خطبه های 17 مهر 1394 شهر کرج:

عده‌ای تلاش دارند این عشق و ارادت به اباعبدالله به بیراهه برود

فضای مجازی ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ۰
بسم الله الرحمن الرحیم
متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز
شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۱۷/۷/۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین
العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد
و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله . تقوی انسان را به کارهای خوب و پسندیده دعوت می‌کند و از اعمال زشت و پست و بد بازمی‌دارد. لذا متقین از کرامت نفس برخوردارند به اعمال پست تن نمی‌دهند. مثلاً حسادت صفت بدی است که اگر در انسان بروز کند او را به هلاکت می‌رساند که تا برادرکشی او را پیش می‌برد. قصه هابیل و قابیل را شنیده‌اید و در قرآن خوانده‌اید. این نفس تسویل کرد, دور را نزدیک کرد, نزدیک را دور کرد, وسوسه کرد و قابیل هابیل را کشت. برادرکشی کرد. نفس اول مُسَوَّله است, چهره را عوض می‌کند, تلخ را شیرین نشان می‌دهد , تسویل میکند  . تطویع میکند مطوعه است اما بعد وقتی به حرفش گوش دادید اماره  می‌شود امر می‌کند. اول جرئت ندارد که به ما بگوید دروغ بگو اما آرام آرام وقتی پیش رفت  افراد عمدا و متعمدا دروغ می‌گویند. او دستور می‌دهد و این دروغ می‌گوید. متقین تلاش می‌کنند سرمایه پذیرش هدایت الهی و هدایت قرآن کریم را که همان سلامت نفس و فطرت ایشان است حفظ کنند تا آلوده نشود خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد ان‌شاءالله.

آن کلامی را که از امیرالمومنین در این نوبت برای شما بیان می‌کنیم حکمت ۸۹ از حکم نهج‌البلاغه است از امیرالمؤمنین علیه‌السلام, حضرت فرمودند : دل‌ها خسته می‌شود همان طور که بدن‌ها خسته می‌شوند, پس برای آن دل‌ها حکمت‌ها و دانش‌های تازه و شگفت آور را طلب کنید. خیلی روایت زیبایی است خوب دقت کنید مختصر ترجمه‌ای بکنم برای شما و شرحی کنم . ” ان هذه القلوب تمل کما تمل الابدان  فابتغوا لها طرائف الحکم ” همین‌طور که بدن شما خسته می‌شود ملول می‌شود قلب شما هم ملول می‌شود خسته می‌شود کسل می‌شود. این بیان امیرالمومنین به ما یاد می‌دهد که یکنواخت نباشید چون یکنواختی کسالت می‌آورد خستگی می‌آورد. طرائف حکم یعنی حکمتهای شگفت انگیز, حکمت‌های تازه .می‌گوید با این حکمت‌های تازه شما می‌توانید دلتان و قلبتان را احیا کنید.

 بدن خسته را با تفریح و تفرج و رفتن به گل و گلشن و صحرا انسان تازه و شاداب می‌کند. قلب و فکر انسان هم خسته می‌شود وقتی که خسته شد باید یک هوای دیگری برای او درست کرد. گردش و استراحت را درباره بدن می‌گویند باعث شادابی و نشاط می‌شود. برای روح هم شادابی می‌آورد. شما به فضای سبزی بروید کنار آب بروید خستگی روحی گرفته می‌شود , از یکنواختی خارج می‌شود ,اما مولا امیرالمومنین یک دستور جدیدی می‌دهد حضرت می‌فرمایند با حکمت‌های تازه تغییر ذائقه بدهید. اگر ذائقه شما مُمِل شد خسته شد ملول شد برای اینکه تغییر ذائقه بدهید به دنبال حکمت بروید. در فرهنگ دینی ما رها بودن و بیکار بودن مذموم است. انسان دائماً باید مشغول باشد یک کاری باید داشته باشد فعالیت بدنی, فعالیت فکری. یا مشغول کار بدنی باشد یا مشغول مطالعه باشد. بیکار بودن و ول بودن مذموم است و این بیکاری یکنواختی می‌آورد و کسالت روح می‌آورد که باید جبران شود. چگونه ما روح را جبران کنیم  کسالتش را که به بیراهه هم نرفته باشیم؟ حضرت فرمود اگر قلبت خسته شده با حکمت‌های تازه قلبت را شاد کن, روحت را زنده کن. نه این که بنشینید و بگویید حوصله ما سر رفته, بنشینیم با هم جوک بگوییم لطیفه بگوییم برای این که خستگی ما در برود. جوک و لطیفه گفتن, فکاهی و مزاح بد نیست این را در دستورات دینی داریم. البته اگر در آن حکمتی باشد و انسان چیزی یاد بگیرد. اما نشستن و وقت را به بطالت گذراندن مورد پسند دین نیست. اسم لطیفه روی اوست . یعنی یک مطلب نغز پر مغزی که وقتی که به گوش انسان می‌خورد و انسان می‌شنود یک حالت شادی و فرحی در او بوجود بیاید. اضافه این که یک مطلبی هم یاد بگیرد تنبیه و تنبهی همراه او باشد . لطایفی که در بیانش خلاف شرع نباشد هیچ اشکالی ندارد گفته شود. در زندگی اهل بیت داریم در زندگی بزرگان داریم, پیغمبر داشت. به هر تقدیر معلوم می‌شود تغییر ذائقه  برای انسان لازم است فقط باید مواظب باشیم مثل بقیه امور به حرام و خلاف و گناه آلوده نشود. با این تغییر ذائقه خدای نکرده به بیراهه نرویم. کسل بودن چیز مذمومی است در دین. در روایاتی هم داریم که از کسالت خودتان را حفظ کنید به سمت کسل شدن نروید و خودتان را با نشاط از حالت کسالت درآورید در عین حال مشغول کارهایی باشید که مخالفت با کرامت نفس شما نداشته باشد. انسان وقتی روحش خسته شد دارد به این که موهایتان را شانه بزنید عطر بزنید لباس تازه بپوشید به دیدن دوستانتان بروید اهل ورزش باشید اهل شنا و تیراندازی باشید اینها را به ما دستور داده‌اند. آن مقداری که حالا در اختیار ما هست هر کس هر مقدار که در اختیارش است همین که لباس تمیز بپوشد موهایش را شانه بزند و عطر بزند به دیدن دوستش برود دوستی که او را در مسائل زندگی کمک می‌کند این یکی از راه‌هایی است که کسالت را برطرف می‌کند. و همین تعبیر را داریم در روایت که این کارها را بکنید تا ملول نشوید .به هر جهت قلب مرکز سلامتی فکر است اگر قلب سالم نباشد فکر هم سالم نیست. در روایت هست از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم که حضرت فرمودند: بهترین هدیه‌ای که به کسی می‌دهید کلام حکمت‌آمیزی باشد که به او می‌گویید. این بهترین هدیه شما باشد بعضی‌ها این طور هستند تلفنی هم که با افراد صحبت می‌کنند موقعی که می‌خواهند خداحافظی کنند برای هم روایت می‌خوانند کلامی را می‌گویند. باهم که نیم‌ساعت یا ۱۰ دقیقه نشستند حالا که می‌خواهند خداحافظی کنند یک مطلب نغزی را هم بیان می‌کنند. این کلام حکمت‌آمیز گفتن خاصیت دارد. حضرت فرمودند ” ان الحکمه تزید شریف شرفا ” کلمات حکمت‌آمیز این‌طور است که به انسانی وقتی گفته می‌شود باعث شرافت او می‌شود شریف باشد شرافتش بالا می‌رود افراد را شرافتمند می‌کند.

 یکی از چیزهایی که باعث جلای قلب می‌شود که حضرت فرمودند ملول می‌شود باید جلا پیدا کند یکی از آن چیزهایی که قلب را جلا می‌دهد نشستن و حدیث خواندن و حدیث شنیدن است به تعبیر رسول خدا دل انسان رین زنگ و چرک می‌گیرد. فرمود به اینکه مثل شمشیری که جنسش از آهن است و زنگ می‌زند شما با سمباده آن را جلا می‌دهید و صیقل می‌دهید و براقش می‌کنید این دل و قلب شما وقتی خسته شده آلوده شد و زنگ زده این را جلا بدهید. چطور جلا بدهید؟ بنشینید حدیث بخوانید ” فان الحدیث جلاء للقلوب” حدیث جلای قلب شما است معلوم می‌شود هر وقت از این به بعد سر شما درد گرفت  دلتان ملول شد خاطرتان گرفت, یک کتاب حدیث کنار شما باشد دو روایت بخوانید دو حدیث از احادیث اهل بیت را مطالعه کنید بعد اثرش را در جانتان و روحتان ببینید. حضرت فرمودند با طرائف حکم ملالت هایی که بر شما وارد می شود , خودتان را از آن خارج کنید .بهترین حکمت‌ها را ما در کجا می‌توانیم پیدا کنیم؟ فرمود با حکمت‌های تازه بهترین حکمت‌ها کجاست؟ طرائف حکم کجاست ؟کلمات معصومین است, کلمات پیغمبر خدا, آیات قرآنی, اینها بهترین حکمت‌ها را دارد بهترین موعظه ها در قرآن کریم و در روایات هست هر وقت ملول شدیم به احادیث مراجعه کنیم ” فان الحدیث جلاء للقلوب ” حدیث قلب را جلا می‌دهد آیات قرآن این‌گونه است که انسان را نورانی می‌کند آیات موعظه هستند احتیاج به واعظ هم ندارد ” الم یعلم بان الله یری ” آیا نمی‌دانید که خدا شما را می‌بیند. این ایه برای اینکه انسان معصوم شود کفایت می‌کند. همین را انسان دائم بگوید همین را انسان دائم تکرار کند چون بهترین موعظه الهی است. از این به بعد توجه داشته باشیم کتاب حدیث کنار ما باشد. یکی از آن چیزهایی که قلب را زنده می‌کند حدیث است.

 بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد ولم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک فی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و شما خواهران و برادران بزرگوار نمازگزار را به تقویت و رعایت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم تقوای الهی باعث رسوخ ایمان و محکم شدن عقاید در انسان می‌شود و انسان را تحت ولایت خدای تعالی نگه می‌دارد. آن عواملی که باعث می‌شود انسان از ولایت خدا خارج بشود, تقوا عاملی است که او را درتحت ولایت خدا  حفظ می‌کند .و انسانی که تحت ولایت خدا بود گاهی بدون واسطه و گاهی با واسطه توسط فرشتگان, واسطه فرشتگان هستند, از فیوضات الهی بهره‌مند می‌شود. اگر تحت ولایت خدای تعالی قرار داشته باشیم از ولایت او خودمان را خارج نکنیم فیوضات خاص, فیوضات عام که به همه موجودات داده می‌شود ,فیض خاص الهی بدون واسطه با آیات قرآن با واسطه براساس کریمه‌هایی که در قرآن وجود دارد به انسان عنایت می‌شود .در آیه ۳۰ از سوره مبارکه فصلت فرمود ” ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا ” آن انسان‌های باتقوایی که خدا گفتند و بر این خدا گویی خود استقامت داشتند این افراد از فیض خاص خدای تعالی توسط فرشتگان بهره‌مند هستند ” تتنزل علیهم الملائکه ولا تخافوا و لا تحزنوا ..الی آخر ایه ” این‌ها از آن فیض خاص بهره‌مند می‌شوند. لذا تقوا عاملی است که انسان را بهره‌مند می‌کند از نعمت‌های خاص با واسطه یا بی‌واسطه. خدای تعالی را قسم می‌دهیم توفیق حرکت کردن در مسیر تقوا را نصیب همه ما بگرداند.

 روز ۲۵ ذی‌الحجه است. طبق نقل روزی است که آیات مبارکه سوره هل اتی بر قلب مبارک رسول خدا نازل شد و در شأن اهل بیت عصمت و طهارت این آیات آمد. با آن داستان معروفی که همه شنیده‌اید که خاندان پیغمبر سه روز روزه گرفتند به واسطه کسالتی که برای حسنین  پیش آمد بود و امیرالمؤمنین و صدیقه طاهره نذر شفا کردند و همان قصه معروف .این روز را نام‌گذاری کردند به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان و یک مناسبت دیگری هم امروز داریم. اما مهم روز خانواده است .می‌دانید که خانواده در اسلام بسیار اهمیت داده شده است یکی از ارکان جامعه سالم و کارامد خانواده است .همه می‌دانیم و می‌دانید که تشکیل خانواده نیاز فطری بشر است که آثار اجتماعی فراوانی به همراه دارد زندگی واقعی در آرامش و در کنار همسر و فرزندان کانون گرم محبتی را ایجاد می‌کند که همه با سلامت زندگی کنند .ارکان خانواده هم نسبت به هم مسئولیت دارند. پدر و مادر و فرزندان نسبت به هم. و در این بین زنان و بانوان محور اصلی تشکیل خانواده هستند .یعنی محور کوچک‌ترین اجتماع بشری .خوب دقت کنید که چه نتیجه‌ای را می‌خواهم بگیرم .خانواده , بعد عشیره, بعد قبیله ,این اجتماعات کوچک که آرام آرام بزرگ می‌شود محورش زن است. این مطلب نشانه جایگاه رفیع و عظیم زن در جامعه بشری است. کوچک‌ترین جامعه با محوریت رحامت و ارحام بودن ساخته می‌شود . خاله ها و عموها و عمه ها و دایی ها و پسر عمو و پسر خاله و اینها خانواده و بعد عشیره همه اینها به یک رحم برمیگردند  . بعضی وقت‌ها یک قبیله بزرگ به یک رحم برمی‌گردند همه با هم رحم هستند. این زن محور همه آن جامعه است. در کنار هم قرارگرفتن این جوامع کوچک جامعه‌های بزرگی را شکل می‌دهد. اگر خانواده سالم باشد که کوچک‌ترین رکن بود جوامعی که آرام آرام بزرگ می‌شود همه آنها سالم خواهد بود.

اگر یک رودخانه و یا رودی آلوده باشد کثیف باشد به سمت یک حوضچه ای برود یا به سمت دریاچه‌ای برود این رودخانه ی کثیف و آلوده هرگز یک دریای زلال و شفاف و قابل استفاده را خلق نمی‌کنند .نمی‌شود گفت از اجتماع ۵۰ رودخانه گل‌آلود یک دریای زلال به وجود می‌آید. این طور نیست .خانواده‌هایی که ناسالم هستند خانواده‌های آلوده و ارحام ناسالم, شهر و جامعه با فضیلت نمی‌سازند .یک جامعه بزرگ با فضیلت نمی‌سازند .برای سالم ماندن خانواده اولاً باید زنان و دختران و بانوان را حفظ کرد. این یک مطلب مهم و اساسی است شما به دستورات دینی که دارید توجه کنید آن قدر که به زن توجه شده به مرد توجه نشد. چون اهمیت دارد. امیرالمؤمنین فرمود ” المرأه ریحانه ” زن مثل گل خوشبو می‌ماند .این حرف خیلی بلند است. گل را باید حفظ کرد, گل را باید نگهداری کرد, آفات را از او دور کرد, گیاهان هرز را نباید گذاشت که دور این گل رشد کنند و به او نزدیک شوند, و باید با طراوت و زنده و شاداب او را نگه داشت تا شاداب کننده باشد. ” مرأه ” وقتی به گل تعبیر می‌شود یعنی باید با او رفتاری مثل گل داشت. در حفظ و نگهداری او , مواظبت کردن از او.  لذا اسلام بین روابط زن و مرد در جامعه مرز قرارداد. هیچ کس حق شکستن این محدوده را ندارد. به هر عنوان که می‌خواهد باشد. اختلاط بین زن و مرد حریم‌شکنی است. کمترین اثری که بر این حرمت‌شکنی مترتب می‌شود از بین رفتن خانواده است. بی‌بندوباری و آزادی فحشا و منکرات بنیان خانواده را از بین می‌برد متلاشی می‌کند . این بیان خداست, بیان اهل بیت است, بیان پیغمبر است, بنده این را نمی‌گویم ,خدا آن را ترسیم کرد. در اسلام ارتباط بین زن و مرد تعریف شده است .ریشه خانواده که زن است اگر خوب شد جامعه خوب ساخته خواهد شد. لذا سرمایه‌گذاری بر روی از بین بردن جامعه زنان و بانوان و دختران شدید است .

همگی ملاحظه می‌کنید و دیدید خانمی که بدون هیچ حریمی خودش را برای چشم‌های آلوده عرضه می‌کند گاها دست فرزندش را هم گرفته و در خیابان حرکت می‌کند آیا این می‌تواند مادر موفقی باشد؟! این می‌تواند مادر کسی باشد که حماسه می‌آفریند؟! این فرزند می‌تواند در برابر استکبار بایستد؟! این بچه می‌تواند ظلم‌ستیز باشد؟! کسی که تلاش می‌کند در جامعه بی‌بندوباری ,اختلاط زن و مرد ,فحشا و منکرات زیاد شود, خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کند . او دارد جامعه را از بین می‌برد .بنده مخالفت می‌کنم ,می‌گویم این کارهایی که دارد انجام می‌شود بعضا از مصادیق واقعی و اتمّ اختلاط زن و مرد است که اسلام آن را حرام کرده .می‌گویند خوب چه کار کنیم جامعه به بعضی از این چیزها نیاز دارد. این حرف حرف باطلی است. این را چند مرتبه گفته ایم .حالا فشار می‌آوریم و اصرار می‌کنیم که این کار نباید بشود میبرند جای دیگر خودشان اجرا می‌کنند .می‌گویم آنجا چرا ؟می‌گویند چون آنجا جمعیتش کمتر است احتیاج به قانون ندارد. حقه‌بازی است .دستور است برای از بین بردن جامعه .این کار نباید بشود. جالب است !می‌گوییم مگر این از مصادیق اختلاط نیست ؟ مگر این حرام نیست؟ بله هست, البته اگر شما می‌گویید حرام است حتماً هست. خب پس آن جا انجام نشود. نمی‌شود. فلان جا چرا پس انجام شد؟! آنجا تعداد ۳۰۰ نفر است ۳۰۰ نفر قانون نمی‌خواهد. این لطیفه نیست ؟ اوضاع این‌جور ما خیلی خراب است. اینکه رهبری صدایش بلند است که ما در حال مبارزه و جنگ تمام عیار فرهنگی و سیاسی هستیم این جنگ است واقعا . متأسفانه بعضی از افراد داخل هم ,من تنها چیزی که می‌گویم ندانستن است کج‌فهمی است ناخواسته است والا اگر با اراده و علم دنبال این مسائل باشند مصیبت بزرگی است .خانواده‌ای اینگونه رشد کرده و بزرگ شد فحشا و منکرات و گناه و بزه و خلاف برایش مفهومی نداشت, بانوان و زنان آن خانواده در جامعه بی‌بندوبار حرکت کردند, این‌ها دیگر اهل امربه‌معروف و نهی از منکر هم نیستند.

پنجشنبه اول محرم است . همین امسال پنجشنبه که می‌آید اول محرم است. آغاز سال ۱۴۳۷ قمری است. آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است .همه لباس سیاه می‌پوشیم ان‌شاءالله و عزادار حسین هستیم .همان حسینی که به خاطر احیای همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد .امربه‌معروف مقدمه انجام فرایض و واجبات دیگر است اگر آن نباشد زمینه آماده نمی‌شود برای اینکه واجبات دیگر محقق شود. وظیفه همگانی است همه باید احساس مسئولیت کنند. نتیجه این واجب الهی اصلاح جامعه است, که خود امام حسین علیه السلام همین را فرمودند. البته دایره امر به معروف و نهی از منکر محدود به تعدادی از واجبات و محرمات نیست. آن چیزهایی که در جامعه مشهود است مثلاً بی‌بندوباری و بدحجابی, اینها فقط نیست. حواسمان باشد بیراهه نرویم. فقط از یک راه نرویم .مسائل دیگر هم هست .ادارات , قضاوت‌های نادرست ,بعضی از کلاهبرداری‌ها ,مال مردم خوردن ها ,حقوق مسلمان‌ها را ضایع کردن, بدون اینکه رعایت حقوق اجتماعی بشود عده‌ای ویژه خواری کردن ,ساخت‌وسازهای غیرقانونی, تعرض به منابع طبیعی ,ساختن خانه در بستر رودخانه‌ها, تصرف در اموال عمومی ,این‌ها همه منکرات است. جلوی همه اینها باید گرفته شود. فقط این بعد نیست خیلی فراتر است. خود تشکیل حکومت اسلامی یکی از معروفات است. حفظ ارزش‌های دینی و دفاع از آنها معروف است. اگر کسی نظام اسلامی را تضعیف کند عملی انجام دهد که ناکارآمدی نظام اسلامی را نشان بدهد منکر است. این چیز کمی نیست.یک مدیری در جایی قرار گرفته دارد کارش را انجام می‌دهد , اما جوری عمل می‌کند که نظام را تضعیف کند منکر است. باید جلویش گرفته شود. خیلی از عزل و نصب هایی که در کشور صورت می‌گیرد .در همین منطقه خودمان البرز صورت می‌گیرد اینها منکر است .چون کسانی را بر سر مسئولیت‌ها قرار می‌دهند که نه سوادش را دارد و نه توانایی انجامش را دارد. آن بالاتری که آن شخص را منصوب می‌کند در یک جایی که قدرت آن کار را ندارد و توانایی انجام آن کار را ندارد مرتکب منکر شده است. این هم منکر است. تضییع بیت‌المال است. تضییع وقت مردم است. منکر فقط تذکر لسانی به یک بی‌حجابی در خیابان بدهیم آن را هم باید انجام داد, که دیگر مظهر بعضی از گناهان است. ولی بعضی از آن‌ها پشت پرده است. در پستو است .صدایش بعدا درمی‌آید.  آن کسی که دارد او را در جایی منصوب می‌کند به خاطر امیال سیاسی خودش به خاطر یک فکر جناحی یک انسان کارآمد را از جایش برمی‌دارند و یک ناکارآمد به جایش می‌گذارند این یک منکر است .جواب خدا را نخواهند داد .نمی‌توانند بدهند. برای دنیای دیگران آخرت خودشان را خراب می‌کنند .اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا.

 لذا می‌بینید که هر چیزی که به حیثیت اسلام برمی‌گردد و به حقوق مسلمین برمی‌گردد در دایره امر به معروف و نهی از منکر می‌آید .اگر کسی که قدرت دارد و می‌تواند جلوی منکری را بگیرد و معروفی را احیا کند بنشیند و عملی نداشته باشد عندالله معاقب است و معذور نیست . و نزد خدای تعالی گرفتار می‌شود و خود این کارهم منکر است .همه باید قیام به این واجب الهی داشته باشیم .عرض کردیم در جامعه خودمان هر کس اندازه خودش در بحث منکرات تذکر لسانی فقط گفته شود و رد بشود یقه گیری, خدای نکرده دعوا و تزاحم و اینها نشود. انسان بگوید و رد شود .حتی در زمینه بدحجابی و بی‌حجابی که هست من توصیه‌ام به خواهران و بانوان محترمه و محجبه استان این است که حضورشان را در جامعه بیشتر کنند .به خاطر خدای تعالی بیایند در آن مرکز ها و آن خیابان‌هایی که این مصادیق و موارد هست حضور  داشته باشند و حرکت کنند حتی اینجا تذکر لسانی هم ندارد. این خانم‌ها در خیابان قدم بزنند و حضور داشته باشند آرام‌آرام چهره عوض خواهد شد .این را عن علمٍ و از باب تجربه عرض میکنم, که در جای دیگر انجام دادیم به نظر می‌رسد که این کار سازماندهی بشود آثار خوبی را داشته باشد.

 محرم آغاز می‌شود در مجالس عزاداری امام حسین هم باید سعی کنیم که اولاً اهمیت بدهیم با شکوه برگزار کنیم. ضعیف نباشد ,پر محتوا باشد ,مجلس امام حسین باید پرمحتوا باشد .خود مجلس امام حسین پرمحتوا بود. خود حضرت وقتی می‌نشستند برای سخنرانی و مطالبی را شروع می‌کرد بیان کردن جلساتی که حضرت داشت خیلی پرمحتوا بود و قابل استفاده. در تاریخ می‌نویسند حضرت که شروع می‌کردند به صحبت کردن کأن بر سر تک‌تک مردمی که گوش می‌کردند پرنده‌ای نشسته ,هیچ کس تکان نمی‌خورد ,همه محو صحبت‌های امام حسین بودند که کی این صحبت‌ها مثلاً تمام می‌شود . همه محو صحبت‌ها بودند سکوت محض بود و همه گوش می‌دادند .معلوم می‌شود که پرمحتوا بوده و محکم و جالب بوده. مجالس امام حسین گذشته از آن اه و سوزی که دارد باید معرفت افزا باشد. باید بصیرت بخش باشد. باید آگاهی آفرین باشد. خود امام حسین علیه السلام مظهر همه خوبی‌هاست که بدترین انسان‌های روی زمین در آن روز او را به شهادت رساندند. و همه ارزش‌ها و خوبی‌ها را لگدکوب کردند مجلس امام حسین باید فرهنگ‌ساز باشد. باید توسعه دهنده فضایل باشد. نکند که ما در مجلسی شرکت کنیم  هیچ چیز گیر ما نیاید. آن مقداری را هم که بلد بودیم در آن شبهه ایجاد شود متزلزل از آن جلسه بیرون بیاییم .نکند که اجازه نفوذ  به  این ارزش‌ها داده بشود .دشمن ما به وسیله بعضاً خودمان اقدام بر علیه خود ما می‌کند .وقتی اینجا برای شما عرض کردم برای اصلاح و پیرایش موهای خودتان که به پیرایشگاه می‌روید موهایتان را که کوتاه می‌کنید خورده موها روی گردن می‌ریزد استاد آرایشگری بخواهد این موها را از گردن شما پاک کند اگر با دستمال و حوله هر چه بمالد گردن بدتر قرمز می‌شود موها هم تکان نمی‌خورد  مو را با فرچه مویی از بین می‌برد آرام آرام موها  را از گردن پاک می‌کند یعنی مو را باید با مو از بین برد .

 دین را باید با دین از بین برد . با دین ساختگی. روضه اباعبدالله و گریه برای حسین قیمت دارد. ارزشمند است. تقلبی آن را می‌سازند. با تقلبی آن اصل دین را از بین می‌برند. اصل این معارف را نابود می‌کنند .عده‌ای تلاش دارند این عشق و ارادت به  اباعبدالله به بیراهه برود. منبری که منبر می‌رود باید حواس خودش را جمع کند که چه می‌گوید. چه هدفی را دنبال می‌کند .چه محتوایی را می‌خواهد به مردم بدهد. مردم هم پای هر منبری ننشیند .اگر دیدند منبری سخن درست نمی‌گوید به او تذکر بدهند : این حرف‌ها را عوض کن! الان باید مطالب دیگری بگویی!. اگر هم گوش نداد منبری را عوض کنند. وقت ارزش دارد. زمان هم کوتاه است .باید استفاده کرد این مجالس باید غیرت دینی ما را محکم‌تر کند .باید روح نترسیدن و فداکاری برای دین تا پای جان را در ما ایجاد کند. توکل به خدا, رضا, تسلیم و صفات عالی انسانی را باید در ما تقویت کند. ما در حال جنگ تمام عیار سیاسی و فرهنگی هستیم. با یک دشمنی که قصد از بین بردن قطعی را دارد. در این مجالس ما باید تعلیم ببینیم تربیت بشویم. تاریخ اسلام را باید خوب مطالعه کرد به خصوص جریان کربلا را ملاحظه کنید.

امام رضوان‌الله علیه فرمودند انقلاب ما ریشه در کربلا و عاشورا دارد. یعنی مسائل انقلاب مشکلاتی که پیش می‌آید حرف‌هایی که دشمن می‌زند رجزی که می‌خواند تحریمی که میکند امان نامه‌ای که می‌فرستد ترور و کشتاری که انجام می‌دهد جنگ روبرو و نابرابری که با ما دارد, همه‌اش تکرار عاشوراست و کربلاست. باید عبرت بگیریم باید خوب بفهمیم که خدای نکرده خود ما با حرف‌های نپخته برداشت‌های ناصحیح وصله های ناچسب به این جریان اصیل خرافه و بدی نچسبانیم. خدای نکرده تاریخ را تحریف نکنیم. عزت را ذلت معنا نکنیم. بالاتر از تحریم آب چیزی داریم ؟ خیلی سخت است. زائران خانه خدا را ندیدید ؟!هر وقت در این مدت بنده به یادم می‌افتد حالم گرفته می‌شود. صحنه‌هایی که کم هم نشان دادند ولی خبرهایش را خواندیم خبرهای  دیگر هم که آمد عمده آنها تشنه از دنیا رفتند بالاتر از تحریم‌ اب که نداریم. همین الان تحریم‌هایی که ما داریم چه تحریم‌هایی است؟ همین سروصدایی که این همه هست درباره تحریم, ببینید که چیست ؟ طفل صغیر حسین هم راضی به معامله نشد. قاسم بن الحسن  فرمود شهید شوم برای من شیرین‌تر است تا بروم معامله کنم .عباس بن علی در چهره دشمن نخندید عبوس ماند عباس شد, تا عمود آهن بر سرش آمده و تیر بر چشمانش نشست و دستانش قلم شد .خود حسین را ببینید فریاد می‌زند “الا انّ الدّعی بن الدّعی قد رکزنی بین السّلّه و الذّلّه هیهات منّا الذّلّه “.  این‌ حسین فرزند علی ابی طالب است که وقتی سپاه معاویه بر شریعه فرات در جنگ صفین غلبه پیدا کرد رجز می‌خواند و می‌خواست سپاه علی را از پا درآورد امیرالمؤمنین شروع کردند به بیان مطالبی با شهامت ,که شمشیرها را از خون دشمن سیراب کنید. اگر تشنه هستید این طور عمل کنید در بیان شان دارند به این که مرگ در زندگی ذلیلانه است .اگر زندگی ما با ذلت همراه باشد سیب و گلابی در اختیار ما باشد این زندگی نیست, این مرگ است. و حیات در مرگ, این پیروزی است. اگر بمیریم ولی با عزت بمیریم این پیروزی است. فرمود ” فالموت فی حیاتکم مقهورین والحیاه فی موتکم قاهرین “

دشمن ما و استکبار چه فکری کرده است؟ کاسه لیسان داخلی چه اندیشه‌ای دارند ؟ مردم ما تربیت شده علی‌بن‌ابی‌طالب و اولاد علی هستند. هرچه فریاد دارند بر سر دشمن درجه یک خودشان آمریکا می‌کشند و هرگز برادر نامشروع آمریکا را یعنی اسرائیل را هم فراموش نمی‌کنند. حالا در داخل عده‌ای خیال نکنند که چون بر سر مسائل هسته‌ای یک مذاکره‌ای صورت گرفت در مسائل دیگر و موارد دیگر در داخل هم در ارتباط و امثال ذلک هم زمینه‌ای فراهم شده .حضرت امام و رهبری حفظه‌الله فرمود: مذاکره با آمریکا ممنوع! یعنی ممنوع. دیگر تفسیر ندارد. این ممنوعیت یعنی اینکه از این به بعد هر کس اقدام و قیامی بدون اذن رهبری داشته باشد مخالفت صریح با این امر کرده. آقایان سعی کنید حرف بزرگتر خودتان را گوش بدهید تا ضرر نکنید. بحمدالله کمیسیون برجام تکلیف شرعی و الهی خود را انجام داد متن گزارش خودش را اعلام کرد بنده کاملاً این متن را خواندم متن جامع و کاملی است. نقاط ضعف و قوت در آن بیان شده. فرصت بیان گوشه‌هایی از آن را ندارم اما وظیفه مجلس هنوز مهم است شائبه‌هایی, حرکت‌هایی دیده می‌شود. توصیه می‌کنیم که کوتاهی نکنید کوتاهی به هیچ وجه قابل قبول نیست .مسائل قابل توجهی در این گزارش وجود دارد و معلوم شد انتقاداتی که منتقدین داشتند و دارند به جا بود .و از خطوط قرمز عبور شده. باید دقت بیشتری کرد .ریاست محترم جمهوری وقتی حکم تنفیذ را از رهبری می‌گیرد ریاست او مسلم می‌شود. در سلسله ارکان ولایت قرار می‌گیرد. تضعیف او جایز نیست و کسی در مسیر غیر حرکت بکند از او پذیرفته نیست این قاعده کلی نظام است .اما در همین راستا او رئیس‌جمهور همه مردم ایران است یعنی هر کسی که به او رأی داده است و رأی نداده است. هر رئیس جمهوری در هر دوره‌ای وقتی تنفیذ شد او رئیس‌جمهور همه آحاد مردم است. لذا باید به همه مردم پاسخ گو باشد در هر زمینه‌ای که از او سؤالی می‌شود و مطلبی پرسیده می‌شود باید پاسخ‌گو باشد. و بعضاً دیده می‌شود بعضی از نکات گفته می‌شود که خدای نکرده زمینه دوقطبی شدن جامعه فراهم می‌شود .من سؤالی را از ایشان مطرح می‌کنم و آن این است که دانستن حق مردم است که باید بدانند و این حق, حق است .و شما می‌بینید که عده ای از مردم نگران آینده کشور و منافع ملی هستند و انتقاداتشان را مستدل  و مستند بیان می‌کنند. چرا تعلل دارید و پاسخ گو نیستید؟ تا زمان از دست نرفته پاسخی که بعدا می‌خواهید بیان کنید را بدهید, و نگرانی‌ها را از بین ببرید و همین الان پاسخ‌گو باشید و حواله به بعد نداشته باشید.

حملاتی که روسیه دارد انجام می‌دهد و ائتلافی که بین ایران و روسیه برای دفاع از سوریه شد واقعی است این حملات به سوریه نشان دهنده بی‌کفایتی سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه است که نتوانست کاری هم انجام بدهد. و بحمدالله مسیر خوبی را دارد طی می‌کند. اما امروز خبر ناراحت‌کننده البته در جایش برای آن بزرگوار و آن سردار غیر از این هم کم بود برای او که در رختخواب از دنیا برود. سردار سرافراز اسلام حاج حسین همدانی که نزدیک پنج سال مستشار ایران در سوریه بودند و بیشتر عملیاتی که در سوریه شد و موفقیت‌هایی که به دست آمد در آن منطقه ایشان فرماندهی می‌کرد و یک لشکر بزرگی از مردم سوریه به صورت همین بسیجی که الان ما در کشور داریم در آنجا ایشان سازماندهی کرد که در مقابل دشمن می ایستاد. شما می‌دانید سنگر دفاع از ایران الان سوریه است. این جنگ جنگ خاصی است. فرصت تبیین نیست بعضی‌ها شاید ناراحت هستند و اِن قُلت میکنند.  نمی‌دانند که اگر آنجا ریخته شود دشمن پشت دیوار ما خواهد بود. آنجا در حال مبارزه هستیم. این بزرگوار شبانه‌روز البته در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و مجاهدت‌ها داشت . من از نزدیک هم بالجمله با ایشان آشنایی داشتم هم‌ دور هم نزدیک . فعالیت‌ها و قابلیت‌هایی این بزرگوار داشت. که خدا را قسم می‌دهیم به حق انبیا و اولیا با اجداد طاهرین ما ایشان را محشور گرداند و درجاتش را عالی کند ان شاء الله. که روز گذشته در همان منطقه به شهادت رسید در آنجا روستایی است به نام الزهرا که مدت طولانی است در محاصره داعش است و در ضمن عملیاتی که ظاهراً برای بازپس‌گیری آن منطقه بود ایشان به شهادت رسید.

 نکات دیگری هم درباره چهار نامه‌ای که وزیرها به رئیس‌جمهور داشتند یادداشت کرده بودم ان‌شاءالله در فرصت دیگری خدای تعالی توفیق دهد بیان کنیم. خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در پناه خودت مصون و محفوظ بدار . قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان فرجش نزدیک بگردان بر تاییدات رهبری بیفزا شر دشمنان به خودشان برگردان شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانت بفرما معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرما.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.