، مسئله‌ی اشتغال و کار حل خواهد شد، تصریح کردند: اینکه مردم پول خود را به بانک می‌گذارند تا سودی به دست آورند نشانه‌ی کم‌اهمیت شدن و پایین آمدن ارزش کار در جامعه است؛ باید این فرهنگ عوض شود.

ایشان با بیان اینکه باید توجه داشت که معضل بیکاری یک‌شبه به وجود نیامده که یک‌شبه از بین برود، اظهار داشتند: این مسئله مربوط به یک یا دو دولت نیست و باید با برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده، با طرح‌های مناسب، این مسئله به شکل پایه‌ای حل شود.

ایشان در خاتمه اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم و تقویت فرهنگ را دغدغه‌ی اصلی مسئولین در سال جدید دانسته و ابراز امیدواری کردند: امیدواریم در سال ۹۵ رونق مسائل اقتصادی در کشور و البرز را شاهد بوده و با همت مسئولین طرح‌هایی در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم و کارهای زمین‌مانده، اجرایی شوند و همچنین شاهد تقویت فرهنگ و اعتقادات و تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.