خطبه های 23 بهمن 1394 شهر کرج:

راه حل مشکلات، مدیریت صحیح کشور و اتکای به داخل و مقاوم‌سازی اقتصاد است

روابط عمومی ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۹۴/۱۱/۲۳

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله . اهل تقوا اهل بهره‌برداری از آیات نورانی قرآن کریم و بکار بستن دستورات قران در زندگی خودشان هستند. چرا که قرآن همیشه به خوبی‌ها و نیکی‌ها دعوت می‌کند. در ایه ۹ از سوره مبارکه اسرا فرمود ” ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم و یبشر المومنین الذین یعملون الصالحات ان لهم اجرا کبیرا  ” این قرآن به راهی رهبری می‌کند که استوار است. به مومنانی که کارهای نیک انجام می‌دهند مژده می‌دهد که پاداشی بزرگ برای آنها آماده شده .

قطعاً کسی اگر از هدایت‌های قرآن بهره ببرد, زندگی خودش را بر اساس آیات قرآن تنظیم کند, سعادتمند خواهد بود. که رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : قران راهنما است که به بهترین‌ها رهبری می‌کند. در همین رابطه مولایمان امیرالمومنین سلام الله علیه فرمودند : ای مردم هر کس که از خدا نصیحت بخواهد کامیاب شود و هر کس کتاب او را راهنمای خود قرار دهد به راهی که راست تر و استوارتر است راهبری خواهد شد. این بیان بسیار بیان گویایی است احتیاج به توضیح بیشتر ندارد .خودش خودش را روشن می‌کند.

راهنما باید به راه راست هدایت کند. قران مگر غیر از این می‌کند؟! باید در هدایتگری صادق باشد. قران مگر غیر از این مسیر را دارد؟! نباید آن هدایتگر در کمک بخیل باشد. مگر قران بخلی دارد ؟! همه اینها در قرآن هست. لذا لازم است جامعه ما جامعه اسلامی بیشتر با آیات قرآن و معارف قرآن ,احکام قرآن, دستورات قرآن, اخلاقیات قران ,روش زندگی قران انس داشته باشد و بهره ببرد که این به تقوا نزدیک‌تر است .خدای تعالی همه ما را بهره‌مند از این آب گوارا و زلال بگرداند.

بحث از عدالت اجتماعی از نگاه مولایمان امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه بود. به موضوع اشرافی‌گری و مذمومیت او اشاره کردیم که عدالت اجتماعی را از بین می‌برد. چون لازمه اشرافی‌گری تقسیم ناعادلانه ثروت است و تصرف ناعادلانه در اموال عمومی است. این را بیان کردیم .علی علیه‌السلام به شدت در مقابل کوچک‌ترین نمود اشرافی‌گری می‌ایستاد و نسبت به کسانی که دنبال اتراف و اسراف بودند سخت موضع‌گیری می‌کرد .به هیچ کدام از کارگزارانش و از فرماندارانش و از استاندارانش اجازه خرج بی‌مورد و مصرف‌گرایی و اسراف را نمی‌داد .هرگز . با دقت در اعمال مسئولین دقت می‌کرد بررسی می‌کرد. آنها را مورد اتهام قرار می‌داد. یعنی امر که دایر می‌شد , اولاً آنها را متهم میکرد که باید ثابت کنید خلاف نکرده‌اید و حق را به مردم می‌داد.

 نامه ۷۱ از نامه‌های نهج‌البلاغه نامه‌ای است که آن حضرت به منذر بن جارود نوشته است که یکی از فرمانداران حضرت است. آنجا فرمودند: به من گزارش دادند که کارهای حکومت را رها کرده‌ای به خوش‌گذرانی و لهو و لعب و شکار و تفریح می‌روی و در اموال عمومی دست خیانت دراز کرده‌ و به خویشانت بذل و بخشش نموده‌ای. این حرف‌ها از قدیم‌الایام بوده است فقط مربوط به این دوران و الان هم نیست .باید نظارت بر کارگزاران به شدت و با دقت باشد. اینکه عده‌ای دنبال این هستند که تصرف در اموال عمومی کنند در همه دوران بود .باید مواظبت کرد کسانی که مسئول امر هستند رصد کنند و دقت کنند, در سایه آنها یک عده‌ای جهنم برای مسئول درست نکنند.

بعد حضرت فرمودند : مگر بیت‌المال ارث پدرت است. اگر الان این را یک مسئول بالاتری به یک زیر دستش بگوید می‌رود شکایت می‌کند که این آقا به من بی‌احترامی کرده. بعضی‌ها با ارث پدرشان هم کاری که اینها با بیت‌المال می‌کنند نمی‌کنند . بعد حضرت فرمودند : به خدا قسم اگر این گزارش درست باشد ارزش شتر و بند کفشت ازتو بیشتر خواهد بود ,  دیگر تو برای من ارزشی نداری, بدان که لهو و لعب مورد رضای خدا نیست و خیانت به مسلمانان است. این یک نامه . چون بحث ما در نهج‌البلاغه است سعی می‌کنم از بیانات امیرالمومنین فاصله نگیرم.

در نامه ۴۱  از نامه‌ها که به یکی یگر از کارگزارانش که مرتکب خیانتی در بیت‌المال شده بود آنجا می‌فرماید : دشمنت بی پدرباد. بعضی وقت‌ها بعضی از الفاظ تعجب‌آور است .حضرت این را در جاهای مختلف هم به کار برده است .بی پدر گفته دشمنت بی پدر باد هم گفته. یک جورهایی لعن است . مگر ارث پدر و مادرت را به خانه می‌بری , سبحان‌الله, به خدا سوگند اگر حسن و حسین چنان می‌کردند که تو کردی از من روی خوش نمی‌دیدند و به خواسته‌هایشان نمی‌رسیدند تا حق را از آنان بازپس ستانم . یعنی من نسبت به فرزندانم هم این گونه هستم . تصرف در بیت‌المال ,نا عدالتی کردن ,این نحوه عمل امیرالمومنین با اشرافی‌گری است و با تجمل و تبرج و زیاده‌طلبی است. که اجازه نمی‌داد هیچ کدام از اطرافیان به این بلیه مبتلا شوند. تاریخ را مطالعه کنید.

اگر روحیه اشرافی‌گری بیاید گرفتاری درست می‌کند. همین زبیر در تاریخ هست که شخصیتی بود برای خودش که با دست به علی بن ابی‌طالب دست داد و بیعت کرد اما قلبا هرگز بیعت نکرد, دید نمیتواند . امیرالمؤمنین جوری عادلانه برخورد می‌کند که او تحمل ندارد .همان زبیری که از اصحاب است و از خواص است. به خاطر اینکه چرب و شیرین دنیا زیر دندان او قرار گرفت که مسعودی در کتاب خودش می‌نویسد بعد از اینکه مُرد  تعدادی قصر داشته است هزار کنیز داشت هزار غلام داشت هزار شتر داشت و چه و چه . این روحیه وقتی در کسی پیدا شد به این سادگی‌ها دست برنمی‌دارد. سعی می‌کند که موقعیت خودش را حفظ کند .حرص به مال و ثروت و ماندن در قدرت. عاقبت او را خوانده‌اید در تاریخ که چه کار کرد. او را از اسلام جدا کرد .کسی بود که بر لبان پیغمبر خنده جاری می‌کرد. کسی بود که شمشیر او سیف‌الاسلام بود .اما این‌گونه شد. معلوم هم نشد که چه کسی او را کشت .

در همین رابطه ببینید رهبری چه می‌فرماید. در یک بیان فرمودند : فاصله انداختن بین فقیر و غنی بین اشراف و غیر اشراف و امتیاز دادن به یک قشر خاص با نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست. هر بخشی از نظام جمهوری اسلامی در هر نقطه‌ای از نقاط اگر به یکی از آفت‌ها مبتلا شود از صراط مستقیم جمهوری اسلامی و نظام اسلامی خارج شده و باید اصلاح شود .یعنی اگر در جامعه ما خدای نکرده مسئولین به سمت اشرافی‌گری بروند مسیر نظام اسلامی را در حال تغییر دادن هستند ..بحث اشرافی گری فقط مربوط به مسئولین نیست .مربوط به آحاد مردم است .اینکه انسان دچار اسراف و اتراف بشود دچار تجمل و تبرج شود این مورد پسند اسلامی نیست .

بعضی از این مجالسی که  گرفته می‌شود به مناسبت‌های مختلف برای عروسی ها برای جشن‌ها اینها با روح اسلام سازگاری ندارد .بعضی از این جلسات را می‌شود با او تعدادی جوان را به خانه بخت فرستاد . اسرافی که در بعضی از جلسات می‌شود ریخت و پاش هایی می‌شود که هیچ ثمره‌ای ندارد جز تفاخر و تکاثر که مورد پسند اسلام نیست .خوب است در این ایامی که سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و در روزهای شادی و شور قرار داریم به بعض جریان‌ها کسانی که دچار بازی‌های سیاسی و حیف و میل‌هایی هستند نگاهی  بیندازیم .

ببینیم آیا سیره پیغمبر خدا و ائمه معصومین خصوصاً علی‌بن‌ابی‌طالب و شاگردان و تربیت‌شدگان مکتب اهل بیت همین بود که یک عده‌ای رفتار کنند؟! آیا زد و بندها و رانت‌خواری‌ها ,بازی با بیت‌المال ,خرج کردن آن در راه مقاصد سیاسی و حزبی و جناحی ,پایمال کردن حقوق مظلومان و بی‌پناهان نیست؟! از خدا بترسند کسانی که این‌گونه عمل می‌کنند و بدانند آنکه امروز شاهد آنان است فردا حاکم و قاضی است. که “الشاهد هو الحاکم ” اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا. در این نوبت همین مقدار بس باشد تا بعد .

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترمه را به رعایت تقوا و تقویت و تسدید آن دعوت می‌کنم. همان طور که در خطبه اول عرض شد اهل تقوا از قران و هدایت‌های آن به طور کامل بهره‌مند هستند. نگاه آنها به قرآن و آیات آن نگاه تشریفاتی نیست . از قران برای قرائت در مراسم ختم و دادن به دست عروس موقع خواندن خطبه, از زیر قرآن رد کردن در هنگام سفر, خواندن بر سر قبور مومنین فقط استفاده نمی‌کنند .بلکه اهل تقوا قرآن را کتاب هدایت ,کتاب زندگی و کتاب انسان‌سازی می‌دانند. رسول خدا در بیان فرمودند هر کس قران را بیاموزد و به آن عمل نکند و دوستی دنیا و آرایش‌های آن را بر عمل به قران ترجیح دهد شایسته خشم خدای بزرگ می‌شود و در درجه همسان و هم درجه یهود و مسیحیان خواهد شد که کتاب خدا را پشت سر انداختند .

یعنی دیگر چنین کسی مسلمان نیست. میگوییم که ما مسلمان هستیم .میگوییم در قرآن گفته است که دروغ نگویید. بعد این مسلمان دائماً دروغ می‌گوید. در قران دارد که غیبت نکنید .مسلمانیم و کتاب زندگی‌مان و قانون اساسی حیات ما آنچه که مربوط به خیر دنیا و آخرت ماست  در قران است .قرآن می‌گوید غیبت نکن در بین مسلمین ببینید که غیبت چقدر رواج دارد . تهمت نزن, فحش نده ,نمامی نکن, بخیل و خسیس نباش, تکبر نداشته باش ,عجب و خودپسندی  نداشته باش, اهل ریا و سمعه و تظاهر نباش, اهل تکاثر نباش . قران اینها را می‌گوید   ولی این‌ها چقدر در زندگی ما نقش دارد ؟

مصیبت برای مسلمان‌ها وقتی است که دیگران به این قرآن عمل کنند و مسلمان‌ها این قران را در اختیار داشته باشند و عمل نکنند. در بعضی از جوامع دستورات قرآن کاملاً رعایت می‌شود. امیرالمؤمنین که امام ماست افتخار ما این است که شیعه او هستیم در وصیتی که می‌کنند بعد از ضربت خوردن  دارد به اینکه : خدا را خدا را درباره قرآن مبادا دیگران در عمل کردن به آن بر شما پیشی گیرند. این امام ماست .چقدر قرآن کتاب زندگی ماست ؟ خدای تعالی توفیق این را به همه ما بدهد که بیش از پیش از آیات قرآن بهره ببریم و در زندگی خود به کار بگیریم.

ابتدا لازم است در این ساعت از روز جمعه در این مصلای نماز از خدای تعالی به خاطر داشتن چنین ملتی در اقصی نقاط کشور و بخصوص استان سرافراز البرز تشکر کنم که این‌چنین شکوهمند و با افتخار در عرصه حاضر شدند و وحدت و یکپارچگی خودشان را به رخ عالم کشیدند .خدای تعالی پاداش مضاعف بر این امت نازل کند ان‌شاءالله. راهپیمایی امسال مثل گذشته پیام‌های فراوانی را به همراه داشت. پیام روشن و صریح مردم در سراسر کشور که به صورت مشترک همه و همه آن را بیان می‌کردند اعلام نفرت و انزجار و مرگ بر جرثومه فساد و تباهی یعنی آمریکا بود. مردم از دولتمردان خواستند که خدای نکرده به فکر برقراری ارتباط با جهان‌خواران نباشند .با صراحت اعلام کردند که برای دفاع از انقلابشان تا پای جانشان ایستاده‌اند .

دیروز ملت شجاع ایران اسلامی محکم و با صدای رسا فریاد زدند دولت‌ها و ملت‌های استکباری عالم که خیال می‌کنند می‌توانند با زور و تهدید ایران را در تنگنا قرار دهند بدانند که ملت ایران در مسیر عزت و اقتدار و استقلال خود در مقابل هیچ تهدیدی ضعف نشان نداده است و عقب‌نشینی نکرده زیر بار زور و تحقیر نخواهد رفت. یکی از جلوه‌های قابل‌توجه دیروز حضور پرشور و پر رنگ جوان‌ها بود که این نشان‌دهنده زنده بودن انقلاب است .اینکه برخلاف بعضی از حرف‌هایی که بعضی از یاوه گوها می‌زنند گسستی بین نسل‌ها وجود ندارد. افرادی بودند که انقلاب را ندیده‌اند اما با شور و هیجان با نشاط وارد عرصه شدند و شعارهایی را می‌دادند که شعارهای اصلی انقلاب است. ملت ایران در این راهپیمایی, بزرگی و عظمت خودش را که نتیجه تدین و اتحاد و پیروی از ولی امرش است را به رخ عالم کشید. همان‌طوری که ان‌شاءالله در ۷ اسفند چهره دیگری از این حضور پرشور را به عالم نشان خواهد داد و با انتخاب افراد شایسته نقشه‌های شوم دشمن را رسوا خواهد کرد .

پنجم جمادی الاولی ولادت زینب کبری سلام‌الله علیها در مدینه است. دختر علی‌بن‌ابی‌طالب با ویژگی‌های بی‌شمار با ابعاد مختلف وجودی که از زندگی او الگویی بی‌نظیر برای همه عالم ساخت. زینب سلام الله علیها الگوی همه انسان‌های آزاده است ,چه زن چه مرد. بانوان امروز جامعه ما با الگوگیری از او می‌توانند زندگی موثر و پربرکتی داشته باشند. او به جای پرداختن به امور معمول که آن‌ها را هم انجام می‌داد زیور و خودآرایی و تبرج که یک عده‌ای دنبال این امور هستند کنار گذاشته و وارد میدان مبارزه با بدی‌ها شد. عرصه را بر کج‌اندیشان و خودکامگان تنگ کرد . یک بانو ,  او راه فرار از اسارت در فرهنگ غرب را به خوبی نشان داده است.

حضرت برای شخصیت‌هایی که در عرصه‌های سیاست و روابط خارجی هم فعال هستند الگوست .برای همه الگو است. برای همه اقشار الگو است. برای آنهایی که در مواجهه با ابرقدرت‌ها چگونه باید عمل کنند الگو است .هرگز مرعوب قلدری آنها نشد .هرگز مهربانی و خنده آن‌ها را جدی نگرفت و حتی نان و خرمای آنها را هم قبول نکرد. تمام هیمنه استکبار را در حال اسارت , نه در اوج قدرت و توانایی له کرد و از بین برد . دشمن‌شناسی او در حد اعلا بود. اینها درس‌هایی است که باید از زینب کبری گرفت. تربیت‌شدگان مکتب زینبی این‌گونه هستند.

شما بیان رهبری را ببینید که اخیراً در همین چند روز گذشته در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی و پدافند ارتش بیان کردند. حتماً ملاحظه کردید که مثل همیشه دارای نکات با اهمیت بود .فرمودند : باید نقشه‌های دشمن را در مسئله امنیت , معیشتی, فرهنگی ,جوانان, آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل درک کرد و با هدف مقابله با آن , سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری و اقدام کرد. کسانی که از دشمنان خود غافل می‌شوند و دلشان را به آنها خوش می‌کنند هیچ گاه مورد تمجید مردم قرار نمی‌گیرند. این درس است. این درسی است که ما از مکتب حسین از مکتب زینب سلام الله علیها می‌گیریم. زینب سلام الله علیها در مقطعی اسیر بود, اما نشان داد که می‌توان در اسارت هم حضور فعال اجتماعی داشت. خطابه‌های آتشین او در کاخ‌های ظلم را نشنیدید ؟! همه این حرف‌ها نشان می‌دهد که در شناخت این بانوی بزرگوار جامعه ما کوتاهی دارد .کسی که حسین علیه‌السلام از او التماس دعا می‌خواهد جایگاه رفیعی دارد.

روز ولادت این انسان فداکار را به مناسبت یکی از صدها ویژگی او روز پرستار نامیدند. تا به بهانه این نام از فداکاری‌های پرستاران که بی‌توقع به جامعه خدمت می‌کنند و بیماران را رسیدگی می‌کنند صبورانه درد و آلام دردمندان را تحمل می‌کنند و خودشان هم از امکانات کمی برخوردار هستند دلجویی کنند. که امیدواریم ان‌شاءالله مسئولین خصوصاً مسئولین استان مشکلاتی که متوجه این قشر زحمت‌کش در جامعه ما هست را در دستور کار داشته باشند که دارند. امیدواریم که با سرعت بیشتری این کار صورت بگیرد. یک اتاق پرستاری داشته باشند یک خانه پرستاران برای آنها تشکیل بدهند ,یک مجموعه داشته باشند که اگر مطالباتی دارند از آن طریق انجام شود. برای استان هم خوب خواهد بود.

نکته دیگری که رهبری در دیدار با پرسنل نیروی هوایی بیان فرمودند درباره مشکلات اقتصادی کشور بود , که برای بار چندم تأکید کردند بر مقاوم‌سازی اقتصاد, استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل‌کرده در جامعه , افرادی که پرانگیزه هستند , به ویژگی‌های اقلیمی و منابع و ذخایر طبیعی ایران اشاره کردند و تأکید کردند بر این که از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر اشتغال جوانان و مسئله بیکاری و دیگر معضلات اقتصادی است. این مسئله مهمی است. ایشان برای بار چندم آن را تکرار کردند. فرمودند: راه حل این مشکلات مدیریت صحیح کشور و اتکای به داخل و مقاوم‌سازی اقتصاد است نه نگاه به بیرون و تصور غلطی که برخی خیال می‌کنند مشکلات کشور با نگاه به بیگانه و کمک دشمن حل می‌شود. مسئولان با هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید صنعتی و کشاورزی و رونق تولید و حل مشکل رکود به پیشرفت کشور شتاب دهند, تا دشمن بالاجبار بفهمد که تحریم بی‌فایده است. این بیان رهبری است .این یک دستورالعمل است .

اما چرا کسانی که این دستورالعمل را باید به آن توجه کنند و گوش بدهند و عملیاتی کنند مسامحه می‌کنند ؟! این نگاه ایشان نگاه کارشناسی شده است . دقیق است و همه جوانب را در نظر داشته . اما متأسفانه در همین فضای گفتگویی ببینید چه بیاناتی مطرح می‌شود . مسئولی در سخنرانی رسمی‌اش از وارد کردن بعضی محصولات صنعتی و کشاورزی به کشور به بهانه اینکه لازم نیست همه چیز را خودمان تولید کنیم می‌گوید و این کاملاً تضاد با گفته‌های رهبری دارد. برای کشور ما که همه اقلیم‌های آب و هوایی را دارد, خاک دارد, آب دارد, واردات محصولات کشاورزی حرف خوبی نیست. با داشتن متخصصین متعهد, داشتن معادن فراوان, آشنایی با علوم روز ,خود را دست بسته دانستن برای یک مسئولی که باید همه این‌ها را به فعالیت بیندازد و به جریان بیاندازد حرف خوبی نیست . و آقایان تا در عمل وفادار به بیانات رهبری نباشند کار اقتصادی و معضلات اقتصادی کشور به سامان نخواهد شد .

از اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود , اما آیا بودجه با همین رویکرد بسته شده ؟! فرصت بیانش در خطبه نیست که من بندهای بودجه را برای شما عرض کنم , که متأسفانه رویکرد اقتصاد مقاومتی ندارد. در ابعاد مختلف, بعد فرهنگی ,جمعیت, مسائل دیگر که هست سر جای خودش .در همین مسئله خاص به نظر می‌رسد این که برای کار نکردن بگوییم عده ای مانع ما هستند این امر دلیل موجهی نباشد.

موضوع دیگری که در بیان رهبری مطرح شد جنگ نرم دشمن با ملت ایران بود که فرمودند : تنها راه جلوگیری از چنین وضعیتی حفظ و حراست از تفکر انقلابی در عمل و رفتار و جهت‌گیری‌ها و ضوابط و قوانین است. این حرف ایشان است. ما چه کاری باید انجام بدهیم ؟ ایشان می‌گوید در مقابله با جنگ نرم که همه ما در آن قرار گرفتیم آن چیزی که کارساز است تفکر انقلابی است . معلوم است که باید به شاخصه‌ها توجه کنیم. به کلمات حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه مراجعه کنیم. گفتمان انقلاب اسلامی را مرور کنیم تا این تفکر را بفهمیم. والا همین الان شما می‌بینید که چگونه دست به تحریف انقلاب ,امام رضوان‌الله تعالی علیه و آرمان‌های انقلاب زدند .برای هر چیزی یک بدلی درست می‌کنند. در برابر تفکر اسلام ناب ,در برابر تفکر اسلام انقلابی ,اسلامی که زیر بار ستم نمی‌رود ولو در اسارت, اسلام رحمانی را اسلام تعامل کننده با تمام عالم ولو با از بین رفتن حقوق مسلمانان ولو با نادیده گرفتن جهاد عظیم ملت برای حفظ استقلال را تکرار می‌کنند.

این تفکر همان مقدار ضربه به اسلام می‌زند که الان تفکر داعشی و تکفیری در حال ضربه زدن به اوست. بیایید از زینب کبری یاد بگیریم .چنان درتاریخ سربلند است که حتی آن کسانی که عقیده به اسلام ندارند در برابر عزت مداری او آزادگی او مقاومت او تعظیم می‌کنند. کسی که در مهد ایمان و دامن اسلام ناب رشد کرده و با فرهنگ اسلامی پرورش یافته در برخورد با مسائل پیش رو مثل زینب عمل می‌کند. ببینید در مقابل جنگ نرم دشمن و تحریف کنندگان تاریخ و پیام عاشورا چگونه ایستاد. فریاد ویرانگر خودش را برسر طاغوت زمان چگونه سر داد. در عین حال حریم عفاف و پاک‌دامنی خودش را با شجاعت تمام حفظ کرد. از او یاد بگیریم. که البته مردم همیشه در صحنه در همه صحنه‌ها حاضر هستند و از انقلاب و آرمان‌هایش دفاع می‌کنند و اجازه نخواهند داد انقلاب از مسیر اصلی خودش سرسوزنی منحرف شود.

 نکته بعدی مطلبی بود که آقا خیلی پدرانه از روی محبت در دیدار با نخست‌وزیر یونان مشکل اروپا را بیان کردند. که نقطه ضعف اروپا وابستگی و تبعیت کورکورانه از سیاست‌های آمریکاست. و بحثی هم درباره تروریسم و مبارزه همه‌جانبه با تروریسم داشتند که مراجعه می‌کنید.

 اما نکته‌ای درباره انتخابات عرض کنم. آرام آرام تبلیغات شروع می‌شود. گرچه بعضی‌ها زودتر شروع کردند که از چشم ناظران مخفی نیست. که ان‌شاءالله همه نامزدها و طرف‌داران آنها ادب و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند. از تخریب و غیبت و تهمت و دروغ جداً خودداری کنند. که این چند روزه دنیا قیمتی ندارد که انسان سفره ابدی خودش را آلوده‌کند. حساب آخرت بسیار سنگین است. پس دادن این حساب به شدت سخت و طاقت‌فرساست .بخوانید و مطالعه کنید. مرور کنید عقبه های کؤودی که بر همه ما واقع خواهد شد .در پیشگاه خدای تعالی حاضر می‌شویم و برای هر حرفی که زدیم و هر حرکتی که داشتیم, هر عملی که انجام دادیم ,هر اشاره چشمی که داشتیم, هر حرکت دستی که داشته‌ایم باید پاسخ بدهیم. حلالش که حساب دارد حرامش سر جای خودش. خدای نکرده برای اینکه یک ریاست اعتباری چند روزه به دست بیاید  با دین خود و دین مردم بازی نکنیم. توجه به آن سفره ابدی داشته باشیم که تا زمانی که خدا خدا است بر سر آن سفره باید زندگی کنیم .

همین ابتدای کار عزیزانی که می‌دانند رأی ندارند واگذار کنند تا فرصت را به دیگران بدهند .بگذارند که افراد دیگر با رأی بالا و محکم وارد عرصه بشوند. شما هم به عنوان کسانی که می‌خواهید رأی بدهید توجه به وعده‌ها و عملکردهای سابق افراد کنید. این را زیاد عرض کردیم. به قول معروف رزومه کاری را در مورد افراد بررسی کنید. تا حالا ما بعضی از معیارهای را اشاره کردیم. یکی از آن مسائل مهم پاک دستی است. نماینده نباید اهل سوءاستفاده باشد . سوءاستفاده مالی برای خود و اطرافیانش. این را بررسی کنید. سوءاستفاده مالی فقط دزدی نیست. گاهی با بی‌توجهی هم آسیب‌هایی به اموال عمومی زده می‌شود. مثلاً در جایی که خلافی صورت می‌گیرد این آقایی که شما نماینده‌اش کردید و به مجلس فرستاده اید , در هر کدام از این مجالس, سکوت می‌کند. به خاطر این سکوتش ضرری به بیت‌المال می‌رسد, حقی ناحق می‌شود. این آدم آدم درستی نیست به او رأی ندهید.

 من می‌خواهم مواردی را بگویم که به چه کسانی رأی ندهید. گاهی افراد برای اینکه رأی بیاورند به افرادی که نفوذی دارند پیشنهادهایی می‌دهند. که مثلاً اگر انتخاب شدم  به فلان مسئول در فلان جا فشار بیاورم تا تو را در آنجا به کار بگیرند. این اول فساد است. رصد کنید ببینید اگر در بین کسانی که نامزد هستند افرادی این‌چنین هستند, که هستند, رأی ندهید. رأی دادن به این‌ها خلاف شرع است. این را بنده روی موازین دارم عرض می‌کنم. بنده وابسته به هیچ حزب و گروه و دسته‌ای نیستم. نماینده رهبری هستم در این استان. به جایی وابستگی ندارم .مبین و تبیین‌کننده نظرات ولی امر مسلمینم. آن مقداری را که می‌فهمم و تشخیص می‌دهم بیان می‌کنم.

 کسانی که در اثر احساسات و تعصبات قومی و حزبی به افراد رأی می‌دهند توجه داشته باشند که از منافع ملی غفلت دارند. این افراد در کشتی نشستند اما دارند جای خودشان را سوراخ می‌کنند و فکر می‌کنند که مربوط به خودشان است, اما کل جامعه و کل آن کشتی غرق خواهد شد, همه را غرق می‌کنند. نگو که  من این را می‌شناسم, فامیل من است. اگر صلاحیت و لیاقت دارد باید رأی بدهید. گشتی با او زندگی کردی سالیان سال می‌دانی باید رأی بدهی. نه اینکه چون بچه محله ما است. بچه محل بودن به درد نمی‌خورد. روز قیامت نسبت ها همه به هم می‌خورد. اینکه او پدر من است و او مادر من است به هم می‌خورد. چه برسد به بچه محل بودن. این مثل عصبیت جاهلیت می‌ماند. حواستان را جمع کنید. خصوصاً در این دوره. در این دوره تصمیم بر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام دارند .توجه خودتان را جمع کنید بصیر باشید. با توجه کامل به پای صندوق بیایید. آن را عبادت بدانید .بسم‌الله بگویید .با وضو رای خودتان را داخل صندوق بیندازید و بدانید که پیش خدای تعالی هم ماجور هستید اگر درست عمل کرده باشید.

 کسانی که تمام توجه آنها به زورمداران و صاحبان قدرت است و از مردم غافل هستند به آنها رأی ندهید. به عملکردهای گذشته خوب دقت کنید. بعضی‌ها با نظام زاویه دارند. به دستگاه‌های نظارتی بی‌احترامی کردند. نسبت به رهبری زاویه دارند. با فتنه‌گران مراوده دارند یا خود از فتنه‌گران هستند. به کسانی که دلداده این افراد هستند رأی ندهید .بعضی‌ها هستند که کاملاً مشهود است سابقه اش را شما می‌بینید. رسماً هم اعلام می‌کند که من با فلانی هستم و از او دفاع می‌کنم. چهره او کاملاً مشخص است که کیست و الان دارد برای چه کسی کار می‌کند و آب به آسیاب چه کسی می‌ریزد. شما مجاز نیستید به یک چنین کسی که از او طرف‌داری می‌کند رأی بدهید .عندالله ماجور نیستید. مگر همان فکر را داشته باشید .

امکان دارد به اینکه الان برای خام کردن افراد بگویند : ما هم مخالف هستیم, اتفاقاً ما هم مخالفیم, ما هم قبول نداریم.  الان این را بگویند به درد نمی‌خورد. عملکرد او را ببینید.کسانی را می‌بینیم که تمام تلاش خودشان را برای شبکه سازی برای حفظ و ماندن در قدرت و سوءاستفاده از قدرت دارند می‌کنند. شبکه می‌سازند که بمانند. اینها را شناسایی کنید و رأی ندهید .من همه را می‌شناسم اما چه کنم که مجاز نیستم که بگویم. باید بگردید پیدا کنید .

مدتی هم هست که در بعضی از کلمات از برجام ۲ گفته می‌شود و اینکه برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم .به نظر می‌رسد که این را می‌گویند و تکرار می‌کنند و قصد تطهیر اصحاب فتنه را دارند. با یک زبان دیگر. رهبری درباره برجام ۱ فرمودند به این که, هزینه سنگینی دادیم البته دستاوردهایی به دست آوردیم نسبت دستاوردها به هزینه‌ای که دادیم برابری ندارد, حداقلی است. اما درباره برجام ۲ آقایان توجه داشته باشند که اگر منظور از برجام ۲ کنار آمدن و دست کشیدن از خیانت فتنه‌گران باشد مردم مؤمن و حزب‌الله زیر بار بهای سنگین برجام ۲ نخواهند رفت.

صدور حکم تاریخی حضرت امام مبنی بر ارتداد سلمان رشدی در تاریخ ۲۵ بهمن سال ۶۷ . همچنین سالگرد قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم در سال ۵۶ این‌ها هم مناسبت‌های این هفته است که دیگر فرصت بیان نداریم. می‌خواستم نکته را هم درباره کنسرت و موسیقی که در این روزها در فضای مجازی برپا شد عرض کنم که چون دیگر وقت گذشت این را نمی‌گویم. اما اینکه دفاع کنند از کسی که میایستد درمقابل کسی که دفاع می‌کند از قرآن و اسلام و معنویت و اینکه فساد در جامعه نباشد و با افتخار مطرح کنند در رسانه‌ها,  بگویند که بحمدالله فلان دستگاه در مقابل فلان جریان ایستاد, اتفاقاً کمک به بنده بود.

من از همه آنها تشکر می‌کنم که با بیان خودشان ثابت کردند که من درست می‌گویم. من از قران می‌گویم آنها می‌گویند فلان دستگاه تمام قد در مقابل کسی که از قرآن می‌گفت ایستاده. این نشان دهنده این است که متأسفانه مسیر مسیر درستی نیست که آقایان میروند. من درباره هنرمندان و اصل هنر و مسائل این‌گونه سخن نگفتم. درباره آن  ان‌شاءالله  در یک فرصتی ‌خواهم گفت.  چون مثبتاتی برای خود بنده دارد یک مقدار سختم است که بگویم. با همه این مسائل آشنا هستم. در بعضی از آن‌ها تخصص دارم. لازم است که در جای خودش بعضا این نکات را عرض کنم. اما لازم است که عزیزان در بیاناتی که می‌کنند دقت بیشتری داشته باشند تا ان‌شاءالله همه ما از فضای معنوی که نظام اسلامی برای ما فراهم می‌کند بهره‌مند باشیم.

خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در پناه خودت مصون و محفوظ بدار . قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان فرجش نزدیک بگردان بر تاییدات رهبری بیفزا شر دشمنان به خودشان برگردان شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بفرما معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.