امام‌جمعه کرج:

انعقاد قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی، با روح اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد

فضای مجازی ۲۵ دی ۱۳۹۴ ۰

نماز جمعه 4 دی 94

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اهل تقوا حفظ زبان را بر خود واجب می‌دانند و از نزدیک شدن به اموری که به آن‌ها مربوط نیست اجتناب می‌ورزند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه‌ی موضوع عدالت اجتماعی از سلسله مباحث عدل از منظر امیرالمؤمنین (ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار داشتند: در حکومت اسلامی عدل بر جود مقدم است و به معنای تدبیر عمومی امور مردم است، درحالی‌که جود در مقابل عدل قرار می‌گیرد و به‌نوعی حکم رنگ‌آمیزی و بزک ساختمان عدل را دارد و با جود به‌تنهایی نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

ایشان با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) در ۸ ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ قمری، بیان داشتند: در دوران این امام همام، با وجود کثرت عده‌ی شیعیان در جامعه، عدم همبستگی بین ایشان شرایط سختی را به وجود آورده بود تا جایی که امام (ع) در زندان اسیر بودند و حتی در این فضا بر ایشان جاسوس می‌گماردند؛ اما بااین‌حال امام (ع) دست از مبارزه برنداشته و به وظیفه‌ی الهی خود عمل می‌نمودند.

امام‌جمعه کرج وفات یا شهادت حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) و ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی در این هفته را نیز از مناسبت‌های مهم هفته جاری دانسته و تصریح کردند: در اهمیت مقام این امام زادگان شریف همین بس که زیارت حضرت معصومه (س) در جایگاه زیارت حضرت زهرا (س) شمرده‌شده و زیارت جناب عبدالعظیم در ردیف زیارت سیدالشهدا (ع) آمده است.

ایشان فرار شاه خائن در ۲۶ دی‌ماه را از دیگر وقایع پراهمیت آن ماه برشمرده و تأکید کردند: این روز روز شادی و فرح ملت ایران است و این بشارت نتیجه‌ی استقامت و عدالت‌خواهی مردم بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نام‌گذاری ۲۹ دی‌ماه به‌عنوان روز ملی غزه، بیان داشتند: از ابتدای نهضت اسلامی، دفاع از مظلومان عالم و آزادی قدس شریف از آرمان‌های جمهوری اسلامی بود؛ این روز مانند روز قدس، پیامی برای نشان دادن مظلومیت این مردم به جهان است.

ایشان افزودند: اگر جهان اسلام یکپارچه برای دفاع از مظلومین قیام می‌کرد، جایی برای جولان قدرت‌های استکباری باقی نمی‌ماند، اما چه باید گفت وقتی حاکمان این کشورها به‌جای انجام‌وظیفه‌ی خود و تشکیل اتحاد اسلامی صحیح، با قطع رابطه با کشوری مانند ایران، جلوی اربابان مستکبر خود دم تکان می‌دهند؛ با دشمنی که قسم‌خورده آن‌ها را ریشه‌کن کند دست دوستی می‌دهند و با ملتی که هدف او بازگرداندن اعتبار و عزت آن‌هاست به مقابله برمی‌خیزند.

ایشان ادامه دادند: ما بااینکه از خیلی از کشورهای منطقه بی‌مهری دیدیم، هرگز اخوت اسلامی را فراموش نکردیم؛ مردم این منطقه به‌جای اینکه ید واحده باشند و از ثروتی که خدای تعالی به آن‌ها داده برای پیشرفت اسلام و قرآن در منطقه استفاده بکنند، از حربه‌ی نفت علیه خود اسلام استفاده می‌کنند و خودشان هم گرفتار همین مسئله شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: همه‌ی مستکبرین عالم و نظام‌های دست‌نشانده‌ی آن‌ها در منطقه بدانند، نظام اسلامی با عنایت الهی و قدرت عظیم مردمی اجازه‌ی کوچک‌ترین تعرضی به هیچ‌کس را نخواهد داد.

ایشان اظهار داشتند: نظام اسلامی به دنبال از بین بردن قدرت و سلطه مستکبرین و ریشه‌کن کردن همه‌ی ریشه‌های فساد صهیونیست در کل عالم است.

خطیب جمعه کرج بیان داشتند: طبق نص قرآن یهود و نصارا از ما راضی نمی‌شوند و از سوی دیگر دائماً با شما مقابله می‌کنند تا از دین خارج شوید.

ایشان تصویب تحریم‌های جدید توسط کنگره و بر مردم ما تحمیل می‌شود؛ حتی اگر تمام بهانه‌های آن‌ها را هم بپذیریم باز بهانه‌ی جدیدی می‌آورند و مثلاً می‌گویند باید رژیم غاصب صهیونیست را به رسمیت بپذیرید؛ درحالی‌که پاسخ ما در همیشه‌ی تاریخ یکی بوده و هست و آن خواستن نابودی کامل اسرائیل است.

آیت‌الله حسینی همدانی راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی را نشان‌دهنده‌ی رشد بالنده‌ی کشور در دوران تحریم دانسته و خاطرنشان ساختند: دشمن اکنون به قدرت ما پی برده است ولی هنوز در داخل بعضی‌ها نمی‌خواهند یا نمی‌توانند این توانایی را ببینند.

ایشان تأکید کردند: انعقاد قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی، یک منکر است و با روح اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و توجه مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی باشد و در غیر این صورت باید منتظر نابودی صنعت نفت کشور بود.

ایشان تصریح کردند: تأسیس شرکتی که اعضای آن وزرای دولت و معاونین رییس‌جمهور هستند مغایر تدبیر و امید است و دولت باید راجع به قراردادهای IPC به مردم شفاف توضیح بدهد؛ در این زمینه مجلس باید به‌طور دقیق به وظیفه‌ی نظارتی خود عمل کند و دولت توضیح بدهد که حذف نظارت مجلس از قراردادهای جدید بر چه اساس و مبنایی بوده است؟

خطیب جمعه شهر کرج با اشاره به بند چهارم منشور رهبر معظم انقلاب در مسئله اجرای برجام مبنی بر اینکه ” اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ اراک با حفظ هویت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقدشده باشد. ” بیان داشتند: چرا به این منشور توجهی نشده و نمی‌شود؟ دولت بگوید این قرارداد قطعی را کی و با کدام کشور منعقد کرده است و بر چه اساسی قلب راکتور اراک را از کار انداخته یا خواهند انداخت؟

ایشان دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس را نشان‌دهنده‌ی قوت عمل نیروهای نظامی ایران دانسته و اظهار داشتند: با این اقدام دقیق و حرفه‌ای حساب کار دست دشمن آمد و هشداری است برای کسانی که گاهی خواب‌های تعبیر نشدنی برای ایران می‌بینند اگرچه برخی از مسئولان در مصاحبه‌هایشان مطالبی عنوان کردند که صحیح نبود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه باید مواظب باشیم که در دامن دشمن نیفتیم، گفت: دشمن پروژه نفوذ را در دستور کار دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه سخنان خود به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با هیئت‌علمی همایش ملی فقه و حقوق اشاره‌کرده و گفتند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند “بیان مبانی هنر اسلامی با حوزه‌های علمیه است”؛ چرا که هنر امری تشریفاتی نیست؛ هنر یک امر انسانی و حقیقی است و چون فقه متکفل همه امور انسانی است باید به هنر هم بپردازد.

ایشان به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره‌کرده و بیان داشتند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به رازهای ماندگاری انقلاب اشاره کردند و جوانان را به تحلیل درست واقعیت‌ها و حفظ عناصر ارزشمند انقلاب تشویق کردند چرا که دشمن در تلاش است عناصر ماندگاری انقلاب را از بین ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز انتخابات و انتخاب فرد اصلح را یکی از رازهای ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرده و تصریح کردند: رهبری بر انتخابات، حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تأکیددارند، انتخابات و رأی مردم حق ناس است و کوتاهی در این زمینه قابل‌بخشش نیست.

ایشان ادامه دادند: اعتماد بر فهرست‌های انتخاباتی و افرادی که مواضع مشخص، انگیزه‌های انقلابی و ضد استکباری دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و طبق فرموده‌ی رهبری مردم افرادی را که سابقه روشن دینی و انقلابی دارند، مورد انتخاب قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساختند: در استان البرز نیز انتخاب کار سختی نیست و با یک توجه دقیق به گذشته‌ی افراد می‌توان حال آن‌ها را فهمید و دانست که آیا می‌شود به این شخص رأی داد یا خیر.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه همه در مقابل رأی خود مسئول هستند، تأکید کردند: مردم در انتخابات رفاقت، هم‌زبانی و هم‌قبیله‌ای بودن را ملاک قرار ندهند.

ایشان خطاب به نامزدهای انتخاباتی نیز گفتند: دوستداران شمار برای شما عناوینی را انتخاب می‌کنند و شما باید نسبت به این عناوین محتاط باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان سخنان خود با اشاره به ورود پیکر مطهر ۹۳ شهید دفاع مقدس به کشور در روزهای آتی، بیان داشتند: متأسفانه استاندار استانی که قرار است به استقبال این شهدا برود، گزافه‌هایی گفته است که باعث تأسف است.

ایشان تأکید کردند: در نظام جمهوری اسلامی هرکس پست و مقامی دارد، به برکت خون شهدا در این جایگاه نشسته است و چنین سخنان غیرقابل قبولی نشان‌دهنده‌ی عدم توجه کافی به سابقه‌ی افراد برای اعطای چنین مسئولیت‌هایی بوده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.