روحانی: سازشکاران و فتنه‌گران به دنبال فتح مجلس هستند

فضای مجازی ۱۵ دی ۱۳۹۴ ۰

 

سید حمید زیارتی روحانی - Copy

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید روحانی در مراسم یادبود شهادت آیت‌الله نمر که شامگاه سه‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، استاندار، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)، مسئولین استانی و جمع کثیری از مردم انقلابی شهر کرج در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت:‌ آیت‌الله نمر شهیدی بود که جرمش پیروی از اسلام راستین و روشنگری بود و از رژیم سفاک عربستان جز این انتظار و توقعی نبود و اگر شیخ نمر راه تعامل و سازش پیش‌ می‌گرفت کوچک‌ترین مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه از روزی که این رژیم منحوس و پلید در سرزمین حجاز به قدرت رسید چند مأموریت را از سوی استعمار انگلیس دنبال می‌کرد که در رأس آن دفاع از رژیم صهیونیستی بود، افزود: پس از جنگ اول جهانی زمانی که قرار شد فلسطین در اشغال صهیونیست‌ها قرار گیرد، استعمار انگلیس این حقیقت را می‌دانست اگر این رژیم در منطقه بدون داشتن گماشتگانی تشکیل شود با یک حرکت مردمی فرومی‌پاشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همزمان با تشکیل رژیم صهیونیستی تلاش کردند در اطراف سرزمین فلسطین گماشتگانی داشته باشند و بر این اساس پس از جنگ جهانی اول مهره‌‌ها و مزدورانی در کشورهای مختلف آسیای غربی به قدرت رسیدند که هدف آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه رژیم سعودی در عربستان چند مأموریت را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است، گفت: بدنام کردن اسلام از دیگر مأموریت‌های این رژیم است که تلاش می‌کند اسلام را به نحوی در جهان بدنام کرده و دینی متحجر و عقب‌مانده نشان دهد.

مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد تفرقه میان مسلمانان هدف دیگر این رژیم است، خاطرنشان کرد: ایستادگی در مقابل افرادی که سیاستی برخلاف استکبار جهانی دارند نیز از دیگر اهداف این رژیم محسوب می‌شود که به‌طورجدی آن را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدا تاکنون هرکجا در جهان اسلام اتحادی وجود داشته باشد، عربستان با آن مقابله کرده و علیه آن کارشکنی می‌کند، یادآور شد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، این رژیم با همه قدرت به توطئه پرداخت.

روحانی با بیان اینکه بیداری اسلامی زمین منطقه را به لرزه درآورد و در دوران ۸ سال دفاع مقدس رژیم سعودی با همه قدرت، در حوزه تأمین نفت و تحریک منافقین و سایر بخش‌ها صدام را حمایت کرد، تصریح کرد: تا دیروز امریکا، انگلیس و دیگر جهان خواران به این دل‌خوش بودند که این دولت‌های دست‌نشانده که پس از جنگ اول جهانی در منطقه گماشته شدند، می‌توانند رژیم صهیونیستی را از خطر حرکت‌های مردمی حفظ کنند.

وی اظهار داشت: بیداری اسلامی نشان داد این حکومت‌های دست‌نشانده در حال سرنگونی هستند و این موج ایجادشده، حاکمان دست‌نشانده بی‌اراده را در خود فرومی‌برد و به دنبال آن رژیم صهیونیستی یک‌روزه نابود می‌شود که در این زمان رژیم سعودی با همه قدرت به صحنه آمد و منطقه را به حمام خون تبدیل کرد تا رژیم صهیونیستی از خطر نابودی نجات پیدا کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خطری که امروز جهان غرب را تهدید می‌کند بر اساس اذعان کارشناسان سیاسی متعلق به جهان اسلام است، چراکه اسلام به‌شدت در حال پیشرفت در جهان غرب است که در این راستا تلاش کردند کشورهای اسلامی را به جنگ داخلی و اختلاف سرگرم کنند تا به فکر نابودی رژیم صهیونیستی نباشند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم سعودی خطرناک‌ترین دشمن اسلام است، گفت: قتل‌عام بیش از ۴۰۰ تن از زائران کشورمان در بیت‌الله الحرام و اهانت به سرزمین وحی به سبب شعار “مرگ بر امریکا” آنان بود که برای رژیم سعودی قابل‌تحمل نبود، چراکه این‌ها دشمنان اسلام و قرآن هستند.

روحانی بیان کرد: استکبار جهانی اینان را بر سرزمین وحی مسلط کرده تا اجازه ندهند آن کنگره جهانی خطر عظیمی برای استکبار جهانی به وجود بیاورد چراکه اگر آزادانه تشکیل می‌شد می‌توانست استقلال و آزادی کشورهای اسلامی را به دنبال داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از شر استکبار جهانی نجات پیدا کنیم باید ابتدا صهیونیست‌ها را در کاخ‌های کشورهای عربی نابود کنیم و اگر نتوانیم سرزمین وحی را از این دشمنان نجات دهیم نمی‌توانیم امیدی به آزادی فلسطین با تجمیع ملت‌های مسلمان داشته باشیم.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه فلسطین از سوی صهیونیست‌ها برای منابع زیرزمینی آن اشغال شد، گفت: هدف آنان نه‌تنها فلسطین بلکه اشغال تمامی مناطق نفت‌خیز از نیل تا فرات و گرفتن انتقام خیبر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون موفق نشده‌اند به این سبب است که در خاک‌ریز اول باقی‌مانده‌اند و اگر ما امروز از فلسطین حمایت نکنیم، نمی‌توانیم در مرز خودمان با صهیونیست‌ها مقابله کنیم و اکنون دفاع از فلسطین در حقیقت دفاع از کشور و منافع ایران است.

روحانی با تأکید بر اینکه خط و راه امام (ره) به‌درستی به کار بسته نمی‌شود، اظهار داشت: افراد سازشکار و جاه‌طلب سعی می‌کنند به نحوی خط امام را زیر سؤال ببرند و سر تسلیم فرود آورند و با این جملات که “منزوی‌شده‌ایم و باید با دنیا تعامل داشته باشیم”، سبب تحقیر ملت شدند.

وی با بیان اینکه ملت تحقیر شدند و سیاستمداران لبخند زدند، افزود: ملتی که ۳۶ سال باعزت، سربلندی و افتخار زندگی کرد و مقتدای آزادی‌خواهان جهان شد، اکنون با آن کاری کردند که در ۲ سال گذشته اهانت‌های زیادی به آن شد و هیچ‌چیزی نیز برای ملت به دنبال نداشت.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: از ابتدا مشخص بود که این برجام بی‌فرجام نمی‌تواند به نفع ملت باشد و مقام معظم رهبری به‌عنوان فردی جریان شناس و دشمن‌شناس اعلام کردند که به این موضوع بدبین هستند و می‌دانستند استکبار جهانی و شیطان بزرگ خواستار مبارزه با ایران هستند و چندین سال پیش بودجه‌ای با این جمله که ” باید ریشه ملت ایران را سوزاند” برای مبارزه با ایران تصویب کردند.

وی افزود: روشی که سیاستمداران مبنی بر عدم حضور مردم درصحنه درزمینه‌ی مذاکرات پیش گرفتند نشان از این بود که این پروژه به مردم ارتباطی ندارد و به نفع آنان نیست و اگر در این برجام کوچک‌ترین مسئله‌ای به نفع مردم ایران بود، با بوق و کرنا گوش دنیا را کر می‌کردند.

روحانی با تأکید بر اینکه پنهان‌کاری مواد برجام از مردم نشان از ماهیت آن است، خاطرنشان کرد: نتیجه تعامل با دنیا این بود که از آن‌سو به زائران ما در فرودگاه جده بی‌حرمتی کرده و عزیزان ما را در منا پرپر کنند؟ اگر مقام معظم رهبری آن اولتیماتوم را نمی‌داد، حتی یک جنازه به ما تحویل نمی‌دادند.

وی بیان کرد: آن قتل‌عام مردم توسط رژیم سعودی در عربستان انجام‌شده بود و وزیر خارجه ایران درخواست ملاقات با وزیر خارجه و پادشاه عربستان را داشت که اجازه ملاقات داده نشد، همچنین هیئتی از ایران برای تحویل جنازه‌ها می‌خواستند به عربستان بروند که اجازه چنین کاری داده نشد تا زمانی که مقام معظم رهبری به عربستان اولتیماتوم داد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه تأسف می‌خورم که وزیر خارجه کشور پس از قطع ارتباط با ایران و بیرون کردن دیپلمات‌های ایرانی، با وزیر خارجه امریکا تماس گرفته و کسب تکلیف می‌کند، افزود: وزیر خارجه امریکا نیز می‌گوید دیپلماسی لبخند گذشته را دنبال کنید، آیا این معنای تعامل است؟

وی یادآور شد: صحنه‌ای که در روزنامه‌ها منتشرشده بود زمانی که اجازه ملاقات وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ایران با وزیر خارجه و پادشاه عربستان داده نشد، وزیر خارجه ایران پای میز امیر کویت زانو زد تا واسطه شود عربستان هیئتی از ایران را برای تحویل جنازه‌ها بپذیرند که این ننگ، بی‌غیرتی و ترویج بی‌لیاقتی است که برای هر مسلمانی غیرقابل‌تحمل است.

روحانی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی که قدرت، عزت و اقتدار خود را از طریق اختراعات و اکتشافات در بخش پزشکی، صنعتی، فنّاوری، نظامی و سایر حوزه‌ها نشان داد، چنین بی‌غیرتی‌ای از یک وزیر خارجه تاسف‌ برانگیز است.

وی با بیان اینکه در طول ۳۶ سال گذشته آن‌گونه که امروز به ما می‌تازند، با ایران رفتار نشده، گفت: پول ایران را بلوکه کرده و برای هر موضوعی که برای آمریکایی‌ها اتفاق می‌افتد، غرامت پرداخت می‌کنند.

این فعال سیاسی بیان کرد: فرانسه خون‌آلوده به ایدز را وارد ایران کرد و اکنون‌که می‌خواهند با دنیا تعامل داشته باشند، وزیر خارجه فرانسه که سبب وارد شدن این خون به ایران می‌شود، در سفر به ایران نه‌تنها از آن غرامت دریافت نمی‌کنند، بلکه از یک عذرخواهی نیز دریغ می‌کند.

وی افزود: درصورتی‌که اگر این اشتباه از سوی ما سرزده بود تا روز قیامت هرکسی که به آن بیماری دچار می‌شد غرامت آن را از ما دریافت می‌کردند و تا زمانی که عذرخواهی نمی‌کردیم ما را در کشورشان راه نمی‌دادند.

وی یادآور شد: دولت آلمان سلاح‌های شیمیایی و میکروبی به صدام داد و عزیزان ما را به بیماری‌های شیمیایی مبتلا کردند و زمانی که به ایران آمدند رئیس‌جمهور اذعان داشت که از گذشته‌ها باید گذشت و این نتیجه تعامل است.

روحانی با بیان اینکه این ذلت نتیجه دور شدن از خط و راه امام است، گفت: این مصیبت‌ها برای ملتی که آن‌همه جان و جوان داد و ایثار و ایستادگی کرد، مایه تأسف است و در این راستا باید برای انتخابات آینده با دقت و هوشیارانه عمل کنیم چراکه به گفته مقام معظم رهبری امروز امریکا چشم طمع به این انتخابات دارد و تلاش می‌کند تا سازشکاران رأی بیاورند.

وی با بیان اینکه آن‌ها تلاش می‌کنند تا با برجام آخرین رمق ما را بگیرند، خاطرنشان کرد: این ملت بیدار و رهبر آگاه چنان مشتی بر دهان آنان می‌کوبد که نتوانند حرکت کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام (ره) در بیش از ربع قرن گذشته ماهیت رژیم سعودی را نالایق برای کلیدداری کعبه اعلام کرد و از علما و فقها برای چاره‌جویی درخواست کمک کرده بودند، بیان کرد: انسان زمانی که از مسیر خدا و ملت دور شد و شهوت مقام او را کور و کر کرد، می‌تواند آیات الهی را نیز تکذیب کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز در انتخابات مسئولیت بسیار سنگینی داریم، گفت: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم افرادی که در خط امام (ره) نبوده، سازشکارند و در فتنه نقش داشته یا سکوت کرده‌اند، بار دیگر در میان مسئولان مملکتی جای پایی پیدا کنند.

روحانی با بیان اینکه ورود افراد شراب‌خوار و قمارباز در انتخابات که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، به سبب شلوغ کردن فضای انتخابات و گیج کردن شورای نگهبان است تا نتوانند به‌درستی بررسی کنند، اظهار داشت: امید است به برکت خون شهدا این کشور از این خطرهای گوناگون نجات یابد چراکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در قرآن دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز بیشترین توطئه‌ها صورت می‌گیرد و مقام معظم رهبری به‌شدت ایستاده و تنهاست، بیان کرد: امروز بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها باید در مقابل این‌گونه نقشه‌ها و نیرنگ‌ها ایستادگی کنند.

وی تأکید کرد: امروز به ابوذر و عمار نیاز داریم تا در مقابل این توطئه‌ها قد علم کنند و این امر به بصیرت احتیاج دارد.

برای مشاهده ی گزیده ی تصاویر این برنامه اینجا کلیک کنید. 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.