سکولارها، علت اصلی بقای دشمنان فرهنگ اهل‌بیت

فضای مجازی ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ۰

محرم - حسینی همدانی (5) (1024x576)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مراسم پنجمین شب عزای اباعبدالله الحسین (ع) که در مصلی کرج برگزار شد به ادامه بحث مفهوم لعن‌های زیارت عاشورا پرداختند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه در صدر اسلام از ۱۰۰۰ نفر جمعیت مسلمانان فقط ۳۱۳ تن – یعنی فقط یک‌سوم مسلمانان – در جبهه بدر حاضر شدند، اطهار داشتند: می‌بینیم که در آن زمان حدود دوسوم مسلمانان به‌یقین نرسیده بودند و از حضور در جنگ سرباز زدند و این نسبت به دلایل مختلف بعدها بیشتر هم شد تا جایی که در هنگام وفات پیامبر بااینکه جمعیت کثیری شاهد عینی واقعه غدیر بودند ولی قضایای سقیفه و شورا به میان آمد و این مسئله بیانگر حضور همین طیف اول مورد لعن زیارت عاشورا از زمان صدر اسلام در بین جامعه اسلامی است.

ایشان ادامه دادند: پس از پیامبر نیز در ادامه همین خط سیر، این طیف به منزوی کردن اهل‌بیت، ترور شخصیتی ایشان، انحراف آرای عمومی از خط اهل‌بیت و منتهی کردن انتخاب مردم به از میان برداشتن امام زمان خود پرداختند؛ این گروه با شعار حفظ منافع مردمی، فدک را غصب کردند و یا با مطرح کردن “حسبنا کتاب الله” به انزوای اهل‌بیت پرداختند.

ایشان افزودند: در آن زمان چاپ و نشر قرآن بسیار، ولی بی‌محتوا بود و افراد بانفوذ برای جذب حداکثری آرا شعار مدارا با مردم سر می‌دادند و با نگاهی دقیق به پیرامون خود می‌توانیم مصادیق آن رفتار را در زمان حاضر نیز تشخیص دهیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امت دوم مورد لعن در زیارت عاشورا نیز مانند امت اول پرجمعیت و دارای پایگاه مردمی هستند، بیان داشتند: این طیف نیز مانند گروه اول رنگ و شعار مردمی دارند؛ در بدنه‌ی جامعه نفوذ کرده و افکار عمومی را به دست گرفته‌اند؛ حرکاتشان قبل از اینکه نظامی باشد سیاسی است و با برنامه ایجاد تردید در اندیشه و فرهنگ به‌جامانده از اهل‌بیت به دنبال تضعیف جایگاه و مقام این بزرگواران هستند.

ایشان با بیان اینکه در بیان زیارت عاشورا نظام حکومت اسلامی باید بر اساس دستورات الهی برپا شود، اظهار داشتند: فرد، گروه، ملت و نظریه‌پردازانی که بخواهند در مسیری غیر از طریق ذکرشده راهی برای توسعه و گسترش جامعه اسلامی باشند جزو بدعت‌گذاران و مورد لعن خداوند متعال در این زیارت هستند.

ایشان با اشاره به اینکه این فراز از زیارت عاشورا نه‌فقط به مقام معنوی اهل‌بیت بلکه به مدیریت و رهبری سیاسی و اجتماعی جامعه توسط ایشان اشاره می‌کند، خاطرنشان ساختند: انتخاب رهبر اجتماع بسیار مهم و امری تخصصی است و نمی‌تواند توسط عموم مردم انجام شود و در بیان امیرالمؤمنین نیز داریم که: “إِنَّ أَحَقَّ اَلنَّاسِ بِهَذَا اَلْأَمْرِ أَقْوَاهُمْ عَلَیْهِ وَ أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اَللَّهِ” و نباید اجازه داد با سوءاستفاده از تعابیری مانند دموکراسی و حقوق بشر توسط بعضی مغرضان، معیارهای الهی در جامعه مورد هجمه و آسیب قرار گیرند.

ایشان بابیان اینکه دو اشتباه بزرگ جامعه موجب انزوا و ازاله جایگاه اهل‌بیت (ع) گردید، بیان داشتند: در بیان زیارت عاشورا انتخاب نکردن فرد احسن برای مدیریت جامعه – حتی در صورت نداشتن اقبال عمومی – و عدم مقابله با جنگ روانی به وجود آمده در برابر فرهنگ اهل‌بیت (ع) با این دیدگاه که “تو خودت را گرفتار نکن و از بیرون از هیاهو باش” باعث به وجود آمدن این شرایط گردید.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشتند: زیارت عاشورا به ما می‌گوید که اگر مراقب گروه “اسست اساس الظلم…” نباشید گرفتار طیف “ازالتکم عن مقامکم … ” می‌شوی و اگر همین‌جا هم جلوی او را نگرفتید باید به مقابله با “قتلتکم … ” ها فکر کنید و این شرایط تقریباً برای تمام ائمه معصومین به شکل مشابهی رخ‌داده و ایشان را به مقتل شهادت کشانده است.

ایشان با اشاره به اینکه این فراز پیام‌های فراوانی برای ما دارد، اظهار داشتند اگر دیدید طرفداران این سه گروه با شما دشمنی ندارند باید در دوستی خود با اهل‌بیت شک کنید، درواقع این فراز دوست و دشمن جایگاه واقعی انسان را نشان می‌دهد.

ایشان افزودند البته نقش عده دیگری نیز در این زیارت قابل‌توجه است، این‌ها افراد بی‌هدفی هستند که با بیان ممهدین یعنی زمینه‌ساز و بسترساز و کسانی که با سکوت خود دشمن را یاری می‌رسانند معرفی شدند. این افراد با گرایش‌های مختلف و استقلال فکری که برای خود قائل‌اند بزرگ‌ترین ابزاردست ظلمه هستند.

ایشان ادامه دادند سکولارها و کسانی که دین را از سیاست جدا می‌دادند، در کنار ابراز علاقه به اهل‌بیت با دشمن نیز دوستی می‌کنند علت اصلی بقای دشمنان فرهنگ اهل‌بیت هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه البرز اظهار داشتند: در قرآن نیز از این گروه با عنوان “ضالین” یادشده است که از خود هدفی ندارند و ابزاردست گروه دیگری تحت عنوان “مغضوب علیهم” قرار می‌گیرند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.