بدرقه ی باشکوه کاروان حامل ضریح حبیب ابن مظاهر

فضای مجازی ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰

ضریح مطهر حبیب بن مظاهر از یاران با وفای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) روز جمعه در آیینی با شکوه و با حضور قشرهای مختلف مردم درکرج به سوی کربلای معلی بدرقه شد.

این ضریح مطهر که توسط هنرمندان استان البرز در کرج به مدت سه سال ساخته شده است، امروز در میان خیل عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) پس از برگزاری نماز جمعه کرج به سمت کربلای معلی بدرقه شد.

مردم استان البرز از مصلای نماز جمعه تا امامزاده حسن (ع ) کرج ، تریلر حامل این ضریح مطهر را با شور و حال خاصی مشایعت کردند.

ساخت ضریح یار با وفای امام حسین(ع) سه سال پیش در مصلای نماز جمعه کرج توسط هنرمندان البرزی آغاز شد.

این ضریح به مساحت هشت متر و ۶۰ سانتی مترمربع، طول دومتر و ۶۸ سانتی مترمربع و عرض یک متر و ۷۶ سانتی متر مربع شامل دو بخش چوبی و فلزی است.

به دلیل رطوبت بالا در کربلای معلی در سازه های چوبی این ضریح از چوب ‘ساج’ که مقاوم به رطوبت می باشد استفاده شده است.

یکی از ویژگی های ساخت این ضریح طراحی نورپردازی در داخل ضریح است و برای نخستین بار در سازه این ضریح از سنگ های تزئینی مانند یاقوت، فیروزه، عقیق و برلیان استفاده شده است اما سازه اصلی این ضریح از چوب است که برای تکمیل آن یکهزار کیلوگرم نقره، پنج کیلوگرم طلا، ۵۰۰کیلوگرم مس، ۱۰۰ کیلوگرم استیل و تعداد قابل توجهی سنگهای قیمتی استفاده شده است.

حبیب بن مظاهر ۱۴ سال پیش از هجرت پبامبر اکرم(ص ) درخاندان بزرگ بنی اسد به دنیا آمد و دوران جوانی و میانسالی خود را در کنار امیرالمومنین علی(ع) پشت سر گذاشت و همواره یکی از سرداران و دلاور مردان سپاه امام علی(ع) بود.

وی در دوران حکومت حضرت علی(ع) و با آغاز جنگ جمل، همراه آن حضرت راهی بصره شد و پس از پایان جنگ، کوفه را برای زندگی خود انتخاب کرد.

به هنگام خروج امام حسین(ع) از مدینه به مکه و دعوت مردم کوفه از آن حضرت، حبیب هم جزو دعوت کنندگان بود و نامه ای در این زمینه به همراه چند نفر برای حسین بن علی(ع) نوشت.

امام حسین(ع) در مقابل نامه ای به حبیب بن مظاهر نوشتند و او را به یاری خود دعوت فرمودند که حبیب به دنبال شنیدن خبر ورود سیدالشهدا(ع) به کربلا، خود را از کوفه به آنجا رساند و در رکاب آن حضرت به شهادت رسید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.