نماینده ولی فقیه در استان البرز:

تأیید افراد صالح و رد صلاحیت افراد ناصالح، امانت‌داری در اخذ و محاسبه نتیجه آرا، همه جزو حق‌الناس‌ هستند

فضای مجازی ۱۸ دی ۱۳۹۴ ۰

سید محمد مهدی حسینی همدانی نمایندهولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج (2)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با ائمه جمعه سراسر کشور، بیان داشتند: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار تعیین نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه اعتقادی، فرهنگی، سیاسی جامعه و عمده‌ی وظایف آن یعنی تبیین حقیقت و اتمام‌حجت بود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه رهبر انقلاب، نماز جمعه را قلب و مرکز فرهنگی هر شهر دانسته‌اند که باید هدایت‌گری فرهنگی جامعه را انجام دهد، افزودند: تأکید رهبری مبنی بر اینکه امام‌جمعه باید آنچه درست است، ولو نقد باشد و به مذاق عده‌ای هم خوش نیاید، بر زبان جاری کند؛ دستور مهمی پیش روی ائمه جمعه است و بحمدالله ما نیز در این مدت سعی کرده‌ایم قبل از ابلاغ، این دستورات را اجرا کنیم.

ایشان مصلی کرج را حائز ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دانسته و تأکید کردند: کارهای خوبی طی سالیان متمادی انجام‌شده است ولی هنوز از این ظرفیت‌ها به‌طور کامل استفاده‌نشده است و باید با برنامه‌ریزی‌های بیشتر به فعلیت برسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه متأسفانه حفظ مسئله برجام برای عده‌ای بت شده است، تصریح کردند: بعضی از آقایان حاضر نیستند واقع‌بینانه به برجام نگاه کنند و این نگاه یک‌سویه سیاست خارجی و امنیت داخلی ما را به مخاطره جدی خواهد انداخت.

ایشان ادامه دادند: اینکه دشمن تحریم‌های جدید وضع کنند و ما بگوییم ربطی به برجام ندارد، ساده‌انگاری است؛ دولت موظف است در صورت اعمال هرگونه تحریم جدید و به هر بهانه‌ای اجرای برجام را متوقف کند، درصورتی‌که هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و از طرف مقابل هم دائماً مورد رجزخوانی و تهدید قرار می‌گیریم.

امام‌جمعه کرج، با اشاره به رفتار ددمنشانه آمریکا و استکبار در طول سالیان بر ضد مردم عالم و به‌خصوص ایران اسلامی، عنوان داشتند: باید تکیه به نیروهای درونی داشته باشیم، چراکه به بیان آیه ۱۱۳ سوره مبارکه هود، تکیه‌بر دشمن موجب هلاکت و در آتش فرورفتن است.

ایشان اعمال پلید رژیم آل سعود در پی به شهادت رساندن شیخ نمر، ازجمله به تعطیلی کشاندن سفارتخانه‌های ایران در کشورهای حوزه عربستان، بمباران سفارت ایران در یمن را از ثمرات اعتماد به دشمن دانسته و تأکید کردند: دشمن ما از شرارت خسته نمی‌شود و در طی سالیان متمادی، به‌انحاءمختلف، از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده کرده است و اعتماد به او هیچ خیری برای ما نخواهد داشت؛ اعتماد به خدا داشته باشید و برای رفع مشکلات مختلف از توان مردم کمک بگیرید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اعتراض به سکوت نهادهای حقوق بشری در مقابل اعدام شیخ نمر، خاطرنشان ساختند: عجیب است که به‌جای محکوم کردن عربستان که مرکز خرید تسلیحات کشورهای استکباری است، ایران را محکوم نمودند که از مراکز دیپلماتیک حفاظت نکرده است.

ایشان با اشتباه خواندن حمله به سفارت‌خانه‌ها، ادامه دادند: در دوره‌ای از انقلاب، لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ایران به تصرف درآمد، ولی این قاعده نیست که هر وقت مسئله‌ای با کشوری برای ما پیش آمد، برویم و سفارت‌خانه‌اش را اشغال کنیم و فکر کنیم یک کار انقلابی بزرگ می‌کنیم؛ خیر، گاهی افراد ندانسته در مسیر خواست دشمن رکت می‌کنند و طبق میل او عمل می‌کنند.

ایشان افزودند: اینجاست که بصیرت لازم است و الان یکی از مصادیق نفوذ می‌تواند این باشد که در جریانات اجتماعی عده‌ای با سو استفاده از احساسات عمومی، آن‌ها را به سمتی حرکت دهند که مدنظر خودشان است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اکنون در دوره‌ی ثبوت جمهوری اسلامی به سر می‌بریم، تأکید کردند: قانون و قانون مداری حرف اول را در جامعه می‌زند و اگر هر کس بخواهد نظر خودش را اعمال کند، هرج‌ومرج در جامعه به وجود می‌آید و می‌بینیم مسیری که می‌رفت در جهان علیه این آل پلیدی حرکت‌هایی به وجود بیاورد، با یک حرکت اشتباه، منحرف شد و دامن‌گیر خود ایران شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه حاکمان عربستان، فاقد عقلانیت کافی برای اداره‌ی این کشور هستند، تأکید کردند: کشورهایی که به رژیم کثیف آل سعود سلاح می‌فروشند باید بدانند که به تقویت تروریسم سازمان‌یافته و دولت در جهان کمک می‌کنند و همه در خون‌هایی که توسط این رژیم منحوس ریخته می‌شود، شریک هستند.

ایشان قطع روابط بعضی کشورهای منطقه با ایران را نیز پوچ و بی‌معنی دانسته و اظهار داشتند: آن‌ها این را درک کرده‌اند که قدرت ما یک قدرت فرا منطقه‌ای است و قطع رابطه با ایران معنا ندارد و به‌زودی هم از این قطع رابطه پشیمان خواهند شد، اما جای تأسف است که مسئولین کشور، در این امور که به عزت و اقتدار شیعیان مربوط می‌شود، دیر اقدام می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه موضع‌گیری‌ها و عکس‌العمل‌ها به‌موقع و دقیق باشد، افزودند: اگر در این‌گونه مسائل سریع‌تر اقدام بشود و احساسات مردم کنترل بشود، حوادثی پیش نمی‌آید که نیاز باشد مدت‌ها آن‌ها را ترمیم کنیم که البته گاهی اصلاً قابل جبران هم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره با تأکید دیگر رهبری مبنی بر رعایت کامل حق‌الناس در مسئله انتخابات، تصریح نمودند: تأیید افراد صالح و رد صلاحیت افراد ناصالح، امانت‌داری آرا و نتیجه آرا و حتی دقت در ارائه‌ی فهرست‌های انتخاباتی، جزو حق‌الناس‌ها در این زمینه هستند.

ایشان یادآور شدند: دشمن تلاش می‌کند کشور ما را به سمت ساقط شدن پیش ببرد، استکبار و نظام سلطه به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند ولی ملت ایران با بصیرت و دقت خود آن‌ها را ا امید کرده و مشت محکمی به دهان آن‌ها خواهند کوبید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأیید صلاحیت‌های مشکوک هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کردند: این روزها هیئت‌های اجرایی نظرات خود را دادند و امیدواریم نزد خدای تعالی و شهدای مظلوم و خانواده‌های آن‌ها حرف برای گفتن داشته باشند، اینکه ساکتین و حامیان فتنه را تأیید کردند، حتماً نزد خدا عذری دارند؛ ولی از شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت می‌خواهیم که با دقت و ریزبینی همیشگی‌شان دست فتنه و فتنه گران و معارضان و کسانی که با انقلاب و نظام زاویه‌دارند را کوتاه کنند.

ایشان ادامه دادند: امروز، هنوز نام بردن از فتنه برای عده‌ای سخت است و اگر این‌ها وارد مجلسین بشوند آیا حق مردم پایمال نشده است؟ اگرچه در طول این دو سال و خورده‌ای با مسامحه‌ای که صورت گرفته در بسیاری از دستگاه‌های دولتی نفوذ کرده‌اند ولی در مسئله مجلس باید دقت کرد تا چنین نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه‌ی بیان ملاک‌های انتخاب فرد اصلح برای نمایندگی مجلس، اظهار داشتند: نمایندگان مجلس ۲ وظیفه‌ی عمده دارند که یکی قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر اجرای صحیح قانون است، اگر کسی در تبلیغات وعده‌هایی بدهد که ارتباطی با این وظایف ندارد، صلاحیت نمایندگی را ندارد.

ایشان افزودند: ساخت مسجد و مدرسه و کشیدن راه، وظیفه‌ی دولت است نه نماینده مجلس و چنین شعارهایی درواقع نوعی عوام‌فریبی و سواستفاده از مردم است و نتیجه‌ی این شعار همین است که وزیری با ۳۵ امضا استیضاح می‌شود و بعد سه روز ۲۵ نفر امضای خود را پس می‌گیرند که نشان‌دهنده‌ی همین نوع نگاه به جایگاه نمایندگی است؛ برای انتخاب فرد باید دید آیا او توان ارائه‌ی قانون را دارد و می‌تواند بر آن نظارت صحیح داشته باشد یا نه؟!

ایشان دیگر شاخصه‌ی بررسی صلاحیت افراد را نوع تبلیغات آن‌ها برای ورود به این جایگاه عنوان نموده و بیان داشتند: بعضی افراد چنان بریز و بپاش هایی در فعالیت‌های انتخاباتی خود دارند که با پول آن‌ها می‌شود به جمع کثیری از نیازمندان کمک نمود.

امام‌جمعه کرج ملاک دیگر نماینده‌ی تراز انقلاب اسلامی را خودباوری و مدنظر قرار دادن شعارهای انقلاب دانسته و بیان داشتند: کسی که م خواهد در مصدر جایگاه قانون‌گذاری کشور قرار بگیرد، نباید به غرب چشم دوخته و آن را کعبه‌ی آمال خود بداند؛ و الا در وظیفه‌ی خود موفق نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت سالروز قیام مردم شهر قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ در اعتراض به مقاله ننگین روزنامه اطلاعات در آن زمان، تصریح کردند: ۱۹ دی ریشه انقلاب است؛ مردم، جوانان و طلاب قم، با بصیرت تمام مقصود نویسنده‌ی این مقاله هتاکانه و توطئه‌ی پشت آن را فهمیده و درک کردند و با اقدام به‌موقع خود حرکتی کردند که سرآغاز تحولاتی شد که به پیروزی انقلاب انجامید و بزرگداشت این روز به معنای زنده نگه‌داشتن بصیرت و روحیه انقلابی در جامعه و دشمنی پایان‌ناپذیر ملت با استکبار و آمریکاست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.