تذکر نماینده ولی فقیه دراستان البرز به دولت:

قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، باید در جامعه عملیاتی شود / با چشم دوختن به دستان کدخدای بی خدا مشکلات جامعه حل نمی شود

فضای مجازی ۱۱ دی ۱۳۹۴ ۰

امام نماز جمعه کرج - آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی (2) (1024x577)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بیان داشتند: بیانات اخیر رهبری در باب همت علما و فرهیختگان جهان اسلام برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی، بسیار مهم و ارزشمند بود و باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، خاطرنشان ساختند: دشمنان اسلام با درک این موضوع که مسیر پیش روی عالم، به نحوی است که در آینده اسلام، خواه‌ناخواه حرف اول را در جهان خواهد زد، با تمام توان به مقابله با آن برمی‌خیزند و تلاش می‌کنند این مسیر را منحرف کنند و برای این مقابله، مهم‌ترین ابزار آن‌ها از بین بردن وحدت بین مسلمین و اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است.

ایشان ادامه دادند: البته افرادی می‌توانند زمینه‌ساز این تمدن باشند که نه به غرب وابسته باشند و نه از اخم او بترسند، لذا رهبر معظم انقلاب نیز اشاره نمودند که ما هیچ امیدی به سیاستمداران جهان اسلام نداریم و امید ما به علما و فرهیختگان هست تا آن‌ها این مسیر را تا حصول به نتیجه قطعی دنبال کنند.

ایشان با اشاره به نامه‌ی حضرت امام (ره) به رهبر شوروی سابق، اظهار داشتند: امام (ره) شناخت کامل و جامعی از سیاستمداران و سلطه گران عالم و شرایط و جو جهانی داشتند و این بصیرت در نامه‌ی ایشان به گورباچف مشهود است؛ امام (ره) در آن نامه تذکر دادند که اگر در دام سرمایه‌داری غرب بیافتید، هلاکت شما قطعی است و بازخوانی این نامه در دوران کنونی، برای دولتمردان کنونی نیز مؤثر و مفید است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به نامه‌های رهبر معظم انقلاب در دعوت جوانان غربی به اسلام، گفتند: رهبر انقلاب نیز مانند حضرت امام (ره) شناخت کاملی از عملکردهای سیاستمداران سردمداران عالم دارند و با توجه به این شناخت کامل اقدام به انتشار این نامه‌ها کرده‌اند و نوع نگارش خاص این دو نامه، نشان از توجه ایشان به این مسئله بوده است.

ایشان تأکید کردند: این نامه‌های دعوت از جوانان غربی، در مسیر همان برپایی تمدن بزرگ اسلامی انجام می‌شود و ما نیز باید با الگو گیری از این شیوه، وارد میدان شده و با شناخت مخاطب، در حد توان در این مسیر گام برداریم؛ که در این زمینه دانشجویان و طلاب، بیش از هر قشر دیگری توانایی فعالیت در این راستا را دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید ضد ایرانی توسط دولت آمریکا و طی روزهای اخیر، یادآور شدند: دشمن به دنبال نابودی اسلام است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند؛ امروز همه جهان اسلام درگیر مسائل داخلی یا خارجی است، ولی همه‌جا دست دخالت دشمن قابل‌مشاهده است.

ایشان افزودند: دخالت دشمنان ریشه در خوی استکباری آن‌ها دارد و این اشتباه که ما در مسائلی مانند اقتصاد، به‌جای اطاعت از فرمان‌ها رهبری، چشم به دست کدخدای بی‌خدا داشته باشیم، قابل‌قبول نیست و آن چیزی که حماسه‌ی اقتصادی خلق می‌کند، اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت با کمک و حضور مردم است؛ باید به داشته‌های خودباور داشته باشیم و اگر این داشته‌ها را کنار بگذاریم، غلبه‌ی دشمن بر ما قطعی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، نقض عهد آمریکا در اجرای تعهدات خود در برجام را نشانه‌ی روشنی از خباثت پنهان آن‌ها دانسته و بیان داشتند: دیدید که در حین مذاکرات دائماً در حال خط‌ونشان کشیدن بودند و بعد نیز تمام همت خود را به کار گرفتند تا توافق عملی نشود؛ حالا هم‌دست روی مسائل نظامی ما گذاشته‌اند، غافل از اینکه اینجا خط قرمزی است که ملت ایران به احدی از اجانب، اجازه اظهارنظر در این زمینه را نمی‌دهند.

ایشان تأکید کردند: نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی، با اقتدار تمام تحت امر فرمانده کل قوا، وظایف ذاتی خود را انجام می‌دهند، در صورت لزوم توان دفاعی خود را بالا می‌برند و در این راه از کسی کسب تکلیف نمی‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نامه‌ی رییس‌جمهور و موضع‌گیری سپاه پاسداران در مقابل اظهارنظر امریکا در قبال برنامه‌ی نظامی ایران و عقب‌نشینی اوباما در پی این اقدامات، تأکید کردند: این مسئله نشان می‌دهد که اگر مسئولین درصحنه‌ی بین‌المللی قاطع صحبت کنند، دشمن عقب‌نشینی می‌کند؛ پس همیشه باید مراقب باشند طوری عمل نکنند که ملت مقتدر ایران در عرصه‌های جهانی تضعیف شود.

ایشان با اشاره به سالروز برنامه‌ی ننگین کشف حجاب بانوان و متحدالشکل شدن مردان در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴، توسط حکومت دست‌نشانده‌ی انگلیس در ایران، اظهار داشتند: این اقدامات به بهانه‌ی صنعتی شدن و همرنگی و هماهنگ شدن با جهان پیشرفته انجام شد ولی به‌جای ورود صنعت و فنّاوری به کشور، فساد و فحشا را در کشور ترویج دادند و به اعتقادات حمله کردند تا بتوانند بر مردم متدین و معتقد ایران سلطه پیدا کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه این فتنه‌ی کثیف، در حال حاضر نیز در حال پیاده‌سازی در کشور است، ادامه دادند: توطئه‌های پیچیده ظاهری و مخفیانه دشمن در حال اجراست و اگر فکر کنیم که دشمن نداریم، عین ساده‌انگاری است.

ایشان افزودند: مردم نباید بی‌تفاوت باشند؛ هر کشوری اصولی دارد و حمله به این اصول محکوم است، مردم و دولت نیز وظیفه‌دارند تا نسبت به حفظ و حراست از کشور در مقابل این حملات دفاع کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مدیریت فرهنگ بر اساس اصول انقلاب و عدم جواز رهاسازی فرهنگ، تصریح کردند: آیا الان تمام مشکلات فرهنگی کشور حل‌شده و فقط تلاش برای عملی کردن اجرای کنسرت توسط خانم‌ها، نگرانی آقایان مسئول است؟! درحالی‌که الان قسمت اعظم فعالیت مسئولین این است که این‌طور امور را اجرایی کنند؛ دستگاه‌ها باید به وظیفه‌ی خودشان عمل کنند و اگر درست عمل نکردند باید به آن‌ها تذکر داد.

ایشان افزودند: مسئله بی‌حجابی، درعین‌حال که خود یک جرم است، منشأ بسیاری از انحرافات اخلاقی و رفتاری و یک هنجارشکنی اجتماعی است؛ بحمدالله مدتی است حرکاتی توسط نیروی انتظامی و اصناف در استان آغازشده که البته هنوز کم است و به‌مرور انشالله کامل‌تر و مؤثرتر می‌شود؛ اما متأسفانه دولت هنوز از اجرایی شدن قانون امربه‌معروف و نهی از منکر استنکاف می‌کند که خود این عمل، یک منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، تأکید کردند: طبق وظیفه‌ی خود در باب تذکر لسانی، از این جایگاه مقدس به دولت تذکر می‌دهیم که قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، باید در جامعه عملیاتی شود.

ایشان با بیان اینکه بعضی از مسئولین ادارات و دستگاه‌ها، عامدانه یا جاهلانه به وظایف خود عمل نمی‌کنند، یادآور شدند: الان دو سال است که می‌خواهند در این استان اتاقی به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص دهند ولی تعلل می‌کنند و اهتمامی در آقایان دیده نمی‌شود.

ایشان افزودند: این ننگی برای بعضی از مسئولین فرهنگی شهر است که نمی‌توانند محلی را برای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر که از اساسی‌ترین اصول دین و وظایف حاکمان است تهیه کنند؛ شورای شهری که با وجود مصوبات میلیاردی، نمی‌تواند هزینه‌ی اجاره‌ی دو اتاق برای استفاده‌ی این ستاد را بدهد و وقتی‌که در صحن شورا مطرح می‌شود، به هر دلیلی، الا یکی دو نفر کسی به آن رأی نمی‌دهد باید این شورا را تعطیل کنند و به دنبال کار خود بروند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساختند: البته کارهای خوبی هم در شورا انجام می‌شود که با آن‌ها کاری نداریم، اما مواردی که مانند این مورد هستند، کوتاهی در آن‌ها اصلاً توجیهی ندارد و قابل‌قبول نیست.

ایشان تأکید کردند: مردم هم باید دقت کنند که در انتخاب افراد برای چنین مناصبی با بصیرت و به‌دوراز توجیهات بی‌ارزشی نمانند دوستی و خویشی و اقدام ه انتخاب افراد کنند، چراکه این انتخاب‌ها گاهی می‌توانند آینده‌ی یک منطقه را به باد بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دو انتخاب مهم پیش رو برای مردم ایران، تأکید کردند: حتماً برای انتخاب افراد ملاک داشته باشید؛ معیار اصلی شما در انتخاب، باید “سلامت نفس” شخص باشد، باید بتواند از حق دفاع کند، باید بتواند جلوی ظلم را بگیرد و به‌طورکلی منشأ اثر باشد.

ایشان افزودند: نماینده‌ی مردم نباید مسئولیت را طعمه‌ای بداند که در این چند سال، از آن برای خود کیسه‌ای بدوزد و خرج‌های سنگین بعضی افراد برای فعالیت‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد عده‌ای بدون طمع و برای رضای خدا، به سمت این مسئولیت‌ها گام بر‌نمی‌دارند و مردم نیز باید در این زمینه با دقت عملکردها را رصد کنند تا دچار اشتباه نشوند.

ایشان روحیه انقلابی را شرط ملاک دیگری برای انتخاب افراد دانسته و یادآور شدند: البته انقلابی گری به شرکت در جلسات سخنرانی و صف اول نشستن در مجامع نیست؛ بلکه در عملکرد افراد در مواقع خاص و موضع‌گیری‌ها در بزنگاه‌ها هویداست و این شرکت در مراسمات اگر به خاطر نمایش و جلب رأی باشد، توهین به شعور مردم است.

آیت‌الله حسینی همدانی عملکرد جهادی و تشخیص مسائل و شرایط روز کشور را از دیگر ملاک‌های فرد مناسب برای انتخاب، عنوان کرده و تأکید کردند: مردم بدانند تاکنون بنده از هیچ شخصی در مسئله انتخابات حمایت نکرده‌ام و تمام نقل‌قول‌ها از این‌جانب نیز خلاف واقع می‌باشد؛ بنده ملاک‌ها را معرفی می‌کنم و مردم باید بر اساس معیارهای مطرح‌شده انتخاب خود را داشته باشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.