استاد حلقه‌های صالحین استان البرز:

شاخص مردم برای انتخاب، انقلابی و غیرانقلابی بودن است و دیگرکسی به دنبال شعارهای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و اعتدال نیست

فضای مجازی ۲۸ دی ۱۳۹۴ ۰

شاخص انتخاب  اصولگرا اصلاح طلب اعتدال نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج در جلسه‌ی سرمربیان حلقه‌های صالحین استان البرز، با تبریک نزدیک شدن ایام دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، بیان داشتند: انقلاب با ویژگی‌هایی خاصش در مقطعی از تاریخ واقع شد و جریان دوقطبی حاکم بر جهان را شکست، تمام معادلات را به هم زد و به فاصله‌ی چند سال تحولی در عالم به وجود آورد که به بیداری جهان اسلام و در پی آن به بیداری جهانی منجر شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی افزودند: در فضایی که لائیسم و سکولاریسم حرف اول را می‌زدند، دین در انزوا بود و نظریه‌پردازان دین را افیون توده‌ها معرفی می‌کردند، اسلام سیاسی وارد میدان شد و با دستورات خود در جامعه داری و حکومت‌داری، نه‌فقط اسلام که یهودیت و مسیحیت را نیز زنده کرد و درواقع دین زنده شد و نتایج این انقلاب را می‌توان در آمارها دید که مثلاً مساجدی که سال گذشته در آمریکا ساخته‌شده است از مساجدی که در ایران ساخته‌شده است بیشتر است.

ایشان با اشاره به دشمنی غرب و استکبار با این انقلاب، اظهار داشتند: دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این جریان انجام می‌دهد و از هر طریقی به دنبال نفوذ و ضربه از درون به بدنه‌ی انقلاب است که نمونه‌ی روشن آن را نیز می‌توان در قراردادهای نفتی اخیر ایران با کشورهای خارجی مشاهده کرد.

ایشان ادامه دادند: این قراردادها کشور را به بلایایی مبتلا می‌کنند که آثار منفی آن گریبان نسل‌های بعدی را هم خواهد گرفت و نتیجه‌ی آن از بین رفتن صنعت نفت کشور است؛ لغو خودسرانه‌ی نظارت مجلس شورای اسلامی بر این قراردادها نیز مبین وجود ایرادات اساسی در این پیمان‌های استعماری است.

استاد حلقه‌های صالحین استان البرز، بزک کردن چهره‌ی حکومت طاغوت و تحریف آرمان‌های انقلاب و اصول امام (ره) از طریق مهره‌های داخلی را یکی دیگر از محورهای اصلی اقدامات دشمنان جهت تخریب انقلاب اسلامی عنوان کرده و خاطرنشان ساختند: این اقدامات نتیجه‌ی کمبود اطلاعات صحیح انقلاب در بین جوانان و نسل جدید است و ما باید با انتشار و تبیین واقعیات انقلاب و حکومت شاهنشاهی، جوانان را با واقعیات آن دوران آشنا کنیم تا دچار انحراف و اشتباه نشوند.

ایشان دستور رهبری مبنی بر تحلیل عناصر ماندگاری انقلاب برای جوانان را حائز اهمیت بسیار عنوان کرده و تأکید کردند: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، این تحلیل‌ها ترس و ناامیدی و رعب افراد درزمینه‌ی آینده‌ی انقلاب را از افراد می‌گیرد و موجب تعمیق دید واقع‌گرایانه‌ی جامعه‌ی جوان کشور می‌شود.

ایشان افزودند: معنویات موجود در جامعه، تمسک به اسلام و قرآن، وحدت اقشار مختلف جامعه و مسائلی ازاین‌دست، همه جزو دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران هستند که باید در دستور کار مربیان حلقه‌های صالحین قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خش دیگری از سخنان خود، تشکیل آرایش‌های سیاسی و اجتماعی، بدون بار معنایی لازم را یکی دیگر از حربه‌های دشمنان برای تخریبِ از درون کشور دانسته و خاطرنشان ساختند: مرزبندی جریانات با همدیگر و تحت عناوینی چون اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و نبود بار معنایی لازم در این جریانات که موجب انشقاقات کنونی در این طیف‌ها و تشکیل زیرمجموعه‌های افراطی و تفریطی این جریانات شده بیانگر این معناست که این الفاظ بازیچه‌ی دست عده‌ای برای بهره‌برداری‌های سیاسی خویش قرارگرفته است و با تمسک به این عناوین در پی جایگاه‌های اجتماعی و منافع مادی برای خود هستند.

ایشان خاطرنشان ساختند: اصلاح‌طلب واقعی، حسین (ع) است که چرایی قیام خود را “اصلاح امت جد خود، رسول خدا” می‌داند و اصولگرای واقعی هم اوست که دشمنان را به روش رسول خدا و مسیر اصلی اسلام دعوت می‌کند.

ایشان یکی دیگر از آسیب‌های این جریانات را به حاشیه رانده شدن روحانیت اصیل از مرکزیت مدیریت‌های راهبردی و کلان کشور دانسته و بیان داشتند: جایگاه ارزشمند و رفیع جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه و جامعه روحانیت، همیشه مرجع و حامی عزت و استقلال کشور بوده است و در طول انقلاب اگر جامعتین نظری می‌دادند، مردم بدون چون‌وچرا می‌پذیرفتند؛ اما القائات خارجی، تشتت و مرزبندی‌های سیاسیون و دعواهای سیاسی باعث تحیر و سردرگمی مردم و تضعیف جایگاه این نهاد ارزشمند و اصیل انقلابی نیز گردید.

خطیب جمعه شهر کرج با بیان اینکه به‌مرور جای عوام و خواص جامعه در حال عوض شدن است، تصریح کردند: نشانه‌ی روشن این جابجایی را در قضایای فتنه سال ۸۸ دیدیم که این خواص کاری از پیش نبردند و درنهایت رهبری به کمک مردم آمدند؛ مردم به دنبال واژه‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و اعتدال نیستند، بلکه به دنبال گفتمان انقلاب و امام (ره) هستند؛ چراکه برای همه روشن‌شده که تنها همین گفتمان حافظ پیشرفت و اقتدار و امنیت و عزت کشور است.

ایشان ادامه دادند: شاخص مردم برای انتخاب، انقلابی و غیرانقلابی بودن است و دیگرکسی به دنبال شعارهای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و اعتدالی نیست؛ این شعارها موردبحث نیستند، امام هم اصلاح‌طلب بودند، هم اصولگرا بودند و هم معتدل؛ ولی همه‌ی این خصوصیات و شاخصه‌های دیگر، همه در”انقلابی بودن امام” به نمایش درمی‌آید.

آیت‌الله حسینی همدانی انقلابی گری را معادل پایبندی افراد به آرمان‌های اصیل انقلابی دانسته و بیان داشتند: رفتارهایی مانند اشرافی گری و هزینه‌های بی‌قیدوبند انتخاباتی نشانگر عدم پایبندی افراد به آرمان‌های انقلاب است، روشن است که برای معرفی یک نامزد انتخاباتی به مردم هزینه‌هایی لازم است، اما درک تفاوت این هزینه‌ها با ریخت‌وپاش‌های انتخاباتی برای همه به‌سادگی امکان‌پذیر است؛ مردم اکنون با نگاه دقیق به حرکات و رفتارها می‌نگرند و عوامانه تصمیم نمی‌گیرند.

ایشان استفاده از عناوین دروغین برای جلب رأی مردمی را نیز نوعی سو استفاده و فریب افکار عمومی دانسته و تأکید کردند: چنین اقدامات فریبکارانه‌ای در شان یک فرد انقلابی نیست، موجب زیر سؤال رفتن عدالت فرد است و البته شاخصی برای فهم تفکرات و اهداف او برای جامعه به وجود می‌آورد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.