نماینده ولی فقیه در استان البرز:

همانطور که نیروهای نظامی از کیان کشور دفاع می کنند، گزینش هم حافظ کشور در برابر آفات داخلی است.

فضای مجازی ۱۶ دی ۱۳۹۴ ۰

هسته گزینش استان البرز (4)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جمع مدیران و همکاران گزینش‌های استان البرز با اشاره به جایگاه مهم این هسته در جمهوری اسلامی، خاطرنشان ساختند: همانطور که نیروهای نظامی از کیان کشور دفاع می کنند، گزینش هم حافظ کشور در برابر آفات داخلی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با بیان اینکه گزینش در نظام عالم نیز جاری است، اظهار داشتند: گزینش انتخاب بین خوب و بد، بلکه انتخاب بین خوب و خوب‌تر است که در برگزیده شدن پیامبران چنین گزینشی را بین نیکان و پاکان عالم می‌بینیم.

ایشان با اشاره به دستور حضرت امام (ره) مبنی بر تأسیس هسته گزینش در جمهوری اسلامی، بیان داشتند: گزینش در اوایل انقلاب مشکلات زیادی داشت که با انحلال گزینش قبلی و تأسیس هسته جدید طبق دستور حضرت امام (ره)، گشایش و رفعتی در این زمینه ایجاد شد.

امام‌جمعه کرج تقوا، ایمان، سلامت نفس و خداباوری را از ملاک‌های اصلی عمومی گزینش افراد عنوان داشته و تأکید کردند: ممکن است شخصی تخصص داشته باشد ولی با نبود این خصایص نتیجه‌ای از تخصص او نیز به دست نمی‌آید.

ایشان با اشاره به منشور حکومت‌داری حضرت علی (ع) در نامه‌ی ۵۳ نهج‌البلاغه که خطاب به مالک اشتر نگاشته شده است، بیان داشتند: کسی که در جایگاه انتخاب و گزینش قرار دارد باید دارای باور قوی بوده و جایگاه را طعمه‌ای برای کسب مقامات و مادیات نکند.

ایشان افزودند: کار گزینش سنگین و مشکل است، اگر خدای‌ناکرده چنین شخصی تقوا نداشته باشد و حب و بغض در کارهای او دخالت داشته باشد، ممکن است زندگی یک شخص را نابود کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه گزینش جایگاهی مشابه قضاوت دارد، تأکید کردند: انتخاب شما با آبروی مردم سروکار دارد و به همین دلیل اگر گناه و خطایی در این مقام رخ بدهد، امکان بازگشت و توبه ندارد.

ایشان با اشاره به اینکه هرچه مسئولیت‌ها سخت‌تر می‌شوند، امکان لغزش در آن‌ها نیز بیشتر می‌شود، ادامه دادند: تقویت تقوا و عدالت در خود و ارتباط دائمی با خدا از اصلی‌ترین وظایف شخصی نیروهای این هسته است.

گفتنی است مدیران و همکاران گزینش‌های استان البرز، صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تأسیس هسته گزینش در ۱۵ دی‌ماه ۱۳۶۱، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در ادامه گزیده ای از تصاویر این دیدار را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.