خطبه های 16 بهمن 1394 شهر کرج:

اگر محلی آماده فساد شده حتماً باید جلوی آن گرفته شود و گرفته هم می‌شود

روابط عمومی ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

 در تاریخ ۱۶/۱۱/۹۴

امام نماز جمعه کرج - آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی (2) (1024x577)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله . اهل تقوا انس دائمی با خدای تعالی دارند, در نتیجه از دلی آرام و قلبی مطمئن برخوردار هستند که در آیه ۲۸ از سوره مبارکه رعد فرمود ” الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب ” این آرامش را خود خدای تعالی در دل این بندگانش قرار داده است که فرمود ” هو الذی انزل السکینه فی قلوب المومنین ” در سوره مبارکه فتح, قسمتی از آیه چهار . در نتیجه این افراد از غیر خدا ترس و وحشت ندارند. تمام توجه آنها به خدای تعالی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : آنکه خدا انیس اوست تنها نمی‌ماند و به وحشت نمی‌افتد. کسی که انس با خدا دارد از چیزی نمی‌ترسد و از آنجایی که ارتباط با خدا باعث آرامش دل و بی‌نیازی از غیر خدا می‌شود انسان باید آن را در دعاها از خدا بخواهد.

 امام سجاد علیه‌السلام در دعای۲۱ از دعاهای صحیفه سجادیه به خدا عرض می‌کند که ” خدایا آرامش دل مرا و همدمی جان مرا و بی‌نیازی و بسندگی مرا به خودت قرار بده” این دعایی است که انسان آن را از خدا بخواهد که همه توجه و دلش متوجه خدا باشد. این حالت حاصل نمی‌شود مگر با انس دائمی و ارتباط همیشگی با خدای تعالی. یکی از مصادیق ارتباط با خدا نماز است. نماز برکاتی دارد که بر انسانی که در حال نماز است در لحظاتی که با خدای تعالی مناجات می‌کند برکاتی نازل می‌شود که قابل شمارش نیست. خدای تعالی توفیق بندگی خالص را به همه ما عنایت کند.

بحث ما در عدالت اجتماعی از منظر امیرالمؤمنین علیه‌السلام است. رسیدیم به اشرافی‌گری .مختصری درباره این موضوع بحث کردیم, معنا کردیم, تقسیمات آن را به ممدوح و مذموم را بیان کردیم, و یکی دو نکته را و بعضی از آثار آن را عرض کردیم .تکرار می‌کنیم که خدای نکرده اگر حاکمان جامعه اهل تکاثر و اشرافی‌گری باشند یا بخواهند از این صفت حمایت‌کنند این حاکمیت دیگر حاکمیت اسلامی نیست. حاکمیت, حاکمیت قرآنی نیست. اعتماد و دوستی مردم متزلزل می‌شود. ارزش‌های دینی از بین می‌رود. لذا قرآن کریم با شدت با اهل تکاثر , زیاده‌خواهی و اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی و اهل اتراف مبارزه کرده, برخورد کرده و مذمت کرده. و ما وظیفه داریم جلوی این روحیه را بگیریم.

یعنی هر کسی نسبت به خودش ببیند که اگر دارد به این سمت می‌رود جلوگیری کند. مهمترین زمان آن هم کودکی است. گاهی ندانم کاری پدران و مادران این حالت را در فرزندانشان به وجود می‌آورد. روحیه تجمل‌گرایی, روحیه زیاده‌خواهی, اشرافی‌گری, نوع پوشش, لوازم‌التحریر ,محل تحصیل, کلاس‌های فوق برنامه و فوق درسی, از این گونه مسائل آرام‌آرام او را می‌برد به سمت زیاده‌خواهی و اگر این فضا برای همه فراهم نباشد این حالت به وجود می‌آید. امام صادق سلام الله علیه  به حسّان که معلم بود مطالبی را درباره معلمی بیان فرمود. مفصل است, یک نکته اش این است که شرایط تحصیلی کودکان باید یکسان باشد و امتیازی برای کسی قایل نشدند. البته توان یادگیری و استعداد افراد سر جای خودش اما آن فضایی که درست می‌شود باید یکسان باشد که اینها باید در جای خودش جدا جدا بحث شود .

یکی دیگر از مواردی که روحیه اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را توسعه می‌دهد و با عدالت اجتماعی منافات دارد و در افراد این حالت را زنده می‌کند و محرک قوه تجمل هست ,مد و مد گرایی است که افراد را به ورطه‌ای می‌کشاند که دیگر پایانی ندارد .توجه دارید منظور ما از مد ‌گرایی  آراسته بودن و تمیز بودن و حسن ظاهر داشتن و آراستگی ظاهری به آن معنایی که اسلام می‌پسندد نیست. اشخاصی که مد زده می‌شوند یا وابستگی به این امور دارند آن را ما مورد نظر داریم, و به آن اشاره می‌کنیم. والا اساس آراستگی و پاکیزگی جزء دستورات دین است. همین مسئله تجمل و زیاده‌خواهی و اتراف در صدر اول  واقع شد. کسانی که زمامدار بودند و در مسند حکومت نشسته بودند این روحیه در آنها بوجود آمد و آرام آرام جامعه را خراب کرد .عدالتی که اسلام بر آن تأکید داشت را ضایع کرد. مردم را از دین و احکام دین دلسرد کرد و زمینه فروپاشی عظمت مسلمین را به وجود آورد .

به عنوان نمونه به حاکم بصره اشاره می‌کنم او که اصحاب رسول خدا بود و از خواص بود به نام ابوموسی اشعری. این شخص که در داستان حکمیت یک طرف قضیه بود البته امیرالمومنین مالک را معرفی کرد بود اما یک عده ای واداده واپسگرا آمدند دور علی‌بن‌ابی‌طالب را گرفتند و گفتند که مالک تندرو است, افراطی است, اهل معامله و این جور مسائل نیست ,خشن است, ابوموسی را تحمیل کردند که آن هم بحثش سر جای خودش. این شخص وقتی می‌خواست مردم را تشویق کند برای جهاد که به جهاد بروند به منبر رفت و از فضیلت جهاد شروع کرد به سخن گفتن. خیلی مفصل درباره جهاد سخن گفت. تشویق و ترغیب کرد. من‌جمله درباره پیاده رفتن. چون همه سواره نبودند همه اسب نداشتند توانایی داشتن اسب را نداشتند و یک عده زیادی هم پیاده بودند. او آنقدر از فضیلت پیاده به جهاد رفتن  گفت و گفت که آنهایی هم که اسب داشتند به ذهنشان رسید که پیاده به جهاد بروند. گفتند آن قدر فضیلت دارد اسبمان را کنار بگذاریم پیاده برویم. یک عده هم گفتند صبرکنیم خود کسی که دارد این طور صحبت می‌کند ببینیم چه کار می‌کند. آیا قول و فعلش برابری دارد یا ندارد. آیا فقط بیان می‌کند یا در مقام عمل هم عمل دارد.

چند شب پیش برای بعضی از دوستان در جلسه عرض کردم که یک بنده خدایی  هر وقت قرآن می‌شنید غش می‌کرد. گفتند خیلی اهل معرفت است خیلی اهل دل است قران را که می‌شنود از خود بی‌خود می‌شود غش میکند. گفتند ببرید سر دیوار بگذاریدش آنجا برایش قرآن بخوانید, ببینید غش می‌کند یا نه؟! اگر بر لبه دیوار قران خواندید و غش کرد معلوم می‌شود که راست می‌گوید والا فیلم است. یک عده‌ای در این جور مسائل ادا در می‌آورند.

گفت و گفت یک عده صبر کردند ببینند خلیفه چه کار می‌کند . این را ابن اثیر در کامل التواریخ میگوید. می‌گوید  : وقتی ابوموسی از قصرش خارج شد از دارالخلافه و دارالحکومه خارج شد ,اشیا قیمتی که با خودش داشت از چهل استر بار کرده بود. همین آقای عابد زاهد که دائم از خدا می‌گفت از خواص بود و حالاتی داشت با ۴۰ استر بار میبرد . آن موقع که بانک نبود اگر از دار الاماره که می‌آمد بیرون عزلش می‌کردند دیگر نمی‌گذاشتند که داخل برود و بارهایش را بردارد هر جا می‌رفتند با خودشان می‌بردند .این آقا شده کسی که دعوت به جهاد می‌کند. اشرافی‌گری آمد داخل زمامداران و حاکمان و ساقط کرد. عدالت اجتماعی برای این شخص چه مفهومی دارد. منشور حکومتی امیرالمومنین را حتماً بخوانید نامه را که حضرت به مالک اشتر مرقوم فرمودند در این زمینه حتماً ملاحظه کنید. حضرت کارگزار خودش را که به مهمانی یکی از اشراف رفته بود توبیخ می‌کند در نهج‌البلاغه که, چرا بر سر آن سفره حاضر شدی. چرا بر سر سفره اشراف حاضر شدی. چه برسد به اینکه خودت از اشراف باشی و چه برسد به اینکه خود آن کارگزار روحیه تجمل و تبرج ریخت و پاش و مضمحل کردن بیت‌المال را داشته باشد. تازه آن اشرافی هم که جلسه گرفته بود از حرام نبود احتمالاً مال شخصی بوده و حلال بود .

هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد بکند. اما وقتی که مسئولیت داشت, کاری در اختیار او بود ,عامه مردم چشمشان به اوست, کار او مورد توجه  دیگران است ,دین مردم را از بین می‌برد. اتفاقاً یکی از مذمتهایی که به بنده می‌کنند همین است که می‌گویند چرا شما هر جا دعوتتان می‌کنند نمیروید. گفتم این عیب من است  این عیب را بر من ببخشید. در روزهای سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و رهبر معظم انقلاب راجع به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مطالبی را فرمودند در همین رابطه که مناسب است من اینجا اشاره کنم. فرمودند: یکی از اصول امام رضوان‌الله علیه در بُعد مسائل داخلی کشور است .امام طرف‌دار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود. امام نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت رد می‌کرد. اشرافی‌گری را با تلخی رد میکرد. به معنای واقعی کلمه امام طرف‌دار عدالت اجتماعی بود. طرف‌داری از مستضعفان شاید یکی از پر تکرارترین مطالبی است که  امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند. این یکی از خطوط روشن امام است. این یکی از اصول قطعی امام است. همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه‌کن کنند. همه تلاش کنند که محرومان را از محرومیت بیرون بیاورند و تا جایی که در توان کشور است به محرومان کمک کنند.

از آن طرف به مسئولان کشور هشدار می‌دادند درباره خوی کاخ نشینی. یا در یک جای دیگر باز آقا فرمودند: یک وقت هست که ما جلوی چشم مردم یک مانور اشرافی‌گری می‌دهیم این دیگر مباح و مکروه ندارد, همه‌اش حرام است. به خاطر این که تعلیم دهنده اشرافی‌گری است, به اولاً زیردستان  خودمان, ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق می‌شوند که ما نباید به این کار تشویق کنیم. این از باب فرهنگ سازی بد است . یا در جمله دیگری فرمودند: از جمله چیزهایی که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کند می‌کند نمود اشرافی‌گری در مسئولان بالایی کشور است. اینها همه با عدالت اجتماعی منافات دارد. خود حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه روی این مطلب در بیاناتشان زیاد تکرار دارند. در یک موردی فرمودند به این که, چون این روزها با توجه به انتخابات و مجلس و مسائلی که پیش رو داریم مناسب است که به آن توجه کنیم فرمودند: رئیس جمهور و وکلای مجلس توجه داشته باشند از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند نه از سرمایه‌داران, زمین‌خواران, صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند. این بخشی از وصیت‌نامه حضرت امام بود که حواستان باشد جایی که می‌خواهید رأی بدهید به کسی رأی بدهید که خودش اهل محرومیت باشد محرومیت را چشیده و کشیده باشد و مسائل را خودش لمس کرده باشد .

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما مؤمنین و مومنات و نمازگزاران محترم جمعه ,همه را به رعایت و تقویت تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا همیشه و همیشه به دنبال کسب رضای الهی هستند و هر چیزی که آنها را از رضای خدا باز دارد آن را پس می‌زنند و قبول نمی‌کنند و ترک می‌کنند و کناره‌گیری دارند و هرگز دنبال راضی کردن مردم نیستند .می‌دانند که هرگز نمی‌توان همه مردم را با هم راضی کرد. به علاوه اینکه مواردی پیش می‌آید که بیشتر اوقات راضی کردن مردم مساوی است با غضب الهی .در همین رابطه رسول خدا در بیان فرمودند ” من طلب رضا مخلوق بسخط الخالق سلط الله عزوجل علیه ذالک المخلوق ” این حدیث شریف روایت عجیبی است, هشدار دهنده است, که اگر به خدا توجه نکنی توجهت به خلق خدا باشد و بنای تو بر راضی کردن مردم باشد دنبال آن کسی می‌روی که او را راضی کنی و رضایت خدا را کنار می‌گذاری خدای تعالی آن شخص را بر تو مسلط می‌کند. متقین دائماً به دنبال رضای خدا هستند و بس و به امر دیگری غیر از این توجه ندارند. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار بدهد ان‌شاءالله.

مناسبت‌هایی در این هفته است .اما مهم‌ترین مناسبتی که به آن می‌پردازیم و مربوط به این روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلابی که مردم با وحدت کلمه با تکیه بر آموزه‌های دینی به رهبری روحانیت با دستان خالی و بدون داشتن سلاح ,رژیم سفاک ددمنش شاهنشاهی را که مورد حمایت ابرقدرت‌ها و کشورهای استکباری بود را ساقط کردند  و نظام جمهوری اسلامی را مستقر کردند. و الان ۳۷ سال از آن روزها می‌گذرد و وارد سی و هشتمین سال خودش می‌شود .و چون خاستگاه و محرک اصلی انقلاب دین و باورهای اسلامی بود انقلاب تا الان پایدار و محکم و مستحکم ایستاده و تلاش دشمنان تاکنون بی‌نتیجه مانده. یعنی آن چیزی که زمینه ایجاد انقلاب بود همان چیز باعث ماندگاری انقلاب است .علتی که آن را ایجاد کرده همان علت ,باعث بقا و ماندگاری اوست. دشمنان هم چه در داخل با انواع ترفندها و چه در خارج تلاش می‌کنند که آن را ساقط کنند. همه ابتکارات خودشان را هم به کار بردند تا این باور را در مردم ما سست کنند .اما به فضل پروردگار تاکنون با استقامت اصول را حفظ کرده سست نشدیم و تا به ثمر نشستن کامل انقلاب که امید مستضعفان است و اتصال این انقلاب به انقلاب حضرت حجت سلام الله علیه از پای نخواهیم نشست.

دشمنان در روز بیست و دوم بهمن سیل خروشان ملت را در سراسر کشور و البرز سرافراز ان‌شاءالله خواهند دید که چگونه انقلاب زنده است و با نشاط و مستحکم با حفظ آرمان‌هایش به سمت اهداف خودش در حرکت است. روز ۲۲ بهمن روز خواری دشمنان اسلام خواهد بود. روز خواری دشمنان انقلاب خواهد بود. طوری القا می‌کنند که بعد از برجام روحیه انقلابی و حماسی مردم کم‌رنگ شده, دیگر حضوری در فعالیت‌های اجتماعی ندارند .وجوری بیان می‌کنند که مردم در صحنه حاضر نیستند. اما روز بیست‌ودوم بهمن به حول و قوه الهی  مردم با حضورشان مثل همیشه جهان استکباری را خوار و مبهوت خواهند کرد .یکی از مظاهر رشد و بالندگی انقلاب برگزاری انتخابات در کشور و حضور پرشور مردم است که در طول این سال‌ها بی‌وقفه در زمان مقرر خودش انجام گرفته و جمهوریت نظام را به رخ بدخواهانش کشیده .

که البته انتخابات امسال از یک ویژگی خاص برخوردار است. نظام سلطه به آن طمع دارد که شاید بتواند تغییری در اهداف نظام ایجاد کند. انقلاب را به مرور از درون دچار استحاله کند. تمام تلاش دنیای استکبار این است که ریشه‌های ماندگاری انقلاب اسلامی را توسط عناصری که به نفع آنها نام آنها از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید از بین ببرد. تمام فکر و برنامه‌ریزی آنها این است. یعنی تفکر انقلابی روحیه انقلابی روحیه جهادی در اداره امور را بگیرد و به جایش افرادی سست عنصر وا داده وابسته خود فروخته اهل سازش و بیگانه‌پرست را جای آن قرار بدهد که ان‌شاءالله این بار هم مثل همیشه با حضوری پرشور و دشمن‌شکن با بصیرت کامل و اطلاع از اهداف پلید دشمنان اسلام و تلاشی که برای نفوذ در حاکمیت دارند همه مردم شرکت خواهند کرد و بر ضد خواست دشمنان قاطعانه آنچه که مرضی خداست را انجام خواهند داد .

نکته دیگری که عرض می‌کنم این است که انقلاب ما یک انقلاب ارزشی فرهنگی و بر مدار ارزش‌های اسلامی بوده است و همین را هم گسترش می‌دهد و باید ترویج داد و گسترش داد والا از مسیر اصلی خودش منحرف شده اتفاقاً زمینه به انحراف کشاندن او از این طریق هم فراهم‌تر است. در تاریخ هم اگر نگاه کنید ابعاد فرهنگی که وارد شد به نظام اسلامی در برهه‌های مختلف دیدید که چگونه کارساز بود .حکومت‌های ۷۰۰ ساله را با ترویج مفاسد با ترویج بی‌بندوباری, از بین بردن فرهنگ ناب دینی و الهی از بین بردند. در یک مقطع از تاریخ برای اینکه جامعه مسلمان‌ها و جوان‌ها را به فساد بکشانند تاکستان انگور وقف کردند که از آن انگور شراب بگیرند و شراب را مجانی در اختیار مسلمان‌ها قرار بدهند که به انحراف کشیده شوند. دشمن موذیانه و با دقت و برنامه‌ریزی شده وارد عمل می‌شود .باید خیلی مواظب بود. لذا یکی از گلوگاه ها و تنگه هایی که باید خیلی روی آن دقت داشت فرهنگ انقلاب و جامعه اسلامی است.

شما در این سال‌ها تذکرات جدی رهبری را در این مورد می‌بینید. دائماً گوشزد می‌کنند به فرهنگ عمومی ,سبک زندگی و مسائل این چنین .اینکه ما دچار تهاجم فرهنگی هستیم .دچار ناتوی فرهنگی هستیم .دچار شبیخون فرهنگی هستیم. دچار غارت فرهنگی هستیم .دچار قتل‌عام فرهنگی هستیم .اینها عباراتی است که ایشان به مرور بیان کرده و خودشان فرمودند به این که ” من اینها را گفتم ,فکر کردم مسئولین و دیگران توجه دارند, اما بعد دیدم که نفهمیدند من چه گفتم .”یعنی واقعاً این قتل عام فرهنگی و غارت فرهنگی را یک عده‌ای نمی‌فهمند. عباراتی را این‌چنین ایشان بیان کردند که توجه مردم و مسئولین را جلب کنند اما دریغ از  گوش شنوا. کارهایی می‌شود پرهزینه اما  بی‌ثمر. بدون این که پشت آن فکر و تدبیری باشد .کارهای موازی و بی‌محتوا. لازم است که عزیزان در این سالگرد انقلاب کسانی که در آن زمینه‌ها کار می‌کنند و فکر می‌کنند توجه جدی به این نکته داشته باشند. در برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود ,برنامه ششم که فرصت بیان آن نیست نقاط ضعفی که در آن وجود دارد و این امور در آن کمرنگ دیده شده باید دقت بیشتری شود. به زیرساخت‌ها دقت شود بنیه ها تقویت شود. کم است متأسفانه .

استان خود ما هم تازه تأسیس است و مبتلا به این رکود است. اولا زیرساخت‌های لازم فرهنگی در آن نیست حتی از نظر فیزیک کار .ثانیاً انسجام فرهنگی در کار نیست. اگر کاری هم بخواهد بشود عواملی مانع هستند .ما شورای فرهنگ عمومی استان را به عنوان قرارگاه فرهنگی استان برای این کار مطرح کردیم که دبیرخانه آن که اداره ارشاد اسلامی استان دبیرخانه آن را به عهده دارد و دبیری آن را به عهده دارد جایگاهی است که باید به عنوان تصمیم‌ساز فرهنگی با قدرت و تلاش مضاعف اولاً مشکلات را رصد کند, بگردد ببیند گیر کار در استان کجاست, بعد راه‌های برون‌رفت آن را پیدا کند و در صحن شورا مطرح کند و بعد تصمیم‌گیری شود و به صورت قانون تصویب شود و ابلاغ شود. از کارشناسان انقلابی مسلمان استفاده کنند. کسانی که دردآشنا هستند. کسانی که دغدغه کار فرهنگی و دینی و اسلامی دارند, روحیه انقلابی هم دارند. اما متأسفانه این اهتمام نه در دبیر و نه در دبیرخانه و نه در بعضی از اعضای این شورا وجود دارد . هیچ . کاری هم که گفته می‌شود تذکراتی هم که داده می‌شود متأسفانه با این مجموعه به نتیجه نخواهد رسید و ما مبتلا به این بلیه در این استان هستیم.

راجع به مسائل فیزیکی آن که عرض می‌کنم شاید گفتنش در خطبه لازم نباشد اما از باب اینکه بدانید در هیچ زمینه‌ای یعنی در زمینه‌های مختلف قابلیت‌های فراوانی استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی دارد با این حال زمین‌گیر است. یک پلاتوی مناسب که بخواهند در آن تمرین کنند در آنجا وجود ندارد. مثلاً سینما که یک جایگاه فرهنگی است می‌شود در آن برای رشد جامعه استفاده کرد از فیلم‌های مناسب در محل مناسب ,نه فضای آن مناسب است آن یکی هم که هست در حال تخریب آن هستند. خانواده‌ها جرئت رفتن به یک چنین محلی را ندارند. متدینین که هرگز نمی‌توانند فضا را مناسب ببینند برای رفتن. یکی هم که هست در حال تخریب است. لذا لازم است دوستان در حوزه هنری عزیزان در شهرداری همچنین در شورای شهر حالا که اینجا را دارند خراب می‌کنند یک فضای مناسبی را که هم خانواده‌ها بتوانند بروند و هم قابل کنترل باشد با برنامه‌ریزی دقیق جانمایی کنند و ان‌شاءالله فضایی را فراهم کنند که این معضل حل شود. نبود فضاهای فرهنگی خودش یک معضل است. البته آن جاهایی هم که هست باید خوب مدیریت شود.

مسئله دیگر کنسرت‌ها است و موسیقی است. این را مکرر عرض کردیم. نظام اسلامی بنایی بر ترویج موسیقی ندارد ترویج و تبلیغش آن مقداری را که هست ممانعتی انجام نمی‌دهد, اگر خلاف شرعی صورت نگیرد. اما اگر بخواهد خودش فراهم کند و مقدماتی را بریزد که این کار توسعه پیدا کند بنای این را ندارد. اما جلوی خلاف شرع را باید بگیرد. اگر محلی آماده فساد شده حتماً باید جلوی آن گرفته شود و گرفته هم می‌شود. رهبری فرمودند به این که ” ما مسئولیت شرعی داریم مسئولیت قانونی داریم در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومی کشور”. در جای دیگر فرموده‌اند ” امروز هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که فوری ترین هدف دشمنان جمهوری اسلامی تسخیر پایگاه‌های فرهنگی در کشور است آنان در صدد هستند به این وسیله باورهای اسلامی و انقلابی را که اصلی‌ترین عامل ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه و استکباری است از ذهن‌ها و دل‌ها بزدایند و باورهای سلطه‌پذیری و فرودستی در برابر غرب را به جای آن بنشانند”. خب چطور باید این کار را بکنند؟! باید ما را بیحال کنند, رخوت را در ما بوجود بیاورند ,ما را سست کنند, سست شدن در آن جایی است که ما مظاهر فساد و بی‌بندوباری را در جامعه می‌بینیم هیچ تکانی نمی‌خوریم .هیچ حرفی نمی‌زنیم. کسی هم که حرف می‌زند او مورد مذمت قرار می‌گیرد .

به تعبیر امیرالمومنین ,مرده‌هایی ایستاده‌ایم. مرده هایی هستیم که به جای اینکه افقی باشیم عمودی هستیم .مرده همین است از کنارش هر چیزی عبور کند هیچ حرکتی ندارد. آقا فرمودند “من مسئله تهاجم فرهنگی را هفت هشت سال قبل گفتم جدی بگیرید”  شبیخون فرهنگی شوخی نیست. چند سال از انقلاب می‌گذرد شما وضعیت را ببینید. حالات را ببینید و نوع رفتارها را ببینید. تغییرات خورد و خوراک را ببینید. تغییرات آرایش و پوشش را ببینید. نفوذ است .اگر روز اول که انقلاب پیروز شده بود ۳۷ سال بعد را به افراد انقلابی آن موقع نشان می‌دادند که شما ۳۷ سال بعد این قیافه را دارید کسی باورش می‌شد؟ درباره موسیقی هم ایشان فرمودند به این که”  موسیقی چنانچه انسان را از معنویت و از خدا و از ذکر خدا غافل کند حرام است. موسیقی‌هایی که انسان را به گناه و شهوترانی تشویق کند حرام است و از نظر اسلام این است که موسیقی اگر این خصوصیات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد البته آن وقت حرام نیست”. این برای فرد است و شخص .

اگر یک محیط را آماده کردیم عده‌ای را در آنجا جمع کردیم و هیچ کنترلی هم نبود اگر کنترلی بود باز قابل کنترل نبود و زمینه فساد و افساد فراهم شد این را چه کسی می‌خواهد جواب دهد؟! می‌گویند قانون. آن آقا رگ گردنش را پیش من کلفت می‌کند  می‌گوید من می‌خواهم به قانون عمل کنم .من هم می‌گویم به قانون عمل کن من با شما دعوایی ندارم. اما شما به کدام قانون استناد می‌کنید که اختلاط زن و مرد جایز است؟! من تا حالا چنین قانونی را ندیدم .نه در شرع و نه در قانون جمهوری اسلامی. رهبر معظم انقلاب با صراحت به این مسئله اشاره کردند. گفتند ” به اسم نشاط و تفریح و به اسم خوشی اختلاط بین دختر و پسر را فراهم نکنید”. این در کنار هم قرار دادن آتش و پنبه است فساد ایجاد می‌شود افساد ایجاد می‌شود. خانواده‌ها از بین می‌روند. چه داعیه ای داریم که چنین کاری را انجام بدهیم. می‌گویم قانونش را به من نشان بده گوش نمی‌دهد. کار خودش را می‌کند .برای از بین بردن قبح مسئله در همین دهه ده تا جلسه کنسرت گذاشتند . شهر را هم پر کردند از تابلو. بزرگ هم می‌نویسند کنسرت, که ما داریم دهن‌کجی می‌کنیم به حزب‌الله .داریم دهن‌کجی می‌کنیم به آن کسی که حرف می‌زند. من چه کار کنم !

انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود. در این دهه پیروزی انقلاب بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌ها را بکنید. جوان‌ها را با توطئه‌های دشمنان آشنا کنید .ریشه‌های پیروزی انقلاب را با زبان‌های مختلف بیان کنید. وقتی می‌خواهند با توطئه انقلاب را تحریف کنند در مقابل باید کاری کنید , نه این که وجهه همت خودتان را برای برپایی یک حرام برگزار کنید. وزیرش آن طوری است که مدیر کلش هم این‌طوری می‌شود. خدای تعالی از علما پیمان گرفته از همه شما هم پیمان گرفته همه مردم همین‌گونه هستند. امر به معروف و نهی از منکر مربوط به علما نیست. مربوط به آحاد مردم است. اما از علما پیمان گرفتند که اگر جایی انحراف را دیدید کژی را دیدید نابسامانی دینی را دیدید در مقابلش بایستید قیام کنید. یک خانمی بی‌بندوبار عکس‌های او و چهره او در تمام این سایت‌ها معلوم است. در کشور غربی و خارج از ایران روی صحنه ظاهر شده خودش را برهنه کرده سر خودش را به دیگران نشان داده با نامحرم دست داده .فضای روحی و معنوی مؤمنین را مکدر کرده .دل خانواده‌های شهدا را به درد آورده. به عنوان یک زن مسلمانی که رفته در یک مجمع فرهنگی شرکت کند بی‌بندوباری کرده .حالا آمده وارد شهری ‌شود بزرگ ان شهر گفته است به این که چنین کسی حق ورود به آن شهر را ندارد .

البته در این فضاها یک عده‌ای بی‌ادبی می‌کنند .یک عده ای زیاده‌روی می‌کنند. یک عده ای افراطی‌گری می‌کنند که اینها هیچ کدام مورد قبول نیست .من اصل مطلب را دارم عرض می‌کنم .وزیر محترم تمام قد ایستاده که کذا و کذا ,من از او دفاع می‌کنم . اگر از هنرمندان دفاع می‌کنید این خیلی خوب است .عرق دینی و عرق مسئولیتی برای یک مسئول این است که از زیر دستان خودش و از کسانی که همکار او هستند دفاع کند. از حقوق آنها دفاع کند. این خیلی صفت خوبی است. اما کدام هنرمند ؟! هنرمند تراز. نه آن کسی که این چنین عمل کرده .اینکه می‌گویید دفاع می‌کنم اگر از حرام دفاع می‌کنید اسلام به شما چنین اجازه‌ای را نداده است. اگر هم می‌خواهید کاری کنید که به درد بخورد این روشش نیست .به هر تقدیر این استان مبتلا به چنین موضوعی است .بنده مدتی شورای فرهنگ عمومی را تعطیل کردم .نزدیک به پنج شش ماه به خاطر اینکه این دبیرخانه عرضه این کار را ندارد و شخصی هم که مسئولیت این کار را دارد توانایی این کار را ندارد و مدتی به او فرصت دادم و گفتم .الان هم از این تریبون از وزیر محترم می‌خواهم که این آقا باید جایش از این استان برداشته شود و کس دیگری جای او بیاید که بتواند در توسعه ارزش‌های دینی و الهی گام‌های مثبتی بردارد.

چند مورد دیگر را هم بگویم. پیروزی سوریه در آزادسازی دو شهری که ۲۰ کیلومتری حلب و ۴۰ کیلومتری ترکیه بودند  شیعه‌نشین بودند شیعه ۱۲ امامی بودند چهار سال در حصر بودند و با مقاومت اسلامی و حرکتی که انجام شد بحمدالله آزاد شدند. البته تکفیری ها و دشمنان اسلام و قرآن روحیه‌شان کاملاً به هم خورد و زمینه‌های پیروزی دیگر ان‌شاءالله فراهم است .این را تبریک می‌گوییم. دیدار اعضای کنگره شهدای ورزش بود که با رهبری داشتند. بیانات آقا بسیار جالب و حائز اهمیت بود .در عین کوتاهی نکاتی را فرمودند و توصیه‌هایی را داشتند. من‌جمله تشویق مروجان ارزش‌های اسلامی در عرصه‌های ورزشی نکته مهمی است .و مطلب مهم دیگر ایشان تأکید بر حفظ محیط‌های ورزشی از آلودگی‌ها بود که باید متولیان به این قضیه توجه کنند .دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود که وظیفه دبیرخانه را تصمیم‌سازی در مسائل مهم و کلان کشور برای شورای عالی امنیت ملی تذکر دادند و این که برای تصمیم صحیح باید فضای حاکم بر دبیرخانه صددرصد انقلابی و اسلامی و الهی باشد. این نکته که ایشان برای دبیرخانه گفتند برای همه دستگاه‌های تصمیم ساز این گونه است. اگر در دستگاه تصمیم‌ساز افراد انقلابی و حزب‌اللهی نباشند ما را به بیگانه خواهند فروخت. باید متولیان این را توجه داشته باشند.

نکته آخر اینکه در انتخابات دقت کنید که چه کسی را انتخاب می‌کنید .یک عده موج سواران احساسات مردم هستند .به اینها زمینه جولان ندهید .متأسفانه شنیده می‌شود که خوب میدان داری می‌کنند .عملکرد افراد را در جاهای مختلفی که بودند خوب بررسی کنید. در هر جایی که بودند. یک وقت می‌بینید در مجلس بودند .یک وقت شهردار بودند. یک وقت فرماندار بودند .یک وقت استاندار بودند. یک وقت مدیر اداره ای بودند .یک وقت رئیس جایی بودند .هر جا که بودند ببینید که چگونه عمل کردند. بعضی‌ها موج سواری می‌کنند .مثلاً در یک مقطع از زمان یک جریانی بود این‌ها در آن جریان مخالفت داشتند .خوب عمل نکردند. اما امروز آن جریان عوض شده می‌گویند ما طرف‌دار آن جریان بودیم. ما آن روز این کار را کردیم .ما یادمان است که شما چه کار می‌کردید. اینها را یادتان نرود خوب اینها را بررسی کنید .توجه دقیق داشته باشید.

نکته ای را هم جلسه پیش عرض کردم درباره حجت شرعی .بعضی‌ها سؤال کردند و این را شفاف می‌گوییم. تک تک شما باید برسید به این نتیجه که به چه کسی باید رأی بدهید .نه جامعه روحانیت ,نه جامعه مدرسین ,نه هیچ کس دیگری, این را شفاف می‌گویم که همه متوجه بشوید, نمی‌تواند به شما بگوید که به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید .خود شما باید حجت شرعی داشته باشید که می‌شناسید می‌گردید پیدا می‌کنید و می‌گویید به این دلیل و به ان دلیل به این رأی می‌دهم و به آن رأی نمی‌دهم . اما یک وقت هست که نمی‌توانید, قدرتش را ندارید ,آدم‌ها را نمی‌شناسید, فرصتش را ندارید ,به هر دلیلی نمی‌توانید به آن حجت شرعی برسید, آنجا وظیفه دارید از یک مرجعی که به او اعتماد می‌کنید از او بپرسید. در هر زمینه‌ای که هست چه مجلس شورا و چه مجلس خبرگان. به آن کسی که اعتماد می‌کنید و می‌توانید در قیامت بگویید که من به او اعتماد داشتم او به من گفته بود و من طبق نظر او  عمل کردم .

حرف‌های هم در تضعیف شورای نگهبان زده شد که بخواهم وارد آن بحث بشوم باید چهار پنج تا تکبیر بفرستید وارد نمی‌شوم ان‌شاءالله در یک فرصت دیگر. ملاک در اعمال ما قانون است ,نه سلایق افراد .و مسئولین باید به قانون تن بدهند آن جلسه گفتم امام رضوان‌الله علیه فرمودند که کسی که نظر شورای نگهبان را قبول نمی‌کند و شورا را نمی‌پذیرد او مفسد فی‌الارض است .ما با قدرت و اقتدار تمام در عرصه‌های مختلف در حال حرکت هستیم در حال پیشرفت هستیم خیلی سخیف است خیلی سبک است که ما بیاییم مثلاً بگوییم آقای اولاند  درباره سرمایه‌گذاری‌ها در ایران گفته یکی از اهداف آنها برای کار با ایران ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است .این درست برخلاف حرف‌های رهبری است .رهبری می‌فرماید به داخل توجه کنید .باور داشته باشید یک تور گردشگری بگذارید بروید این ارزش‌ها را و دستاوردها را ببینید. همین چند شب قبل دیدید شاهد ۱۲۹ را که چگونه بچه‌های پاسدار همین آب و خاک آن را بدون هیچ دخالت خارجی درست کردند و آن را بر فراز آسمان ایران مستقر کردند که جای تشکر دارد و از همه آنها قدردانی می‌کنیم .

خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در پناه خودت مصون و محفوظ بدار . قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان فرجش نزدیک بگردان بر تاییدات رهبری بیفزا شر دشمنان به خودشان برگردان شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بفرما معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما.

شب ۲۲ بهمن تکبیر و روز ۲۲ بهمن راهپیمایی را فراموش نکنید .

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.