امام جمعه کرج:

نگرش “اسلام رحمانی” به‌اندازه‌ی تفکر “تکفیری و داعشی” به اسلام اصیل ضربه می‌زند

فضای مجازی ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰

44

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اینکه اهل تقوا اهل به کار بستن قرآن در زندگی خود هستند، اظهار داشتند: اگر کسی از هدایت‌های قرآن بهره ببرد، سعادتمند می‌شود و لازم است در جامعه اسلامی دستورات، معارف و اخلاقیات قرآن ترویج شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به اینکه اشرافی گری عدالت اجتماعی را در جامعه از بین می‌برد، خاطرنشان ساختند: امام علی (ع) در مقابل کوچک‌ترین نمود اشرافی گری می‌ایستاد و در اعمال مسئولان دقت و آنان را متهم می‎کرد و باید ثابت می‌شد که خلافی انجام نداده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نظارت بر کارگزاران امور باید با شدت و دقت باشد و این‌که تصرف در اموال عمومی همیشه بوده و باید از آن جلوگیری شود، تصریح کردند: برخی با ارث پدرشان کاری که برخی مسئولان با بیت‌المال می‌کنند، انجام نمی‌دهند.

ایشان بیان داشتند: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‎فرمایند “در جامعه اگر مسئولان به سمت اشرافی گری بروند مسیر جامعه را تغییر می‌دهند” که البته بحث اشرافی گری تنها مختص مسئولان نیست بلکه آحاد مردم باید توجه کنند چراکه اسراف‌هایی در برخی جلسات می‌شود که جز تفاخر هیچ نفعی ندارد و می‎توان با این هزینه‌ها بسیاری از جوانان را به خانه بخت فرستاد.

خطیب جمعه کرج ضمن تشکر از مردم ایران و استان البرز برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و نشان دادن وحدت جامعه‌ی اسلامی، گفتند: این راهپیمایی همانند سالیان گذشته پیام‎های زیادی به همراه داشت که یکی از پیام‌های روشن و صریح مردم در سراسر کشور به‌صورت مشترک اعلام ننگ و نفرت بر جرثومه فساد، آمریکا بود.

ایشان تصریح کردند: مردم با این راهپیمایی از دولتمردان خواستند که در فکر برقراری ارتباط با جهان خواران نباشند و به‌صراحت اعلام کردند که برای دفاع از انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند.

ایشان با تأکید بر اینکه دیروز ملت شجاع انقلاب اسلامی محکم و با صدای رسا فریاد زدند که دولت‎ها و ملت‌های استکباری عالم که نمی‌توانند با زور و تهدید ایران را در تنگنا قرار دهند‌، اظهار داشتند: آن‌ها باید بدانند ملت ایران در مسیر عزت، اقتدار و استقلال خود در مقابل هیچ‌کس ضعف نشان نداده، عقب‌نشینی نکرده و زیر بار ظلم و تحقیر نمی‌رود.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کردند: یکی از جلوه‎های قابل‌توجه ۲۲ بهمن امسال حضور پررنگ و پرشور جوانان بود که نشانگر زنده‌بودن انقلاب برخلاف حرف‌های یاوه‌گویان است و این حضور پررنگ نشان داد گسستی میان نسل‎ها وجود ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه ملت ایران در این راهپیمایی بزرگی و عزت خود را که نتیجه تدین و اتحاد و نیز پیروی از ولی امر است به رخ عالم کشید، یادآور شدند: ملت ایران به همین صورت در ۷ اسفندماه چهره دیگری از حضور را به عالم نشان می‌دهد و با انتخاب افراد شایسته، نقشه‎های شوم دشمنان را خنثی می‌کند.

 ایشان با اشاره به اینکه ۵ جمادی‌الاول ولادت زینب کبرا (س) است، گفتند: این شخص با ابعاد مختلف وجودی، الگویی بی‎نظیر برای تمام عالم از خودساخته است و الگوی تمامی انسان‎های آزاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بانوان امروز جامعه با الگو گیری از ایشان می‎توانند زندگی مؤثر و پربرکتی داشته باشند، افزودند: حضرت زینب (س) به‌جای پرداختن به امور معمول و زیور و خودآرایی که عده‎ای به دنبال آن هستند، وارد میدان مبارزه با بدی‎ها شد و عرصه را بر کج‌اندیشان و خودکامگان تنگ و راه فرار از اسارت در فرهنگ غرب را به‌خوبی نشان داده است.

 ایشان با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) برای شخصیت‎هایی که در عرصه‌های سیاست و روابط خارجی هم فعال هستند الگو است، خاطرنشان ساختند: آن حضرت هرگز مرعوب قلدری آن‌ها نشد و مهربانی و خنده و آنان را جدی نگرفت و حتی نان و خرمای آنان را قبول نکرد و تمام هیمنه استکباری آنان را در حال اسارت له کرد و از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمن‌شناسی حضرت زینب (س) در حد اعلا بود، اظهار داشتند: تربیت‌شدگان مکتب زینب این گونه‎اند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که باید نقشه‎های دشمن را در مسئله امنیت، معیشت، فرهنگ، آسیب‎های اجتماعی و دیگر مسائل درک کرد و با هدف مقابله با آن سیاست‎گذاری، قانون‎گذاری و اقدام کرد.

 ایشان با اشاره به اینکه کسانی که از دشمنان خود غافل شده و دلشان را به آن‎ها خوش می‎کنند، هیچ‎گاه موردتمجید مردم قرار نمی‌گیرند و این درسی است که از مکتب حسین (ع) و زینب (س) می‌آموزیم، تصریح کردند: جامعه ما در شناخت این بانوی بزرگوار کوتاهی داشته است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه روز ولادت این انسان فداکار به مناسبت یکی از صدها ویژگی او، روز پرستار نامیده‎اند تا به بهانه این نام از فداکاری‌های پرستاران که بی توقع به جامعه خدمت می‌کنند، قدردانی و دلجویی شود، گفتند: امید است مسئولان استان مشکلاتی که متوجه این قشر زحمتکش (پرستاران) در جامعه است را در دستور کار قرار دهند.

 ایشان خاطرنشان ساختند: این قشر (پرستاران) باید مجموعه‌هایی مانند اتاق پرستار یا خانه‌ی پرستار استان داشته باشند تا مطالبات خود را از طریق آن دنبال کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان نیروی هوایی در مورد مشکلات اقتصادی کشور سخنانی بیان کردند و برای بار چندم بر مقاوم‌سازی اقتصاد و استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل‌کرده در جامعه، ویژگی‌های اقلیمی و منابع طبیعی ایران تأکید داشته و از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور را اشتغال جوانان، بیکاری و معضلات اقتصادی دانستند.

 ایشان با تأکید بر اینکه این مسئله مهمی است و این موضوع برای بار چندم توسط مقام معظم رهبری تکرار شده است، افزودند: ایشان راه‌حل برون‌رفت از این مشکلات را مدیریت صحیح کشور، اتکا به داخل و مقاوم‌سازی اقتصاد است، نه نگاه به بیرون و تصور غلطی که برخی تصور می‌کنند مشکلات کشور با نگاه به بیگانه و دشمن حل می‌‏شود.

خطیب جمعه کرج یادآور شدند: مسئولان با هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید صنعتی و کشاورزی، رونق تولید و حل مشکل رکود باید به پیشرفت کشور شتاب دهند تا دشمن بالاجبار بفهمد که تحریم بی‌فایده است و این دستورالعملی است که توسط مقام معظم رهبری تأکید شده است.

 ایشان تأکید کردند: چرا کسانی که باید به این امر گوش دهند و آن را عملیاتی کنند، مسامحه می‌کنند؟ این نگاه کارشناسی شده و دقیق است و همه جوانب را در نظر گرفته اما متأسفانه در همین فضای گفت‌وگو، بیانات نامتناسبی مطرح می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مسئولی در سخنرانی رسمی از واردکردن بعضی محصولات صنعتی و کشاورزی به کشور به بهانه اینکه لازم نیست همه‌چیز را خودمان تولید کنیم می‌گوید که امری کاملاً متضاد با بیانات رهبری است، گفتند: برای کشور ما که تمامی اقلیم‌های آب و هوایی را دارد و از آب‌وخاک مناسب برخوردار است، واردات محصولات کشاورزی حرف خوبی نیست.

 ایشان افزودند: با داشتن متخصصین متعهد، معادن فراوان و آشنایی به علوم روز، خود را دست‌بسته دانستن برای یک مسئولی که باید همه این ظرفیت‎ها را به جریان بیندازند، حرف خوبی نیست و تا زمانی که در عمل وفادار به بیانات مقام معظم رهبری نباشند، معضلات اقتصادی کشور به سامان نمی‎رسد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه از اقتصاد مقاومتی گفته می‎شود اما بودجه با توجه به این امر بسته نشده است، بیان کردند: بندهای بودجه رویکرد اقتصاد مقاومتی ندارد و اینکه برای کار نکردن بگوییم عده‌ای مانع کار هستند نیز دلیل موجهی نیست.

 ایشان با اشاره به اینکه موضوع دیگری که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران است، بیان داشتند: با توجه به بیانات ایشان تنها راه جلوگیری از چنین وضعیتی حفظ و حراست انقلابی در عمل و رفتار و جهت‌گیری‎ها و نیز ضوابط و قوانین است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه در این راستا باید به شاخص‌ها و بیانات رهبر و امام (ره) توجه کرده و گفتمان انقلاب اسلامی را مرور کنیم تا این تفکر را درک کنیم، اظهار داشتند: همین حالا می‌بینید که چگونه دست به تحریف انقلاب، امام (ره) و آرمان‌های انقلاب زده‎اند و برای هر چیزی بدلی ساخته‎اند و در برابر تفکر اسلام ناب و انقلابی که زیر بار ظلم و ستم حتی در اسارت نمی‌رود، اسلام رحمانی را قرار داده‌اند.

 ایشان خاطرنشان کردند: اسلام رحمانی اسلام تعامل کننده با تمام عالم است، ولو با از بین رفتن حقوق مسلمانان و نادیده گرفتن جهاد عظیم ملت برای حفظ استقلال، این تفکر به اسلام همان مقدار ضربه می‌زند که تفکر داعشی و تکفیری در حال ضربه زدن به آن است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید از زینب کبرا (س) بیاموزیم، یادآور شدند: ایشان چنان در تاریخ سربلند هستند که حتی افرادی که عقیده‌ای به اسلام ندارند، در برابر عزت‌مداری، آزادگی و مقاومت وی تعظیم می‎کنند و کسی که در دامن اسلام ناب رشد کرده و با فرهنگ اسلامی پرورش‌یافته، در برخورد با مسائل پیش رو، مانند زینب (س) عمل می‌کند.

ایشان افزودند: این حضرت در مقابل جنگ نرم دشمن و تحریف‌کنندگان تاریخ و پیام‎‌های عاشورا، ایستادگی کرد و فریاد ویرانگر خود را توسط طاغوت زمان سر داد و درعین‌حال حریم عفاف و پاک‌دامنی خود را با شجاعت تمام حفظ کرد.

 ایشان بیان کردند: مردم همیشه درصحنه در تمامی صحنه‎ها وارد عمل می‌شوند و از انقلاب و آرمان‌های آن دفاع کرده و اجازه نمی‏دهند انقلاب از مسیر اصلی خود سرسوزنی منحرف شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به مطلبی که رهبر انقلاب به شکل پدرانه و محبت‌آمیز در دیدار با نخست‌وزیر یونان، مشکل اروپا را بیان کردند، اظهار داشتند: به گفته ایشان نقطه‌ی ضعف اروپا وابستگی و تبعیت کورکورانه از سیاست‎های امریکا است.

امام‌جمعه کرج ضمن اشاره به انتخابات و آغاز تبلیغات اظهار داشتند: اگرچه برخی زودتر تبلیغات را آغاز کردند که این امر از چشمان ناظران مخفی نیست و امید است همه نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها ادب و اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و از تخریب و غیبت و دروغ جدا خودداری کنند.

 ایشان با تأکید بر اینکه این چند روز دنیا قیمتی ندارد که انسان سفره ابدی خود را آلوده کند، بیان کردند: حساب آخرت بسیار سنگین است و پس دادن آن به‌شدت سخت و طاقت‌فرسا است و برای تک‌تک حرکات خود باید پاسخگو باشیم و برای یک ریاست اعتباری و محدود، با دین خود و مردم بازی نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: در همین ابتدای کار نامزدهایی که می‌بینند رأی ندارند، بهتر است عرصه را واگذار کرده و این فرصت را در اختیار دیگران قرار داده و اجازه دهند افراد دیگر با رأی بالا و محکم وارد شوند.

خطیب جمعه کرج یادآور شدند: مردم نیز برای رأی دادن باید به وعده‌ها و عملکردهای سابق افراد توجه و رزومه کاری را در مورد افراد بررسی کنند، یکی از مسائل مهم پاک دستی است چراکه نماینده نباید اهل سوءاستفاده مالی برای خود و اطرافیان باشد البته باید توجه داشت سوءاستفاده مالی تنها دزدی نیست گاهی با بی‎توجهی نیز آسیب‎هایی به اموال عمومی زده می‌شود.

ایشان افزودند: به‌عنوان‌مثال درجایی که خلافی صورت می‎گیرد، این فرد نماینده سکوت می‌کند و به سبب همین سکوت ضرری به بیت‌المال رسیده و حقی ناحق می‌شود و نشان می‎دهد این فرد، انتخاب درستی نیست و نباید به وی رأی داد.

ایشان با اشاره به اینکه گاهی افراد برای جذب رأی بیشتر برای افراد بانفوذ پیشنهاد‌هایی می‌دهند که در صورت برنده شدن در انتخابات به فلان مسئول در فلان مکان فشار بیاورم تا تو را به کار گیرد، گفتند: این نقطه آغاز فساد است، این موارد باید رصد شود چراکه رأی دادن به این افراد خلاف شرع است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: کسانی که بر اساس احساسات و تعصبات قومی و حزبی به افراد رأی می‌دهند توجه کنند که به منافع ملی ضربه می‌زنند، باید بر اساس صلاحیت افراد به آن‌ها رأی داد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه رأی دادن در این دوره بسیار مهم است، گفتند: در این دوره دشمنان تصمیم بر نفوذ در مراجع تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی نظام دارند و باید بسیار بصیر بود و با توجه کامل پای صندوق‌های رأی حاضر شوید و این کار را عبادت بدانید و حتی با وضو رأی خود را داخل صندوق بیندازید.

 ایشان با تأکید بر اینکه نباید به کسانی که تمام توجهشان به زورمداران و صاحبان قدرت بوده و از مردم غافل‌اند، رأی داد، خاطرنشان ساختند: به عملکردهای گذشته افراد باید به‌خوبی دقت کرد چراکه برخی افراد با نظام و رهبری زاویه‌دارند و به دستگاه‌های دولتی بی‌احترامی کرده و با فتنه‌گران مراوده داشته یا خود از فتنه‌گران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نباید به این افراد رأی داد، تصریح کردند: سابقه برخی افراد کاملاً مشهود است و به‌طور رسمی ارتباط خود را با برخی افراد اعلام کرده و از آن‌ها دفاع می‌کنند.

 ایشان بیان کردند: امکان دارد الان برای خام کردن افراد بگویند که ما هم مخالفیم درحالی‌که این به درد نمی‌خورد و باید به عملکرد آن‌ها توجه کرد، گاهی افرادی وجود دارند که تمام تلاش خود را جهت شبکه‌سازی برای حفظ و ماندن در قدرت و سوءاستفاده از قدرت انجام می‌دهند که این افراد را باید شناسایی کنید و به آنان رأی ندهید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه مدتی است در برخی کلمات از برجام ۲ گفته می‌شود و اینکه برای توسعه کشور نیاز به اجماع داخلی داریم، گفتند: به نظر می‎رسد این گفته‎ها با قصد تطهیر اصحاب فتنه با زبان دیگری انجام می‌شود.

 ایشان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مورد برجام یک فرمودند که هزینه سنگینی دادیم و دستاوردهایی به دست آوردیم که نسبت دستاوردها با هزینه‌ها برابری ندارد و حداقلی است، یادآور شدند: اگر منظور از برجام ۲ کنار آمدن و دست کشیدن از خیانت فتنه‌گران باشد، مردم مؤمن و حزب‌الله زیر بار بهای سنگین برجام ۲ نمی‌روند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو، گفت: صدور حکم تاریخی امام (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی در تاریخ ۲۵ بهمن سال ۶۷، سالگرد قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم در سال ۵۶ ازجمله این مناسبت‌ها است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.