امام جمعه کرج:

بعضی از متولیان فرهنگی استان، به فکر امور زیربنایی نیستند

فضای مجازی ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰

فرهنگ - نماز جمعهنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوی و با تسلیت ایام شهادت صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله علیها) بیان داشتند: گوشه‌ای از شخصیت ایشان در خطبه‌ی موسوم به فدکیه بیان‌شده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) را الگوی اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) دانسته و اظهار داشتند: از بزرگ‌ترین کارهای ایشان می‌توان به بصیرت بخشی او و توجه دادن مردم به ریشه‌های انحراف در این خطبه معروف اشاره کرد.

ایشان ادامه دادند: عده‌ای ایراد خطبه‌ی فدکیه را ناشی از خواست‌های مالی و دنیایی و بازپس‌گیری فدک می‌دانند، درحالی‌که با دقت در متن این خطبه درمی‌یابیم که حضرت درصدد برملا کردن تهدید بزرگ دشمن برای آینده‌ی جامعه‌ی اسلامی است.

ایشان پذیرش ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) را عامل وحدت، حفظ شیرازه‌ی دین و نجات جامعه از گرفتاری‌ها دانسته و خاطرنشان ساختند: کنار زدن اسلام تأثیرگذار و گم کردن هدف، موجب غلبه‌ی نااهلان و از بین رفتن حاکمیت می‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله علیها) تا پای جان در راه دفاع از ولایت جان‌فشانی کرد، خاطرنشان ساختند: به عموم جامعه توصیه می‌شود به خطبه‌ی فدکیه مراجعه و با معارف ناب آن آشنا شوند و روحانیون و منبری‌های محترم نیز در صحبت‌های خود از تبیین این خطبه‌ی گران‌قدر غافل نشوند.

ایشان با گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز شهید، تصریح کردند: در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ بر اساس فرمان ۱۰ ماده‌ای خطاب به شورای انقلاب و دولت موقت، بنیاد شهید و امور ایثارگران با مأموریت رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و معلولین و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه این کار ارزش‌گذاری اسلام و نظام اسلامی را به خانواده شهدا را نشان می‌دهد، اظهار داشتند: بر همه مسئولان، آحاد جامعه و به‌ویژه جوانان لازم است ضمن الگو قرار دادن سیره و روش شهدا و ایثارگران، در حفظ این امانت بزرگ تلاش کنند و تمام سعی خود را صرف گسترش این مکتب انسان‌ساز قرار دهند.

 ایشان با اشاره به اینکه این روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری ملت ما امانت الهی است که باید حفظ شود و مایه عزت ماست، گفتند: این امانت الهی است که به اهل آن هدیه داده‌شده و حفظ این روحیه باید به‌عنوان ودیعه واجب است چراکه این روحیه سبب می‌شود از هیچ قدرتی جز خداوند نترسیم.

امام‌جمعه کرج تصریح کردند: این روحیه اکنون نیز در جوانان ما زنده است و از بین نرفته و در دفاع از حرم اهل‌بیت رفته و در این راه شهید می‌شوند و اگر این روحیه در فردی وجود نداشته باشد، حرکتی در وی ایجاد نمی‌شود.

 ایشان افزودند: زمانی که این روحیه در کنار تخصص قرار می‌گیرد، اقتداری ایجاد می‌کند که در اوج تحریم‌های ظالمانه، فرزندان غیور و شجاع، رزمایشی با شعار اقتدار و امنیت پایدار به‌منظور نشان دادن قدرت بازدارندگی ایران در مقابل تهدیدات دشمن علیه نظام برگزار می‌کند که انواع موشک‌های بالستیک با بردهای مختلف و نقطه زن در آن به نمایش درمی‌آید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه این رزمایش جان دشمنان اسلام را به لبشان رسانده و خوف همه وجود آنان را در برگرفته است، اظهار داشتند: این رزمایش آنان را برای تلاش برای فشار بیشتر ایران وادار کرده و شروع به لجن پراکنی کرده‌اند و حرف‌هایی می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کردند: به آنان یادآوری می‌کنیم ملت ایران برای حفظ انقلاب و نظام اسلام و با تکیه‌بر خدای تعالی از هیچ قدرتی هراس نداشته و مانند گذشته بینی استکبار و رژیم غاصب را در صورت حماقت، به خاک می‌مالد.

 ایشان یادآور شدند: با توجه به ایران اسلامی هیچ‌گاه قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد، اما آمادگی را برای دفاع از هرگونه تجاوز، دست‌اندازی به منافع کشور حفظ می‌کنیم و در این راستا مسئولین در روش‌های دیپلماتیک خود نباید این عقبه محکم مردمی و روحیه شهادت‌طلبی را فراموش کنند و عزتمند و بااقتدار در عرصه‌های بین‌المللی حاضر شوند چراکه پیروزی به‌طورقطع از آن ملت ایران است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ۱۹ اسفند به‌عنوان سالروز شهادت یکی از نیروهای بزرگی که در این منطقه رشد کرده و جزو افتخارات محسوب می‌شود، گفتند: مرحوم ملا محمدتقی برغانی از علمای زمان فتحعلی شاه بود که برای نخستین بار نظریه ولایت‌فقیه را در مقابل بی‌کفایتی قاجار مطرح کردند.

خطیب جمعه کرج مبارزه با فرقه‌های ضاله را از مهم‌ترین خصوصیات مرحوم ملا محمدتقی برغانی دانسته و بیان کردند: وی با فرق انحرافی تا پایان جان مبارزه کرد و درنهایت توسط یکی از همین فرق به شهادت رسید و به شهید ثالث معروف شد.

 ایشان با بیان اینکه این افراد هویت این منطقه هستند که باید اقدام جدی در معرفی این بزرگان که در مجموعه استان البرز وجود دارند انجام شود، اظهار داشتند: متأسفانه متولیان فرهنگی که کار در دست آن‌ها است، به فکر این امور زیربنایی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بنده هنوز از سخنان گذشته خود در این حوزه دست نکشیدم و تنها به سبب انتخابات و مسائل پیرامونی آن مدتی سکوت کردم، گفتند: وزیر ارشاد باید پاسخ درخواست‌های امت حزب‌الله، طومار ۲۰ متری که توسط اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امضا شد و نیز تأکید مسئولان شهر ازجمله فرماندهی انتظامی، فرماندهی سپاه استان، مجموعه حلقه‌های صالحین، مدیرکل سازمان تبلیغات، مدیر حوزه‌های علمیه برادران، ائمه جمعه، بسیج دانشجویی، نمازگزاران و سایر افراد را بدهند.

 ایشان با تأکید بر اینکه باید پاسخ سؤال این افراد داده شود، بیان کردند: فعلاً فرصت بررسی به درخواست آنان داده‌شده تا اقدام مناسب انجام شود، چراکه فرهنگ مسئله مهمی است که توسط رهبر معظم انقلاب بسیار تأکید شده است.

امام‌جمعه کرج ضمن اشاره به اینکه ما در استان البرز کارهای روی زمین‌مانده بسیاری داریم، افزودند: به سبب بی‌تدبیری عده‌ای باید وقت خود را برای مسائل پیش‌پاافتاده و جزئی بگذاریم و کارهای مهم و زیربنایی بماند، فرصت بگذرد و سرمایه‌ها هم هدر رود.

 ایشان تصریح کردند: برخی منابع مالی برای مسائل بیهوده، بی‌نتیجه و بی‌ثمر از بیت‌المال به نام مسائل فرهنگی هزینه می‌شود که هیچ اثری در فرهنگ جامعه، ارتقا معنویت و رشد باورها و ارزش‌ها ندارد و کارهای زیربنایی روی زمین می‌ماند.

خطیب جمعه کرج به جلسه مهم مقام معظم رهبری با خبرگان دوره چهارم و نیز جمع‌بندی مسائل، گفتند: تشکر از مردم برای شرکت ۶۲ درصدی در انتخابات، تأیید انتخابات، اهمیت و جایگاه ویژه و حساس مجلس خبرگان رهبری، بی‌اعتباری حرف فتنه گران، مسئله اقتصاد مقاومتی، ادامه پرشتاب حرکت علمی کشور، مصون‌سازی فرهنگی کشور برای ملت و جوانان، تأکید بر انقلابی بودن و انقلابی فکر کردن همه، جدی گرفتن مسئله نفوذ به‌ویژه در مسئولان، تأکید بر استقلال و حفظ شعارهای اصلی انقلاب و دل نبستن به دشمن و غرب ازجمله مطالب مهم ایشان بود.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری به مسئله‌ای اشاره کردند که خواسته همه مردم کشور است، گفتند: ما با همه عالم تعامل داریم اما با امریکا تا زمانی که امریکا و رژیم صهیونیستی است، هرگز ارتباط پیدا نمی‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: دشمنان استکباری ملت باید بدانند نمازگزاران جمعه در سراسر کشور، این عبادت را که وظیفه خود می‌دانند و آن ذکر مرگ بر امریکا است را فراموش نمی‌کنند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه از باب نصیحت می‌گویم، مسئولین در صحبت‌ها، دفاعیات و موضع‌گیری‌ها مراقب باشند، دل خانواده شهدا و مؤمنان را نلرزانند، چراکه این حرف‌ها با تدبیر نمی‌سازد، تصریح کردند: چرا در مقابل آنچه قانون منع کرده می‌ایستید؟ الان وضعیت معیشت و اقتصاد و نیز فرهنگ مهم‌ترین مسئله کشور محسوب می‌شود.

 ایشان با تأکید بر اینکه توضیح دهید در این مدت در حوزه اقتصاد و رشد علمی کشور چه اقدامی انجام داده‌اید، گفتند: لازم نیست در حوزه فرهنگ توضیحی داده شود، چراکه خودمان می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن گرامیداشت سالگرد مرحوم حاج احمد خمینی به‌عنوان مشاور صدیق امام (ره) و مدافع ولایت و رهبری بیان کردند: امید است روش و منش این بزرگوار به‌ویژه وابستگان به امام (ره) الگو باشد، او مشاوری امین و مریدی وفادار برای امام و مرادش بود.

 ایشان در مورد مسئله حوادث یمن و ننگی که جوامع حقوق بشری برای خود خریدند، گفتند: بحث تجزیه سوریه که مدتی است غرب آرزوی آن را می‌کشد و روسیه باید مراقب باشد که در میدان غرب و امریکا بازی نکند که این موضوع به نفع رژیم صهیونیستی تمام شود که البته ایران در آنجا مسائل را کاملاً رصد و دنبال می‌کند.

امام‌جمعه کرج در پایان به ارتحال مرحوم آیت‌الله طبسی نیز اشاره کرده و افزودند: این مراسم در هفته گذشته بسیار باشکوه برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این خطبه‌ها با بیان اینکه انسجام فرهنگی در این استان در کار نیست، تأکید کردند: اگر کاری نیز در این استان بخواهد به انجام برسد عواملی مانع از آن هستند.

 ایشان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان قرارگاه فرهنگی البرز است، تصریح کردند: دبیرخانه این قرارگاه فرهنگی در اداره کل ارشاد استان البرز است و جایگاه این دبیرخانه باید در تصمیم‌سازی فرهنگی باقدرت و تلاش مضاعف مشکلات را رصد کند و به دنبال رفع مشکلات فرهنگی باشد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مشکلات فرهنگی استان توسط دبیر این قرارگاه فرهنگی نیاز به طرح در صحن شورای فرهنگ عمومی البرز دارد، افزودند: در این راه نیاز است که از کارشناسان انقلابی، مسلمان، دردآشنا و متخصص استفاده شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه اهتمامی در دبیر، دبیرخانه و برخی اعضای این شورا وجود ندارد، اظهار داشتند: کاری که به این شورا محول می‌شود، متأسفانه با این مجموعه به نتیجه نمی‌رسد و ما مبتلابه این بلیه در این استان هستیم.

 ایشان با بیان اینکه قابلیت‌های فراوانی در این استان وجود دارد، تصریح کردند: علی‌رغم وجود قابلیت‌های فرهنگی متنوع این استان زمین‌گیر شده و یک پلاتوی مناسب در این استان برای تمرین وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه البرز مبتلابه چنین بلیه‌ای است، تصریح کردند: بنده مدتی شورای فرهنگ عمومی را تعطیل کردم، به خاطر اینکه تشخیص دادم این دبیر و دبیرخانه عرضه این کار را ندارد و شخص مسئول این کار توانایی این کار را ندارد و مدتی به این فرد فرصت دادم.

امام‌جمعه کرج گفتند: از این تریبون بار دیگر از وزیر ارشاد می‌خواهم که مدیرکل ارشاد از این استان عزل شده و کسی دیگر به‌جای وی بیاید که بتواند در توسعه ارزش‌های دینی و الهی گام‌های مثبتی بردارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.