خطبه های 30 مرداد 1394 شهر کرج:

مسئولین آمریکایی همین امسال گفتند که توافق هسته‌ای تنها راه تغییر در رژیم ایران است

روابط عمومی ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰

  • متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۴/۵/۳۰
  • استان البرز شهرستان کرج
  • توسط ایت الله حسینی همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ایها المومنون اوصیکم و نفسی بتقوی الله . تمام تلاش انسان در دنیا باید این باشد که دین خودش را حفظ کند و سالم به دارالسلام منتقل شود تقوی در حفظ دین بهترین کمک کار انسان است پرهیز از گناهان و ترس از خدای تعالی در نافرمانی از او باعث می‌شود که انسان اقدام به فاسد کردن دین خودش نکند مولا امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه در روایتی فرمودند ” المغبون من فسد دینه ” زیان‌دیده کسی است که دینش از بین رفته باشد و تباه شده باشد بی ایمان از دنیا برود . در آیه ۸۸ از سوره مبارکه مائده فرمود : بترسید از خدایی که به او ایمان دارید ” واتقوا الله الذی انتم به مومنون ” ترس از خدا باعث حفظ دین و ایمان می‌شود . به بیان مولا امیرالمؤمنین معیار انسان ایمان اوست . ” المرء بایمانه ” البته توجه دارید همه ایمان عمل است و بدون عمل ایمان معنایی ندارد . در یک بیانی است که راوی به امام صادق علیه‌السلام عرض می‌کند که مرا درباره ایمان آگاه نمیسازید که ایا گفتار است و کردار؟ یا کردار تنهاست بدون گفتار؟ یا گفتار است بدون کردار ؟ راوی این سوال را می‌کند  حضرت می‌فرمایند به اینکه : ایمان همه عمل و کردار است و قسمتی از آن گفتار است . یعنی حرف زدن‌های ما قسمتی از اعمال ماست به حساب می‌آید نوشته می‌شود مورد بررسی است باید مواظب حرف زدنهایمان باشیم . به هر تقدیر آنچه در این مراحل نجات‌بخش ما است و کمک می‌کند که اعمال ما درست شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تقوا است خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد ان شاء الله .

بحث ما در ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی بایدها و نبایدها الزامات و مسائل مربوط به آن بود , به بعضی از مسائل اشاره کردیم و برای تبیین مسئله از روایات و آیات بهره بردیم . امروز به نکته دیگری اشاره می‌کنم . اولاً بیان رهبری را در آن باره بخوانم .ایشان در الزامات اقتصاد مقاومتی فرمودند : اگر ما دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید کار را تقویت کنیم بدون کار نمی‌شود . و بعد در این فاصله درباره سرمایه‌گذاری و اینکه سرمایه‌گذاری باید باشد مطالبی را فرمودند و در ادامه بیان کردند که : رکن اساسی کار کارگر است , قشر کارگر و زحمت‌کش ستون اصلی تولید در کشور است .

وقتی به منابع اسلامی نگاه می‌کنیم و مراجعه می‌کنیم راجع به کار و کارگر مطالب فراوانی و نقش مهمی که این دو در اقتصاد دارند مباحث مهمی مطرح شده . یک وقتی درباره خود اصل کار مطرح شده یک وقت درباره کارگر بیان شده و نقشی که کارگر دارد همه اینها در روایات هست در آیات هم به صورت کلی هست . در ایه یازدهم از سوره مبارکه هود فرموده خداوند شما را از زمین آفرید و خلق کرد و خواست تا آن را آباد کنید ” هو انشاکم من الارض واستعمرکم فیها ” این اشاره دارد به اصل کار . به اصل تلاش اینکه در سایه تلاش و کار آبادانی در روی زمین به وجود می‌آید و همه باید در همین مسیر و اباد کردن زمین تلاش کنند و سعی کنند . نباید بیکار بود مؤمن و اهل ایمان دائماً باید مشغول کار باشند . هر کسی در هر رشته‌ای که مشغول است باید فراوان کار کند .

امام صادق علیه‌السلام به مفضل نکاتی را فرمودند جالب است این روایت نورانی را بخوانید و به آن توجه داشته باشید و معارف و مطالبی در این حدیث هست که : ای مفضل از چیزهایی عبرت بگیر که برای رفع نیازمندی‌های آدمی آفریده شده . حضرت برای تنبیه و آگاهی و توجه بیشتر مواردی را نقل می‌کنند که جالب است می‌فرمایند : دانه برای خوراک آفریده شد دانه‌هایی که هست مثل گندم و نخود برنج و لپه عدس و . . . لکن آرد کردن و خمیر کردن  و پختن آن به عهده خود انسان است . یعنی دانه را خدا آفریده ولی کارش با شماست . کرک و پشم را برای پوشش آفرید ولی زدن و رشتن و بافتن آن تکلیف انسان است . موارد زیادی را حضرت نقل می‌کنند داروهای گیاهی را مثلاً می‌فرمایند به این که : برای درمان آفرید اما چیدن و ترکیب و ساختن گیاهان کار شماست . کار و فعالیت . بعد حضرت فرمودند : پس بنگر چگونه آنچه انسان خود نمی‌توانسته است پدید آورد و خدا پدیدآورنده آن است لکن در هر یک از این‌ها جای کار و کوشش باقی است . اصلش را که انسان نمی‌توانسته خدا آفریده اما در کنار او بعد از آفریدن خدا کارش با خود انسان است که صلاح آدمی در این کار است و در ادامه فرمودند : حسن تدبیر در چیزهایی که برای انسان آفریده شده در آن است که جایی برای کار در آن باقی باشد .

بازهم اگر بخواهیم از آیات بهره بگیریم در آیه ۱۰ از سوره مبارکه جمعه ” فاذا قضیت الصلواه فانتشروا ” وقتی نماز تمام شد بروید دنبال کار و زندگی‌تان مشغول فعالیت باشید و از فضل و نعمت خدای تعالی بهره‌مند باشید.  مسئله کار و کارگری خیلی مهم است.  در این جلسه به یک قسمت از آن می‌رسیم که بیان کنیم باید به مسئله کار توجه شود در روایت دارد به اینکه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند:  هر کس از دسترنج خودش بخورد مثل برق از پل صراط می‌گذرد , هر کس از دسترنج خودش بخورد خدای تعالی به او به نظر رحمت نگاه می‌کند و او را عذاب نمی‌کند, هر کس از دسترنج خودش بخورد روز قیامت در شمار انبیا خواهد بود و پاداش انبیای الهی به او داده خواهد شد و برای اینکه افراد برانگیخته شوند و مشغول کار و فعالیت باشند و بیکار نباشند فرمود : کسی که برای عیال خودش و فرزندان و عائله خودش خدمت کند و کار کند  و تلاش کند ثواب مجاهد در راه خدا را دارد.  و عجیب است که شما در معارف اسلامی و در روایات می‌بینید دعای یک دسته از افراد مستجاب نمی‌شود گروه‌هایی دعایشان مستجاب نمی‌شود یکی از آن گروه‌ها کسی است که اهل کار نیست باز در روایتی از رسول خدا است که ” ان اصناف من امتی لا یستجاب لهم دعائهم ” گروههایی از امت من دعای آن‌ها مستجاب نمی‌شود ” رجل یعبد فی بیته و یقول یا رب ” مردی که در خانه می‌نشیند و دست به دعا بلند می‌کند ” ارزقنی ” خدایا روزی مرا برسان ” و لا یخرج و لا یطلب الرزق”از خانه خارج نمی‌شود و دنبال کار نمی‌رود و طلب رزق نمی‌کند دعای این  مستجاب نمی‌شود خدا به او می‌گوید من به تو دست و پای سالم ندادم تا به آن بهره بگیری؟ چرا نشستی ؟ این روایات و صدها سخن نورانی دیگر از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام همگی دعوت می‌کند که اولاً باید اهل کار بود پرکاربود و کار را براساس نیاز انجام داد محکم انجام داد با دقت انجام داد و امثال ذلک , تا هم خود انسان و هم اجتماع آباد شود و بهره‌مند شود . کار و تلاش فردی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف وابستگی‌های اقتصادی را کم می‌کند استقلال اقتصادی را به همراه دارد و به عنوان کلام پایانی عبارتی از حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه برای شما می‌خوانم که ببینید بحث اقتصاد مقاومتی و مسائل مربوط به اقتصاد از زمان حضرت امام مطرح بوده و تا الان هم مطرح است ایشان در بیانی که به وزیر صنایع وقت و معاونینش که خدمت ایشان رسیده بودند در آنجا اینطور فرمودند که ما در مرحله‌ای هستیم که تازه متولد شده ایم و من می‌گویم اگر ما گرسنه باشیم و پیاده راه برویم و منزوی باشیم و به طرف خودکفایی حرکت کنیم, منزوی باشیم اما خودکفا باشیم, این بهتر از این است که وابسته اما مرفه باشیم .

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک فی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما مؤمنین و مومنات را و نمازگزاران جمعه را به تقوای الهی تقویت و تسدید آن دعوت می‌کنم اگر اهل تقوا و رعایت اوامر و نواهی الهی باشیم خود خدای تعالی وعده داده است که مسئولیت تعلیم و تربیت ما را به عهده بگیرد تربیت علمی ما  معرفتی ما به عهده او خواهد بود در آیه ۲۸۲ در سوره بقره فرمود ” واتقوا الله و یعلمکم الله ” بحث‌های تفسیری آن در جای خودش , تقوا داشته باشید و خدا به شما خواهد آموخت این یکی از ثمرات تقواست تقوی انسان را تحت تعلیم خدا قرار می‌دهد . رسول خدا در بیانی ‌فرمودند : اینکه انسان تحت تعلیم خدا قرار بگیرد اگر انسان به دانسته‌هایش عمل کند از علم بالاتری بهره‌مند خواهد شد ” من عمل بما علم ورثه الله علم ما لم یعلم “شما به آن مقدار دانسته‌های که دارید عمل کنید خدای تعالی بیشترش خواهد کرد آموزش و تربیتی را هم که خدا به عهده بگیرد قطعاً معلوم است که نتیجه‌اش چگونه خواهد بود . تقوی آثار و برکات فراوانی دارد که در طول این مدت ما موارد زیادی را برای شما بیان کردیم عمده این است که خودمان را در مسیر تقوا قرار بدهیم عامل به دستورات الهی و طاعات و فرامین خدای تعالی باشیم تا بهره لازم را بگیریم .

اتفاق مهم هفته ولادت با سعادت مولانا علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه والثنا هست که در ۱۱ ذی القعده سال ۱۴۸ قمری واقع شد همان طور که مکرر عرض کردیم یکی از وظایف مهم امامان معصوم علیهم‌السلام حفظ دین و نشر و گسترش آن اقامه و برپا کردن احکام الهی است . هر امامی در هر مقطعی از زمان که واقع شد با توجه به شرایط زمان و موقعیت‌هایی که در آن قرار داشت این مهم و این وظیفه را تلاش کرد که به نحو احسن انجام دهد و همه امامان ما هم اینگونه بودند و انجام دادند . دوران امامت حضرت رضا علیه السلام که طبق نقل بین ۲۰ تا ۲۵ سال با اختلافی که هست دوران امامت آن حضرت طول کشید دوران خاصی بود و از جهتی دوران سختی بود . از جهاتی با یک شخصیت مکار پر فریب حیله گر و در عین حال عالم   و دانشمند روبرو بود .مامون از نظر علمی بسیار شخصیت قوی است بعضی‌ها او را یکی از علمای اسلام می‌دانند . در مطالب علمی اسلامی تبحر داشته کرسی‌ها و جلساتی را هم برگزار می کرد برای این که امام را  در معرض محک و آزمایش قرار دهد جلساتی را هم می‌گذاشت و شکست می‌خورد که در تاریخ ثبت است و شنیدید . در این جلسات اهدافی را دنبال می‌کرد و به آن هدفهایش هم هرگز نرسید . در یک همچین فضایی مامون پیشنهاد ولایتعهدی را به امام رضا علیه‌السلام داد که باز در آنجا دنبال مقاصدی است که اگر امام آن را می‌پذیرفت مشکلات عدیده‌ای که برای حکومت مأمون بود علویانی که  قصد قیام داشتند و سر به شورش داشتند آنها ساکت می‌شدند . جهت عوام‌فریبی داشت . مسائل مختلفی داشت و حضرت هم پذیرفت که مقطع پذیرش ولایتعهدی باید جدا مورد بررسی قرار بگیرد و علتهایش و اینکه آیا واقعاً حضرت با این پذیرش چه عملی را انجام داد باید مستقلاً به آن پرداخت و صحبت کرد . اما حضرت در این فضایی که پذیرفت از زمان استفاده کرد و شروع کرد به تقویت مبانی اعتقادی شیعیان نشر و گسترش معارف اسلامی و به خصوص در زمان امام رضا علیه‌السلام معارف شیعی علناً مطرح شد و بحث شد و بخصوص مسئله امامت و ولایت از طریق امام رضا علیه‌السلام تبیین شد و برای مردم نشر داده شد . این بحث هم مفصل است اجازه بدهید در فرصتی و زمان دیگری کاملاً به آن پرداخته شود فقط خواستم اشاره کنم که اگر دوستان تمایل داشتند روی این زمینه می‌توانند کار جدی‌تری را انجام دهند خدای تعالی توفیق زیارت با معرفت نصیب همه ما بگرداند .

۴۲ سال قبل رژیم صهیونیستی پلید مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین را در یک حرکت سبوعانه و ددمنشانه به آتش کشید از روی حقد و کینه ای که دارد نسبت به اسلام این اقدام جسورانه را انجام داد . وزرای خارجه کشورهای اسلامی در آن اجلاس که در تهران تشکیل شد روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی را روز جهانی مسجد نام‌گذاری کردند که در طول سال در کل جهان اسلام به مسئله مسجد رسیدگی شود بهانه‌ای باشد که به مسائل مربوط به مسجد در جهات مختلف بپردازند . جایگاه مسجد بر هیچ کسی پوشیده نیست اما متأسفانه تراز لازم را ندارد در بعضی از کشورها جایگاه خوبی دارد اما در بعضی از کشورها آن جایگاهی را که باید داشته باشد ندارد ما حرکتی را در استان آغاز کردیم کم‌وبیش دوستان مطلع هستند شورایی تشکیل شده از علمای بزرگوار استان کسانی که هر کدام مناره ای و چراغ هدایتی در منطقه خودشان هستند و ارتباطاتی با مردم دارند و محل مراجعه مردم هستند اجتماع خودشان را می‌شناسند کرج را و استان را خوب می‌شناسند مردم را خوب می‌شناسند مساجد را خوب می‌شناسند و ائمه مساجد را خوب می‌شناسند این شورا تشکیل شده برای اینکه تصمیمات کلان راجع به مساجد استان را بگیرند . متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی هست که جایگاه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کلان برای مساجد را دارند . آن شورا مرکزی را تأسیس کرده است به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان که مسائل مربوط به مسجد از همه ابعاد بحث امام مسجد بحث امنای مسجد خادم مسجد ارکان مختلفی که در مسجد فعالیت می‌کنند را کاملاً مدیریت و سازماندهی می‌کنند با معاونت‌های مشخصی این کار را انجام می‌دهند . که امیدوارم ان‌شاءالله این کاری که شروع شده آثار و برکات آن در آینده کاملاً دیده شود و برکاتش در استان جاری و ساطع شود با توجه به قابلیت‌هایی که استان ما دارد بنده آینده روشنی را برای این مجموعه که شروع به فعالیت کردند می‌بینم و با ان مآلی که داریم مسجد مرکز همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد ان‌شاءالله به زودی شاهد این مسئله خواهیم بود .

مسجد محل اجتماع مسلمین و نمایش وحدت و به رخ کشیدن اقتدار اسلامی در سایه مهربانی و همدلی است این باید در جایگاه خودش قرار بگیرد . البته ساختاری در گذشته این استان و استان‌های دیگر درباره مساجد بوده مسیری طی شده اما لازم است که تغییرات صورت بگیرد تا پویاتر و بالنده‌تر و شکوفاتر باشد حضرت امام فرمودند ما انقلاب کردیم که مساجد آباد شود نگفتند که ما انقلاب کردیم که چه بشود و چه بشود اینکه اسرائیل نابود شود را هم گفتند اما مساجد آباد شود جزء مطالب اصلی است که در بیانشان داشتند . محل رشد و پرورش استعدادهای علمی و عملی است مسجد . باید قابلیت در مسجد به وجود بیاید . گران‌ترین سازه در نظام اسلامی سازه مسجد است یعنی شما ببینید مثلاً ۱٬۰۰۰ متر مسجد با بهترین مواد ساخته می‌شود با بهترین وسائلی که باید ساخته شود آجر و سیمان و اینها ساخته می‌شود در طول شبانه روز دو ساعت از آن استفاده می‌شود خیلی استفاده شود سه ساعت . البته بعضی از مساجد فعالند اما عمدتاً نماز صبح ندارند نماز ظهر و عصر را امامی می‌خواند نماز مغرب و عشا را امام دیگری می‌خواند . این طور نمی‌شود . باید نظام داشته باشد سازمان داشته باشد که ان‌شاءالله به آن سمت در حال حرکت هستیم .

مناسبت‌های این هفته فراوان است دوم شهریور سالروز شهادت دو یار همیشه همراه شهید محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رحمت‌الله علیهما است که به همین مناسبت و همچنین شهدای دولت هفته جاری را هفته دولت نامیدند . یعنی از دوم شهریور تا یک هفته بعد که در این ایام از تلاش‌ها و مساعی دولتمردان و شخص رئیس‌جمهور محترم تشکر و قدردانی می‌شود و البته به بهانه هفته دولت عملکرد یک‌ساله دولت هم مورد محاسبه و ارزیابی قرار می‌گیرد که خود این بزرگواران گزارش کارهای خودشان را به مناسبت هایی که پیش رو داریم خواهند داد . من مطالبی را یادداشت کردم که درباره هفته دولت و مسائل مربوط به دولت بیان کنم که به خاطر ضیق وقت استثنائاً از آن عبور می‌کنم جلسه بعد اگر توفیق بود درباره دولت نکاتی را خواهم گفت .

نکته دیگری که مهم است و بیشتر می‌خواهم به او بپردازم این است که هفته گذشته به مناسبت اجلاس مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیوها و تلویزیون‌های اسلامی در ممالک اسلامی رهبر معظم انقلاب مطالب مهمی را در عرصه‌های مختلف مربوط به جهان اسلام و مسائل داخلی بیان کردند حتماً توجه کردید هشدارهای دادند که این هشدارها جدی است و باید به آن توجه کرد . آقا فرمودند دشمنان می‌خواهند با اختلاف‌افکنی و نفوذ کار خودشان را در ممالک اسلامی و ایران پیش ببرند . بنده می‌خواهم قسمتی از کلام ایشان را امروز با توجه به فرصتی که داریم توضیح بدهم .خوب دقت کنید دولت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکای پلید و جنایتکار برای رسیدن به اهداف خودشان خیلی با حوصله و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند گاهی برای رسیدن به یک مقصد طرح ۵۰ ساله می‌ریزند و ۵۰ سال صبر می‌کنند تا به ان هدف‌شان برسند و در طول این مدت کار دیگری ندارند یا جور دیگر عمل می‌کنند. این است که به ما می‌گویند دشمن شناس باشید. باید دشمن را بشناسیم و روش‌های او را بلد باشیم والا مغلوب خواهیم بود و او غلبه خواهد کرد . به علاوه دشمنی مثل آمریکا در یک جبهه نمی‌جنگد او صحنه‌های نبرد مختلفی را برای کشوری مثل ایران باز خواهد کرد تا به هر وسیله که شده توان آن کشور را بگیرد و برای خودش پیروزی قطعی فراهم کند و برای رسیدن به پیروزی قطعاً هم‌پیمانانی که در منافع مشترک هستند آنها را هم پیدا می‌کند همراه خودش می‌کند تا یک جبهه فراگیر و گسترده‌تری را درست کند .

از طرف دیگر هم سعی می‌کند با چنین مجموعه‌ای که درست کرده در داخل از افراد سست عنصر بی‌اراده و ابن البطن و ابن الوقت آنها را شناسایی کند قسمتی از کار گسترده خودش را به آنها واگذار کند تا در مقاطع مختلف آنها هم به کمک بیایندذ. اینجاست که هوشیاری و بصیرت مسئولین و مردم لازم است تا نگذارد که دشمن پیروز شود نگذارد که آن کار و تصمیمی که آنها گرفتند عملی شود رهبر معظم انقلاب این فخر جهان اسلام حضرت امام خامنه‌ای با تیزبینی و دقت تمام جوانب را می‌بینند و به موقع هشدار می‌دهند . در طول دوران ولایت ایشان دقت کنید اما آیا دیگران هم به وظایف خودشان خوب عمل کردند ؟ ایشان هی دیدند و هشدار دادند در زمینه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف و زمان‌های مختلف . در بیانی ‌فرمودند در مسائلی که با سرنوشت کشور ارتباط پیدا می‌کند حتماً تحلیل و موضع داشته باشید . این را به جوان‌ها گفتند به مردم گفتند به مسئولین گفتند . یعنی بنده و همه شما در مسائل اصلی کشور هم باید اهل تحلیل باشیم و هم موضع‌گیری داشته باشیم اگر تحلیل درست کردیم و به موقع موضع‌گیری کردیم و به موقع در صحنه بودیم رهبری می‌تواند فعالیت خودش را انجام دهد و مواضع خودش را محکم‌تر بیان کند . اگر اقبال عمومی نباشد اگر حمایت و پشتیبانی نباشد اگر ولی , علی‌بن‌ابی‌طالب هم باشد ۲۵ سال در خانه زمین‌گیر خواهد شد . باید در صحنه بود باید فهمید باید اقدام کرد باید قیام کرد حرکت کرد حرف زد . چقدر به این کلام که ایشان فرمود ما اهمیت می‌دهیم ؟ چقدر دنبال می‌کنیم ؟ بعضی از غفلتها آثار غیر قابل جبران به همراه خواهد داشت در همین سخنرانی اخیر ایشان استراتژی راهبردی استکبار به خصوص آمریکا در ایران را بیان فرمودند : اختلاف هست و نفوذ . که جالب است هفته گذشته من به یک نکته اشاره کردم ایشان هم در بیانشان کاملاً مطرح کرده بودند و این را من فضل پروردگار عالم می‌دانم که دیدگاهم نزدیک به دیدگاه‌های ایشان است .

نگاه کنید به روش آمریکا از روز اول انقلاب قصد براندازی نظام را داشتند از همان روز اول ۳۶ سال این کار را کردند کودتا کردند ترور کردند جنگ راه انداختند در غرب کشور در جنوب کشور حتی در شمال کشور, هواپیما ساقط کردند , براندازی براندازی سخت بود . دیدند نمی‌شود طرح تغییر رفتار را شروع کردند . مدتی این مسیر را رفتند دیدند نمی‌شود جواب نمی‌دهد مدتی است به دنبال براندازی نرم هستند یعنی کاری کنند که نظام از درون سست شود و دست از آرمان‌هایش بر دارد و تسلیم شود . با صراحت این را اعلام می‌کنند . می‌گویند ما برای براندازی انقلاب اسلامی از درون دنبال انقلابیونی هستیم که در عین ستودن امام بشود آنان را به خدمت گرفت این را صراحتاً می‌گویند یعنی آمریکا به دنبال عده ای می‌گردد که به تعبیر امیرالمومنین علیه افضل صلوات المصلین هدف‌شان شکم شان است تمام تلاشی که در طول عمرشان کردند این بوده است که بین آشپزخانه و توالت حرکت کنند تمام زندگی‌شان در این خلاصه می‌شود می‌خواهند طوری مردم انقلابی عزتمند و مقتدر ایران را به جهان معرفی کنند که الان از شدت گرسنگی در حال تلف شدن هستند , شما بیایید لقمه نانی در دهان اینها بگذارید .برای امروز که کار نمی‌کنند برای ۱۵ تا ۲۵ سال آینده دارند طراحی می‌کنند . خودشان می‌گویند . این را هم بدانید که آمریکا آمریکاست دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه فرقی نمی‌کند اسرائیل و صهیونیست هم یکی است همه این‌ها یک حرف می‌زنند اگر می‌بینید که با هم جنگ زرگری دارند در مدت و شدت و ضعف آن است نه در اصل آن  . که مثلاً جمهوری‌خواهان بگویند ما کاری نداریم دمکرات‌ها بگویند کار داریم اسرائیل به آنها بگوید چرا این‌طور رفتار می‌کنید .همه آنها یک چیز می‌گویند نابودی ایران نابودی اسلام .در شدت و دیر و زود آن اختلاف دارند .

در همین بحث هسته‌ای شما نگاه کنید در مسائل اخیر برجام و توافق هسته‌ای این یک بهانه است به متن برجام نگاه کنید اگر به همین برجام وفادار باشند بعد از ۱۵ سال جواب خواهند گرفت که همه ما آن موقع یا سست هستیم یا سِر شدیم یا اصلاً حال حرف زدن نداریم بی‌خاصیت بی‌خاصیت شدیم . رهبری فرمودند که تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود اگر تعلیقی و تدریجی باشد فرصت سلطه خواهند داشت .عزیزان بصیر باشند بعضی از مسئولین بلندپایه که ذوق زده شدند و تبریک می‌گویند دقت لازم را داشته باشند این عزت و قدرتی که الان داریم با اشتباه از بین نبریم . امروزه صنعت دفاعی کشور هم هست این روزها توانمندی موشکی ما بسیار بالاست فرصت تبیین آن را ندارم که الان آن را برای شما تشریح کنم ما این را کی قدرتمند شدیم ؟ در همین تحریم‌ها این قدرت را به دست آوردیم . وقتی رهبری تهدید می‌کند که اگر کسی خطایی کرد ما تل‌آویو و هیفا را با خاک یکسان می‌کنیم آنها می‌فهمند که این حرف یعنی چه ! یعنی تشخیص می‌دهند که این حرفی را که رهبر با این صلابت می‌زند یعنی واقعا قدرتش را دارد . این توان دفاعی بالا را نکند که بعضی‌ها با بعضی از حرف‌ها تضعیف کنند . حرف‌های دشمن شاد کن نزنید کاملاً مشهود است که می‌خواهند دشمنی با آمریکا را در ایران و در بدنه ملت سست کنند . اینکه می‌بینید انقلابیون و آنهایی که دلشان برای نظام و ارزش‌ها می‌سوزد و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب دائماً دشمنی با آمریکا را تاکید می‌کنند برای این است که این روحیه در مردم گم نشود کم‌رنگ نشود اما روحیه استکبارستیزی روحیه آرمان‌خواهی از ملت ما کم‌رنگ نخواهد شد . شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دهان این ملت نخواهد افتاد .

مسئولین آمریکایی همین امسال گفتند که توافق هسته‌ای تنها راه تغییر در رژیم ایران است در بهار گفتند این را .  اینها را می‌بینیم و می‌شنویم حرف‌های دیگران را هم که زده می‌شود آنها را هم می‌بینیم و می‌شنویم . چطور می‌شود که توافقی چنین اثری داشته باشد که ما با هم قرارداد ببندیم نتیجه‌اش این بشود که در فرهنگ ما استحاله ‌شود ؟! این محل بحث است . یکی از کارشناسان جاسوسی انگلیس می‌گوید ما در ۱۸ ماه آینده فرمول دو قطبی سازی در ایران را اجرا می‌کنیم هم در حوزه فردی هم اجتماعی و هم کلان و از هیچ فرصتی برای قرار دادن مردم در برابر حاکمیت فروگذار نخواهیم کرد . این ترفندهایی است که با صراحت می‌گویند بعد چه شده است که این روزها خیلی می‌خواهند با سرعت سفارت انگلیس را راه‌اندازی کنند کمی صبر کنید تامل کنید کمی آهسته‌تر. باید به این حرف‌ها توجه کرد و دقت بیشتری را دوستان انجام بدهند . در پسا توافق اگر توافقی حاصل شد درست باید عمل کرد ملت ایران در دوران پسا توافق برخلاف آنچه عده ای گمان کردند که می‌توانند زمینه نفوذ آمریکا در ایران را فراهم کنند لحظه ای از استکبارستیزی غافل نبوده و انقلابی‌تر از گذشته عمل خواهند کرد . بعضی دل‌باخته وا داده بر مسند نشسته هم بعضا دیده می‌شود که از آمریکا تعریف می‌کنند و تمجید می‌کنند مواظب حرف‌هایی که می‌زنید باشید تحمل نیروهای انقلابی و حزب‌الله و آرمان‌گرا و مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی هم محدود است و حد خودش را دارد ما در مقابل حفظ اصول و آرمان‌هایی که داریم با هیچ کسی عقد اخوت نبستیم . تعجب است که چرا عده‌ای اصرار دارند که با توافق همه مسائل اقتصادی کشور و مسائل دیگر حل می‌شود . این خیال خام است . قطعاً این‌طور نیست . مسائل اقتصادی کشور با همان نسخه واحد رهبری , اقتصاد مقاومتی , حل خواهد شد با نگاه به درون نه با چشم دوختن به جیب دشمن . آن مقدار که ناامید کردن مذموم است امید موهوم دادن هم مذموم است . این را مکرر گفته‌ایم مواظب بیاناتی که دارید باشید امام در آخرین پیامی که دادند و چند ماه بعد از این دنیا رفتند نکته‌ای را گفتند که زیباست . فرمودند با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید آنان را ارام نگذارید . که اگر آرام گذارید لحظه ای آرامتان نمی‌گذارند . ما چطور پیرو خط امامیم ؟  چطور از امام حرف می‌زنیم ؟ این همان است که آمریکا گفت دنبال انقلابیونی هستیم که از امام حرف بزنند ولی کاری با امام نداشته باشند .

ما به پشتیبانی و حمایت و پیروی از رهبری تکرار می‌کنیم که دشمنان بدانند که در دوران بعد از تحریم اگر توافقی واقع شود مثل قبل از آن , اجازه نفوذ و دخالت در هیچ امری از امور ایران را نخواهیم داد . مسئله پایانی را که عرض می‌کنم لازم است که بگویم که مسئله آب در کشور بحرانی است و در استان ما هم همین طور است مسئله مسئله جدی است و باید توجه کرد در بعضی از مناطق استان بعضی قسمت‌ها تا ۱۴ ساعت در روز آب ندارند تصور این مسئله ناراحت‌کننده است مسئولین هم تمام تلاش و سعی خودشان را می‌کنند که فکری برای این قضیه بکنند من امروز هم عرض می‌کنم همه دوستان در استانداری و فرمانداری ستادی تشکیل شود مسئولینی که درگیر مسئله آب هستند و دستگاه‌هایی که می‌توانند کمک کنند برنامه‌ای را مشترکاً داشته باشند تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم ان‌شاءالله . مسئله این است که بعضی از اشتباهاتی که قبلاً صورت گرفته به این مسئله دامن زده اینکه گفته می‌شود رعایت مسائل قانونی بشود حقوق مردم را رعایت کنید اینجا است . خانه‌هایی بدون مجوز ساخته می‌شود این خانه‌ها آب می‌خواهد آپارتمان‌های چند طبقه ناچار می‌شوند پمپ بگذارند پمپ را لب دهنه و لوله اصلی می‌گذارند آب به سایر جاها نمی‌رسد . فتوای مقام معظم رهبری این است که اگر کسی بدون اجازه دستگاه مورد نظر, مثل سازمان آب , پمپ بگذارد وضو و غسلی که می‌گیرد محل اشکال است . دوستان به آن توجه داشته باشند خدای نکرده خودشان را مبتلا به ضمان شرعی نکنند می‌شود منبع گذاشت و پمپ رابعد از منبع بگذارید  یا بگذارید آب وارد منبع شود و از منبع استفاده کنید این عیبی ندارد اما اگر پمپ را روی لوله اصلی که خیابان را آب می‌دهد بگذارید قطعاً جایز نخواهد بود . خدا را قسم می‌دهیم به حق انبیا و اولیا و شهدا دل ما را ظرف معارفش قرار بدهد . توفیق عمل به همه ما عنایت کند فرج مولایمان حجت بن الحسن نزدیک گرداند دعای آن حضرت در حق ما به هدف اجابت برساند معلولین و مجروحین و مرضا را شفای عاجل کرامت بفرماید شهدا و امام شهدا و گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانش بگرداند . بر تاییدات رهبری بیفزاید . شر دشمنان به خودشان برگرداند .

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.