خطبه های 15 خرداد 1394 شهر کرج

از هوایی که بوی نفاق و دو دستگی می‌دهد بپرهیزیم

روابط عمومی ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰
  • متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز
  • شهرستان کرج توسط آیت الله حسینی همدانی
  • تاریخ ۱۳۹۴/۳/۱۵

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین و اللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ایها المومنون اوصیکم و نفسی بتقوی الله و طاعته . روز قیامت روزی است که افراد بشر را به امامشان می‌خوانند آیه ۷۱ از سوره مبارکه اسرا فرمود ” یوم ندعوا کل اناس بامامهم ” قسمتی از آیه است آن روز روزی است که هر کسی را به امامش می‌خوانند و افراد دنباله‌روی کسانی هستند که در دنیا دنباله رو آنها بودند . باید خیلی مواظب بود مولایمان امام باقر علیه‌السلام در یک بیانی ‌فرمودند وقتی این آیه نازل شد مسلمان‌ها گفتند ای پیغمبر خدا آیا شما امام و پیشوای همه مردم نیستید ؟ چطور است که روز قیامت می‌گویند هر گروهی با امامش . مگر شما امام همه مردم نیستید ؟ چطور شد که این طور است این سؤال را می‌کنند رسول خدا فرمودند من رسول خدا برای همه مردم هستم لکن به زودی پس از من پیشوایانی از جانب خدا از اهل بیت من در میان مردم قیام خواهند کرد که مورد تکذیب و ستم پیشوایان کفر و گمراهی و پیروان آنان قرار خواهند گرفت پس کسی که آن پیشوایان راستین را دوست بدارد و آنان را پیروی و تصدیق کند از من خواهد بود با من است و بزودی مرا ملاقات خواهد کرد بدانید کسانی که به آنان ستم کنند و تکذیب کنند از من نیستند با من نخواهند بود و من از آنها بیزارم و دور خواهم بود . از این آیه شریفه و روایاتی که در همین رابطه آمده به دست می‌آید که باید بفهمیم به ندای چه کسی پاسخ می‌دهیم و زیر علم چه کسی سینه می‌زنیم .دعوت هر کسی را نباید بپذیریم اگر پذیرفتیم بدانیم روز قیامت با همان کس محشور خواهیم بود و از همراهان آن شخص به شمار خواهیم آمد این مسئله مسئله حساسی است بعضی وقت‌ها انسان‌ها اینجا دنبال کسی می‌افتد کارهای او را انجام می‌دهد سنگ او را به سینه می‌زند بعد نمی‌تواند پاسخ بدهد اهل تقوا طبق آیات قرآن بصیرتی دارند که دنباله‌روی حق هستند از حق پیروی می‌کنند و دعوت هر کسی را اجابت نمی‌کنند خدای تعالی همه ما را از تقوا پیشگان قرار دهد ان‌شاءالله .

بحث ما راجع به بعضی ازشبهاتی بود که در موضوع ولایت فقیه مطرح می‌شود و مطرح می‌کنند و بعضی از این شبهات را ما توضیح دادیم یکی از آن مسائلی که مطرح می‌شود این است که مشروعیت ولی فقیه از کجاست ؟ چه کسی به او مشروعیت داده است ؟ این یک بحث مفصلی در مباحث سیاست است که در آنجا باید با یک مقدماتی و یک بیانی مطرح شود من فقط خلاصه در رابطه با بحث ولایت فقیه آن را مطرح می‌کنم و عبور میکنم چون باید نکات فراوانی گفته شود  آن منشأ مشروعیت در فرق مختلف نظام‌های مختلف حکومتی و نحوه اجرای ان منابع آن اینها را باید بررسی کرد که اینها را می‌گذریم  اما آنچه که مربوط به بحث ولایت فقیه است من اصطلاحاً و لغتاً این عبارت را فقط اشاره می‌کنم و رد می‌شوم اصطلاحاً مشروعیت این است که ،یعنی سوال اینطور می‌شود که بر اساس چه معیاری و با تکیه به چه منبعی اعمال قدرت ولی فقیه توجیه می‌شود ؟ اگر بخواهیم توضیح بیشتری بدهیم توضیح بیشترش این می‌شود که حکومت بر چه اساسی می‌تواند احکام الزام‌آور صادر کند و به اجرا درآورد ؟ چه کسی به او چنین اجازه‌ای داده است که تو باید فلان کار را بکنی این خانه را خراب کنی فلان راه را بسازی دستور جنگ بدهی دستور صلح بدهی . اینها را از کجا آورده‌ای و همچنین جامعه بر چه اساسی موظف است از این دستورات اطاعت کند ؟ او روی چه قاعده‌ای الزام می کند  ؟ مردم روی چه قاعده‌ای باید تبعیت کنند ؟ پس سؤالی که مطرح می‌شود این است ولی فقیه مشروعیتش را از کجا کسب می‌کند چه کسی به او اجازه داده که در امور اجتماعی تصرف کند و دیگران تبعیت از او بکنند و از او اطاعت کنند ؟ عرض کردم خیلی مختصر و کوتاه جواب می‌دهیم همه فقهای شیعه نصب الهی را منشأ مشروعیت ولی فقیه می‌دانند البته در مباحثی که مقدمه ای عرض کردیم جلسات قبل توضیح مفصلی دادیم که از ادله دین فهمیده می‌شود به‌طور خلاصه به آن موارد اشاره شد و مهم‌ترین آن نصب عام بود که توسط ولی‌عصر ارواحنا فداه قرار داده شده بود و همان دلیل دلالت می‌کرد به این که مسائل مربوط به ولی فقیه را و احکام آن را و دستورات آن را و اطاعت از او که در برابر اطاعت و اگر کسی بایستد در مقابل امام ایستاده و کسی که در مقابل امام بایستد در مقابل خدا ایستاده که گفتیم مشروعیت هم از نظر لغت یعنی قانونی . مطابق قانون عمل کردن مشروعیت در حقیقت اشاره به حقانیت دارد اما منشأ این مشروعیت چیست البته در آرا و انظار ملت‌ها و نحله‌ها فرق می‌کند که عرض می‌کنم پرداختن به او طولانی خواهد شد اما به عنوان مثال یک نکته اش را برایتان عرض کنم  مثلاً یکی از مبانی مشروعیت حکومت‌ها در بعضی از حکومت‌ها وراثت گفته شده است معمولاً در نظام‌های اشرافی‌گری پدرسالاری نژادپرستی پادشاهی شیخوخیت مثل همان چیزی که الان در عربستان سعودی وجود دارد منظور از سنت‌ها که ارث برده می‌شود مجموعه باورهای آن ملت است هر باوری که ملت دارد و براساس او حرکت می‌کند و رسومی دارند می‌شود میراث اجتماعی آنها و براساس آن میراث اجتماعی قوانین اجتماعی را می‌ریزند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند و کاری هم به نسبت‌های دینی و مناسبت‌های دینی و منشأ دین ندارند کاری با منابع دینی ندارند همان سنت‌های اجتماعی آنها می‌شود میراث اجتماعی آنها و قوانینی بر اساس آن وضع می‌کنند یکی حاکم می‌شود بمیرد پسرش . الان عربستان را می‌بینید هنوز پسرهای آن شخصیت اول ولو سنشان گذشته باشد خودش هم نتواند اداره کند باید او حاکم باشد .  آنچه در بحث ما مهم است و مطرح است این است که مشروعیت ولی فقیه مشروعیت الهی است که با توجه به آیات و روایات مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی و الهی مطرح است در این بحث که عرض کنیم حاکم اسلامی براساس شرایط و ویژگی‌های مشخصی مسئولیت را به‌عهده گرفته است و در آن منصب و جایگاه خودش قرار می‌گیرد و وظایفش را انجام می‌دهد این شخص در برابر خدا و مردم هر دو مسئول است محدودیت حاکمیتش و مصالح احکام الهی است لذا اگر حاکمی تمام اسباب و عوامل پذیرش و رضایت مردم را فراهم کرده باشد و همه مردم او را قبول داشته باشند اما اگر به دستورات دین و احکام خدا پایبند نباشد چنین کسی از نظر بحث مشروعیت الهی شرعیت ندارد . مشروعیت دینی و الهی ندارد نکته‌ای را که باید عرض کنم و توجه داشته باشید آن چیزی است که در مقدمه قانون اساسی آمده نکته لطیفی است دقت کنید . من عین عبارت را برایتان بخوانم . آنجا آمده که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست (همان بحث‌هایی که ما قبلاً هم مطرح کردیم) و هم او انسان را به سرنوشت خویش حاکم ساخته (یعنی دستور خداست ) هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند (یعنی تو آزاد نباش آنچه من می‌گویم گوش بده ) یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاصی قرار دهد و ملت این حق خدادادی را از طرقی که در اصول بعد می‌آید اعمال می‌کند . و بعدا در اصول قانون اساسی گفته که هیچ کس حاکمیت ندارد و تو انسان آزادی چطور آن را تبیین کنی . که در آنجا مشروعیت سیاسی و حق حاکمیت از ناحیه خدا به یک افراد خاصی مثل پیغمبر خدا و بعد امام معصوم و بعد ولی فقیه داده شده است پس مشروعیت و قانونی بودن ولی فقیه و دستورات و احکام او و پذیرش تبعیت ما منبعث از نگرش توحیدی است و نگرش الهی است توحید در خالقیت توحید در ربوبیت و بحث قانون‌گذاری و احکام شرع که از متون اسلامی به دست می‌آید این مقدار فعلاً راجع به مشروعیت بماند تا نوبت دیگر توفیق باشد نکته دیگری را در همین رابطه عرض کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک فی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما عزیزان نمازگزار را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم تقوی ملکه‌ای است که اگر در کسی تحقق پیدا کند دنیا و آخرت او را آباد می‌کند یکی از اسامی روز قیامت روز فرار است . در آیه ۳۴ تا ۳۶ سوره مبارکه عبس فرمود ” یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه و صاحبته و بنیه ” آن روز همه از هم فرار می‌کنند برادر از برادر از مادر از پدر از دوست از فرزند همه دنبال جایی محکم می‌گردند چون هیچ کدام از این‌ها استقرار ندارند همه متزلزل هستند همه می‌فهمند که در آن روز این‌ها به درد کسی نمی‌خورد هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید و وابستگی و دلبستگی به آنها اثری ندارد همه دنبال یک آرامگاه می‌گردند یک جای آرام غیر از خدای تعالی قراری وجود ندارد در آن روز در ایه دهم از سوره مبارکه قیامه فرمود آن روز همه سؤال می‌کنند گریزگاه ما کجاست  ؟ ” یقول الانسان یومئذ این المفر ” آنجا که می‌گوییم لا یمکن الفرار من حکومتک اینجا هم گفته می‌شود این المفر ؟ به کجا فرار کنیم کجا آرام شویم کجا استقرار پیدا کنیم ؟ در جواب می‌فرماید ” الی ربک یومئذ ” امروز می‌دانی کجا باید مستقر بشوید؟ ” الی ربک ” بیا سمت خدا . آنجا که محل قرار تو است آنجا که آرامگاه توست خداست . اینها اهوال روز قیامت است  هول هایی است که روز قیامت متوجه انسان‌هاست البته اهل تقوا در آن روز” لا خوف علیهم و لا هم یحزنون ” . نه از گذشته خوفی دارند نه نسبت به آینده حزنی دارند چون اینها وقتی هم که از دنیا دارند مفارقت می‌کنند و به سمت خدای تعالی می‌روند ملائک به استقبال آن‌ها می‌آیند با سلام و درود ” سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین ” استقبال ایشان می‌آیند با سلام و درود و تحیت البته عده‌ای هم هستند ” یضربون وجوههم و ادبارهم ” یک عده هم وقتی از این دنیا می‌خواهند بروند ملائکه دنیا با لگد به پشتشان میزنند ملائکه آن دنیا به صورت آن‌ها می‌زنند “یضربون وجوههم ” به صورتشان ” وادبارهم ” به پشتشان . با لگد بیرون می‌کنند آنها را  و با کتک تحویلشان می‌گیرند . این است که اهل تقوا هستند که از این هول ها و بلاها در امان هستند . خدای تعالی همه ما را از تقوا پیشگان قرار بدهد ان‌شاءالله.

امروز ۱۵ خرداد است و یادآور روز بزرگی در تاریخ ایران نهضت اسلامی و ریشه انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد شروع شده به نام اسلام و با رهبری روحانیت شیعه مردم شجاعانه با قوت و محکم وارد صحنه شدند هزینه را هم پرداختند قریب به  ۱۵٬۰۰۰ نفر در ۱۵ خرداد به شهادت رسیدند اما این مصیبت نتیجه داد فاجعه انسانی بود اما نتیجه داد نتیجه‌اش شکوفا شدن فکر و اندیشه و به ثمر رسیدن این حرکت در سال ۱٬۳۵۷ بود که رژیم طاغوت سرنگون شد حاکمیت اسلامی به وجود آمد و مستقر شد در طول مدت نهضت از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ روحانیت آگاه روشن و بیدار شروع به روشنگری کرد شروع به تربیت و هدایت انسان‌ها کرد در مساجد در حوزه‌های علمیه در دانشگاه‌ها در شهرها در سراسر بلاد اسلامی هر جا که زمینه‌ای فراهم بود تربیت و هدایت مردم را به عهده گرفت موج بیداری را در همه جای کشور پراکند تا نتیجه ای که مطلوب  بود به دست آمد روحانیت راستین شیعه در طول تاریخ با مسائل مختلفی مواجه بوده و در هر دوره‌ای وظیفه‌ای که متوجه آن بود را برای حفظ دین و دیانت روشنگری کرده و انجام وظیفه کرده است در همین خرداد  این چند روز من مطالبی را که عرض می‌کنم همه‌ش مربوط به همین هفته است

در ۲۰ خرداد ۱۲۹۹ مردم گیلان این هم یک روحانی دیگری است به رهبری یونس استاد سرایی معروف به میرزاکوچک خان جنگلی یک قیامی را در مقابل زیاده‌خواهان در مقابل بیگانگان انجام دادند این روحانی مبارز دشمن ستیز مبارزاتی را علیه دولت‌های بیگانه به همراه مردم انجام داد البته خیانت‌هایی به او کردند بعضاً یاران او را خریدند اطراف را خالی کردند عده‌ای از یارانش هم به شهادت رسیدند وقتی که می‌رفت برای تجدید قوا در کوه‌های خلخال دچار سرمای شدید شد بدن او کرخ شد یخ‌زد و در همان‌جا به شهادت رسید شخصی آمد سر او را  از تنش جدا کرد  برای سردار سپه آورد و بعدها سر او به بدنش ملحق شد در همین ارباب سلیمان یک منطقه‌ای است در  رشت. به هر جهت مجاهدت‌های این مجاهدان در طول تاریخ ثبت است شاید خیلی از این مسائل را هم افراد ندانند باید مطالعه کرد و این تاریخ را زنده نگه داشت از این سلسله و دوده جریان فراوان است که بخواهیم مطرح کنیم چه رشادت‌ها و چه از خودگذشتگی هایی انجام دادند و هرگز تن به ذلت ندادند و راضی نشدند عزت مردم و مسلمان‌ها پایمال بشود اما آن چیزی که لازم است توجه شود همین دوران معاصر است که این دوران را ما از دست ندهیم یک عقبه هزار ساله از مجاهدت‌ها و رشادت‌های انسان‌های از همه جهت بی‌نظیر پشت سرهم انجام گرفته تا رسیده است به دوران ما .

دوران حضرت امام روح‌الله جریانات و مسائلی که بود بیان آن مفصل است خط امام و تاکیداتی که داشتند اینها را باید توجه داشت  . هفته گذشته اگر یادتان باشد من مواردی از خط امام  و اینکه چگونه مورد دستخوش و انحراف قرار می‌گیرد و خطی شروع شده است برای اینکه این کار را انجام دهد که خوشبختانه به صورت مبرهن و مدلل رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله به این مطلب روز گذشته تأکید داشتند و شناخت خط امام و راه امام را وظیفه همه ما قراردادند که امیدواریم بتوانیم نیت ایشان را درست انجام دهیم حضرت امام رضوان خدا بر او باد تأکید بر سیاسی بودن اسلام داشتند درست برخلاف نظر عده‌ای که تلاش می‌کنند که بگویند اسلام با سیاست کاری ندارد ارتباطی ندارد و بر این امر هم پافشاری می‌کنند هدف امام از تشکیل حکومت این بود که دستورات اسلام و احکام اسلام را اجرا بکنند شخصیت جامع‌الاطراف که زمان زیادی می‌خواهد تا ویژگی‌های او را بیان کنیم که به جز خدا به چیزی تکیه نداشت توکلش هم در همه امور به خدا بود همان چیزی که دائماً باید سیره مسئولین و مردم باشد تکیه و توجه به خدا و توکل به خدا خداباوری . خلاصه نظرات و روش آن بزرگوار را ما می‌توانیم در وصیت‌نامه الهی سیاسی ایشان داشته باشیم به صورت یک قانون اساسی است برای راهبرد و پیشرفت جامعه اسلامی خودمان توجه به نظرات این بزرگوار مهم است . و باید دقت کرد و هرگز مورد فراموشی قرار نگیرد توجه دارید که در روز ۱۴ خرداد روح ملکوتی این بزرگ‌مرد این …. معصوم علیه السلام به ملکوت اعلی پیوست درست عصر روز چهاردهم خرداد ۲۶ سال قبل مجلس خبرگان تشکیل شد که رهبر یا شورای رهبری بعد از امام را تعیین کنند آن جلسه طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی تشکیل شد شورا تضارب آرای خودش را کرد شورای رهبری رأی نیاورد بنا شد جلسه ادامه پیدا کند تا مصداقی برای رهبری پیدا بشود با توجه به ویژگی‌ها و تعابیری که خود حضرت امام از رهبری داشتند حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به رهبری برگزیده شدند و ۲۶ سال است که رهبری در دست خلف صالح امام قرار گرفته است ۲۶ سال پر از بحران داخلی و خارجی پر از فشارهای اطراف تهدیدهای از پا درآورنده که از همگی آنها با صلابت و قدرت عبور کردند . جامعه را هدایت کردند مانند یک قافله سالار در جلو حرکت کردند مردم هم با تبعیت از این بزرگوار فشارها و تهدیدها و حرمانها را تحمل کردند و به پیش می‌روند شخصیت ممتازی که ویژگی‌های فراوانی را در خودش جمع کرده است به خاطر داشتن مسئولیت‌های فراوان در طول دوران خدمت به اسلام و قرآن و مردان در عرصه‌های مختلف قابلیت‌های فراوانی را در خودشان جمع‌آوری کردند داشتن مواضع صریح بر تداوم راه امام و پافشاری بر اصول دین استکبارستیزی دشمن‌شناسی نافذ الکلمه گفتمان سازی جامعه سازی مهار بحران‌ها ایراد خطابه های آتشین برای حفظ اساس اسلام و جامعه خطبه بیست و نهم خرداد سال ۸۸ رهبری فراموش شدنی نیست آینده نگری و ترسیم چشم‌اندازهای مختلف برای موضوع‌های متعدد کشور مدیریت نهضت‌های علمی و فناوری تشویق به جنبش نرم‌افزاری فناوری هسته‌ای هدایت صحیح کشور در مواجهه با بحران‌ها و عبور دادن سالم و کم آسیب کشور از این تلاطمات خردکننده این‌ها همه‌ش کارهایی بود که در طول این ۲۶ سال انجام شد اگر به قول آقایانی که فیلم دارند یک پلی بک بزنید به گذشته نگاه کنید گذشته را در این ۲۶ سال که چه عقبه های کؤودی بر این مردم واقع شد و با حسن درایت و با حسن رهبری این شخصیت بی‌نظیر فخر عالم شیعه عبور کرد . شما خودتان شاهد بودید که تقریباً ۲۰ سال کار شد و فتنه ۸۸ که حامیان داخلی داشت و همچنین خارجی جریانی را بوجود آوردند جریانی حساس و خطرناک که ایشان مهار کردند وقتی هم تعبیر کردیم مثل زغال داغی که در دستش گرفت تحمل کرد سردش کرد و رها کرد . باید به این‌ها توجه داشت آن زمانی که ۱۲۷ نماینده مشارکتی مجلس ششم در بهار سال ۸۲ فشار آوردند که باید با آمریکا مذاکره کنیم  باید تسلیم آمریکا بشویم اگرنه بالاخره باید یک تصمیم جدی بگیریم زودتر جام زهر را بخورید که وقت نداریم ایشان را مجبور به خوردن جام زهر کردند . نامه دادند اگر مقاومت و استقامت نبود معلوم نبود که چگونه خواهد شد اینها خطرات کمی نبود که بر سر ملت گذشته و موارد آن هم فراوان است من نمی‌خواهم ذائقه شما را با تکرار آنها تلخ کنم . این فضل خدای تعالی و رحمت واسعه اوست که نعمتی را جایگزین نعمت دیگری می‌کند . در آیات کریمه سوره بقره داریم ” ما ننسخ من آیه او ننسها نات بخیر منها او مثلها ” خدا آیه ای را گرفت یا بهترش را می‌دهد یا مثل آن را می‌دهد نعمت خداست وظیفه ما هم قدردانی و پذیرش است باید تبعیت کنیم ولایت پذیر باشیم ولایت مدار باشیم که بحمدالله مردم ایران اسلامی همیشه در همه صحنه‌ها تبعیت و ولایت پذیری خودشان را از رهبر و قائد و پیشوای  خودشان نشان دادند و در عرصه‌های مختلف سربازی خودشان را بیان کردند و همیشه و همیشه حمایت همه‌جانبه از رهبری را داشتند روزنامه انگلیسی که اسمش را نمی‌برم همین چند وقت قبل در یک نوشته بیان کرده بود که باید توجه مردم ایران را از آمریکا به سمت عربستان ببریم رابطه ایرانی‌ها با عرب‌ها چند ۱۰ قرن است که بد است مرگ بر عربستان را باید در آنها زیاد کنیم ولی اختلافاتشان با آمریکا چند دهه است زود فراموش می‌شود و می‌شود چنین کاری را کرد باید سیاست و برنامه گذاری مان را روی این قضیه بکنیم که شعار مرگ بر آمریکا را از مردم بگیریم غافل از اینکه مردم ایران اسلامی با تمام وجودشان و از روی اعتقاد و عقیده‌ای که دارند هرگز شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد .

به هر تقدیر مردم در تبعیت و فرمان‌بری از رهبرشان چه در زمان حضرت امام رضوان‌الله علیه چه در زمان مقام معظم رهبری دست برنداشتند یادتان هست بیستم خرداد سال ۱۳۶۰ اولین رئیس‌جمهور ایران ۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰ هم رای داشت در بین اقشار مختلف مردم هم اقبالی داشت اما به خاطر زاویه پیدا کردن با امام و راه امام و مسیر مردم انقلابی و گوش ندادن به تذکرات دلسوزان تذکرات امام و خواسته‌های مردم ناچار شد با لباس زنان و مفتضحانه از کشور فرار کند این‌ها باید برای همه درس باشد کسانی فکر نکنند که می‌توانند در مقابل اراده ملت و رهبری بایستند هر جور که دلشان خواست نظریه‌پردازی کنند هر چیزی را به هر کسی نسبت دهند و هرگونه که دلشان خواست سخن بگویند همه باید تلاش کنیم وحدت ملی و انسجام ملی را تقویت کنیم از هوایی که بوی نفاق و دو دستگی می‌دهد بپرهیزیم از رفتار بی ادبانه و غیرمسئولانه و غیراخلاقی بپرهیزیم خیلی بد است در یک جلسه رسمی تعدادی از صاحب منصبان و مدیران کشور دور هم جمع شدند رئیس‌جمهور محترم هم در آن جلسه حاضر است و خود رئیس‌جمهور هم تذکر دادند چه افراد و صاحب منصبان رفتار غیر اخلاقی نداشته باشند شخصیتی مثل آیت‌الله جنتی آنجا سخنرانی کند راجع به فتنه و فتنه‌گری و اصحاب فتنه که یکی از مسائل اصلی نظام ماست در این زمان مطالبی را مطرح کند و بعضی از آنها واکنش نشان بدهند و یک حرکتی را انجام دهند این مسئله کمی نیست باید دقت شود نسبت به استاندار و فرمانداری که دارد این گونه عمل می‌کند  باید تذکر داده شود این در سطح کلان جامعه است چه کسانی را انتخاب کردید برای پست‌ها و مسئولیت‌ها وقتی که دارند راجع به فتنه سخن می‌گویند باید همه مسئولین کشور یکپارچه و یکصدا و یک قدم و یک نفس تأیید کنند نه اینکه خدای نکرده بی ادبی کنند .او مربوط به آنجا داخل استان خودمان هم همین طور  . عرض کردم فعلا تذکر می‌دهیم . فاصله خودتان را با فتنه تنظیم کنید نکند خدای نکرده جوری رفتار کنید که نه مرضی خداست نه پاسخی دارید  در مقابل شهدا و امام الشهدا .خیلی جای تأسف دارد شما مدیری از مدیران استان را بخواهید و او را تهدید کنید بگویید چون پیش امام جمعه رفتی و او را تأیید کردی عزلت می‌کنیم آن کسی که این حرف را زده آن معزول است باید دقتشان را بیشتر کنند مسئولین محترم استان بنده هیچ حرفی را از روی هوای نفس ان‌شاءالله رحمان نمی‌زنم نکاتی را که راجع به استان بیان می‌کنیم مطالبی است که به نفع استان است بحث جناح و فرقه و دسته و گروه نیست قضیه فتنه مربوط به جناح نیست مربوط به مسائل اصلی کشور است اصلاً قابل پذیرش نیست کسانی که کشور را تا مرز سقوط بردند با سرویس‌های جاسوسی ارتباط داشتند  از همه مهم‌تر رهبری این حرکت را فتنه دانسته بعضی از آقایان با صراحت می‌گویند ما این را فتنه نمی‌دانیم . تو خودت فتنه‌ای که این را فتنه نمی‌دانی .

این را برای چندمین بار داریم عرض می‌کنیم  من نمی‌خواهم روحیه مردم را خراب کنم نمی‌خواهم این مسئله جزئی را به تریبون بکشم اما این را برای بار چندم عرض می‌کنم کاری نکنید که جور دیگری عمل شود به آقای استاندار محترم این تذکر را عرض می‌کنم با صراحت و به معاونین آن بزرگوار عرض می‌کنم با صراحت به همه مسئولینی که در این استان دارند کار می‌کنند این را عرض می‌کنم با صراحت نسبت به فتنه موضع خودتان را مشخص کنید با هیچ کدام از شماها به اندازه سرسوزنی نسبت به فتنه بنده مداهنه نخواهم کرد و ندارم . مسئله سیاست خارجی ما هم هنوز مسئله‌ای است که مورد سؤال است که چرا این قدر باید ضعیف عمل شود جیبوتی کشوری است ۸۰۰٬۰۰۰ نفر جدیداً برای ما خط و نشان می‌کشد نمی‌دانم خبرها را مطالعه می‌کنید یا نه هفته پیش برای ما رجز خوانده مسئله حمله تروریستی به عربستان در منطقه شیعه‌نشینش قطیف و دمام  مورد محکومیت امت حزب‌الله است و متدینین مسئول این کار را عربستان سعودی و حاکمیت آل سعود می‌دانند چند نکته هم پایانی عرض کنم در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم رهبری فرمودند با نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس نمایندگان دقت کنند که مبادا مسائل انتخاباتی و تبلیغاتی اثری بر رفتار و عملکرد آنان داشته باشد این یک نکته است دوستان دقت کنید الان آرام‌آرام شروع می‌شود افراد دیگر باید استعفا دهند شروع می‌کنند کارهایشان را آغاز کردن خوب رصد کنید خوب صحبت‌ها را بشنوید  زیر نظر داشته باشید حرکت‌ها را ببینید چون بعضی از حرف‌ها زده شده من این را عرض می‌کنم بنده فعلاً راجع به احدی نظری ندارم موضع‌گیری ندارم در آینده هم موضع‌گیری نمیکنم  رسماً جوری که اسم کسی را با صراحت  ببرم . روشم هم از قدیم‌الایام همین بوده البته ملاک و معیار خواهم داد  اگر به آن ملاک‌ها و معیارها شما دقت داشته باشید به آن منظور خواهید رسید اما هرگز این طور نبود شنیدم که بعضی جاها گفتند فلانی از فلانی حمایت کرده کسان دیگری غیر از نمایندگان فعلی توجه داشته باشید اینجا خودم دارم عرض می‌کنم وظیفه بنده روشنگری است که در زمان خودش روشنگری را خواهم کرد نکته دیگر اینکه در بیستم ماه شعبان به مدت ۱۰ روز دهه نکوداشت و بهداشت مساجد است مؤمنین در این عرصه تلاش کنید فعالیت داشته باشید مسجد خانه خداست نگذارید بی‌کس باشد یک وقت جایی آقای مرد دوتا پسر داشت این دو پسر سر مسجد دعوایشان شد   یکی می‌گفت من باید امام شوم دیگری می‌گفت من باید امام شوم یک تعدادی از مردم محل مسجد را سیاه‌پوش کردن الرحمان پخش کردند پرسیدند چه شده گفتند خدا مرده  سر ارث و میراث دعوا شده . خانه خدا مال همه است همه باید به آن توجه کنیم بو در مسجد باید لطیف باشد این جور نباشد که به مسجد که می‌آییم خفه شویم فصل گرما نزدیک است الان هم شروع شده دوستان معطر وارد مسجد شوید پیغمبر خدا فرمود در عطر زدن اسراف نیست داخل خود مساجد را هم معطر کنید البته بوهایی که ملایم باشد مثلاً ۵ تا عود با هم روشن نکنید که راه نفس همه بند بیاید فرش‌های مسجد را بدهید بشویند . بعضی از مسجدها که می‌روم به سجده که می‌روم به زحمت ذکر سجده  را می‌گویم  اینها را باید توجه داشته باشید مکرر عرض کردیم بو صدا و نور در مسجد متعادل باشد تا جذاب باشد صدای مساجد بعضا مفید نیست بو در مساجد خوب نیست  نور در مساجد کم است اینها را باید توجه داشت این هفته تکریم مسجد و تمیز کردن مسجد را همه با هم انجام دهند در روایت دارد یک آشغال اندازه یک ذره که در هوا معلق است و در نور معلوم می‌شود اگر بردارید ثوابهای  بسیاری دارد چه برسد به اینکه بعضی‌ها آشغال هم می‌ریزند تا جایی که می‌توانید خدمت کنید به مسجد و توجه به این امور داشته باشید خدای تعالی فرج مولایمان حجت بن الحسن را نزدیک بگرداند همه ما را از اعوان و شیعیان و یاران و مستشهدین بین یدی او قرار دهد امام شهدا شهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانش بگرداند معلولین و مجروحین و مرضا شفای عاجل کرامت بفرماید بر تاییدات رهبری بیفزاید .

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.