نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

عملکرد شورای نگهبان، وظیفه‌ی قانونی اوست و اگر کسی مخالف این شورا و نظارت او باشد، طاغوت است

فضای مجازی ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰

 

_MG_6160 (2000x1124)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته‌ی نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و در ادامه‌ی موضوع موانع اجرای عدالت در جامعه از منظر نهج‌البلاغه، اشرافی گری را یکی از موانع اجرای عدالت اجتماعی برشمرده و بیان داشتند: در بیانی از رسول مکرم اسلام داریم که “اشراف امت من حافظان قرآن هستند” ولی متأسفانه امروزه می‌بینیم که درزمینه‌ی تقویت و حمایت از اقدامات افرادی که در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند گام مؤثری برداشته نمی‌شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک آغاز دهه‌ی مبارک فجر در هفته‌ی آتی، اظهار داشتند: این ده روز سرنوشت ملت ایران را تغییر داد؛ مقدمه‌ی تحولی در جهان معاصر شد و کشورهای اسلامی و غربی را فراگرفت.

ایشان با اشاره به ورود انقلاب به ۳۸ سالگی خود خاطرنشان ساختند: در طی این دوران، تجربیات تلخ و شیرینی برای انقلاب به وجود آمد که همه با نصرت الهی، حمایت رهبری وحدت و انسجام مردم به سرانجام رسیدند.

ایشان تصریح کردند: اکنون انقلاب در تمام زمینه‌ها توانمند است و پایبند به اصول و با تمام توان به حرکت خود ادامه می‌دهد که همین پویایی و استحکام علت مخالفت غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا با کشور ایران است.

امام‌جمعه‌ی کرج، ریشه‌ی ماندگاری انقلاب را وجود باورهای عمیق دینی، نیت الهی مردم و رهبر انقلاب و تأسی از آموزه‌های محرم و عاشورا دانسته و بیان داشتند: هویت انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی و مذهبی است و تمام تلاش دشمن استحاله‌ی این هویت است.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش دشمن جهت تحریف انقلاب و تغییر باورها و رفتارهای ملت از طریق نفوذ همه‌جانبه و جریانی به بدنه‌ی انقلاب، ابراز امیدواری کردند: به فضل پروردگار و با بصیرت و هوشیاری ملت و هدایت رهبری این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

ایشان با اشاره به اینکه دشمن از همه‌ی فضاها به‌خصوص فضای مجازی جهت تغییر فکر و هویت دینی جامعه و با ایجاد گفتمان‌های مختلف استفاده می‌کند، افزودند: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که دشمنان دنبال می‌کنند بحث براندازی است و برای نیل به این هدف به بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر، نقض دموکراسی و یا ناکارآمدی نظام متوسل می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: نمونه‌ی این اقدامات، ترویج گفتمان اصلاح‌طلبی بود که دشمن با کمک دگراندیشان و بعد از رحلت حضرت امام (ره) در جامعه مطرح کرد و با جذب مخاطبینی در جامعه توانست دولت اصلاحات را شکل بدهد و بعدها در سایه‌ی همین گفتمان و همراهی عده‌ای از مسئولان در سال‌های ۷۸ و ۸۸ فتنه‌هایی در این کشور به وقوع پیوست.

ایشان خاطرنشان ساختند: تمامی اصحاب فتنه از گروه‌ها و مجمع‌های مختلف که به دنبال دموکراسی سکولار هستند؛ نظریه‌ی ولایت‌فقیه را قبول ندارند و به دنبال تغییر قانون اساسی کشور هستند.

ایشان افزودند: البته بحث اصولگرایی و اعتدال‌گرایی هم از همان موقع مطرح بودند ولی چون این گفتمان‌ها نیز فاقد بار معنایی لازم بوده و هستند به‌مرور دچار تفرقه و انشقاق در درون خود شدند و ایجاد گروه‌هایی مانند اصلاح‌طلب تندرو معتدل و اصولگرای تندرو معتدل مؤید همین نظر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، گفتمان انقلاب را گفتمان صحیح و ملاک در همه‌ی امور دانسته و بیان داشتند: انقلاب خط کش روشنی است که یک اندازه دارد و شاخصه‌هایش ثابت و غیرقابل تغییرند و این گفتمان، گفتمان حسین‌ابن‌علی (ع) و امام و رهبری است.

ایشان با اشاره به جامع بودن گفتمان انقلاب، اظهار داشتند: حسین‌ابن‌علی (ع) انقلابی بود که با روش اعتدالی خودش برای برگرداندن جامعه به اصول و ارزش‌های الهی، نسبت به اصلاح جامعه اقدام کرد.

ایشان، برقراری احکام دین، از بین بردن فقر و تبعیض، مقابله با اشرافی گری و به جریان افتادن شایسته‌سالاری را از شاخصه‌های انقلاب دانسته و تأکید کردند: اگر کسی سخنی در مقابل این شاخصه‌ها بزند یا عملی برخلاف این ملاک‌ها انجام دهد، او انقلابی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: تمام تلاش دشمن در عصر حاضر از بین بردن این گفتمان است و تلاش می‌کند تا ایمان و بصیرت و حضور مردم درصحنه را کمرنگ کنند که یکی از این صحنه‌ها انتخابات است.

ایشان یادآور شدند: تلاش می‌کنند به کمک افراد ترسو بزدل واداده‌ی داخلی که به تعبیر رهبری دلشان با امریکاست، پروژه‌ی استحاله از درون نظام را انجام دهند؛ لذا همه باید تلاش کنند تا مجلسی قوی از افراد متعهد و متخصص به وجود بیاید که جلوی این حرکت دشمن گرفته شود.

ایشان ادامه دادند: تلاش می‌کنند ولو با لباس روحانیت، لیبرالیسم و سکولاریسم را در ارکان کشور نفوذ بدهند؛ به شعارها و بیانیه‌ها دقت کنید، اخیراً حزب نجات ایران تشکیل‌شده است؟! منظور شما چیست؟ ایران را از دست چه چیزی می‌خواهید نجات دهید؟ از دست اسلام؟!

آیت اله حسینی همدانی با اشاره به رزمایش مقتدرانه‌ی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی، اظهار داشتند: ببینید که ایران با چه توانی در مقابل بدخواهان خود ایستاده و با تربیت دینی اسلام در کنار مظلومان عالم از آن‌ها در برابر مستکبران دفاع می‌کند.

ایشان اقدام جوانان نیروی دریایی سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی را نشانه‌ی دیگری از قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته و تأکید کردند: ایران اسلامی با اقتدار و صلابت تمام، نگاه نامحرمان و دست متجاوزان را از کشور قطع خواهد کرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به هجوم سنگین و فشارهای بعضی گروه‌ها به شورای نگهبان در آستانه‌ی انتخابات، بیان داشتند: بعضی به دنبال ایجاد فضایی برای ورود معاندین و دشمنان به مجلس هستند، لذا قانون‌گذار دستگاه نظارتی را مسئول کنترل این امر کرده و برای شورای نگهبان قائل به نظارت استصوابی است؛ اما اگر این شورا توان اعمال‌نظر خود را نداشته باشد، نظارت او عین نظارت نکردن است و ارزشی ندارد.

ایشان تأکید کردند: عملکرد شورای نگهبان بر اساس وظیفه‌ای است که قانون اساسی بر عهده‌ی این شورا گذاشته است و اگر کسی مخالف این شورا و نظارت او باشد، طاغوت است.

ایشان تصریح کردند: البته ممکن است کسی به نظر شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت خود اعتراض داشته باشد که راه‌های قانونی و معین برای پیگیری این مسائل وجود دارد ولی نباید حرف‌هایی بزنند که دستگاه نظارتی را تضعیف کنند؛ درعین‌حال این رد صلاحیت به معنی عدم صلاحیت برای تمام امور نیست بلکه باید از ظرفیت‌ها و توانایی این افراد برای جایگاه‌های دیگر استفاده بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان حرف‌های تنش‌زا و بی‌ربط زدن در این ایام به‌خصوص برای مسئولین را بسیار ناپسند دانسته و اظهار داشتند: نگذارید آرامش جامعه به هم بخورد، در همین استان کسی گفته ما همه‌ی دستگاه‌ها و مخالفین را ساکت کردیم و فقط مانده خاموش کردن تریبون نماز جمعه که آن را هم خاموش می‌کنیم، چه خیال خامی! آخر بچه جان، بزرگ‌تر از تو یعنی آمریکا نتوانسته تریبون نماز جمعه را خاموش کند، حالا تو می‌خواهی این کار را بکنی؟! مشغول کار برای مردم باشید، فرصت را از دست ندهید و به وظایف قانونی خود برسید که در غیر این صورت در مقابل خدا پاسخی ندارید.

ایشان با بیان اینکه برای انتخاب فردی برای نمایندگی باید حجت شرعی داشت، اظهار داشتند: شخص باید بتواند بگوید به این دلیل کسی را انتخاب کردم یا به این دلیل انتخاب نکردم و اگر کسی به‌واسطه‌ی فامیلی و دوستی و رفاقت و سود شخصی به کسی رأی داد نزد خدا پاسخی نخواهد داشت.

ایشان افزودند: اگر حجت برای کسی حاصل شد که هیچ والا باید از کسی که اهل آگاه به شرایط بپرسد و رأی بی‌دلیل بی‌گدار به آب زدن است که نتایج مخربی برای جامعه خواهد داست.

امام‌جمعه کرج، برگزاری همایش خطر تکفیریان در قم و به ابتکار مراجع را اقدامی ارزشمند توصیف کرده و بیان داشتند: کسانی که قتل و ترور و جنایت و خشونت می‌کنند مسلمان نیستند، هیچ‌کدام از فرق اسلامی آن‌ها را تأیید نکرده و نپذیرفته است، این‌ها آلت دست کشورهای استکباری برای پیشبرد اهداف استعماری و استکباری خودشان هستند و مثل سرطانی به جان انسانیت و بشریت افتاده‌اند که انشالله خدا به‌زودی ریشه‌ی این‌ها را بکند.

ایشان پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز و اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی در اروپا را نیز دقیق و مهم ارزیابی کرده و اظهار داشتند: در این پیام‌ها مطالب دقیق و عمیقی وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ارتباط با بیگانگان در پسا برجام اظهار نگرانی کرده و تصریح کردند: در این مسئله به‌درستی عمل نمی‌شود وضعیت خوبی دیده نمی‌شود که امیدواریم کسانی که مسئولیتی دارند به این نکته توجه کنند.

ایشان با اشاره به اقتصاد مقاومتی به‌عنوان اصل مهم نجات اقتصاد کشور، تأکید کردند: این مسئله نباید مغول بماند و باید مسئولین روی آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که در همین استان هم ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای این اصول داریم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به عملکرد ضعیف مسئولان استانی در این زمینه تصریح کردند: به این اصول اهتمام داشته باشید؛ و الا اینکه از کرج بلند شوید و بروید کیش که مثلاً جلسه بگذارید برای بررسی راه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی، این یعنی گزاف، این یعنی کشک! اگر می‌خواهید به اقتصاد مقاومتی بپردازید، بروید به اشتهارد، بروید به مناطق محروم و بررسی کنید که چگونه باید مسائل تولیدی و صنعتی را در این مناطق به‌پیش برد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.