با حضور فرمانده انتظامی استان البرز:

بیست و دومین همایش ماهانه ائمه جمعه استان البرز برگزار شد

فضای مجازی ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۰

همایش ائمه جمعه

بیست و دومین همایش ائمه جمعه استان صبح امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این گردهمایی که سردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز میهمان ویژه آن بود، ائمه جمعه استان به گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مسائل انتظامی و اجتماعی استان پرداختند.

در ابتدای این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به شرایط نامناسب وضعیت اسکان نواحی حومه‌ی شهری در استان، شیطنت فرق مختلف در گوشه و کنار استان، راه‌های مواصلاتی پرترافیک این منطقه و بار امنیتی آن‌ها، بیان داشتند: در عین امکانات محدود موجود پلیس البرز، وظایف سنگینی بر دوش نیروهای انتظامی استان گذاشته‌شده و باید از عملکرد این نیرو بخصوص در حوزه‌ی مفاسد اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

آیت‌الله سید محمد مهد حسینی همدانی با اشاره به عملیات قریب به چهل‌روزه‌ی نیروی انتظامی استان در مورد کنترل مفاسد اجتماعی و اخلاقی در سطح استان، ابراز امیدواری کردند: طی این مدت باهمت مأمورین انتظامی استان، فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است؛ درعین‌حال برای اثربخشی بیشتر، باید این فعالیت‌ها به شکل قرارگاهی و متمرکز انجام شود.

ایشان با اشاره به اینکه ورود نیروی انتظامی به مسائل اجتماعی و اخلاقی باید آخرین مرحله‌ی اقدام باشد، تأکید کردند: متأسفانه همه در استان مشغول کار سیاسی خود هستند و کسی به فکر جامعه نیست، اگر دستگاه‌ها به‌طور صحیح به وظایف خود عمل کنند، در اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق موارد، نیازی به حضور و ورود مأمورین انتظامی به مسائل اجتماعی وجود ندارد.

ایشان ادامه دادند: در حال حاضر در مسائلی مانند حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی جامعه، نیروی انتظامی جور کم‌کاری سایر دستگاه‌های مسئول مانند اصناف و بازرسی و ادارات صنایع و معادن را می‌کشد که این مسئله باعث تضعیف جایگاه پلیس در جامعه نیز می‌گردد.

امام‌جمعه شهر کرج با بیان اینکه حجاب نوعی مسئله فرهنگی است و باید به فعالیت‌های فرهنگی برای توسعه‌ی ان پرداخت، خاطرنشان ساختند: در مقابل حجاب، بی‌حجابی به‌عنوان یک جرم در قانون مطرح است و نباید برخورد قانونی با بی‌حجابی را با  توسعه‌ی فرهنگی مسئله حجاب اشتباه گرفت.

ایشان با بیان اینکه بسیاری از موارد بی‌حجابی به علت مسائلی مانند خجالت و عدم علم به مسائل فقهی رخ می‌دهد و تنها عده‌ی ناچیزی با علم و آگاهی و از سر عناد اقدام به بی‌حجابی می‌کنند؛ تأکید کردند: اولین گام برای اصلاح این معضل اجتماعی، اصلاح مظاهر اجتماعی و کنترل عملکرد نهادهای مرتبط مانند اصناف دانشگاه‌ها و مراکزی ازاین‌دست می‌باشد که زمینه‌ساز سالم‌سازی فضای شهر و افزایش امنیت اخلاقی جامعه است

فرمانده انتظامی استان البرز نیز با تشکر از توجه و همکاری ائمه جمعه استان در بحث توسعه و تقویت  امنیت اخلاقی و اجتماعی در استان، گفت: در طول سال جاری، ۹ هزار طرح امنیتی در قالب طرح‌های نقطه‌ای، حجمی و منطقه‌ای توسط پلیس در سطح استان انجام‌شده که موجب کاهش ۳ درصدی جرائم مختلف گردیده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جرائم خرد در البرز توسط معتادین به مواد مخدر صورت می‌گیرد، یاداور شد: حدود ۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد ۵۰ نفره در استان فعال‌اند که عمدتاً پذیرای افراد مایل به ترک مصرف مواد مخدر هستند و امکان درمان زندانیان معتاد در آن‌ها وجود ندارد.

سردار کامرانی صالح افزود: درصورتی ‌که اردوگاه‌های درمانی بیماران معتاد به مصرف این مواد در البرز راه‌اندازی شود، آمار جرائم اخلاقی و اجتماعی استان به شکل چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.