نماینده ولی فقیه در استان البرز:

اجتماع عظیم اربعین، جلوه گاه گوشه هایی از سبک زندگی مهدوی (عج) در دوران آن حضرت است

فضای مجازی ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ۰

13 آذر اربعین جمعه

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان البرز، با اشاره به حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین، اظهار داشتند: زائرانی از ۶۰ کشور جهان با نژادهای مختلف برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا گرد هم آمدند و هرگز تصویرگری این عظمت و حماسه به‌طور کامل امکان‌پذیر نخواهد بود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه این اجتماع عظیم نمونه‌ای از زندگی مهدوی (عج) در آن دوران را به نمایش گذاشته است، بیان داشتند: آن دوران، دورانی است که پول و پست و مقام و موقعیت در آن معنایی ندارد، همه به هم اعتماد دارند، همه به هم خدمت می‌کنند و قصدشان فقط رضای خدا و اعتلای کلمه‌الله است و این روزها هم شاهد همین سبک زندگی در مسیر پیاده‌روی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) بودیم.

ایشان اجتماع بی‌نظیر شیعیان و مسلمانان در ایام اربعین را حاوی پیام‌های روشنی برای عالم دانسته و بیان داشتند: این جمعیت لرزه بر جان استکبار و صهیونیست  ها انداخت و آن‌ها را مبهوت عظمت و قدرت اسلام کرد و نشان داد که مسلمانان بیدارند و بیداری اسلامی ولو سران کشورها در خواب غفلت‌ باشند، خاموش شدنی نیست.

ایشان ادامه دادند: پیام دیگر این حرکت عظیم این بود که اعلام کرد اسلام هراسی یک وصله نچسب و حربه‌ای بی‌اثر و بی‌مفهوم است و مسلمانانی که مردم را از آن‌ها می‌ترسانند چنین با مودت و رحمت با دیگران برخورد می‌کنند.

 امام‌جمعه کرج اعلام ناتوانی داعش و گروهک‌های تروریستی در مقابل قدرت اسلام ناب و مسلمانان را پیام دیگر راهپیمایی اربعین دانسته و افزودند: مسلمان نه ظلم می‌کند و نه زیر بار ظلم می‌رود؛ چون تربیت‌شده‌ی حسین (ع) است، که شعار او “هیهات من الذله” است.

ایشان در ادامه سخنان خود از مردم عراق برای پذیرایی و میزبانی از شیعیان جهان تشکر و قدردانی کرده و گفتند: از دستگاه‌های داخلی که برای برگزاری هرچه‌بهتر حماسه اربعین حسینی تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

ایشان راجع به مشابه‌سازی برای پیاده‌روی اربعین در شهرهای مختلف نیز هشدار داده و تأکید کردند: این مناسک باید در قالب اصلی خود باقی بمانند و راهپیمایی اربعین جایگزینی جز حسرت خوردن ندارد؛ بعضاً کارهایی انجام می‌شود که ظاهرش خوب است ولی در باطن اثر سوء در پی خواهد داشت و برگزاری این راهپیمایی‌ها نباید باعث کاهش میل به زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت پیامبر اکرم، حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهم اسلام)، این ایام را تسلیت گفته و اشاره کردند: نکته مهم درباره‌ی حضرات معصومین، ولایت و اطاعت از دستورات آن‌ها در مسائل مختلف زندگی است تا با پذیرش این تولّا بتوان زندگی سعادتمند دنیا و آخرت را به دست آورد.

ایشان با اشاره به شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز دانشجو، خاطرنشان ساختند: عزیزان دانشجو به بهانه این ایام یک بازخوانی از جایگاه خودشان و وظایف محوله داشته باشند.

ایشان تأکید کردند: دانشجویان از شخصیت‌های تأثیرگذار جامعه و البته مورد طمع طمع‌کاران است؛ لذا وظیفه و مسئولیت خطیری خواهند داشت.

خطیب جمعه شهر کرج با بیان اینکه دانشجویان باید در چند زمینه ورود جدی داشته باشند، تصریح کردند: علم‌آموزی، تدین و رعایت ظواهر اسلامی، آرمان‌گرا و انقلابی بودن، بصیرت سیاسی داشتن، فعالیت‌های پژوهشی و مواردی ازاین‌دست باید به‌طورجدی در دستور کار عزیزان قرار داشته باشند و به آن‌ها توجه کنند.

ایشان با اشاره به رهنمودهای اساسی و کاربردی رهبر انقلاب درزمینه خصوصیات دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: این دستورات که ساعت‌ها و ماه‌ها روی آن‌ها کار می‌شود باید عملیاتی و اجرایی شود که قطعاً نتایج و آثار فراوانی دارند و بی‌توجهی به آن‌ها آثار بدی برای جامعه خواهد داشت.

ایشان افزودند: تمام تلاش دشمن این است که ما دانشجوی عالم، محقق، متدین، انقلابی، بصیر، دشمن‌شناس، کشورشناس، دغدغه مند به مسائل پیرامونی خرد و کلان نداشته باشیم؛ اسم او دانشجو باشد، اما تنها کاری که نمی‌کند جستن دانش است.

آیت‌الله حسینی همدانی دانشگاه را مرکز علم و فرهنگ دانسته و تأکید کردند: افرادی که از این مراکز فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید کسانی باشند که دلشان برای کشور و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بتپد؛ مسئولین و مدیران و اساتید دانشگاه‌ها هم وظایفی دارند که باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشند و نکند طوری عمل بشود که خدای‌نکرده به تعبیر رهبر معظم انقلاب به‌جای اینکه نردبان به ترقی و کمال باشند، پلی به‌سوی غرب بشوند.

ایشان با اشاره به تذکر اخیر رهبری مبنی بر توجه بیشتر مسئولین به دانشجویان متعهد و عالم و بصیر، تأکید کردند: د راین استان هم – هرچند این‌طور نیست- اگر استادی یا مسئولی نسبت به این دانشجویان اظهار بی‌توجهی و کم‌لطفی نمود، اولاً به مسئولین و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مراجعه بکنند و اگر نتیجه نگرفتند، به خود بنده ارجاع بدهند تا رسیدگی لازم انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به نامه دوم رهبری به جوانان غربی، بیان داشتند: این عمق بصیرت است که به‌جای سران کشورها با جوانانی که صداقت بیشتری دارند، سخن گفته شود؛ آینده دست این جوان‌هاست و آگاهی جوانان همیشه مایه‌ی حرکت‌ها و جنبش‌ها در عالم بوده است؛ لازم است محورهای اساسی این نامه موردتوجه بیشتری قرار گیرد و روی جزییات آن کار شود.

ایشان افزودند: تبیین این نامه در بین مردم وجدان‌های ایشان را بیدار می‌کند و سپس به حرکت می‌اندازد؛ این دیپلماسی خلاقانه‌ی رهبری است که علی‌رغم سانسور شدید خبری آن، همانند چشمه‌ای زلال در فطرت جوانان جریان پیدا خواهد کرد و در آینده شاهد اثرات آن خواهیم بود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به روز جهانی حقوق بشر و بیان اینکه در هر جای عالم حقی ضایع‌شده، ردپای مدعیان دروغین این حقوق در آنجا مشهود است، اظهار داشتند: استکبار جهانی  این دستگاه عریض و طویل را برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش به راه انداخته، وگرنه با وجود حق وتوی ۵ کشور مانند آمریکا و انگلیس، چه حقوق بشری وجود خواهد داشت؟!

ایشان با اشاره به جایگاه آمریکا به‌عنوان یکی از کشورهای مدعی حقوق بشر، خاطرنشان ساختند: رییس‌جمهور سابق آمریکا در کتابش نوشته است هرساله ۱۰۰ هزار دختر در آمریکا به‌عنوان برده فروخته می‌شوند و این در حالی است که آمریکا برای ما خط‌ونشان حقوق بشری می‌کشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌های آمریکا تبعیض نژادی وجود دارد، گفتند: طبق آمار سال‌های گذشته از هر ۱۹۸ آمریکایی یک نفر در زندان است. برخی از زندانیان بیش از ۲۰ سال در انفرادی به سر می‌برند این در حالی است که به ما میگویند قاتلان و کسانی که اقدام به کشتن بی‌گناهان می‌کنند و یا به تولید و توزیع مواد مخدر روی می‌آورند نباید اعدام شوند و عین قول معروف “کوسه ریش‌پهن” عمل می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: آمریکا و متحدان حامی حقوق بشری‌اش در خصوص کشتار مردم بی‌گناه در یمن، فلسطین، لبنان و عراق نظری نمی‌دهند و دلی نمی‌سوزانند و از کشور عربستان که در آن شهروندان از حقوق اولیه شهروندی محروم‌اند، دفاع می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: غرب و به‌خصوص آمریکا باکرامت انسانی بیگانه است و به ملت خودش نیز دروغ می‌گوید به همین دلیل اعتماد کردن به این جرثومه‌ی فساد عین سادگی است.

ایشان با بیان اینکه آمریکا طی چند سال اخیر حداقل برای ۵۰ کشور جهان نقشه کشیده است تا دولت‌های این کشورها را ساقط و سرنگون کند، بیان داشتند: می‌بینیم که می‌خواهند یک گزارش برای  مسئله‌ی هسته‌ای ایران بدهند و چه شیطنت‌هایی می‌کنند.

ایشان در ادامه با تأکید بر توجه به منشور رهبری در خصوص الزامات «برجام»، گفتند: در این منشور بر اتمام پرونده «پی‌ام‌دی» تأکید شده است؛ در حالی است که آمریکا قصد دارد پرونده «پی‌ام‌دی» ازنظر فنی بازبماند.

آیت‌الله حسینی همدانی بازماندن پرونده «پی‌ام‌دی» را غیرقابل‌قبول دانسته و خطاب به دولتمردان، بیان داشتند: عزیزان در این زمینه در این نوبت هرگز کوتاه نیایند و نگذارند عزت و اقتدار کشور خدشه‌دار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود ورود اخیر انگلیس و فرانسه به سوریه برای جنگ با داعش را شبهه‌ناک خوانده و اظهار داشتند: حضور ایران و روسیه در سوریه به‌واسطه‌ی درخواست دولت و حاکمیت این کشور است، ولی فعالیت‌های فرانسه و انگلیس قبل از کمک به سوریه، نقض حاکمیت این کشور است و در عمل می‌بینیم که حالا که اوضاع که در حال بهبود است، در حال تصرفاتی در این کشور هستند و در این زمینه باید بیشتر دقت کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.