امام جمعه کرج:

اجرای گسترده‌ی کنسرت‌های اخیر در ایام دهه فجر، برای دهن‌کجی به حزب‌الله و انقلاب است / وزیر محترم، مسئول این اداره کل را جایگزین کند

فضای مجازی ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰

نماز جمعه - ارشاد - موسیقی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته‌ی نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، در ادامه‌ی سلسله مباحث عدالت در نگاه امیرالمؤمنین (ع) از منظر نهج‌البلاغه، به موضوع اشرافیت و تکثرگرایی به‌عنوان عوامل تضعیف‌کننده‌ی عدالت اجتماعی پرداخته و بیان داشتند: قرآن با اهل تکاثر و اتراف مقابله کرده است و ما هم وظیفه‌ی مقابله با این روحیه را داریم.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به اینکه مهم‌ترین زمان مقابله باروحیه‌ی اشرافی گری، در کودکی است، خاطرنشان ساختند: گاهی ندانم‌کاری پدر و مادر، روحیه تجمل خواهی و اشرافیت را در کودکان به وجود می‌آورد؛ نوع پوشش، لوازم‌التحریر، محل تحصیل، برنامه‌ها و کلاس‌های کمک‌درسی و فوق‌برنامه و این‌گونه مسائل که اگر این فضا به‌طور یکسان برای همه فراهم نباشد، کودک را به سمت این روحیه می‌برد.

ایشان مد و مدگرایی را یکی دیگر از عوامل زنده کردن و محرک اشرافی گری در جامعه و منافی عدالت اجتماعی دانسته و تأکید کردند: این مسئله افراد را به ورطه‌ای می‌کشاند که پایانی ندارد؛ البته مدگرایی با آراستگی و پاکیزگی متفاوت است و اساس ان بر اتراف و تجمل است.

ایشان بیان داشتند: همین روحیه تجمل‌گرایی در صدر اسلام بین حاکمان رایج شد و آرام‌آرام جامعه را خراب کرد؛ به‌طوری‌که مردم را از دین و احکام الهی دل‌زده کرد و زمینه‌ی فروپاشی عظمت جامعه‌ی مسلمین را پدید آورد.

امام‌جمعه‌ی شهر کرج با تأکید بر مطالعه‌ی منشور حکومتی حضرت (ع) در نامه‌ی ایشان به مالک اشتر، بیان داشتند: در بخشی از بیانات رهبر انقلاب در تبیین شخصیت امام (ره) هم می‌بینیم که “در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدّت و حدّت رد می‌کرد؛ اشرافی گری را با تلخی رد می‌کرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود؛ طرف‌داری از مستضعفان شاید یکی از پرتکرارترین مطالبی است که امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفتند. این‌یکی از خطوط روشن امام است؛ این‌یکی از اصول قطعی امام است، همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه‌کن کنند؛ همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیت بیرون بیاورند و تا آنجایی که در توان کشور است، به محرومان کمک کنند. از آن‌طرف به مسئولان کشور هشدار می‌داد درباره‌ی خوی کاخ‌نشینی” و در جای دیگرمی فرمایند “یک وقت هست که ما جلوى چشم مردم یک مانور اشرافی گری مى‌دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه‌اش حرام است؛ به خاطر این‌که تعلیم‌دهنده‌ى اشرافی گری است به: اولاً زیردست‌هاى خودمان، ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق مى‌شوند “

ایشان افزودند: در بیان امام (ره) داریم که “رییس‌جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت را چشیده باشند، نه از سرمایه‌داران و طبقه‌ی مرفه که ذره‌ای از این محرومیت‌ها را درک نکرده‌اند

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ایام پیروزی انقلابی اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، اظهار داشتند: به دلیل اینکه خواستگاه اصلی انقلاب، دین و باورهای اسلامی بود، انقلاب تاکنون پایدار محکم ایستاده است و تلاش دشمنان تاکنون بی‌نتیجه مانده است؛ علتی که انقلاب را به وجود آورد و ضامن بقای اوست.

ایشان با بیان اینکه دشمنان تمام ابتکارات خود را برای سست کردن باور مردم و خسته کردنشان به‌کاربرده‌اند، اما به فضل پروردگار تاکنون با استقامت اصول را حفظ کرده، سست نشده‌ایم و تا به ثمر نشستن کامل انقلاب و اتصال آن به انقلاب حضرت حجت (عج) از پای نخواهیم نشست.

ایشان تأکید کردند: دشمنان در روز ۲۲ بهمن سیل خروشان ملت را در سراسر کشور و البرز سرافراز انشالله خواهند دید که چگونه انقلاب زنده است و بانشاط و محکم به سمت آرمان‌هایش درحرکت است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: بعضی‌ها طوری بیان می‌کنند که پس از برجام روحیه حماسی و انقلابی مردم کمرنگ شده، دیگر مردم درصحنه نیستند و در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت نمی‌کنند، اما روز ۲۲ بهمن به حول قوه‌ی الهی مرم با حضورشان مثل همیشه جهان استکباری را خوار و مبهوت خواهند کرد.

ایشان برگزاری انتخابات در کشور و حضور پرشور مردم را یکی از مظاهر رشد و بالندگی انقلاب دانسته و تصریح کردند: انتخابات کشور بی‌وقفه و در زمان مقرر خود انجام‌شده و جمهوریت نظام را به رخ بدخواهان خود کشیده است.

ایشان افزودند: انتخابات امسال از یک ویژگی خاص برخوردار است؛ نظام سلطه به او طمع دارد که شاید بتواند تغییری در اهداف نظام ایجاد کرده و انقلاب را از درون دچار استحاله کند.

ایشان گفتند: تمام تلاش استکبار این است که ریشه‌های ماندگاری انقلاب را وسط عناصری که به نفع دشمن نامشان از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید از بین ببرد، یعنی تفکر و روحیه انقلابی و جهادی در اداره‌ی امور را بگیرد و به‌جایش افرادی سست‌عنصر و واداده و بیگانه‌پرست جایشان بگذارد که انشالله این بار هم با حضوری با بصیرت و بااطلاع از تلاش دشمنان اسلام، همه‌ی مردم شکت خواهند کرد و قاطعانه آنچه مرضی خداست انجام خواهند داد.

خطیب جمعه‌ی شهر کرج با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و برمدار ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است و باید این اصول را گسترش داد، هشدار دادند: زمینه‌ی به انحراف کشاندن انقلاب از این طریق هم فراهم‌تر هست؛ در تاریخ هم می‌بینیم که از این قسمت نظام اسلامی بارها ضربه خورده است، با وقف تاکستان انگور برای تهیه شراب مجانی و توزیع آن در جامعه‌ی مسلمین، حکومت‌های هفت‌صدساله را با ترویج مفاسد و بی‌بندوباری و از بین بردن فرهنگ ناب دینی و الهی، از بین بردند.

ایشان خاطرنشان ساختند: دشمن موذیانه، با دقت و برنامه‌ریزی‌شده وارد عمل می‌شود؛ باید خیلی مراقب بود، لذا یکی از گلوگاه‌ها و تنگه‌هایی که باید خیلی روی آن دقت داشت، فرهنگ جامعه‌ی اسلامی است.

ایشان با اشاره به تذکرات جدی رهبری در سال‌های اخیر در باب این موضوع، بیان داشتند: متأسفانه عده‌ای از مسئولین اصلاً مفهوم این هشدارها را نمی‌فهمند؛ کارهایی می‌شود پرهزینه اما بی‌ثمر، بدون اینکه پشت آن فکر و تدبیری باشد و لازم است مسئولین در برنامه‌ریزی‌ها توجه بیشتری به این مسائل داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ضعف‌های شدید برنامه‌ی ششم توسعه درزمینه‌ی مسائل فرهنگی، تأکید کردند: به زیرساخت‌ها دقت شود، بنیه‌ها تقویت شود که متأسفانه هم در کشو رو هم در این استان هم این مشکلات فراوان است.

ایشان افزودند: متأسفانه در استان البرز به علت تازه تأسیس بودن مبتلا به این رکود هست، هم زیرساخت‌های لازم فرهنگی در آن نیست و هم انسجام فرهنگی در آن وجود ندارد؛ اگر کاری هم بخواهد بشود عواملی مانع هستند.

ایشان ادامه دادند: شورای فرهنگ عمومی استان را به‌عنوان قرارگاهی برای مسئله‌ی فرهنگ استان مطرح کردیم که اداره‌ی کل ارشاد اسلامی استان دبیرخانه و دبیری این شورا را بر عهده دارد، جایگاهی است که باید به‌عنوان تصمیم‌ساز فرهنگی با قدرت و تلاش مضاعف مشکلات را رصد کند و بعد راه‌های برون‌رفت از آن‌ها را پیداکرده و ابلاغ کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه این شورا (ی فرهنگ عمومی استان) باید از کارشناسان متعهد و انقلابی دردآشنا و کسانی که دغدغه‌ی کار فرهنگی و دینی و روحیه جهادی دارند استفاده کند، اظهار داشتند: اما متأسفانه این اهتمام نه در دبیر و نه در دبیرخانه و نه در بعضی از اعضای این شورا وجود ندارد؛ کار با این مجموعه به نتیجه نخواهد رسید و ما مبتلا به این بلا در استان هستیم.

ایشان با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی استان، افزودند: شما الان یک پلاتوی مناسب که در آن تمرین بشود ندارید، نه سینمای مناسبی داریم و نه محل مناسبی که خانواده‌های مؤمن و متدین بتوانند استفاده کنند، یکی هم بود که در حال تخریب است و لازم است دوستان حوزه‌ی هنری و شهرداری و شورای شهر با برنامه‌ریزی دقیق یک محل مناسبی را جانمایی کنند که این معضل حل شود.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مسئله‌ی برگزاری کنسرت‌ها در استان، ابراز داشتند: بارها گفته‌ایم که نظام اسلامی بنایی بر ترویج موسیقی ندارد، البته مقداری که هست اگر خلاف شرع نباشد، ممانعتی نیست، اما اگر محلی برای زمینه‌سازی خلاف شرع و فساد آماده‌شده باید جلوی او گرفته شود و حتماً گرفته می‌شود.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باب نفوذ فرهنگی دشمنان به جامعه‌ی اسلامی و ایجاد سلطه‌پذیری در مردم تصریح کردند: دشمن برای نیل به این اهداف به دنبال ایجاد سستی و رخوت در جامعه است و این سستی وقتی به وجود می‌آید که ما فساد را در جامعه ببینیم و تکان نخوریم، هیچ حرفی نزنیم و کسی هم که حرفی می‌زند مورد مذمت قرار گیرد تا جایی که به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) مرده‌های ایستاده می‌شویم.

ایشان با اشاره به‌حکم فقهی رهبر معظم انقلاب در حرمت موسیقی‌هایی که انسان را از یاد و ذکر خدا غافل کند، ادامه دادند: اگر محیطی را آماده کردیم و عده‌ای را در آن جمع کردیم که زمینه‌ی فساد در آنجا فراهم شد، چطور پاسخگو خواهیم بود؟

امام‌جمعه کرج با گلایه از رفتار غیرقانونی بعضی از مسئولین، اظهار داشتند: آقا برای من رگ گردنش را کلفت می‌کند که من می‌خواهم به قانون عمل کنم؛ شما با استناد به کدام قانون اختلاط زن و مرد را جایز می‌دانید؟ چنین قانونی نداریم، ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در این زمینه به‌صراحت فرموده‌اند که” به اسم نشاط و شادی فضاهای مختلط ایجاد نکنید” که این کار مانند در کنار هم قرار دادن آتش‌وپنبه است.

ایشان افزودند: برای از بین بردن قبح مسئله در همین دهه فجر قریب ده کنسرت گذاشته‌اند و شهر را هم پرکرده‌اند از تابلو و بزرگ هم می‌نویسند “کـنـســـرت” تا بگویند که ما داریم به حزب‌الله و انقلاب و آن‌کسی که صحبت می‌کند، دهن‌کجی می‌کنیم.

امام‌جمعه‌ی کرج با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود، تصریح کردند: در این دهه‌ی پیروزی انقلاب به بازخوانی ارزش‌های انقلاب بپردازید، جوانان را با توطئه‌های انقلاب آشنا کنید، ریشه‌های پیروزی انقلاب را با زبان‌های مختلف بیان کنید، وقتی می‌خواهند انقلاب را با توطئه تحریف کنند، در مقابل باید کاری کنید؛ نه اینکه وجهه‌ی همت خود را به برپایی یک حرام معطوف کنید.

ایشان با اشاره به ماجرای حضور یک بازیگر زن بی‌بندوبار و ضدانقلابی در دارالمؤمنین کاشان و حواشی پیرامون این حضور، بیان داشتند: خدا وظیفه‌ی عالمان را مقابله و قیام در برابر نابسامانی دینی و کژی‌ها قرار داده است، خانمی که در خارج از کشور و در تریبون رسمی کشف حجاب کرده و با نامحرم دست داده و به‌عنوان یک زن مسلمان که قرار بوده در یک مجمع فرهنگی شرکت کند، بی‌بندوباری کرده است، آمده وارد یک شهری بشود و بزرگ شهر گفته که او نباید وارد شهر بشود، وزیر محترم تمام‌قد ایستاده که کذا و کذا؛ من از این خانم دفاع می‌کنم!

ایشان افزودند: اگر از هنرمندان دفاع می‌کنید خوب است، عرق مدیریتی مسئول این است که از حقوق زیردستان و همکاران خود دفاع کند، اما کدام هنرمند؟ هنرمند تراز انقلاب اسلامی؛ اینکه می‌گویید دفاع می‌کنم، اگر از حرام دفاع می‌کنید، خدا به شما اجازه‌ی چنین کاری نداده است، اگر هم می‌خواهید کاری کنید که به درد بخورد، این راهش نیست.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشتند: بنده مدتی نزدیک پنج شش ماه، شورای فرهنگ عمومی را تعطیل کردم، چون این دبیرخانه عرضه‌ی این کار و شخصی هم که مسئول کارشده که توانایی این کار را ندارد، مدتی به ایشان فرصت دادم و به خود او گفتم و اکنون هم از این تریبون می‌گویم و از وزیر محترم می‌خواهم که این آقا باید از این جایگاه برداشته شود و شخص دیگری که بتواند در توسعه‌ی ارزش‌های الهی و دینی گام‌های مثبتی بردارد جانشین ایشان بشود.

ایشان با تبریک پیروزی سوریه در آزادسازی دو شهری که چهار سال در حصر تکفیریان بودند، این دو شهر متعلق به شیعیان ۱۲ امامی بودند و این پیروزی‌ها موجب شکست روحی شدید داعش شده و انشالله مقدمه‌ی پیروزی‌های بعدی خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به کنگره‌ی شهدای ورزش، اظهار داشتند: تشویق مروجان ارزش‌های اسلامی در محیط‌های ورزشی و تأکید بر حفظ محیط‌های ورزشی از آلودگی‌ها دو نکته‌ی اصلی بیانات معظم له بود که باید متولیان امر اهتمام ویژه‌ای به این نکات داشته باشند.

ایشان با اشاره به دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیت ملی با رهبری، بیان داشتند: بیان رهبری مبنی بر اینکه دبیرخانه‌ی شورا وظیفه‌ی تصمیم‌سازی در مسائل مهم و کلان کشور دانسته و اینکه عامل تصمیم‌سازی صحیح این دبیرخانه را حاکم بودن فضای انقلابی و اسلامی و حزب‌اللهی بر این دبیرخانه دانستند، بسیار مهم است.

ایشان تأکید کردند: این بیان برای تمام دستگاه‌های تصمیم‌ساز مورد توجه باشد، چرا که اگر افراد انقلابی در این دستگاه‌ها در رأس نباشند، کشور را به دشمن خواهند فروخت.

امام‌جمعه کرج با اشاره به انتخابات پیش رو، گفتند: عده‌ای موج‌سواران احساسات مردم هستند که نباید به این افراد زمینه جولان داد؛ عملکرد افراد و کاندیداها درجاهای مختلفی که قبلاً مسئول بوده‌اند بررسی شود و مشخص شود در هرجایی که بودند چگونه عمل کرده‌اند.

ایشان با بیان اینکه اقدامات شما را همه به یاد دارند، یادآور شدند:  بعضی از این افراد در یک مقطعی از زمان خوب عمل‌نکرده‌اند و طرفدار جریاناتی بوده‌اند ولی حالا که فضا عوض‌شده طور دیگری حرف می‌زنند که ما آن موقع این‌طور بودیم و آن‌طور عمل کردیم که باید این صحبت‌ها و آن عملکردها موردتوجه مردم باشد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به اینکه هرکس باید در انتخاب خود حجت شرعی داشته باشد، تأکید کردند: این مسئله را شفاف و صریح می‌گویم، خود شما باید برسید به اینکه باید به چه کسی رأی بدهید، نه جامعه‌ی روحانیت؛ نه جامعه‌ی مدرسین و نه هیچ نهاد و شخص دیگری نمی‌تواند به شما حکم کند که به چه کسی رأی بدهید، بلکه خود شما باید با دقت انتخاب خود را انجام دهید؛ اما اگر نمی‌توانید و فرصت ندارید یا اشخاص را نمی‌شناسید و نمی‌توانید به حجت شرعی برسید آن‌وقت وظیفه‌دارید از مرجع مورد وثوق و اعتماد مراجعه کنید و راهنمایی بگیرید.

ایشان با اشاره به گفته‌ی رییس‌جمهور فرانسه مبنی بر ایجاد اشتغال در ایران به‌عنوان یکی از اهداف سرمایه‌گذاری‌های فرانسه د ر ایران، بیان داشتند: این گفته و بیان این حرف بسیار سخیف است که آن‌ها به دنبال اشتغال جوانان ما هستند؛ درعین‌حال این برخلاف بیانات رهبری است چراکه تأکید ایشان بر توجه به داخل و توسعه‌ی اقتصاد مقاومتی است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.