امام جمعه کرج:

رگه هایی از نفوذ جریانی در کشور دیده می شود / عده ای برای ورود به انتخابات مجلس میلیاردی خرج می کنند

فضای مجازی ۰۶ آذر ۱۳۹۴ ۰

اربعین - بسیج - نماز جمعه 6 آذر 1394

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان البرز، جوش‌وخروش مردمی در آستانه‌ی اربعین حسینی (ع) و پیاده‌روی بزرگ این ایام را خار چشم مستکبران و به‌ویژه دولت آمریکا و رژیم جنایتکار اسراییل دانسته و تأکید کردند: قدرتی که امروز توانایی ایستادن در برابر شرارت‌های مستکبران و ستمگران عالم را دارد، همان قدرت یکپارچه‌ی شیعیان در ایام اربعین است و مشکلات فراوانی که امروزه در کشورهای مظلوم و مستضعف مانند سوریه و یمن و فلسطین و لبنان و باقی بلاد اسلامی شاهد آن‌ها هستیم، به‌وسیله‌ی قدرت متراکم و ضد سلطه اربعین قابل‌حل هستند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با اشاره به اینکه در روایات، زیارت اربعین به‌عنوان نشانه شیعه بودن معرفی گردیده است، خاطرنشان ساختند: زیارت اربعین آثار بیرونی و درونی و برکات مادی و معنوی فراوانی دارد و هم برای شخص و هم برای جامعه مفید است.

ایشان پیاده‌روی عظیم و خودجوش اربعین را حرکتی از روی محبت دانسته و عنوان داشتند: این گردهمایی عظیم چندمیلیونی که بی‌شباهت به یک رستاخیز عظیم نیست، نشان‌دهنده‌ی عظمت وحدت و یکپارچگی و قدرت شیعه است و لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد.

ایشان اربعین را تدبیر اهل‌بیت (ع) برای دوره‌های بعد دانسته و اظهار داشتند: در دوران حاضر، همین جریان مردمی باعث شده است که جرثومه‌های فساد تربیت‌شده‌ی استکبار، جرئت نزدیک شدن به کیان اسلام و شیعه را نداشته باشند؛ البته باید از این ظرفیت عظیم برای تعالی جهان اسلام و پیروزی بیداری اسلامی استفاده بشود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه اربعین مختص قوم و گروه و فرقه‌ی خاصی نیست، اظهار داشتند: اربعین یعنی روح ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در قالب شعار زنده “هیهات منّ الذلّه” تا قیامت؛ اربعین به کسانی که در عاشورا و کربلا فتنه‌گری یا سکوت کردند پیام می‌دهد که امکان بازگشت و بیداری هنوز مهیاست.

ایشان ادامه دادند: اربعین باعث بیداری انسان‌ها در طول تاریخ است؛ اربعین بیعت مجدد امت با امام و ولی جامعه است و اربعین تمرین برای یاری حضرت مهدی (عج) است، انشالله.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، بسیج را یکی از جلوه‌های تربیتی مکتب عاشورا و اربعین دانسته و تأکید کردند: همان‌طور که مکتب حسینی (ع) به پایان نمی‌رسد، تربیت‌یافتگان این مطلب هم تمام نمی‌شوند و این تفکر که تفکر دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی است، همیشگی و ماندگار است.

ایشان با اشاره به دیدارهای متعدد رهبر انقلاب با سران کشورهای صادرکننده گاز در جهان و دیدار خاص ایشان و رییس‌جمهور روسیه، بیان داشتند: مطالب ارزشمندی برای کشور و نظام در این دیدارها بیان شد و حرکت بی‌نظیر آقای پوتین در نحوه‌ی ورود ایشان به کشور، ملاقاتی که انجام گرفت، مباحثی که طرح شد و حتی هدیه‌ای که آورد، معانی فراوان و پیام‌های گویایی برای نیروهای داخلی و کشورهای خارجی داشت.

ایشان افزودند: سخنرانی معظم له در جمع فرماندهان بسیج، پیام‌های روشنی را به همراه داشت که اشاره ایشان به نفوذ استکبار در لباس دیپلماسی و نفوذ شبکه‌ای و جریانی – و خطرات ان برای آرمان‌ها و آینده کشور و نخبگان و فرهیختگان که در معرض این نفوذ قرار دارند – نوعی هشدار و اعلام‌خطر است که باید به شکل صحیح در راستای آن اقدام و موضع‌گیری کرد؛ چراکه پس از ابتلا، درمان سخت خواهد بود.

ایشان هشدار دادند: همین‌الان نشانه‌ها و رگه‌هایی از نفوذ در مسائل اقتصادی و سیاسی و مهم‌تر از همه مسائل فرهنگی به چشم می‌خورد و بعضاً مطالبی توسط بعضی نیروهای داخلی مطرح می‌شود که حتی دشمن هم با این صراحت این مسائل را طرح نمی‌کند.

ایشان افزودند: در همین استان در صحبت‌های بعضی از مشاوران بعضی مسئولین، به‌روشنی جلوه‌های این نفوذ دیده می‌شود و همین‌جا به مسئولان توصیه می‌کنیم که در انتخاب مشاوران خود دقت کنید چراکه بعضی از این مشورت‌ها می‌توانند باعث نابودی شما بشوند؛ البته حرکت‌هایی که انجام می‌شود و صحبت‌هایی که می‌شود به‌دقت زیر نظر و توجه هستند.

ایشان با اشاره به تخریب و اتهام تندروی به نیروهای متدین و هجمه به افراد ارزشی و انقلابی که در تعبیر رهبر معظم انقلاب “مکمل نفوذ” خوانده‌شده است، اظهار داشتند: متأسفانه بازار این مکمل هم به‌خوبی گرم شده و به‌عنوان‌مثال در همین استان می‌بینیم که اشخاصی که در فضای فرهنگی، در فضای دانشگاه و در قالب بسیج دانشجویی زحمت می‌کشند، روشنگری کرده، جلوی منکری را گرفته مرتب از اطراف به او فشار می‌آورند تا محدودش بکنند یا به طریقی به انحراف بکشند.

ایشان ادامه دادند: الآن ببینید مسائل اخلاقی و فرهنگی ضعیف دانشگاه چه مفاسدی را برای جامعه به وجود آورده است و آن را چگونه آلوده کرده است؛ این‌ها هیچ‌کدام موردقبول نیست، عزیزان بسیج در دانشگاه‌های کرج، البرز، محکم به وظایف و آرمان‌های انقلابی و اسلامی خودتان ادامه بدهید و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نترسید.

ایشان تأکید کردند: بسیجی انقلابی است و انقلابی دوپهلو و با حقه‌بازی سخن نمی‌گوید و چون دیپلماسی‌اش عین شریعت اوست، لذا هر چیزی را که با مبانی اعتقادی او در تضاد باشد نمی‌پذیرد و این مطلب را نیز با صراحت اعلام می‌کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به گروهی خاص که دائم “نق” می‌زنند و در عین اینکه کاری برای جامعه انجام نداده‌اند، دائماً دستاوردهای دیگران را نیز زیر سؤال می‌برند، بیان داشتند: دستاوردهای عظیمی که در علم و صنعت و کارهای مهمی که در کشور انجام‌شده است، توسط چه کسانی انجام شد؟ توسط آن‌هایی که دلشان برای انقلاب و نظام و کشور و مردم می‌سوزد یا آن‌هایی که دلشان برای اربابان کاخ سفید نشین شان تنگ‌شده و آرزوی عکس یادگاری انداختن زیر یک تابلوی مغازه مک‌دونالد می‌دانند؟ نیروهای ارزشی و انقلابی که خود را مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های گذشتگان می‌دانند، بدون توقع و با تمام توان به دنبال پیشرفت کشور و جامعه‌اند و هر حرکت رو به جلویی توسط این قشر انجام‌شده است.

ایشان دفاع از مردم فلسطین و مظلومین عالم در مقابل مستکبرین را آرمان انقلاب اسلامی دانسته و تأکید کردند: این دفاع به هر نحو، در هر جا و با هر وسیله‌ای که لازم باشد، صورت می‌گیرد و این مطلب بارها و بارها توسط رهبر انقلاب بیان‌شده و مورد تأکید قرارگرفته است.

ایشان افزودند: تمامیت ارضی کشورها باید حفظ شود و در هر کشوری مردم خود آن کشور باید برای سرنوشت اجتماعی‌شان تصمیم بگیرند و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و مردم آن، دشمنی با رژیم جنایتکار و کودک کش اسراییل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره به اینکه مجلس اساس کشور است و باید جلوی انحرافات و کژی‌ها را بگیرد، اظهار داشتند: مجلس نباید اولویت‌ها را از دست بدهد و نمایندگان آن باید مدرس گونه عمل کنند.

ایشان با گلایه از عملکرد ضعیف مجلس در بعضی زمینه‌ها، بیان داشتند: متأسفانه در این دوره از سوی مجلس تحرک مناسبی در حوزه‌ی مسائل کشور دیده نمی‌شود و تذکرت لازم به دستگاه‌ها داده نمی‌شود، مسائل حاکم بر فرهنگ و اقتصاد کشور موردقبول نیست و منویات رهبری مورد لحاظ واقع نمی‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه استان البرز نمونه‌ی کشور در همه‌ی مسائل است، اظهار داشتند: به‌قدری مسائل اقتصادی، طلاق، کار، ازدواج آسان و اشتغال در این استان دامن‌گیر شده است که در ملاقات عمومی مردمی کاری به‌جز شرمندگی از مردم نداریم.

ایشان بابیان اینکه بعضی‌ها، همه‌ی مسائل را از دید سیاسی دنبال می‌کنند؛ تأکید کردند: این معضلات اجتماعی که جامعه را نابود می‌کند و نباید با نگاه سیاسی دنبال شود؛ مسئله‌ای مهمی مانند طلاق، یک مسئله‌ی سیاسی نیست و با از بین بردن ریشه‌هایش مانند اعتیاد و بیکاری قابل‌حل است و نباید مورد غفلت واقع شود و بدانید که اگر به مسائل اجتماعی و فرهنگی، با دید سیاسی نگاه کنیم، جامعه نابود می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با اراده و برنامه‌ریزی می‌توان جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی را گرفت این در حالی است که بسیاری از مسئولان کار خود را به بهانه انتخابات تعطیل کرده‌اند، خاطرنشان ساختند: اگر شخصی در زمان مسئولیتش در کاری که وظیفه‌ی اوست کوتاهی کند و به مسائل مردم رسیدگی نکند، خیانت به خود و جامعه کرده است و نزد خدا نیز پاسخگو نیست؛ این بحث، بحث سیاسی نیست؛ وقتی مسئولیتی به شما داده‌شده است باید به نحو احسن به آن عمل کنید.

ایشان با اشاره به خرج‌های غیرقابل قبولی که توسط بعضی افراد، برای انتخابات انجام می‌شود، بیان داشتند: عده‌ای با روش‌هایی که مرضی رضای خدا نیست و با پول‌هایی که ریشه آن‌ها معلوم نیست، ادعای نیت خدایی برای ورود به مجلس را دارند؛ این حقه‌بازی نیست؟! این فریب خود و اطرافیان نیست؟! مردم باید خوب این مسائل را رصد کنند و این افراد را بشناسند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر افرادی توانایی حضور در این عرصه را در خود می‌بینند، وارد میدان شوند، تأکید کردند: البته بهتر است افرادی هم که می‌دانند در این فضا توفیقی نخواهند داشت بیهوده فضا را شلوغ نکنند و خودشان از گود انتخابات خارج شوند تا انتخاب با دقت بیشتر برای مردم ممکن شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.