نماینده ولی فقیه در استان البرز:

مردم چگونه راضی شدند از یک بیعت مسلم تاریخی دست بکشند؟

روابط عمومی ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۰

آیت الله حسینی همدانی در جلسه ستاد گرامیداشت دهه ولایت و امامت “غدیر” که به همت بنیاد بین المللی غدیر استان البرز و با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد بیان داشتند: مسئولین تقویت و توسعه واقعه غدیر در سطح استان را در دستر کار خود قرار دهند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دهه امامت و ولایت بین دو عید قرار گرفته اظهار داشتند: در این دهه تلاش شود بحث امامت بین مردم تثبیت و تبیین شود.

ایشان با بیان اینکه غدیر عامل وحدت مسلمین است تصریح کردند: متاسفانه آن چیزی که می توانست مسلمانان را به اوج قله برساند کنار زده شد. در این ایام و روزهای غدیر، پرداختن به آیاتی که در این روز نازل شده ، آیاتی که پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبه از آن استفاده کرده، بیعت هایی که در آن روز انجام گرفته که ۳ نوع بیعت گرفته شد و مسائلی که پیرامون غدیر واقع شد از جمله امور مهمی است که باید به آن توجه گردد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه حسان ابن ثابت بلافاصله همان روز غدیریه سروده تصریح کردند: با قرار دادن این قضایا در کنار هم به اضافه رواتی که آن را نقل کرده اند که در جهان اسلام روایتی مثل غدیر کم داریم که شیعه و اهل سنت بر روی آن متفق علیه باشد. با همه این قوام استحکام ببینید چطور این مسیر اصیل را منحرف کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه باید از غدیر درس بگیریم و همه مردم مخصوصا جوانان را با ظرائف و معارف و محتوای آن آشنا کنیم ادامه دادند: یکی از کسانی که در مورد غدیر کار کرده، مرحوم میرحامد حسین هندی است. کتاب عبقات الانوار ایشان از نظر عمق و تتبع یک کار بی نظیر است . ۴ جلد این کتاب فقط مختص به غدیر است. بعد از ایشان علامه امینی کتاب الغدیر را کار کرده که آن هم کار بسیار عظیمی است ولی با این حال جای عبقات را نمی گیرد. اهل سنت هم تا زمان علامه امینی ۲۵ کتاب در رابطه با غدیر نوشته اند.

ایشان در این جلسه ضمن تبیین حوادث سقیفه و اینکه ۳ نظریه در آنجا مطرح گردید و به هر تقدیر حزب قریش مقدم گردید و ۳ خلیفه اول همه قریش هستند، سوالی و آن اینکه: چگونه می شود که با گذشت ۷۰ روز از یک بیعت مسلم تاریخی که بین شیعه و سنی مورد قبول است و ۱۲۰ هزار نفر با امیرالمومنین علیه السلام بیعت کردند ، چگونه بعد از این مدت همه راضی شدند دست از بیعت خود بکشند و به فاصله چند ساعت با کس دیگری بیعت کردند و مسیر تاریخ را عوض کردند. آیا همه بی دین و منافق و… بودند. این یک سوال اساسی است. لذا لازم است روی این مطلب دقت بشود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان نکاتی به ریشه یابی کنار زدن واقعه غدیر توسط بعضی مسلمانان پرداخته که از آن جمله به کینه های قریش از علی ابن ابی طالب علیه السلام ، ایمان سطحی عده زیادی از مردم ، فرار از جنگ ها ، مسئله نفاق در کنار مشرکین و یهود، اشاره کرده و ادامه دادند: خواص منحرف یعنی همان شخصیت های خاصی که در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله بودند و  در مقابل نص اجتهاد می کردند یکی از ریشه های اصلی انحراف مسیر اصلی اسلام هستند. خواصی که باید تبعیت می کردند این جریان عمیق و دقیق بیعت با امیرالمومنین  علیه السلام را از بین بردند و ضربه سهمگینی به پیکره اسلام وارد نمودند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعیدی دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان البرز به بیان برنامه های دهه ولایت در سطح استان پرداخته و ضمن دعوت از مسئولین برای برگزاری باشکوه برنامه های این دهه به استماع نقطه نظرات انماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و مسئولین ذی ربط پرداختند.

برنامه های ابلاغ شده و اقدامات بنیاد غدیر استان بدین شرح است:

  1. تفاهم با حوزه علمیه برادران جهت اعزام ۵۰ نفر از مبلغان برای حضور در مساجد، هیئات و مراسمات
  2. تفاهم با حوزه علمیه خواهران جهت اختصاص یکصد موضوع در خصوص غدیر برای پایان نامه های سطح ۲و۳
  3. همکاره با سپاه و اوقاف استان و شهرداری کرج جهت برگزاری ۳نمایشگاه بازخوانی واقعه غدیر
  4. همکاری با نهاد کتابخانه های استان در برگزاری مسابقه کتاب غدیر
  5. همکاری با هیئت رزمندگان جهت اجرای برنامه راهپیمایی بیعت با ولایت از امامزاده حسن تا مصلای کرج در روز عید غدیر
  6. برگزاری جشن شب عید غدیر در ۱۰ پارک از مناطق شهر
  7. ترغیب به حفظ خطبه غدیر و برگزاری جشن بزرگی در پارک نهج البلاغه
  8. همکاری با کانون های مساجد استان و سازمان زیباسازی شهرداری

تصاویر

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.