امام‌جمعه‌ی کرج:

تضعیف یا فشار به شورای نگهبان، باز و هموار کردن راه نفوذ دشمن به داخل بدنه‌ی انقلاب است

فضای مجازی ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰

نماز جمعه (12) (1000x563)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوی و تقویت آن، در ادامه سلسله مباحث عدالت از منظر امیرالمؤمنین از منظر کتاب شریف نهج‌البلاغه، به ادامه‌ی مبحث عدالت اجتماعی پرداخته و بیان داشتند: در بیان حضرت امیر (علیه‌السلام) می‌بینیم که حکومت نزد ایشان به‌اندازه‌ی لنگه‌ی کفشی ارزش ندارد مگر این‌که بتوان به‌وسیله‌ی آن حقی را احیا کرد یا از باطلی جلوگیری نمود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به خطبه ۲۲۴ نهج‌البلاغه که به داستان تنگدستی عقیل ابن ابیطالب (برادر امام) و نوع برخورد حضرت با او اشاره می‌کند، اظهار داشتند: حضرت در تقسیم بیت‌المال چنان بر عدالت استوار بودند که حتی برای برادر خود که از تنگدستی رنگ چهره‌ی کودکان او تغییر کرده بود، امتیاز ویژه‌ای، هرچند اندک، از بیت‌المال قرار ندادند.

ایشان با اشاره به نامه‌ی بیستم امیرالمؤمنین (ع) به زیاد ابن ابیه که از سوی ایشان به‌عنوان جانشین فرماندار اهواز تعیین‌شده بود، تصریح کردند: اخیراً گفته‌شده که اگر اکنون شخصی مانند زیاد ابن ابیه را فرماندار جایی کنیم چه می‌شود؟ پاسخ این سؤال روشن است، مردم قیام کرده و به‌هیچ‌وجه اجازه‌ای به شما نخواهند داد؛ چراکه در زمان حضرت اصحاب یا به شهادت رسیده بودند یا جانباز و ازکارافتاده یا افرادی مانند جناب کمیل که اصلاً اهل حکومت نبودند ولی اکنون بحمدالله نیروی مخلص و متعهد و توانا در جامعه کم نیست؛ ضمن اینکه با توجه به همین نامه می‌بینیم که حضرت چنان به زیاد هشدار می‌دهد که اگر در بیت‌المال خیانت کنی چنان می‌کنم که در خرج اهل‌وعیالت درمانده شوی و این نشانگر توجه شدید حضرت به رعایت عدالت در سطح جامعه و بیت‌المال مسلمین بود.

امام‌جمعه شهر کرج در خطبه‌های دوم نماز، با تبریک نزدیک شدن ایام مبارک پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه ۵۷، به حماسه‌ی مردم آمل در ششم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ اشاره‌کرده و اظهار داشتند: با ایستادگی و شهادت جمعی از مردم مؤمن این شهر در این روز، نقشه‌ی شوم دشمنان برای ضربه به انقلاب نوپای اسلامی ایران از بین رفت و نقش بر آب شد.

ایشان با اشاره به نامه‌ی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه‌ی رییس جمهوری در باب اجرایی شدن برجام از سوی دولت‌های غربی، این نامه را حاوی نکات مهم و دقیقی دانسته و بیان داشتند: رهبری از مقاومت مردم در طول سال‌های تحریم، تلاش و شهادت دانشمندان هسته‌ای برای موفقیت‌های این عرصه و کوشش مذاکره‌کنندگان تشکر نموده و درعین‌حال به بیان نگرانی‌های خود نیز پرداختند که باید موردتوجه و دغدغه‌ی مسئولین اجرایی کشور قرار گیرد.

ایشان ادامه دادند: بیان ایشان مبنی بر مراقبت کامل از بابت نقض عهد طرف مقابل و اقدام مشابه در صورت این اتفاق، بسیار مهم است؛ در آستانه‌ی قبول برجام، ۱۱ شرکت بزرگ ایرانی تحریم شده‌اند و دیشب هم کنگره آمریکا با تصویب طرح ممنوعیت ورود اتباعی که در ۵ سال گذشته به ایران سفرکرده‌اند، به این کشور، حق گردشگری و سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران را برای حداقل ۱۳ میلیون اروپایی از بین برد؛ این مسئله پاسخ درست و مقابله‌به‌مثل می‌خواهد و با انشالله و ببینیم چه می‌شود کار درست نمی‌شود، باید محکم حق مردم مطالبه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: طبق بیان رهبری تمام مسئولین در عرصه‌های جهانی باید مانند تفنگداران دریایی کشور به شکل قاطع و سریع عمل کنند و مراقب خدعه‌های دشمن باشند؛ اعتماد به دشمنی که دائماً به دنبال ضربه زدن به کشور و مردم ماست، عین ساده‌اندیشی است و متون دینی نیز راجع به این مسئله هشدار داده‌اند.

ایشان با اشاره منشور حکومتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) که در قابل نامه‌ی آن حضرت به مالک اشتر آمده است، بیان داشتند: حضرت در این نامه می‌فرمایند که اگر دشمنت تو را به صلحی که رضای خدا در آن بود، خواند، از آن روی برنگردان که باعث آسودگی سپاه و امنیت مردم توست، اما پس از صلح از دشمن بر حذر باش و نیک بر حذر باش؛ و از غفلت گریزان باش و حسن ظن در این زمینه را متهم ساز و به او اعتماد مکن که دشمن همواره به دنبال استفاده از غفلت توست.

ایشان افزودند: باید دشمن را همیشه دشمن دید؛ این دستور باید مبنای عمل همه‌ی ما باشد و همه‌ی مستکبران عالم و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم غاصب کودک کش بدانند که ما تا آخرین لحظه‌ی عمر خود علیه آنان به مبارزه ادامه داده و از پای نخواهیم نشست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دستور ایشان مبنی بر نظارت هوشمندانه بر اجرای برجام توسط کشورهای مقابل و مراقبت از نقض عهدها و خدعه‌های دشمنان در این مسئله، ابراز داشتند: در این قضیه نباید منفعلانه عمل کرد، همان‌طور که آن‌ها به‌راستی آزمایی فعالیت‌های ما تکیه‌دارند، ما هم می‌توانیم و باید اقدام به‌راستی آزمایی رفتار طرف مقابل کنیم و جامعه‌ی جهانی را از تخلفات آنان مطلع کنیم.

ایشان با اشاره به بیان رهبری مبنی بر هزینه‌ی سنگینی که ملت در این قضیه پرداختند، تأکید کردند: بعضی افرادی که دراین‌باره صحبت می‌کنند، با مردم صادق نیستند و اصلاً به هزینه‌هایی که شد نمی‌پردازند و طوری صحبت می‌کنند که گویی مسئله‌ی سانتریفیوژهای جمع‌آوری‌شده و اورانیوم خارج‌شده از کشور یا تعطیلی فردو و تخریب هسته‌ی راکتور اراک اهمیتی ندارند که این‌طور سخن گفتن، نوعی بی‌انصافی و ظلم در حق مردم است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید دوباره‌ی رهبری در این نامه بر اجرایی کردن اصول اقتصاد مقاومتی در کشور را مهم و حیاتی دانسته و افزودند: اگر کماکان نسبت به اجرایی کردن این اصول در کشور، به‌نحوی‌که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، اهتمامی نداشته باشیم، در آینده دوران سختی را در پیش خواهیم داشت؛ اقتصاد ما در شرایط خاصی است و تحول اقتصادی درگرو عملیاتی شدن منشور اقتصاد مقاومتی است.

ایشان با اشاره به قرار گرفتن روز گمرک در هفته‌ی آتی و مهم خواندن مسئله‌ی گمرک در اقتصاد کشور خاطرنشان ساختند: دقت در واردات و اولویت‌بندی جهت واردات کالا از مسائل بسیار مهم در این عرصه است؛ طی ماه‌های اخیر بیشترین حجم واردات ما به سنگ‌پا از چین و یا اقلامی مانند انگور از فرانسه اختصاص‌یافته است که مسئولین باید در این زمینه پاسخگو باشند.

ایشان تأکید کردند: باید به بخش تولید داخلی اهتمام ویژه داشت و در رفت‌وآمدهای اختصاصی دقت نمود تا چرخه‌ی تولید و صنعت داخلی کشور ضربه نخورد.

خطیب جمعه کشور سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولین و کارگزاران انقلاب را نیز مهم ارزیابی نموده و خاطرنشان ساختند: بیشترین تأکیدات رهبری در این دیدار، بر دو مسئله‌ی رعایت حق‌الناس و جلوگیری از تضییع حقوق مردم در چرخه‌ی انتخابات و عدم اجازه دادن به افراد برای اهانت به نهادهای قانونی کشور بود.

ایشان افزودند: متأسفانه عده‌ای در داخل و هم‌نوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می‌کنند، این افراد اگر التزام به قانون اساسی دارند و قصدشان خدمت است، چطور از عمل قانونی شورای نگهبان ناراحت‌اند؟ این شورا وظیفه‌ی نظارت بر قوانین مصوبه و نظارت بر انتخابات و شرکت‌کنندگان در این فرآیند را دارد و نظارت او نیز طبق قانون اساسی یک نظارت استصوابی است و این افراد هم از همین مسئله ناراحت‌اند چراکه جلوی نفوذ عده‌ای به مراکز قانون‌گذاری و تصمیم سازی را می‌گیرد.

ایشان تأکید کردند: اینکه با نظارت این شورا جلوی عده‌ای از حامیان فتنه و دشمنان نظام گرفته می‌شود، حزبی و جناحی کردن مجلس است؟ اگر فتنه گران و حامیان آن‌ها وارد مجلس شوند خیالتان راحت می‌شود؟ چرا عوامانه سخن می‌گویید و به دنبال سو استفاده از احساسات جامعه‌اید؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیان امام (ره) در تعیین نقش حیاتی شورای نگهبان مبنی بر اینکه “اگر کسی با مصوباتی که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، مخالفت کند، مخالف اسلام است”، تصریح کردند: اگر نظارت شورای نگهبان وجود نداشته باشد، آشوب و بلوا در این مسائل به وجود خواهد آمد.

ایشان با بیان اینکه هدف اصلی مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران، دین مردم است، خاطرنشان ساختند: تا وقتی قانون اساسی ما دینی است و تا وقتی مسئولین به این قانون پایبندند، دشمن دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد و چون نهاد مراقبت از این قانون شورای نگهبان قانون اساسی است، دشمنان تمام همت خود را متوجه تخریب و از بین بردن این نهاد مهم کرده‌اند و باید دانست که تضعیف یا فشار به شورای نگهبان، باز و هموار کردن راه نفوذ دشمن به داخل بدنه‌ی انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حمایت رهبری از جوانان مؤمن و حزب‌اللهی و گلایه ایشان از تهمت زدن به این جوانان در قالب عباراتی مانند “تندرو” و “افراطی”، تأکید کردند: این جوانان سرمایه‌های نظام هستند و چون اهل منافع و مصلحت‌اندیشی‌های شخصی نیستند، در هنگام نیاز، فارغ‌البال عمل می‌کنند.

ایشان افزودند: جوان حزب‌اللهی رهبرش و دغدغه‌های او را می‌شناسد و مراقب است تا در مسیری که او راضی نیست حرکت نکند، جوان حزب‌اللهی آگاه، بصیر و باایمان عمل می‌کند و مراقب است که هرگز دچار افراط‌وتفریط نشود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.