نماینده ولی فقیه در استان البرز در اولین جلسه ی ستاد برگزاری دهه فجر سال 1394 استان البرز:

انعقاد قراردادهای نفتی جدید با کشورهای خارجی، ضربه زدن به نظام و بازگشت کشور به دوران قبل از مصدق است

روابط عمومی ۲۷ دی ۱۳۹۴ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در اولین جلسه‌ی ستاد برگزاری ایام‌الله دهه فجر استان، با تبریک نزدیک شدن این ایام مبارک، بیان داشتند: انشالله دهه فجر امسال، فخر دیگری برای نظام اسلامی خواهد بود.
ایشان با گرامیداشت سال روز شهادت نواب صفوی و یاران ایشان یادآور شدند: نواب در تاریکی‌های ایام ستم‌شاهی، اولین بارقه‌های انقلاب اسلامی را شعله‌ور ساخت و ویژگی‌های خاص او باعث شدند که امام (ره) وی را عامل ایجاد انگیزه‌های انقلابی خود می‌دانستند.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه برای برقراری حاکمیت اسلام و تشکیل نظام اسلامی انسان‌های مطهری به شهادت رسیده‌اند تا این انقلاب به ثمر برسد، خاطرنشان ساختند: بحمدالله با این واقعه‌ی عظیم در مقطعی از زمان دست استکبار و غرب از این کشور قطع شد و حرکتی که با پیروزی انقلاب شروع شد، با حمایت مردم، می‌رود که بالنده و پرشکوه‌تر به مسیر خود ادامه دهد و نتیجه‌ی او تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود.
ایشان با اشاره به تأثیر شگرف انقلاب اسلامی ایران در عالم و به‌خصوص جهان اسلام، بیان داشتند: کمترین اثر این جریان، بیداری اسلامی در جهان اسلام بود و هیجانی که به برکت انقلاب در جهان اسلام به وجود آمد.
ایشان افزودند: با انقلاب اسلامی ایران، کشورهای مسلمان بیدار شده و به حقیقت اسلامی خود متوجه شدند و درواقع تمام ادیان عالم که در یک خفتگی عظیم به سر می‌بردند، بیدار شدند و همه‌ی این‌ها به خاطر مبانی معنوی و فطرت گرایانه این انقلاب بود.
امام‌جمعه شهر کرج با اشاره به گرایش روزافزون به این انقلاب در سطح جهان، بیان داشتند: در مقابل این گرایش‌ها، استکبار و گروهی که منافع خود را در تضاد با آرمان‌های این انقلاب می‌بینند، با ترفندهای مختلف شروع به مقابله با آن نموده‌اند که اقدامات آن‌ها برای سرکوب بیداری و اسلامی و هلال شیعی، نمونه‌هایی از این اقدامات در سطح جهانی است.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان جهت مقابله با اصل انقلاب اسلامی ایران در سطح جامعه نیز، خاطرنشان ساختند: در فتنه سال ۸۸، غرب ب این خواسته‌ی خود نزدیک شد و نشانه‌ی آن تهدیدات گسترده‌ی نظامی کشور در آن دوران بود که با حماسه‌ی مردمی نهم دی‌ماه و ۲۲ بهمن همان سال، این اقدامات متوقف گردید؛ در حال حاضر نیز دشمن هرسال منتظر بازخورد و نتیجه‌ی اقدامات خود در میزان حضور مردم در مسائلی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات است و آمریکا و متحدانش اگر از گسست بین بدنه‌ی جامعه و نظام اسلامی اطمینان حاصل کنند، لحظه‌ای برای حمله‌ی نظامی و اقدامات متجاوزانه‌ی خود درنگ نخواهند کرد، چراکه حاضرند هر بهایی را برای نابودی ایران اسلامی بپردازند.
ایشان اظهار داشتند: دشمن در داخل کشور با ترفندهای مختلف به دنبال ضربه زدن به انقلاب است و در حال حاضر نیز با استفاده از خلأ اطلاعاتی موجود در نسل جوان، زیبا نشان دادن چهره‌ی حکومت پهلوی و تحریف خط سیر تفکرات و مواضع امام (ره) را، دستور کار تخریب انقلاب اسلامی ایران قرار داده است.
آیت اله حسینی همدانی با اشاره به عدم وجود پاسخگویی درخور به این هجمه‌های دشمنان، تأکید کردند: کاری که ما باید روی آن تمرکز و فعالیت کنیم، بیان مشکلات عدیده‌ی دوران ستم‌شاهی برای جامعه جوان و تبیین دقیق آرمان‌های امام (ره) و ریشه‌های انقلاب برای نسل جوان و از بین بردن خلأ اطلاعاتی موجود در این قشر از جامعه است تا با این وسیله جلوی نفوذ دشمنان و سو استفاده آنان از این فضای خالی گرفته شود.
ایشان با اشاره به اصل سلطه ناپذیری به‌عنوان یکی از اصول خدشه‌ناپذیر امام (ره) و ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران، تصریح کردند: عملکردهای ما نیز در این زمینه بسیار مؤثر است و بر دیدگاه جامعه جوان تأثیر گزار خواهد بود؛ اگر تعامل ما با دنیا حالت سلطه‌پذیری داشته باشد، ضد استکبار بودن انقلاب را زیر سؤال برده‌ایم.
ایشان ادامه دادند: ممکن است تحریفات نیز از جانب خود ما صورت بگیرد که گاهی با بیان مثلاً خاطراتی مانند اینکه “امام با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود” نمایان می‌شود و گاهی در نحوه‌ی معرفی و ارائه‌ی انقلاب و تبیین آن با عباراتی مانند “اسلام رحمانی” و “انقلاب اعتدالی” صورت می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، با گلایه از انعقاد قراردادهای نفتی جدید دولت با کشورهای خارجی به‌عنوان یکی از نمونه‌های تضعیف انقلاب، عنوان داشتند: بعضی کارها ضربه زدن به اصل انقلاب است؛ به چه عنوانی شرکتی تأسیس می‌کنند که اعضایش مسئولین دولتی هستند و با این شرکت نفت کشور را تا ده‌ها سال پیش‌فروش می‌کنند؟ این یعنی مدیریت سرمایه‌ی ملی مملکت تا سالیان سال در دست عده‌ی خاصی قرار بگیرد و درواقع این اقدام، برگشت به دوران مصدق و قبل از اوست.
ایشان ادامه دادند: مسئله‌ی دیگر این است که چرا با القائاتی جلوی نظارت مجلس بر این قراردادها نیز بسته‌شده است؟ و آقایان باید در این زمینه پاسخگو بوده و شفاف‌سازی کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی، اولین محور اقدامات دهه فجر امسال را فعالیت‌های محتوایی درزمینه‌ی مقابله با تحریف انقلاب و شخصیت امام و بزک کردن چهره‌ی حکومت پهلوی و دومین محور این اقدامات را خواسته‌ی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبیین و تحلیل رازهای ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرده و تصریح کردند: باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و با استفاده از عناصر جذابیت آفرین مانند برگزاری مسابقاتی پیرامون این محورها، شرایط برای مشارکت مردمی با توجه ویژه به قشر جوان در این زمینه فراهم شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.