نماینده ولی فقیه دراستان البرز:

هنر اسلام این بود که وقف را به آخرت گره زد؛ در نتیجه رغبت مردم به این امر مهم بیشتر شد

روابط عمومی ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با مسئولین اداره کل اوقاف استان البرز، با تبریک ۱۸ آذر، به عنوان روز وقف،به خانواده بزرگوار و متعهد وقف استان، اظهار داشتند: امیدواریم مسائل مربوط به وقف در این استان توسعه پیدا کند و زمینه ای فراهم شود تا مومنین در این امر مقدس حضوری فعال داشته باشند .

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر و ایام حزن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تسلیت به مناسبت شهادت پیامبر اکرم و امام مجتبی و امام رضا علیهم السلام خاطرنشان ساختند: راجع به عظمت وجودی اهل بیت علیهم السلام و جایگاه ویژه ای که رسول خدا صلی الله علیه و آله در عالم دارند نمی توان حق مطلب را در دقایقی کوتاه بیان نمود . ولی با مراجعه به ترسیم قرآن کریم از چهره رسول خدا صلی الله علیه و آله متوجه جایگاه ویژه آن حضرت می شویم .

ایشان با بیان اینکه نور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اولین صادر و اولین مخلوق خداوند است تصریح کردند: دشمنان برای اینکه بتوانند هرکسی را به جای پیامبر صلی الله علیه و آله بنشانند ، شخصیت ایشان را خیلی پایین آوردند .

امام جمعه  شهر کرج با اشاره به جایگاه خاص رسول خدا صلی الله علیه و آله در قرآن بیان داشتند: خداوند در قرآن کریم هرگز پیامبر صلی الله علیه و آله را مخاطب به خطاب “یا” نکرد . خطاب های قرآن احتراماً با صفات پیامبر صلی الله علیه و آله است و این نشان دهنده جایگاه خاص ایشان نزد خدای متعال است .

آیت الله حسینی همدانی در ادامه فرمودند: اگر بخواهیم بگوییم هر اسمی از اسمای الهی مظهری دارد ، باید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مظهر “لیس کمثله شیء” یا “لم یکن له کفواً احد” دانست. زیرا هیچ موجود و مخلوقی از نظر سعه ی وجودی و ویژگی های کمالی شبیه پیامبر صلی الله علیه و آله نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه وقف یکی از مباحث مهمی است که در اسلام مطرح شده و خیلی کارها را می توان پیرامون آن انجام داد اظهار داشتند: وقف ظرفیت بالایی دارد که متاسفانه توسعه لازم را پیدا نکرده است.

ایشان در ادامه تصریح کردند: وقف در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی داشته است . امت های گذشته حتی مکاتب غیرالهی هم وقف داشته اند؛ لذا وقف در اسلام جزء احکام امضایی است. یعنی قبل از پیامبر صلی الله علیه و آله بوده و ایشان با مدون کردن وقف، حدود و ثغور آن را تعیین کردند. هنر اسلام این بود که وقف را به آخرت گره زد در نتیجه رغبت مردم به این امر مهم بیشتر شد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ابعاد گسترده وقف که مسائل اجتماعی، سیاسی، علمی و … را شامل می شود

افزودند: در زمان طاغوت بی توجهی و تصرفات ظالمانه وقف را در جامعه از بین برد. حرکت جامعه به سمت تمدن اسلامی نیاز به زیرساخت هایی دارد که وقف می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا نماید.

ایشان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات این گره کوری است که به اقتصاد مان خورده فرمودند: وقف می تواند کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد که باید آن را جدی گرفت.

امام جمعه شهر کرج در ادامه افزودند: وقف یعنی همدلی؛ وقف حرکتی است به سمت همدلی، خیرخواهی و مواسات. وقف یعنی نیکی و بر در جامعه ماندگار شود. ما با وقف می توانیم اهداف عالی دینی را در جامعه توسعه دهیم.

ایشان با بیان کمرنگ شدن وقف در جامعه خطاب به مسئولین اداره کل اوقاف استان فرمودند: این دستگاه باید در زمینه معرفی خود به مردم خوب عمل نماید. می شود در این استان کارهایی را انجام داد که آثار کشوری داشته باشد. رسانه ها اعم از صداوسیما و روزنامه های استان باید وارد کار شوند. برگزاری جلساتی برای تشکر از واقفان و همچنین بیان قوانین تشویقی وقف می تواند باعث توسعه ی این امر مقدس شود. تشویق، تبلیغ و ارائه گزارش از مهم ترین برنامه ها جهت توسعه ی وقف است.

گفتنی است در آغاز این دیدار حجت الاسلام صالحی مدیر اداره کل اوقاف استان البرز به بیان گزارش عملکرد این سازمان در سال گذشته پرداختند.

برای مشاهده ی گزیده ای از تصاویر این دیدار، اینجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.