نماینده ولی فقیه در استان البرز

انتصاب یا انتخاب؟!

روابط عمومی ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۰

اگر کسی این‌گونه بیان کند که ولایت‌فقیه جنسش و سنخش، جنس جمهوریت است – بحث ما راجع به جمهوری اسلامی و مبانی آن نیست، بحث سنخیت ولایت‌فقیه را عرض می‌کنم که ولی‌فقیه به چه معناست – اگر کسی بگوید ولی‌فقیه جنسش همان جنس جمهوریت است، او در حقیقت التزام علی به قانون اساسی ندارد.

خیلی از حرف‌هایی که زده می‌شود، قشنگ است، امکان دارد از نظر قانونی هم ایرادی به آن گرفته نشود ولی باطن این حرفی که زده می‌شود نشان می‌دهد این شخص التزام عملی به قانون اساسی ندارد و جمهوری اسلامی را قبول ندارد، اما در مقام بیان جور دیگری عنوان می‌کند.

ببینید کسی که می‌گوید– اخیراً این حرف زده شد و خیلی ناراحت‌کننده بود، من شنیدم و تأسف خوردم که چرا باید این‌گونه سخن گفته بشود – : “در جمهوری اسلامی دو مقام انتخابی و انتصابی نداریم و این توهین است” این عین عبارتی است که این بزرگوار بیان کرد – این حرف کاملاً اشتباه است و نشان‌دهنده‌ی این است که ایشان با مبانی ولایت‌فقیه آشنا نیستند و این حرف منافات با آن مبانی دارد.

گوینده‌ی این حرف تلویحاً ولایت‌فقیه را از جنس انتخاب دانسته، نه انتصاب و این انحراف در این مسیر است؛ درنتیجه این‌گونه بیان می‌کند که چون ولی‌فقیه منتخب مردم است، باید به مردم پاسخگو باشد؛ ظاهر حرف، حرف بدی نیست، اما بی مبناست، بی‌ریشه است، این حرف حرف درستی نیست.

این حرف جایگاه مجلس خبرگان را از بین می‌برد، دانسته یا ندانسته شورای نگهبان را هم خراب می‌کند؛ درحالی‌که اگر کسی فقاهت، عدالت و کفایت داشته باشد به نصب امام زمان (عج الله تعالی فرجه) که منصوب از طرف خدای تعالی است ولایت دارد.

این ولی‌فقیه به نصب امام زمانی که منصوب از طرف خداست ولایت پیدا می‌کند؛ فقیهی که عدالت دارد و کفایت دارد. مجلس خبرگان نه یک چنین فقیهی را انتخاب می‌کند و نه قدرت عزل او را دارد، فقط ارشاد می‌کند، تبیین می‌کند، ارائه می‌کند که در بین فقهایی که موجودند این شخص آن شرایط را دارد؛ همان‌طور که مجلس خبرگان نمی‌تواند فقیهی را عزل کند.

اگر فقیهی از عدالت منحرف شد، با فقاهت او از بین رفت، خودبه‌خود منعزل می‌شود؛ کسی او را عزل نمی‌کند ولی او دیگر ولایت ندارد؛ نه اینکه مجلس او را عزل می‌کند، مجلس خبرگان اعلام می‌کند که شرایطی که او باید داشته باشد دیگر موجود نیست، نه اینکه عزل یا انتخاب کند.

لذا کسی که بیان می‌کند ما در جمهوری اسلامی ۲ منصب انتخابی و انتصابی نداریم؛ ظاهر حرف حرفی است که غربی‌ها می‌پسندند؛ حرفی است که ضدانقلاب می‌پسندد؛ حرفی است که دشمنان نظام می‌پسندند و از داخل هم یک انحراف و شبهه‌ای است که ایجاد می‌شود و این حرف با قانون اساسی و مبانی جمهوری اسلامی منافات دارد.

عزیزان توجه داشته باشند که وقتی این‌گونه نظریه‌پردازی می‌کنید و حرف‌هایی را در مجامع برای عامه‌ی مردم مطرح می‌کنید، مراقب عواقب آن هم باشید…

ویدیو کلیپ “انتصاب یا انتخاب؟!!” – بخشی از بیانات نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج – خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.