امام جمعه کرج:

غفلتی اساسی و ریشه ای وزارت علوم را احاطه کرده است

فضای مجازی ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ۰

16 آذر

نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه های این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه شهر کرج، در ادامه مبحث عدالت اجتماعی از منظر امیرالمومنین به موضوع شرایط اجرای عدالت در نهج البلاغه پرداخته و با اشاره به مشارکت مردمی در امر حکومت، رعایت انصاف در تصمیم گیری ها و عملکردها و قانون مداری، به عنوان بعضی از این شرایط، تاکید کردند: اگر تملق گویی در جامعه زیاد شود، عدالت از بین می رود و مسئولین از مسیر حق منحرف می شوند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی با بیان اینکه طبق توصیه ی اهل بیت، نباید از دشمن، هرچند ناتوان باشد، غافل باشیم، تصریح کردند: در بیان معصومین داریم که اگر توانایی گرفتن حق خود را از کسی نداری با او معامله و داد و ستد نکن و میبینیم که همین عبارت چقدر در مسائل فردی و اجتماعی و حتی مسائل خارجی ما کارساز است.

ایشان با تسلیت سالروز شهادت امام هشتم (ع) در ۳۰ ام ماه صفر، یکی از اقدامات اساسی آن حضرت در دوران ولایتعهدی خویش را برپایی کرسی های آزاد اندیشی در آن زمان دانسته و اظهار داشتند: رهبر فرزانه ی انقلاب نیز بارها این موضوع را مطرح نموده و تاکید کرده اند؛ ولی باز این مساله جدی گرفته نشده و حتی  گروه هایی مانند بسیج دانشجویی هم که اقدام به این کار می کنند با مخالفت مواجه می شوند.

ایشان با بیان اینکه دانشگاه محل فکر و اندیشه است و اگر فضای گفتمانی در دانشگاه به وجود بیاید، فکر توسعه پیدا می کند که این توسعه آثار فراوانی خواهد داشت، تصریح کردند: این روش که احتجاج نامیده می شود، برای تبیین و توسعه و گسترش معارف، توسط اهل بیت (علیهم السلام) و شاگردان ایشان بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه هم اکنون نیز در کرسی های درس خارج حوزه ها چنین فضایی وجود دارد، اظهار داشتند: متاسفانه در دانشگاه ها این وضعیت یا دیده نمی شود یا خیلی کم است و این اصلا خوب نیست.

ایشان با بیان اینکه در جریانات سیاسی و اجتماعی هم تضارب آرا به شکل مناسب در دانشگاه ها جود ندارد، بیان داشتند: به نظر می رسد غفلتی اساسی و ریشه ای وزارت علوم را احاطه کرده است و نشانه ی او جولان فتنه گران در دانشگاه هاست.

ایشان با اشاره به حضور و سخنرانی چهره های معلوم الحال به بهانه ی برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه ها، اظهار داشتند: این روز که نماد استکبارستیزی و مبارزه با آمریکاست، چنان به انحراف کشیده شد که افرادی با حمایت دستگاه های دولتی برای سخنرانی در دانشگاه ها دعوت شدند که کینه ی انقلاب را دارند و دل در گرو آمریکا بسته اند؛ این همان معنای نفوذ است که در جلسه ای که برای مبارزه با آمریکا تشکیل شده است، کسی که دلش برای آمریکا می تپد، سخنران باشد و به تبیین اشتباه مواضع بپردازد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به دعوت از اعضای نهضت آزادی برای جلسات دانشجویی روز ۱۶ آذر، تاکید کردند: آیا این چیزی غیر از نفوذ است؟ زنده کردن کسانی که امام (ره) حکم به ارتداد آنها داد و برای همیشه در تاریخ منزوی کرد؛ این ظلم به نظام، ظلم به امام نیست؟

ایشان ادامه دادند: این چه مسیری است که آقایان در آن حرکت می کنند؟ توصیه می کنیم در مسیری حرکت نکنید که خلاف تدبیر باشد و نتیجه آن نا امیدی است؛ این را بارها شنیده اید و باز هم بشنوید که فتنه خط قرمز نظام است و از آن به اندازه ی سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد.

ایشان با اشاره به ارتباطات اخیر علنی و بی پروای اعضای هیئت دولت با فتنه گران و بیان رسمی سخنگوی دولت مبنی بر اقدامات دولت برای رفع حصر سران این جریان، تاکید کردند: این چه ولایت مداری است که این آقایان دارند؟ ظاهرا اعضای هیات دولت جلسه ی سال گذشته خود با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان مبنی بر عدم دوقطبی کردن جامعه با حرف های تفرقه افکنانه و دعواهای سیاسی و تاکید ایشان مبنی بر حفظ فاصله ی کامل با فتنه گران را فراموش کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه عملکردهای آقایان با بیانات صریح رهبری منافات دارد، اظهار داشتند: خیال نکنید این امور از خاطر مردم محو می شود؛ ایتطور نیست و تحمل کسانی که برای انقلاب و ارزش های لنقلاب مرارت کشیده اند و شهید و جانباز داده اند نیز حدی دارد؛ به خاطر دنیای عده ای با احساسات دینی مردم بازی نکنید که در زمان مقرر این مردم با احدی سازش ندارند و به وظیفه ی خود عمل می کنند.

ایشان با اشاره به اینکه بعضی از صحبت ها ظاهر خوبی دارند ولی در باطن بی مبنا و منافقانه هستند، خاطرنشان ساختند: اگر کسی اینگونه بیان کند که سنخ و جنس ولایت فقیه از جمهوریت است، التزام عملی به قانون اساسی ندارد و اینکه اخیرا بیان شد که “در جمهوری اسلامی دو مقام انتصابی و انتخابی نداریم و این توهین است” متاسفانه موید همین مبنای اشتباه است که ولایت فقیه را از جنس انتخاب دانسته نه انتصاب و این حرف با اصل نظام اسلامی منافات دارد.

 ایشان ادامه دادند: با این صحبت ها دانسته یا ندانسته جایگاه مجلس خبرگان و شورای نگهبان را تخریب می کنند، در حالی که می دانید کسی که فقاهت، عدالت و کفایت داشته باشد از طرف خدا و به نصب امام زمان ولایت پیدا می کند و مجلس خبرگان نه قدرت انتخاب و نه توان عزل او را دارد و فقط به ارائه و معرفی او و تایید وجود یا عدم وجود این شرایط در او می پردازد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کردند: آقایان، به جای نظریه پردازی، برای اقتصاد و معیشت مردم برنامه ریزی کنید و به کار و تولید بپردازید؛ می گویید شاخص ما آمار است، اما شاخص واقعی حال و روز مردم است؛ شاخص تولید خوابیده شده است؛ شاخص رکود اقتصادی موجود است؛ شاخص بیکاری است؛ آمارها که مبنای یکسانی ندارند؛ آقایان بحث های تئوریک و سیاسی بی ثمر را کنار بگذارند، اقتصاد مقاومتی را سریعتر عملیاتی کرده و مردم را وارد تولید و اشتغال کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عزاداری حسینی برای از بین بردن بدعت است، اظهار داشتند: اینکه برخی مردم روز آخر ماه صفر به در مساجد می روند هیچ استناد تاریخی ندارد و نباید اجازه توسعه این دسته از اقدامات داده شود؛ مسئولان مساجد درهای مساجد را به روی مردم در آن ساعات برای قرائت دعا و اقامه نماز بگشایند ولی اجازه مسائل خرافی مانند شمع روشن کردن را ندهند.

ایشان با اشاره به ۲۵ آذر، روز پژوهش، بیان داشتند: خوشبختانه در این راستا نمایشگاه خوبی با ۱۵۰ غرفه در پردیس کشاورزی استان برپا شد که اقدام خوب و مطلوبی بود و جای تقدیر و تشکر دارد؛ اگر برنامه‌ریزی در این بخش به خوبی صورت گیرد استعدادها به خوبی شناسایی می شوند و قطعا آثار مادی نیز در بر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره پیش‌نویس قطعنامه جدید شورای حکام در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران ، یادآور شدند: این مساله و محکوم‌کردن ایران به داشتن برنامه نظامی هسته‌ای مخفیانه مسئله مهمی است و پذیرش این قطعنامه آثار و تبعات خطرناکی برای آینده ایران در عرصه‌های مختلف دارد و مسئولین وزارت خارجه باید با سرعت بیشتری وارد عمل شوند.

آیت‌الله حسینی ‌همدانی افزود: نقشه‌های شومی که استکبار و بخصوص آمریکا برای ایران کشیده اند،  فراوان است؛ مردم انقلابی ایران نیز یک لحظه از دشمنی با آمریکا دست بر نداشته و همواره آمریکا را دشمن درجه خود دانسته و از او اعلام انزجار می‌کنند.

ایشان تاکید کردند: مسئولان وزارت خارجه همچنین باید توضیح بدهند که چرا هشدارهای منشور ۹ گانه رهبری راجع به پذیرش برجام نادیده گرفته شده و بدون عملیاتی‌شدن آن‌ها اقدامات صورت گرفته است.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساختند: حرکتی که در عراق واقع شد و ترکیه با حمله به عراق قسمت‌هایی از این خاک را تصاحب کرد، مساله ی حساسی است، قصد دارند خط مقاومت را مختل کنند و آسیب بزنند.

ایشان خاطرنشان ساختند: نتیجه این امر تجزیه عراق را به همراه دارد و احتمال می‌رود بعد از این اقدام عربستان هم  وارد میدان  شود که مسئله دیپلماسی ما در این بخش مهم است و دقت بیشتری را می‌طلبد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.