نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

کنترل و کاهش طلاق در البرز، نیازمند همگرایی تمام دستگاه‌های استان است

فضای مجازی ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰

جلسه کنترل طلاق (10)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در کارگروه ویژه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح ملی کاهش طلاق که ذیل راهبرد سوم نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کل کشور تشکیل گردید؛ ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله علیها)، با اشاره به جایگاه نگران‌کننده استان البرز در آمارهای کشوری طلاق، بیان داشتند: اصل اساسی در کاهش نرخ طلاق، تقویت پیوندهای خانوادگی به کمک روش‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: آمارها بیانگر نرخ نزدیک به ۵۰ درصدی طلاق در این استان هستند که حتی اگر در واقعیت، کمتر از این مقدار نیز باشد، بازهم بیانگر شرایطی حاد است که باعث شده کنترل طلاق، مسئله‌ی اول استان البرز باشد.

ایشان با تأکید بر احساس مسئولیت همه‌ی ارگان‌ها و نهادها در این موضوع، تأکید کردند: عمده این است که در این زمینه جزیره‌ای عمل نشود و همه‌ی مجموعه‌ها به شکل همسو و همگرا به اجرای برنامه‌های خود در این رابطه بپردازند.

ایشان خاطرنشان ساختند: اینکه الان بگوییم عامل طلاق اعتیاد، عامل اعتیاد بیکاری، عامل بیکاری اقتصاد و آن‌هم مسئله‌ای کشوری است و نمی‌توان در رابطه با آن کاری کرد، سخنی صحیح نیست، چراکه در سال گذشته، فضای مجازی در رتبه‌ی اول عوامل طلاق در استان و جلوتر از عامل اعتیاد قرارگرفته است.

امام‌جمعه‌ی شهر کرج با بیان اینکه این مسئله از اعتیاد هم نگران‌کننده‌تر است، تصریح کردند: جلسات مشاوره و آموزش پیش از ازدواج به‌تنهایی کافی نیست و آموزش‌های خانوادگی و اجتماعی باید به‌طور مداوم برای خانواده‌ها به اجرا گذاشته شود.

ایشان پیشنهاد طرح درسی با موضوع “روابط و حقوق خانواده” در پایه‌های دبیرستانی را نیز مؤثر ارزیابی کرده و بیان داشتند: استان البرز می‌تواند درزمینه‌ی اجرای این طرح به‌صورت آزمونه‌ای، در کشور پیشگام باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به توان صداوسیما در ایجاد موج تبلیغاتی در مواردی مانند جام جهانی، بیان داشتند: ورود جدی صداوسیما در فضای استان و حتی کشور، تأثیر چشم‌گیری در کنترل مسئله‌ی طلاق و کاهش آن خواهد داشت.

در این جلسه که صبح امروز و با حضور مدیران ۱۰ دستگاه مرتبط در طرح ملی کاهش طلاق در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد، حاضرین به بیان گزارش عملکرد مجموعه‌ی تحت مدیریت و راهکارها و پیشنهادهای خود جهت کاهش معضل طلاق پرداختند.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.