خطبه های 9 بهمن 1394 شهر کرج:

اگر شما می‌خواهید به اقتصاد مقاومتی بپردازید به مناطق محروم بروید

روابط عمومی ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰

_MG_6160 (2000x1124)

بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط آیت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۹/۱۱/۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته . اهل تقوا اهل تسویف نیستند . در عربی (س) و (سوف) دو کلمه هستند که آثاری بر فعل دارند. اصطلاح شد به نام تسویف . یعنی به آینده انداختن کار و کار را به تأخیر انداختن. اهل تقوا اهل تأخیر انداختن نیستند. تلاش می‌کنند در اسرع وقت آن کاری را که می‌خواهند انجام دهند را انجام دهند تا به نتیجه برسد. رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر فرمودند ” یا اباذر ایاک والتسویف بعملک ” ای ابوذر بر حذر باش از تأخیر در عمل , که امروز از آن توست و از فردا خبر نداری. اگر فردایی داشتی, در آن فردا چنان باش  که در امروز. و اگر فردایی نداشتی , برای کوتاهی کردن در امروز پشیمانی نداری. یعنی امروزت را غنیمت بشمار. فرصت امروز که در اختیار توست او را به نحو احسن انجام بده . مگر ما مطلع هستیم که فردا اسم ما در بین کدام یک از گروه‌ها ثبت می‌شود؟ آیا در بین زندگان هستیم یا در گروه مردگان؟ این را که مطلع نیستیم , پس باید امروز را به نحو احسن اداره کرد. تا حد توان از امروز باید بهره برد .

به تعبیر امیرالمومنین امروز را امانت‌داری کن. مثل امانت‌داری که امانتی را به او سپردند در حفظ این امانت کوشا باش. چون وقتی به کسی امانتی می‌دهند این شخص امانت را بعد از مدتی به صاحبش برمی‌گرداند. تعبیر, تعبیر زیبایی است .این روز برای تو امانت است. چند وقت دیگر باید به صاحبش برگردانی. هر کاری که در این روز می‌کنی حفظ خواهد شد. آینده ی  امروزی که در آن زندگی می‌کنی امانت‌دار کارها و افعال ما, افکار و عقاید ما است. ببین چه چیزی را برای فردای خودت به امانت می‌گذاری. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که هم روزی که گذشته را مالک نیستیم , روزی هم که در آینده به دست می‌آید مالک ان هم نیستیم. معلوم نیست که به دست بیاید. نه دیروز را مالک هستیم که از دست ما رفت و گذشت,  نه فردا را مالک هستیم, چون معلوم نیست در آن روز زنده باشیم. آن چیزی که هست امروز است.

 امروز یعنی همان موقعیتی که در اختیار قرار گرفته .مابین دو ساعتِ نیست, این ساعتِ هست,  قرار گرفته. باید غنیمت شمرد و خوب استفاده کرد که اهل تقوا از این روز خوب استفاده می‌کنند. اگر در خانه و منزل است به اهل و عیالش خوب می‌رسد. اگر سر کار است به کارش خوب می‌رسد.  اگر مسئولیتی دارد مسئولیتش را درست انجام می‌دهد. هر کسی در هر جایگاهی که قرار گرفته آن روزی را که در آن هست خوب عمل کند. خدای تعالی ان شاءالله همه ما را از متقین قرار دهد .

بحث ما در عدالت بود. عدالت اجتماعی فرعی از عدالت بود . از منظر امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه در نهج‌البلاغه مواردی را عرض کردیم .از شرایط عدالت و اجرای عدالت ,موانع عدالت و مسائل این‌گونه مطرح شد. آن چیزی را که امروز مطرح می‌کنیم و یکی از موضوعات مهم در عدالت اجتماعی است بحث اشرافی‌گری یک عده است که روحیه برتری‌جویی و ویژه خواری دارند .چند دقیقه‌ای را که در خطبه اول در خدمت شما هستم اشاره کوتاهی به آن بکنم . اشراف از نظر لغت به بزرگان یک قوم گفته می‌شود. به‌معنای آبرو هم آمده. معنای بلندمرتبگی در آن هست. اگر دقت کنید اِشراف هم که گفته می‌شود از همین باب است .یعنی بالای مکانی رفتن و از بالا نگاه کردن , بلند شدن و به دیگری احترام کردن , همه اینها در کلمه اشراف هست. لذا کسی که آگاهی دارد و مطلع هست می‌گویند فلانی به فلان مطلب مشرف است.

بنابراین اگر دقت کرده باشید اَشراف هم به معنای ممدوح می‌آید هم به معنای مذموم. یعنی هم خوب هست هم بد هست . معنای اشراف ممدوح در روایات آمده است .به عنوان نمونه در روایتی است از رسول خدا که حضرت فرمودند ” اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل ” بزرگان امت من کسانی هستند که قران در سینه آنها جای دارد و کسانی هستند که اهل شب زنده‌داری و نماز شب هستند. اینها اشراف هستند نه آن کسی که پول دارد ,نسب دارد و مقام دارد .اینها شرافتی است اعتباریاتی است که با یک تلفن می‌آید با یک تلفن می‌رود. آن چیزی که نزد خدا شرافت دارد و شریف نزد پیغمبر هستند کسانی هستند که حافظان قرآنند .در پرانتز هم بگویم شما دیده‌اید که برای اشخاص دیگری که فعالیت‌هایی را می‌کنند و چقدر مورد تکریم و احترام قرار می‌گیرند به استقبال آن‌ها می‌روند گل گردن آنها می‌اندازند خیلی حمایت‌های مادی و معنوی فراوان دارند , اما نسبت به قرآن با اینکه نظام نظام اسلامی است آن‌طوری که باید تکریم شود تکریم نمی‌شود و این یک ضعف است . همچنین کسانی که اهل شب زنده داری هستند.

یا در یک بیان دیگری رسول خدا فرمودند ” اشراف الناس العلماء و ساداتهم المتقون ” اشراف مردم علما هستند. اینها معنای ممدوح آن است و ساداتی که اهل تقوا هستند .سادات یعنی بزرگان .البته ذراری پیغمبر که اهل تقوا و اهل عدالت هستند آنها هم در تعبیر اشراف امت آورده شده اند  . به معنای مذموم هم به کار می‌رود . معمولاً وقتی گفته می‌شود اشرافی‌گری این بارِ منفی دارد. اشرافی‌گری هیچ وقت مثبت نیست. در امور منفی به کار برده می‌شود. چون معمولاً این صفت و این حالت با صفات بدی مثل تکبر و کبر همراه است .قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت کبر و تکبر و عجب و خودخواهی و خودپسندی و همه این‌ها را مورد مذمت قرار داده. در سیره انبیای الهی هرگز شما کبر و تکبر را نمی‌بینید ,خودپسندی نمی‌بینید, دعوت به خود نمی‌بینید, ولی اشراف معمولاً دعوت به خود دارند. انبیای الهی مبتلا به اشرافی‌گری نبودند .حتی آنهایی از انبیا که جاه و جلال هم داشتند اشرافی‌گری نداشتند. اشرافی‌گری لوازمی دارد.

در قسمتی از خطبه ۲۳۴ مولای ما امیرالمؤمنین علیه افضل صلوات المصلین فرمودند ” فلو رخّص الله فی الکبر لاحد من عباده لرخص فیه لخاصه انبیائه و اولیائه ولکنه سبحانه کره الیهم التکابر و رضی لهم التواضع ” خیلی عبارت زیبایی است اگر بنا بود خدای تعالی برای بندگانش کبر بخواهد بلندمرتبگی و تکبر بخواهد و رخصت بدهد بدون شک به انبیا و اولیا این اجازه را می‌داد که برگزیدگان خدا بودند .اما می‌بینیم که خدای تعالی کبرورزی را برای اولیا نپسندید و برای آنها فروتنی و تواضع را پسندید . لذا انبیای خدا روی زمین می‌نشستند. سیره رسول خدا را ببینید که چگونه تواضع داشته .به ما دستور داده شده که همیشه برای اینکه این حالت از شما گرفته شود به اول خلقت خودتان نگاه کنید. اصل خلقت خودتان که ” لم یکن شیئا مذکورا ” بودید. چیزی نبودید, خدای تعالی از آب گندیده و گل بدبو شما را خلق کرد.  این حالت تکبر را از بین می‌برد.

امیرالمومنین در خطبه‌ای که معروف است به خطبه قاصعه در قسمتی از این خطبه فرمودند ” و لو اراد الله ان یخلق آدم من نور یخطف ابصار ضیائه” الی آخر این عبارت . اگر خدای تعالی می‌خواست و اراده می‌کرد آدم علیه‌السلام را از نوری که چشم‌ها را خیره می‌کند, زیبایی‌اش عقل‌ها را مبهوت می‌کند, عطر و پاکیزگی اش حس بویایی را تسخیر می‌کند, می‌آفرید اگر چنین میکرد گردنها در برابر  آدم فروتنی می‌کرد, همه او را می‌پذیرفتند و آزمایش فرشتگان برای سجده ادم دیگر سخت نبود و اسان بود .اما خدای تعالی مخلوقات خودش را با اموری که آگاهی ندارند آزمایش می‌کند.

موجودی آن جا گذاشت و دستور داد همه سجده کنند  تا بین بد و خوب تمیز ایجاد شود ,جدایی بیفتد .معلوم شود که چه کسی خوب است و چه کسی بد است .تکبر و خودپسندی را از افراد بگیرد. در آنجا شیطان ” ابی واستکبر و کان من الکافرین ” استکبار کرد و جالب است که خدای تعالی در آیه می‌فرماید ” کان من الکافرین ” یعنی آن از کافران بود, زمینه بروز نداشت تا زمینه پیدا شد خودش را نشان داد ” کان من الکافرین ”  یعنی از همان اول کافر بود نه این که در آن صحنه کافر شد .زمینه نداشت زمینه که فراهم شد خودش را نشان داد .باید انسان از سرنوشت ابلیس عبرت بگیرد. اعمال فراوان و کوشش‌های بسیار خودش را با تکبر از بین برد.

اشرافی‌گری مانع ایمان است .اشرافی‌گری بلایی است که نمی‌گذارد شخص ایمان بیاورد و در مراتب ایمان قدم بردارد. اگر خدای نکرده اشرافی‌گری در حاکمان رسوخ کند سبک زندگی مردم تغییر خواهد کرد .فرهنگ مردم عوض خواهد شد . عدالت اجتماعی از بین می‌رود. چرا؟ چون اشرافی‌گری یک اصولی دارد و مبانیی دارد. یکی از آن مواردش در حاکمان این است که موروثی می‌کند. بعد از خودشان فرزندانشان که هیچ لیاقتی هم برای حاکمیت و سرپرستی جامعه ندارند آنها حاکم باشند. این از لوازم اشرافی‌گری است. لذا خدای تعالی اشرافیت را با نداشتن فرزند ذکور در رسول‌خدا ریشه‌کن کرد و زمینه را به سمت دیگری هدایت کرد .البته این بحث ادامه دارد در نوبت دیگری اجازه بدهید که ادامه بحث را داشته باشیم. خدای تعالی ما را و دل ما را با این معارف بیشتر آشنا بگرداند .

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اذا جاء نصر الله والفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما مؤمنین و مومنات را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم .اهل تقوا خدای تعالی را مولای خودشان می‌دانند به او تمسک می‌کنند و در همه امور از او یاری می‌طلبند. ” واعتصموا بالله هو مولاکم و نعم المولی و نعم المصیر ” که آیه ۷۸ از سوره مبارکه حج است .در نتیجه براساس وظیفه الهی خودشان در امور وارد می‌شوند و از هیاهو و استقبال و ادبار مردم هراسی ندارند. جایی که باید وظیفه‌شان را انجام دهند انجام می‌دهند چه مردم اقبال داشته باشند و چه نداشته باشند چه خوششان بیاید چه خوششان نیاید. آن چیزی که وظیفه الهی است وظیفه خدایی است که نسبت به آن تکلیفی دارند آن را انجام خواهند داد.

 در قسمتی از بیانی از امام باقر علیه‌السلام به جابر بن یزید جعفی هست که ” بدان که تو دوست ما نیستی مگر آن زمان که اگر اهل شهر بر ضد تو جمع شوند و بگویند که تو مرد بدی هستی این تو را اندوهناک نسازد و اگر بگویند که تو مرد نیکوکاری هستی این باعث شادمانی تو نشود چون میزان خوبی و بدی انسان کتاب خدا و عمل به دستورات خدا است پس خود را بر کتاب خدا عرضه کن اگر دیدی رهروی راه خدایی و در آنچه زهد فرموده زاهدی و در آنچه ترغیب کرده مایلی و از بیم دادن آن بیمناک می‌شوی استوار باش و شادی کن که در این صورت آنچه درباره تو بگویند به تو زیانی نمی‌رساند” .

  خدا رحمت کند حضرت امام رضوان‌الله علیه را , من یادم هست که ایشان می‌فرمود : اگر تمام این مردمی که در حسینیه نشستند دارند می‌گویند درود بر فلانی اگر همه با هم بگویند مرگ بر فلانی من دست از وظیفه‌ای که دارم برنخواهم داشت و کوتاه نمی‌آیم  و کاری که وظیفه الهی من است انجام می‌دهم . اهل تقوا این‌گونه هستند .خدای تعالی همه ما را از متقین قرار بدهد ان‌شاءالله .

اما مناسبت‌هایی که هست. مهم‌ترین رویداد هفته دوازدهم بهمن است. آغاز ایام‌الله و شروع دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی. ۱۰ روزی که سرنوشت مردم ایران را عوض کرد و مقدمه تحولی در جهان در دوران معاصر شد و آثار آن کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی غربی و اروپایی را همه را فراگرفت. انقلاب وارد ۳۸ سالگی  می‌شود. دیگر یک کودک نوپا نیست. انقلاب به جوانی تبدیل شده که تجربیات فراوانی دارد. با انبوه مسائلی که برایش پیش آمد و همگی را با بصیرت کامل و دشمن‌شناسی دقیق با توکل بر خدا , شجاعت رهبری و اتحاد و وحدت ملت پشت سر گذاشت. الان در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی توانمند و اثرگذار است. دوران ثبوت خودش را می‌گذراند و این در حالی است که از ارزش‌های انقلابی و آرمان‌های اولیه فاصله نگرفته و همچنان پایبند به اصول با تمام توان در حال حرکت به سمت جلو است. و همین پویایی و محکم بودن علت مخالفت‌های دولت‌های استکباری به ویژه توطئه ها و پلیدی‌های آمریکا بر علیه ملت و نظام اسلامی است.

ریشه این ماندگاری و حرکت به سمت جلو و کارساز نبودن این همه دشمنی و موانعی که بر سر راه است , باورهای عمیق دینی , نیت‌های الهی مردم و رهبران انقلاب و تاسی به محرم و عاشورا است. اگر شما ریشه را پیدا بکنید آموزه‌های محرم است. اگر من بخواهم آن را در یک آیه خلاصه کنم همان آیه معروف ” ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ” است . که یک عده‌ای بلند شدند گفتند رب و پروردگار ما خداست و استقامت کردند درهای رحمت به روی آنها باز شد .هویت انقلاب اسلامی ارزش‌های دینی و مذهبی است و تمام تلاش مخالفان ما این است که این هویت را از انقلاب بگیرند و استحاله کنند .در بیان رهبری در این ماه‌های اخیر که روی نفوذ و تلاشی که دشمن با انواع مختلف انجام می‌دهد که بدترین و پیچیده‌ترین آنها نفوذ جریانی است این را بیان کردند . به همین خاطر است که اینها قصد دارند ریشه‌های انقلاب را خراب کنند . آن مطالب اصلی و ناب را از بین ببرند. باورها را تغییر بدهند. نتیجه تغییر باورها تغییر رفتارها باشد و از درون استحاله صورت بگیرد. اما به فضل پروردگار با هوشمندی و بصیرت مردم انقلابی کشورمان و با هدایت‌های رهبر فرزانه مان این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

دشمن از همه فضاها به خصوص فضای مجازی برای تغییر فکر و هویت دینی آحاد مردم با گفتمان‌های مختلف استفاده می‌کند .او لحظه‌ای ساکت نیست. یکی از مهم‌ترین هایی که دنبال می‌کند بحث براندازی است که دولت‌های غربی به‌خصوص آمریکا انگلیس و رژیم غاصب دنبال می‌کنند. برای اینکه بتوانند مخاطب برای خودشان جذب کنند موضوعاتی را دنبال می‌کنند , مثل نقض حقوق بشر, نقض دموکراسی , ناکارآمدی نظام و امثال ذلک. یا گفتمان سازی‌های می‌کنند که توسط آن گفتمان جذب‌کنند. گفتمانی که با کمک دگراندیشان بعد از رحلت حضرت امام رضوان‌الله علیه آرام‌آرام مطرح شد به نام گذار و دموکراسی  و در اجتماع مخاطبینی را هم به سمت خودش جذب کرد .رشد کرد و توانست دولت اصلاحات را شکل بدهد و بعدها در سایه همین گفتمان یعنی گفتمان اصلاحات و همراهی عده ای از مسئولان فتنه‌هایی در این کشور به وقوع پیوست .فتنه سال ۷۸ و ده سال بعد فتنه ۸۸ ریشه اش این بود . تمامی اصحاب فتنه از گروه‌ها و مجمع‌ها و جبهه ها که به دنبال دموکراسی سکولار هستند و نظریه ولایت فقیه را قبول ندارند با سیاه‌نمایی استبدادی بودن و گفتن اینکه نظریه ولایت فقیه استبدادی است, مخالفت با شخص رهبر معظم انقلاب, حمایت از جنبش سبز و امثال ذلک , دنبال تغییر قانون اساسی و امثال ذلک هستند .

البته در کنار بحث اصلاحات و اصلاح‌طلبی و امثال ذلک بحث اصول‌گرایی و اعتدال مدتی است مطرح است. از همان موقع هم مطرح بود .اما چون هیچ‌کدام آن بار معنایی لازم را ندارند و فقط اسم هستند یک عده‌ای برای اینکه بتوانند خودشان را مطرح کنند در پشت سر این اسامی سنگر می‌گیرند و خودشان را این‌طور معرفی می‌کنند. نتیجه‌اش این می‌شود که خیلی زود این اسامی در جامعه گرفتار تنش می‌شود و قابلیت خودش را از دست می‌دهد, اختلافات در آنها بوجود می‌آید, شقه شقه می شوند , و در آنها شکاف به وجود می‌آید. می‌بینید که یک وقتی می‌گویند اصلاحات , اصلاحات شد اصلاح‌طلب تندرو , اصول‌گرای معتدل ,معلوم می‌شود که از اساس ریشه‌ای نداشته.

اما آنچه که ما می‌گوییم و مهم است و در برابر تمام این حرف‌ها می‌ایستد و در صراط مستقیم حرکت می‌کند و شاخصه‌های مشخص و غیرقابل تغییر دارد انقلاب است .اصل انقلاب و در مقابل آن ضدانقلاب. معیارهای انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی یعنی تقسیم کردن به انقلاب و ضدانقلاب. یعنی ملاک در همه امور ما باید خود انقلاب باشد و شاخصه‌های انقلاب. والا معلوم نیست که سر از کجا در می‌آوریم. انقلاب ملاک و معیارهای خودش را دارد. دامنه وسیعی از افراد را می‌گیرد. البته عده‌ای هم از آن خارج خواهند شد. انقلاب خط‌کش روشنی است. یک معنا دارد. انقلابی معتدل, انقلابی افراطی, مثل شیری میماند که در آن آب ریخته باشید . دیگر شیر نیست یک چیز جدیدی است .هیچ کدام از آن‌ها نیست. انقلابی با اشکال مختلف نداریم. انقلابی امام رضوان‌الله تعالی علیه است. انقلابی رهبری است که خود او فرمود من یک انقلابی ام .

این گفتمان , گفتمان حسین‌بن‌علی ابی‌طالب علیهما‌السلام است, که با روش اعتدالی خودش برای برگرداندن جامعه به اصول و ارزش‌های الهی دست به اصلاحات زد .همان حسین‌بن‌علی که فرمود ” ارید لطلب الاصلاح فی امه جدی “همان حسینی که فرمود “اسیر بسیره جدی و ابی ” . یعنی هم بحث اصول‌گرایی, هم بحث اعتدال ,هم بحث اصلاح‌طلبی , به معنای حقیقی کلمه در مشی و ممشای حسین‌بن‌علی مشهود است. حالا در مواردی که برای ما پیش می‌آید می‌گوییم آن شخص باید انقلابی باشد .مسئولیت‌ها در دست افراد انقلابی باشد. اگر می‌خواهید کسی را به مجلس بفرستید انقلابی بفرستید. انقلابی کیست؟ چگونه است؟ کاملاً مشهود است. شاخصه‌هایش معین است. باید ببینیم انقلاب یعنی چه؟ ما که انقلاب کردیم آن مسیر انقلاب کجا بود ؟ برقراری احکام دین بود. اجرای عدالت بود. از بین رفتن فقر و تبعیض بود. مقابله با اشرافی‌گری بود. به جریان افتادن شایسته‌سالاری بود و  امثال ذلک. حالا یک کسی بیاید حرف‌هایی بزند بر خلاف این مسیر, قطعاً در مقابل انقلاب ایستاده است. در این زمان و در آستانه سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی لازم است این گفتمان و ریشه‌های او همه جا تکرار شود, برای نسل جوان بازخوانی شود که همین امر به تعبیر رهبر معظم انقلاب موجب ماندگاری انقلاب اسلامی خواهد بود.

 شاهد هستید که همه تلاش دشمنان انقلاب برای از بین بردن این گفتمان است. تلاش می‌کنند ایمان مردم و بصیرت مردم را و حضور مردم را در صحنه از بین ببرند یا کم‌رنگ کنند. تمام تلاششان این است. یکی از صحنه‌های مهم که از مدت‌ها قبل برای آن طراحی کرده اند و برنامه‌ریزی دقیقی برای آن دارند انتخابات است, که از این طریق به دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نزدیک بشوند و وارد شوند و به کمک افراد ترسو و بزدل غرب‌گرا و وا داده داخلی کسانی که باز اینجا به تعبیر رهبری دلشان دنبال حرف آمریکاست پروژه استحاله از درون را اجرایی کنند. لذا شرایط این دوره انتخابات حساسیت ویژه‌ای را به خودش گرفته است .همه باید کمک کنند تا به خوبی مجلسی متدین متخصص و بصیر و استکبارستیز و قدرتمند تشکیل شود. تلاش‌های زیادی می‌شود که این مجلس و مجلس این دوره تراز انقلاب اسلامی نباشد. به خیال خام خودشان قصد دارند ولو با لباس روحانیت لیبرالیسم یا سکولاریسم و امثال ذلک را در ارکان کشور نفوذ دهند.

 شما نگاه کنید به شعارها و بیانیه‌هایی که در این روزها داده می‌شود. دقت کنید که چه حرف‌هایی می‌زنند. گروه‌ها و دسته‌ها ,احزاب.اخیراً یک عده‌ای حزب جبهه نجات ایران تشکیل دادند. ایران را از چه میخواهند نجات بدهند؟ از دست اسلام میخواهند نجات بدهند؟! حرف‌هایی هم می‌زنند که نمی‌خواهم آن را تحلیل کنم. منظورشان از این حرف چیست ؟ که البته روشن است . می‌بینید که ایران اسلامی با چه اقتداری در مقابل تمام بدخواهان خودش ایستاده. ایران قدرتی است که در منطقه کسی انکار قدرتمندی او را ندارد .جمهوری اسلامی با تربیت دینی در مقابل ظالم ایستاده و عون مظلوم است .کمک کار مظلوم است.

رزمایش دریایی ولایت ۹۴ که در چهار مرحله قدرت دریایی ایران را به رخ دنیا کشید برای شما مشهود بود. برای همه عالم مشهود است. اینجا برای همه دریادلان نیروی دریایی اعم از ارتش و سپاه آرزوی موفقیت داریم. در عرصه‌های مختلف خدای تعالی توان آنها را بیشتر کند. فرمانده این رزمایش از روی عرشه ناوشکن جماران به فرماندهی مشغول شد. همه ی ناوشکن جماران را متخصصین ایرانی, جوان‌های همین مملکت بدون کمک خارجی ساختند .توسط متخصصان صنعت دفاعی کشور ساخته شد. ایران کشور قدرتمند و توانمندی است .جوان‌هایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی قبل تفنگ‌داران آمریکایی را خوار کردند و مورد تفقد رهبری قرار گرفتند اینها نشانه ثبات و استقرار کامل ایران است. این را برای بار چندم عرض می‌کنیم که ایران اسلامی با اقتدار و صلابت تمام, نگاه نامحرمان را و دست متجاوزان را قطع خواهد کرد.

با این وضعیتی که فراهم می‌کنند و کردند و می‌خواهند نقشه‌هایی را عملی کنند نباید ممیزی کرد ؟ که چه کسی می‌خواهد وارد مجلسین شود؟ چه مجلس خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی. آیا باید راه را برای کسانی که اعتقادی به نظام و ارکان نظام ندارند باز گذاشت ؟ که با استفاده از ظاهرسازی شعارهای فریبنده و دروغ وارد مجلس شوند و مسیر خودشان را طی کنند و انحراف ایجاد کنند ! هیچ عاقلی اجازه این کار را نمی‌دهد. لذا قانون‌گذار این مسئله را مدنظر داشته. دستگاه نظارتی را معین کرده که او هم ویژگی‌هایی دارد و خصوصیاتی دارد که اگر کسی قابلیت لازم را نداشت او جلوگیری می‌کند که وارد عرصه نشود. قانون برای شورای نگهبان قائل به نظارت است. اما اگر ما بیاییم نظارت را یک طوری تعریف کنیم که نتیجه آن نظارت عدم نظارت باشد نقض غرض است. باید توان اعمال نظر خودش را داشته باشد.

شما یک ساختمانی را که می‌سازید باید یک مهندس ناظر داشته باشد. آن مهندس ناظر تمام امور را باید بررسی کند. از پی ساختمان تا آخر باید مواظبت کند هر جا که نقص داشت و اشتباه بود از نقشه اصلی منحرف شد آنها را تذکر بدهد. اگر آن ناظر کارش را درست انجام ندهد ببینید که چه ضایعات زیادی فراهم می‌شود. جانی و مالی. هیچ کس از این ناظر نمی‌پذیرد که او بگوید که من فقط نگاه می‌کردم ببینم اشتباه کجاست, اتفاقاً هم فهمیدم که اشتباهات کجاست. همه می‌پرسند که چرا نظرت را اعمال نکردی؟! چرا جلوگیری نکردی؟! چرا ممانعتی ایجاد نکردی؟! که حالا این بنا ساخته شده با این وضعیتی که قابل استفاده نیست. این را کسی نمی‌پسندد که بگوید ناظر فقط باید نگاه کند .این نقض غرض است. او باید اعمال نظر کند و جلوگیری کند .اگر کار خراب است تغییر دهد.

بنابراین کاری که شورای نگهبان می‌کند قانون است و آن چیزی است که قانون برای او موظف کرده انجام می‌دهد و اگر کسی مخالف شورای نگهبان مخالف این مجموعه باشد مسلماً طاغوت است. امام تعبیری دارند که خیلی جالب است. ایشان فرمودند به اینکه : کسی که رای شورای نگهبان  را قبول نداشته باشد مفسد فی‌الارض است. آن وقت ببینید بعضی‌ها در نظر دادن و در حرف زدن‌های شان می‌گویند که مردم باید احراز صلاحیت‌ها را بکنند. بیان امام را ببینید, می‌گویند : من هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و کذا این فساد است یک چنین آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب از جهت مفسد فی‌الارض بودن قرار بگیرد . قسمت آخر بیان امام را برای اینکه جمله درست شود من یکی دو کلمه اضافه‌کردم .

البته به نظری که شورای نگهبان می‌دهد امکان هست که کسی اعتراض داشته باشد. بالاخره آن‌ها هم یک مکانیسمی دارند در مسیری که طی می‌کنند امکان دارد کسی بگوید من این نظری که دادید را قبول ندارم یا اعتراضی دارم نسبت به آن نظری که داده می‌شود, نه اصل خود جایگاه شورای نگهبان. او هم راهکار قانونی دارد. مسیر مشخص خودش را باید طی کند. افراد آزادند برای احقاق حقوق خودشان اقدام کنند و قدم بردارند و این دستور دین است که اگر کسی حقی از او ضایع شده برای احقاق حق خودش حرکتی داشته باشد. کسی مخالف این نیست .لکن کسی حق ندارد تضعیف کند. رد صلاحیت شده ها هم باید توجه داشته باشند که فقط برای مجلس نصاب لازم را ندارند. چه خبرگان چه مجلس شورا. نه اینکه دیگر هیچ صلاحیتی ندارند و به درد کار دیگری نمی‌خورند. لذا صلاحیت‌های دیگر آنها در جای دیگر باید استفاده شود. لذا این باید باعث نشود که حرف‌هایی بزنند که دستگاه نظارتی را تضعیف کنند. ان‌شاءالله همه, کار کنیم تا انتخاباتی بانشاط و گسترده با حضور اکثریت مردم واقع بشود. نگذاریم آرامش جامعه به هم بخورد.

 حرف‌های تنش‌زا و بی ربط زدن خصوصاً برای مسئولین کار خوبی نیست. بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که خودشان اگر یک لحظه‌ای فکر کنند از حرفی که زدند پشیمان می‌شوند. در همین استان کسی بلند شده است و گفته است ما همه دستگاه‌ها را و همه مخالفین را ساکت کردیم, فقط مانده ساکت کردن تریبون نماز جمعه ,که آن را هم خاموش می‌کنیم. چه خیال خامی! آخر بچه ! بزرگ‌تر تو که آمریکا بود نتوانست تریبون نماز جمعه را خاموش کند, تو می‌خواهی خاموش کنی؟! مشغول کار برای مردم باشید فرصت را از دست ندهید. وظایف قانونی خودتان را انجام دهید. تکلیفی را که به گردنتان هست را انجام دهید و الا در مقابل خدای تعالی, شهدای انقلاب اسلامی, انبیای عظام, رسول خدا, اهل بیت عصمت و طهارت پاسخ گو نیستید .

 درباره انتخابات هم این را عرض می‌کنم چون هر جلسه نکته‌ای را عرض می‌کنم توجه داشته باشید که برای انتخاب افراد باید حجت شرعی داشته باشید. ما مسلمان هستیم. مسلمان نمی‌تواند هر طور دلش خواست عمل کند. برای کاری که می‌کند خصوصاً جاهایی که جهات مهمه پشت سر آن هست باید حجت شرعی داشته باشیم. یعنی بتواند بگوید به چه دلیل فلان کس را انتخاب کردم. به چه دلیل دیگری را قبول نکردم. اینکه بگوید برادرم بود, همسایه ما بود, ما برای فلان گروه و فلان قبیله هستیم  چند هزار نفر هستیم, اینها غیر از من به کسی رأی نمی‌دهند و امثال ذلک, کسانی که این‌گونه رأی می‌دهند بدانند که حجت شرعی ندارند و عندالله عذری ندارند .اگر توانستید برای خودتان حجت شرعی پیدا کنید به این دلیل و آن دلیل به نتیجه رسیدید که باید به فلان کس رأی بدهید همان برای شما لازم است و اگر نتوانستید لازم شد که از دیگران بپرسید آن موقع باید از اهل بپرسید ,کسی که مصلحت را می‌داند, کشور را می‌شناسد, افراد را می‌شناسد, حقایق افراد را می‌داند که چگونه است, از آنها باید بروید مراجعه کنید و بپرسید .والا بی‌گدار به آب زدن یک رأی خواهید داد و برای خودتان مسئولیت‌هایی را فراهم می‌کنید.

 راجع به خبرگان و وضعیت خودم چون وقت گذشت در نوبت دیگری ان‌شاءالله اگر فرصت شد عرض خواهم کرد . چون بعضی از دوستان سؤال کردند من گفتم که در نماز خواهم گفت. چون مقدماتی را باید بگویم فرصتش نیست . در نوبت دیگر اشاره می‌کنم. اگر لازم شد در جای دیگری که به گوش همه برسد خواهم گفت .

 چند تذکر هم هست ,همایش خطر تکفیری ها در قم به ابتکار مرجعیت برگزار شد. سال قبل هم برگزار شده بود. اهمیت ویژه‌ای دارد. از تمام جهان اسلام آمدند که بگویند کسانی که قتل و ترور و جنایت و خشونت دارند اینها مسلمان نیستند. هیچ‌کدام از فرق اسلامی آنها را نپذیرفته و قبول نکرده . اینها آلت دست کشورهای استکباری هستند .برای پیشبرد اهداف استعماری و استکباری خودشان آنها را ساخته‌اند. آنها مثل سرطان به جامعه بشریت و انسان‌ها افتادند که خدای تعالی به زودی ریشه آنها را بکند.

 بحث دیگر مسئله پیامی بود که رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز دادند. توصیه می‌کنم این پیام را به دقت بخوانید. ترویج نماز را مسئولیتی همگانی دانستند. یعنی بنده و شما و همه ما وظیفه داریم که نماز را ترویج کنیم .فرزندانمان را اطرافیانمان را دیگران را در ادارات در دستگاه‌ها . مسئله نماز مسئله مهمی است. عامل معنوی است که آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد .این فضای ناهنجار که در جامعه هست نماز آن را از بین خواهد برد. مانند چشمه‌ای است که تطهیر کننده و پاک‌کننده است.

 پیام کوتاه و پر محتوایی هم به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا در آستانه پنجاه‌سالگی شان دادند . با اینکه کوتاه است چون فرصت نیست نمی‌توانم بندهایش را برایتان تشریح کنم مطالب بسیار عمیق و دقیقی را ایشان در آن بیان کردند. که ان‌شاءالله به آن هم می‌پردازید.

 نکته دیگری هم قصد داشتیم که بیان کنیم که دیگر نمی‌توانم درباره ارتباط با بیگانگان در پسا برجام که وضعیت خوبی دیده نمی‌شود. امیدواریم کسانی که مسئولیت دارند به این نکته اهمیت بدهند. هنوز و هنوز مسئله اقتصاد مقاومتی مسئله با اهمیتی است .نکته‌ای است که همه باید به آن بپردازند. استان ما قابلیت‌های فراوانی دارد باید به آن پرداخته شود. قبل از بیان بنده معاون وزیر  اینجا نکات مهمی را برای شما بیان کردند. قابلیت‌هایی که استان ما در این زمینه‌ها دارد باید به آنها توجه کرد. دوستان کمک کنند و اهتمام داشته باشند .مسئولین اهتمام داشته باشند. والا برای برپایی بررسی نکاتی که درباره اقتصاد مقاومتی است از کرج به کیش بروند, سه روز در آنجا جلسه داشته باشند که بررسی کنند ببینند چگونه باید به مسائل اقتصاد مقاومت برسند, این یعنی گزاف, این کشک. اگر شما می‌خواهید به اقتصاد مقاومتی بپردازید اشتهارد بروید .بروید در مناطق محروم. بروید بررسی کنید ببینید که چگونه باید آن را فعال کرد. چگونه باید تولید را زیاد کرد. چگونه باید در مسائل تولیدی و صنعتی کار را پیش برد. تا به آن اهداف عالی رسید.

 خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قران ما حوزه‌های علمیه  مراجع تقلید نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر, رهبر معظم انقلاب در پناه خود مصون و محفوظ بدار. قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان. فرجش نزدیک بگردان.  معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما. بر تاییدات رهبری بیفزا. شر دشمنان به خودشان برگردان. شهدا و امام شهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بگردان . تأکید می‌کنم معلولین و مجروحین و مرضا بخصوص مریضی را سفارش کرده‌اند که نمازگزاران امروز در حق او دعا کنند و در حق همه مریض هایی که از مسلمین در حال بیهوشی و کما و لحظات سختی را می‌گذرانند در حق همه آنها دعا کنید که ان‌شاءالله خدای تعالی   شفا و سلامتی به همه بدهد ان‌شاءالله.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.