خطبه های 4 دی 1394 شهر کرج:

نباید گذاشت که حماسه ۹ دی به فراموشی سپرده شود

فضای مجازی ۰۴ دی ۱۳۹۴ ۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۴/۱۰/۹۴

نماز جمعه 4 دی 94

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

خطبه اول:

متقین کسانی هستند که بر اساس دستورات زندگی خودشان را تدبیر می‌کنند و بر همین اساس از آیات و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت بهره‌مندند و استفاده می‌کنند و در تمام مراحل زندگی خودشان بکار می‌بندند.

یکی از موارد بسیار سودمند و توصیه‌شده، پرسش از دانایان است؛ یعنی مواردی که نمی‌دانیم از آن‌کسی که می‌داند بپرسیم. اولیا دین حتی در این‌که چه بپرسیم، چگونه بپرسیم و چه وقتی پرسش کنیم، هم راه‌کار دادن و هم مسیر را مشخص کردند.

اولاً خدای تعالی در قرآن کریم فرمود: * فاسالوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون. * آیه ۴۳ سوره مبارکه نحل.

اگر خودتان نمی‌دانید از اهل ذکر سؤال کنید. پس در مواردی که نمی‌دانید باید از اهلش سؤال کنید؛ این نشانه تقوا است.

اما اینکه اهل ذکر چه کسانی هستند مصادیقی ذکرشده. در روایتی آمده است رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند:

* ذکر انا و الائمه اهل الذکر*رسول خدا خودش را به‌عنوان مصادیقی از ذکر معرفی می‌کند. مصداق دیگری را امام صادق علیه‌السلام ذیل حدیثی که نقل شد میگویند * الذکر القرآن و آل رسول‌الله اهل الذکر و هم المسئولون*اما آن چیزی که مهم است در همه آن‌ها این است که اهل ذکر اهل‌بیت و ائمه معصومین هستند که روایات فراوانی بر این مسئله دلالت می‌کند.

بحث ما در مورد عدالت از منظر امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه در نهج‌البلاغه است و مواردی از شرایط اجرای عدالت را از زبان امیرالمؤمنین نقل کردیم. یکی از آن شرایط فرهنگ عدالت‌خواهی و گسترش او در سطح جامعه است، یعنی در آحاد مردم این فرهنگ باب بشود که مطالبه گر باشند.

برای اینکه عدالت در جامعه اجرا شود، لازمه این است که افراد جامعه عدالت‌خواه باشند. از زمام دار خودشان، از مسئول خودشان و … باید این‌قدر مردم ادامه بدهند تا در جامعه باب بشود…

درجاهای مختلفی در نهج‌البلاغه می‌بینیم، در قسمتی از حکمت ۲۵۳ حضرت این را فرموده‌اند که هنگامی‌که خبر رسید لشگر معاویه در الانبار تاخته است و نزدیک شده و به تاراج برده، امیرالمؤمنین پیاده راهی شدند و آمدند تنها تا رسیدند به مخیله… مردم به دنبال حضرت راه افتادند و آمدند تا رسیدند و گفتند کار را به ما بسپار. ایشان ناراحت شدند و در نکوهش این عده که آن موقع باید کارشان را انجام بدهند، ندادند فرمودند: سوگند به خدا شما من را از زیان خود کفایت نمی‌کنید، چگونه می‌خواهید من را از زیان کفایت کنید؟ اگر مردمان پیش از من از ستم حکمرانان پیش از خود شکایت داشتند، من امروز از ستم مردم خود شکایت دارم. به آن ماند که من پیروم و ایشان پیشوا یا من فرمان‌برم و آنان فرمانده. این عبارات کنایه از همراهی نکردن مردم از رهبرشان دارد و این شکایت علی علیه‌السلام از مردم در این‌که همراه او نبودند درجاهای دیگر مطرح‌شده است. مثلاً در قسمتی از خطبه ۹۶ آمده: هرآینه امت‌ها و رعیت‌ها هر پادشاه و امیری، شب را صبح می‌کنند در حالتی که از ستم رؤسای خود ترس دارند. به خاطر همین مطیع و فرمان‌بردار رؤسای خودشان هستند اما من، شب را صبح می‌کنم در حالتی که از ستم مردم خود ترس دارم، چون گوش به سخنانم نمی‌دهند و به این وسیله به من ستم می‌کنند. این گله امیرالمؤمنین از مردم است و چقدر این بیانات دردناک است و شنیدن و خواندن آن اذیت کننده است. آن‌هم شخصیتی مثل امیرالمؤمنین!

توجه دارید کسی که ذلیل است و می‌ترسد نمی‌تواند جلوی ظلم را بگیرد و عدالت را جاری بکند. امام علیه‌السلام در توبیخ اصحاب خودش به خاطر صلح در جنگ با دشمن در قسمتی از خطبه ۲۹ گفتند: ذلیل و ترسان نمی‌تواند از ظلم و ستمی که بر او شده رها شود و حق و آسایش هیچ قومی به دست نمی‌آید مگر با تلاش و کوشش.

این‌ها مبین این است که اگر بخواهیم در جامعه بحث عدالت اجرا بشود باید رفت و خواست و مطالبه کرد.

همین مطلب را حضرت دربیانی دیگر در قسمتی از خطبه ۱۲۳ فرمود و آنجا هم نکوهش کرد که چرا کاری می‌کنید که ظلم گسترش پیدا کند و حق و عدالت برپا نگردد؟ بعد برای تشویق و ترغیب مردم به اینکه دنبال این موضوع باشند، به سمت عدالت‌خواهی حرکت کنند، حضرت به‌صورت دیگری نکوهش می‌کند و آن در قسمتی از خطبه ۱۳۱ است: ای مردمی که مختلفید و دارای دل‌های پراکنده‌اید، بدن‌هایتان حاضر و عقل‌هایتان پنهان است، با مهربانی تمام شما را به سمت حق سوق می‌دهم اما شما رم می‌کنید مانند بز که از صدای شیر رم می‌کند. چه بسیار مشکل است که به کمک شما عدل پنهان را آشکار کنم یا حقی که گمراه‌کنندگان کج کرده‌اند را راست کنم! اگر یک کسی هم بخواهد عدالتی را در جامعه برقرار بکند و حرفی از حق و حقیقت و راستی بزند، اگر مردم کمک نکنند و پشتیبانی نکنند و وسط میدان نباشند که کار پیش نمی‌رود؛ بنابراین تا عدالت‌خواهی نباشد و این فرهنگ در جامعه رایج نشود اون عدالت‌خواه نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد.

این گوشه‌ای بود از یکی از شرایط اجرای عدالت تا انشالله در نوبت دیگر مطلب دیگری را عرض بکنم.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خطبه دوم:

خودم و همه شما مؤمنین و مؤمنات نمازگزار را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

یاد گرفتیم از تقوا، چیزی را که نمی‌دانیم را بپرسیم. این مطلب را خدای تعالی در قرآن کریم به‌عنوان یکی از مصادیق اهل ذکر بیان کرد که در آیه ۷ سوره مبارکه حشر آن چیزی که رسول خدا برای شما آورد، آن را بگیرید و آن چیزی را که نهی کرد را از آن دوری‌کنید. پرسیدن از رسول خدا و آل او انسان را در رسیدن به مقصد و نجات پیدا کردن از کجی و مسیر بیراهه نجات می‌دهد و کمک می‌کند.

اهل‌بیت، رسول خدا و خاندان ایشان راه را خوب بلدند و هم راهنمای خوبی هستند یعنی هم راه هستند و هم راهنما به‌اضافه اینکه بخیل هم نیستند و غمخوار مردم هستند و اگر انسان خودش را در اختیار اهل‌بیت قرار دهد و از فرامین آن‌ها پیروی بکند قطعاً به مقصد خواهد رسید.

البته اهل ذکر مصادیقی دارد که حضرت رضا علیه‌السلام می‌فرمایند:

*نحن اهل الذکر و نحن المسئولون* خب این به‌عنوان مقدمه تقوا مباشد، قبل از اینکه وارد بحث بشویم بسیاری از امور هست که نباید آن‌ها را اشتباه بکنیم، گم می‌شویم. باید درجایش باشد مثل‌اینکه در صف نماز جماعت نشسته‌ایم تا قبل از اینکه مؤذن و امام تکبیر نگفته نباشد بلند شویم، مستحب است تا وقتی‌که کلمه *قد قامت* را شنیدیم، آن موقع بلند شویم. اینکه به ما گفتند نام مبارک حضرت ولی‌عصر می‌آید باید قیام کنیم، دلیل این است که یک حرکتی باید انجام دهیم و این نباید گم بشود، تعدادی از دوستان از اول بسم‌الله شروع می‌کنند به ایستادن، بعد تا نام حضرت برده می‌شود آنان ایستاده‌اند و معلوم نمی‌شود آن‌ها برای چه ایستاده‌اند! این نام حضرت که می‌آید باید یک خروشی ایجاد شود در بین مردم.

مناسبت‌هایی که هست، امروز چهارم دی‌ماه می‌باشد و ولادت پر خیروبرکت معجزه الهی، کلمه‌الله حضرت عیسی مسیح است که این روز را به همه اهل ایمان به‌ویژه مسلمانان و مسیحیان کشورمان و به الاخص این استان تبریک عرض می‌کنم.

بعضی فکر می‌کنند که حضرت مسیح فقط جنبه‌های روحانی داشت، دائماً مشغول ذکر و دعا بوده و در امور دیگر هیچ احساس مسئولیتی نمی‌کرده! در عالم هر اتفاقی که می‌افتاده برای ایشان مهم نبوده درصورتی‌که این‌طوری نیست، او پیامبری بود که درعین‌حال برای بشریت صلح و مهر و مهربانی و صفا و محبت را هدیه آورد، درعین‌حال برای برقراری عدل و عدالت و مبارزه با ظالمان به روش‌های مختلف مقابله کرد، اهل مبارزه بود این پیغمبر خدا. ۳۵ سال بیشتر عمر نکرد؛ یعنی تا اون موقع که طبق بیان قرآن عروج کرد که البته بر طبق بعضی روایات و تفاسیر مرده است یعنی بعدازآنکه عروج کرده دوباره برگشتند و به مرگ طبیعی مرده و در زمان ظهور حضرت حجت بر خواهد گشت و در کنار آن حضرت ادامه مسیر می‌دهد.

حضرت اهل مبارزه بود و از همان روز اول شروع کرد و از همان گهواره شروع کرد، در همان روز اول با سخن گفتن خودش را معرفی کرد و گفت من اینم، پیغمبر خدا هستم و آمده‌ام برای قیام. در بین انبیا الهی هیچ‌کدام به‌اندازه حضرت مسیح اهل مبارزه نبود؛ این مبارزه با کژی را از گهواره شروع کرد و اساساً همه انبیا الهی ظلم‌ستیز هستند و مبارزه با استکبار دارند.

من یک سؤال دارم: اگر حضرت مسیح بودند، این سازمان حقوق بشر و این حاکمان مسیحی که به مردم ستم می‌کنند و این موشک و بمب و امثال‌ذلک را بر سر مردم بی‌گناه می‌ریزند و تبلیغ فساد و بی‌بند باری را در جامعه می‌کنند و این پول‌های مردم را در ترویج و توسعه فساد و منکرات در سطح عالم، اشاعه می‌دهند و خرج می‌کنند، آیا این‌ها را حضرت تائید می‌کردند؟

مردمی که این مفاسد را می‌بینند و هیچی نمی‌گویند و خود را مسیحی و پیرو پیامبری می‌دانند که او خودش اهل روحانیت و مبارزه با فساد بود، آیا جوابی برای گفتن دارند؟ همین الآن اهل علم مسیحیت حرفی برای گفتن ندارند و آن امتی را که آنان پرورش داده‌اند، آن‌ها هم همین‌طور، همه این‌ها برخلاف دستورات پیامبران علل الخصوص حضرت مسیح می‌باشد. به هر ترتیب نمی‌خواهم وارد این مسائل بشوم، من ولادت این پیامبر بزرگ و عظیم الشان را که صاحب‌شریعت بود به همه اهل ایمان و اهل کشور خودمان تبریک میگویم و امیدوارم از برکات انبیا الهی همه برخوردار باشیم.

قرآن کریم بسیار او را ستود. زمان حیات او ممات او، ولادت او، همه این‌ها را در قرآن دیدید از ویژگی‌های این پیغمبر خدا این بود که بشارت داد به آمدن رسول نور و رحمت در آن آیه مبارکه ۶ سوره صحف * اذ قال عیسی ابن مریم یا بنی‌اسرائیل انی رسول‌الله مصدقا لما بین یدیه من التورات و مبشرا به رسول یاتی من بعدی اسمه احمد*تقارن زیبایی پیدا کرد در هفته وحدت و ایام ولادت رسول مکرم اسلام ولادت این بزرگوار واقع شد و همه توجه دارید که وقتی مبشری بشارت داد که به این‌که رسولی می‌آید بعد از من؛ این پیام دارد؛ یعنی آن چیزی که من آوردم قسمتی از این پیام بود، اون بعدی که خواهد آمد رسالت و نبوتش از من جامع‌تر و شخصیتش از من کامل‌تر است و اون چیزی را که خواهد آورد از انجیل قوی‌تر است و مهیمن بر همه کتب الهی است، این بشارت به این معناست.

ولادت حضرت ختمی‌مرتبت را هم که خاتم انبیاست و هم خاتم انبیا؛ و ولادت باسعادت امام صادق علیه‌السلام سبط پیغمبر و هفته وحدت را به همه شما تبریک عرضم می‌کنم. وظیفه امت اسلامی در همه دوران به‌خصوص در این دوران حفظ وحدت است.

در ایام وحدت به سر می‌بریم، این وحدت تأکید قرآن کریم است و دستور اهل‌بیت عصمت و طهارت است و در اهمیت آن تأکید فراوانی داریم و چون ما در هفته گذشته در مورد وحدت صحبت کردیم تکرار نمی‌کنم اما این روایت را از امیرالمؤمنین نقل می‌کنیم دیدم حضرت فرمودند از پراکندگی بپرهیزید و آگاه باشید که هرکس مردم را به تفرقه و جدایی دعوت کند، او را بکشید هرچند زیر عمامه من باشد. با شروع بیداری اسلامی و مسیر حرکتی که این حرکت میمون به سمت وحدت اسلامی داشت، استکبار و صهیونیسم جهانی تمام تلاش خود را می‌کنند که این وحدت به ثمر نرسد و سعی دارند موجودیت امت اسلامی را از بین ببرند.

تفرقه‌ها ساختند، جنگ‌های نیابتی ساختند، بین شیعه و سنی اختلاف راه انداختند، به‌اصطلاح آمدند بین علمای اهل سنت و شیعه اختلاف بی اندازند، شیعه‌ای را درست کردند که انگلیس مروج اوست، سنی را درست کردند که آمریکا تبلیغ‌کننده اوست و هر چی که آمریکا و انگلیس میگویند، آن شیعه و سنی می‌گوید. آن‌ها موردقبول نیست و می‌بینند که آن چیزی که دوای درد امت اسلامی است و در آینده هم خواهد بود وحدت است و همه باید تلاش کنند تا جلوی سوءاستفاده‌های دشمن هم گرفته بشود.

از دستورات دائمی دین، این است که جلوی اختلاف و تفرقه‌افکنی گرفته بشود.

دستور دیگری هم داریم و آن بصیرت است و دائماً هم دین به ما دستور می‌دهد که بصیر باشیم، دشمن‌شناس باشیم و حضور صحنه داشته باشیم و قیام کنیم برای دفاع از آرمان‌های الهی و تربیت‌شدگان مکتب نبوی و امام صادق علیه‌السلام هرگز از این مهم غفلت ندارند و نمونه بسیار بسیار روشن او انقلاب اسلامی است و بعد مراحلی وجود دارد که تا به امروز حضور تاریخی و بی‌نظیر مردم ولایت مدار و دین‌دار ایران بود در نه دی سال ۱۳۸۸ که به‌حق آن روز ماندگار ایام‌الله در تاریخ انقلاب است و آن روز، روز کمک خدا بود برای پیروزی امت.

اوج آگاهی و بیداری مردم بود. مردم وقتی دشمن و دشمنی او را با ملت دیدند و فهمیدند هدف اصلی و پشت پرده فتنه گران از بین بردن نظام اسلامی است، یک‌لحظه هم درنگ نکردند. از مدت‌ها قبل تلاش‌ها صورت گرفته بود و زمینه‌ها ساخته‌شده بود، آن‌هم کم نه؛ فراوان مقدمات چیده شده بود که آن شورش علیه نظام صورت بگیرد.

عده‌ای خیانت کردند و عده‌ای لغزش کردند، با ادعای تقلب نظام اسلامی را متهم به‌دروغ گویی کردند، افراد ساده‌لوح و بی‌بصیرت را به میدان آوردند و لطماتی را به‌نظام وارد کردند. خیال می‌کردند نسل سوم انقلاب از انقلاب جداشده. زهی خیال باطل، همین نسل سوم وارد معرکه و میدان شدند و آن حماسه ماندگار را به وجود آوردند.

۹ دی مثل ۲۲ بهمن همیشه زنده است، عده‌ای تلاش می‌کنند آن را کمرنگ کنند و یا آن را کم‌اهمیتت جلوه بدهند. در مراسم یادآوری در سال‌های بعد تلاش شد و دیده می‌شود که بی ت.جهی کنند لذا با توجه به اینکه عده‌ای و عناصری از فتنه و هواداران در این استان جولان می‌دهند، به عزیزان عرض می‌کنم که یک مجلس مختصری در یک سالنی گرفته بشود و بعد درگوشی یک شعاری بدهیم، این درشان مردم نیست. حتماً باید جلسه باشکوه برگزار بشود، لذا عرض کردم به بعضی از دوستان که متصدی اموری هستند که انشالله همه‌کسانی که توان حضور دارند در ۹ دی طبق برنامه‌ای اعلام می‌کنند در مصلا حاضر بشوید و بار دیگر حضور حماسی خود را به کسانی که تلاش می‌کنند عناصر فتنه را تطهیر کنند و می‌خواهید این گناه بزرگ را در خاطره ملت پاک کنند، نشان دهید و آن حضور خودتان را اعلام کنید که مثل همیشه حاضر درصحنه هستید.

انشالله در روز ۹ دی مردم آن‌گونه که اعلام‌شده پرشور و با حرارت در این برنامه شرکت کنند.

۹ دی چون بخصوص در اینجا شیطنت‌هایی هست که بعداً اعلام می‌کنم.۹ دی علامت نصرت الهی برای ما بود،۹ دی اختصاص به گروه و فرقه‌ای از مردم ایران نداشت. برای یک جذب و یک دسته نبود؛ آن روز همه آمدند که از هویت خودشان دفاع کنند. نباید گذاشت که این حماسه به فراموشی سپرده شود و الآن چون امر مهم‌تری در پیش است و مسئله انتخابات مطرح است در پیش است، بیشتر از این به مسئله فتنه در استان نمی‌پردازم و چند وقتی هم است که سکوت کردم، به خاطر همین است که زمان، زمان مقتضی نیست و گذاشتم فرصت دیگری و مطالبی برای گفتن هست که اگر بیان کنم عده‌ای باید از این استان بروند و نمانند در این استان و جای آن‌ها در این استان نیست اما گذاشتم برای یک فرصت مناسب انتخابات و این‌ها رد بشود و فضا آرام بشود تا بعد اقدامات خودم را انجام بدهم.

اما این را حالا که پیش آمد عرض می‌کنم، انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای سلامی در پیش است و همه میدانید و اهمیتت او را توجه دارید که در انتخاب باید دقت کرد، افرادی را انتخاب بکنید و توجه داشته باشید که دقیق انتخاب بکنید که خواب پریشانی را برای انقلاب دیدند هرگز تعبیر نشود.

سابقه‌ها، خط‌مشی‌ها، این‌ها را در نظر بگیرید و حتماً ببینید کاندید موردنظر شما موضع‌گیری راجع خطوط نظام چه بوده و مواضعش راجع به سران فتنه و پدران معنوی فتنه راجع منحرفین و راجع تحریف‌کنندگان امام و نظام چه بوده! بعد رأی بدهید. ممکن است بعضی‌ها در زمان کاندیداتوری هم حرف‌هایی بزنند، این حرف‌ها ارزشی ندارند و باید سابقه آن‌ها را دید!

در آن مقاطعی که باید عمل می‌کردند، آن عملکرد افراد را ببینید.

رأی شما بسیار بسیار کارساز است. بی‌هدف نباید از کسی طرفداری کرد و اگر این باشد نشانه بی‌بصیرتی است. زمینه‌ساز فتنه دیگر است و دشمن‌شاد کن خواهد بود.

بصیر باشید، بی‌بصیرت دوست و دشمن را نمی‌شناسد و اگر فضا مناسب شد جای آن‌ها را عوض می‌کند. در انتخاب افراد فامیل و قوم اهل محل و شهر و روستا را در نظر نگیرید، مگر اهل ما در جاهلیت به درمی‌بریم؟

افراد را باید بر اساس قابلیت‌ها و صلاحیت‌ها انتخاب کرد. اگر بر آن معیار انتخاب کنیم جواب خدا را چگونه می‌خواهید بدهید؟ آن فرد رفت آنجا به فکر خودش خواهد بود کما اینکه می‌بینند همان فردی که گروهی و فرقه‌ای به یک کسی رأی دادند، کاری به آن فرقه ندارد و دوباره سال انتخابات برسد و حرکاتی را انجام بدهد.

اطاعت‌پذیری و ولایت‌پذیری شخص را مدنظر بگیرید، همین‌که بگوید ولایی هستم که موردقبول نیست! عمل افراد ببینید. این را بدانید که دشمن داریم و تلاش می‌کند در دستگاه‌های تصمیم گیر جامعه نفوذ بکند، پس دقیق باشید. یادمان نرود که ما دشمن درجه یکی به اسم آمریکا داریم.

رویکرد آمریکا با نظام اسلامی در خصومت است و در هیچ زمانی تا الان راست نگفته و هرگز باصداقت رفتار نکرده. بهترین مصداق عدم صداقت او همین مسئله هسته‌ای است که با عناد تمام بعد مذاکره باز او را می‌بینیم که نقض عهد می‌کند و بر وفق میل رژیم صهیونیستی عمل می‌کند و الآن در حال انجام عمل عجولانه اعتمادسازی هستیم.

الآن متأسفانه دوستان ما یک مسیری را باعجله دارند طی می‌کنند و او چه‌کار می‌کند؟ از آن‌طرف که هیچ تحریمی برداشته نشد که هیچ، اولین تحریم پسا برجام را رئیس‌جمهور آمریکا امضا کرد.

امضا مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر قانون محدودیت ویزایی برای مسافرانی که به ایران آمدند؛ سنگ‌اندازی در مسیر اجرای برجام است.

شما میدانید شهروندان ۳۷ کشور جهان که ادعای دوستی با آمریکا رادارند می‌توانند بدون روادید تا ۹۰ در آمریکا حضورداشته باشند و طبق این قانون تمام افرادی که در طی ۵ سال گذشته به ایران مسافرت داشته‌اند، دیگر حق ورود به آمریکا را ندارند.

این یعنی تجارت یعنی گردشگری و مسائل دیگر در کشور مختل شود و این برخلاف برجام است و یعنی بازگشت غیرمستقیم تحریم‌ها و نقض برجام. ماه‌ها و بلکه سال‌ها تلاش شد تا بلکه ثابت شود ما اهداف نظامی در این صنعت نداریم و تحریم‌ها باید برداشت شوند؛ اما در مقام عمل قانونی وضع کردند که تحریم‌ها باقی بمانند و این همان سخن رهبری است که می‌فرمایند این جرثومه فساد قابل‌اعتماد نیست.

چرا دستگاه دیپلماسی ایران ساکت است؟ چرا اجازه می‌دهید تحقیرمان کنند؟ این قابل‌فهم و درک نیست. الآن بابت آن چیزی که می‌خواهید بدهند طلب کار نشوند خوب است! گفتند برای هر گروگان آمریکایی که در ایران بودند برای هرروزی که در اسیر بوده روزی‌ده هزار دلار باید بدهید برای هر نفر!

قطعاً خواهند گفت اموال بلوکه‌شده ایران که در انبارهای آمریکا هست پول انبارداری آن را هم باید بدهید. دولت و دستگاه دیپلماسی کشور به‌طور قاطع به این یاوه‌گویی‌هایی که درشان مردم ایران نیست پاسخ بدهد.

در مقابل نقض برجام ساکت نباشید، با انشالله و ماشاالله گفتن مسئله را بی‌اثر نکنید. آن‌ها قصد دارند ایران در هیچ زمینه‌ای نگذارند که رشد داشته باشند تا بتوانند در دنیا آقایی کنند و ما باید باقدرت کار خود را انجام دهیم.

آقایان قول دادند، رئیس‌جمهور محترم قول داد، وزیر مربوطه اعلام کرد که در واردات کالا از کشورها مواظب باشند بخصوص بعد از برجام. الآن از ۱۵۱ کشور جهان ما واردات داریم و کالا وارد می‌کنیم و حتی قسمتی از آمریکا است بخصوص بعد برجام.

حالا چی وارد می‌کنند بماند. شما بروید و سر بزنید به اداره گمرک جمهوری اسلامی که حالا بگذریم سنگ‌پا و ریش و سبیل این‌جور چیزها وارد می‌کنند؛ که بخشی از هزینه‌های ملت برای این‌جور چیزها می‌رود؛ خب چرا مواد اولیه وارد نمی‌کنید؟ باید مواد خام وارد کشور کرد! برای دستگاه‌های تولیدی باید زمینه فراهم کرد. زمینه‌های اشتغال را بالا برد. اجناسی را می‌توانیم در ایران بسازیم تولید کنیم اگر از بیرون وارد کنیم، جنس بنجل خارجی را وارد کشور کردن صنعت خودمان را در هر زمینه از کار انداختن خیانت به کشور است.

دولت بپردازد به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، مشکلات اقتصادی و حتی سلامت مردم را سیاسی نکنید که در امر سیاست هم من حرف‌هایی دارم.

غیرازآن مصوبه آمریکا، مصوباتی هم داشت در طول همین چند روز اتهام زدن که‌ای ران برای غزه اسلحه قاچاق می‌کند و یا ته‌ام زدند که ایران به حزب‌الله لبنان که یک گروهک تروریستی است کمک می‌کند. البته میدانید سرگروهی که در برابر اسرائیل قیام می‌کند، اون گروه را تروریست می‌دانند، از سال ۱۹۸۴ میلادی ایران را حامی تروریست می‌دانند. این را ما اعلام کردیم که به هر کشوری که در مقابل اسرائیل می‌ایستد کمک می‌کنیم.

یا یک حکم دیگر دادن که ۷۵/۱ میلیارد دلار از پول‌هایی که بانک مرکزی مسدود کردند، بدون اجازه ایران بردارند. اتمام دشمنی آمریکا، یعنی تغییر ماهایت آمریکا و تا زمانی که این امر واقع نشود آمریکا دشمن درجه‌یک ماست.

شهادت سمیر قنطار از فرماندهان ارشد حزب‌الله از که نمونه از تروریست سازمان‌یافته دولتی سازمان‌یافته توسط رژیم صهیونیستی است را به همه اهل ایمان و مردم مسلمان و آزاده تسلیت میگوییم و از خدای تعالی طلب می‌کنیم که این جرثومه فساد، اسرائیل ساخته‌شده دست استکبار را از صفحه روزگار حذف کند.

مطالبی راجع زنانه کردن مجلس و شورایی کردن رهبری، روز سوادآموزی، روز اخلاق ورزی، روز صنعت پتروشیمی، روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی که امر مهمی است که این امر بالایی طبیعی را باید آموزش داد که تذکراتی داده‌شده. من به متصدیان امر توصیه می‌کنم فضای مصلا برای این کار آمادگی را دارد و اگر بنا است آموزش بدهید نماز گذاران محترم از این فضا استفاده بکنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.