دیدار فعالان فرهنگ قرآنی استان البرز با نماینده ولی فقیه در استان

فضای مجازی ۰۶ دی ۱۳۹۴ ۰

قرآن البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در دیدار با فعالان فرهنگ قرآنی استان، با تقدیر از عملکرد جامعه قرآنی البرز و ارتقا جایگاه استان البرز از رتبه‌ی ۲۸ به جایگاه دوم کشور در توسعه‌ی فعالیت‌های قرآنی، بیان داشتند: این رشد، نشانه‌ی روند روبه‌جلوی پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در استان است، ولی باید توجه داشت که جمعیت ۴۶۰۰ نفری قرآنیان البرز، در مقابل جمعیت قریب به ۳ میلیون نفری این استان، رقم اندکی است که باید برای توسعه‌ی این ظرفیت تمرکز و برنامه‌ریزی نمود.

 آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به تأثیر قرآن در تهذیب روح و تکریم انسان، اظهار داشتند: یکی از موانع مهم سیر انسان به‌سوی کمال که می‌تواند او را زمین‌گیر کرده و به هلاکت برساند، پندار گرایی است.

ایشان افزودند: پندار گرایی انسان به‌جایی می‌رسد که فکر می‌کند هر کاری می‌کند کار خوبی است؛ این شخص کرامت خود را از دست می‌دهد؛ دیگر در مقابل خدا خاضع نیست و به غیر او روی می‌آورد.

امام‌جمعه شهر کرج ادامه دادند: اگر جان انسان با قرآن انس بگیرد، اوج می‌گیرد و کریم می‌شود و مسیر این تکریم روح نیز در قرآن به ما نشان داده‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساختند: جامعه‌ی قرآنیان استان باید تمام تلاش خود را جهت گسترش مفاهیم قرآن در سطح عموم جامعه متمرکز کنند و تا قرآن وارد زندگی مردم نشود، برکات و آثار آن در جامعه هویدا نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی، هماهنگی با آموزش‌وپرورش درزمینهٔ اعزام مبلغین قرآنی به فضاهای آموزشی را اقدامی مؤثر جهت جذب افراد مستعد ارزیابی کرده و تأکید کردند: حرکات خوبی در استان شروع‌شده ولی همه این برنامه‌ها باید همگرا و متمرکز شوند و باهم افزایی، نتیجه‌های این برنامه‌ها بیشتر نمایان خواهد شد.

در این دیدار که عصر امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج برگزار شد، ضمن اعلام راه‌اندازی اولین پایگاه بسیج قرآنی استان البرز، مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز به ارائه‌ی گزارش عملکرد این اداره کل درزمینهٔ ی فعالیت‌های قرآنی استان طی سال گذشته پرداخت.

تجلیل از فعالین برتر قرآنی و معرفی خانواده‌ی صیفی به‌عنوان حافظان برتر استان البرز، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

برای مشاهده تصاویر این دیدار اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.