متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۳/۱۱/۱۹
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
عبادالرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله. بندگان خدا خودم و همه شما را به رعایت تقوا دعوت میکنم. متقین در ارتباط با دیگران حدود الهی را رعایت میکنند و از آنجا که به بیان رسول خدا انسان بر آئین دوست خود است پس هر یک از شما مواظب باشد که باچه کسی دوستی میکند، سعی میکنند تمام توصیههای اهل بیت برای انتخاب دوست و شاخصهای گفته شده را رعایت کنند.
توصیه قرآن و عترت این است که از دوست بد فاصله بگیرید، چون آثار و تبعات بدی به همراه دارد که به بعض آنها اشاره شد. دوست بد اصالت خانوادگی انسان را هم از بین میبرد. نمونهاش پسر حضرت نوح. این پیغمبر زاده را دوستان بد از بین بردند. گفت: پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
قطعاً انسانهای با تقوا برای زندگی دنیا و آخرت ما سودمند هستند. قطعاً آن کسی را که خداوند او را کریم میداند برای دوستی مناسبتر است. در آیه ۱۳ سوره مبارکه حجرات تذکر داد که «ان اکرمکم عندالله اتقاکم». اولاً خداوند کریم است و کرامت و بزرگواری را هم دوست دارد. ثانیاً کرم داشتن نعمتی است که امیرالمومنین علیهالسلام فرمودند: نیکو خصلتی است بزرگواری نمودن و کرامت داشتن.
خب وقتی صفتی است که هم خدا عنایت دارد و هم مورد توجه اهل بیت است چه بهتر که با متصف به این صفت دوستی کنیم. چون دارنده صفت کرامت مقید به اموری است که دیگران آنها را ندارند. مثلاً شخص کریم به وعدههایش عمل میکند. امیرالمومنین علیهالسلام فرمود: وفاداری به پیمانها از بزرگواری است. و یا فرمود شخص بزرگوار خود را به غفلت میزند و گاهی جوری جلوه میکند که فریب خورده است. و فرمود «الکریم اذا وعد وفی و اذا تَوَعَّدَ عفا». هرگاه وعید و بیم دهد درگذرد. شخص کریم زود راضی میشود زود میبخشد، انتقامگیری ندارد، برای کار خیر شتاب میکند، احسان کردن روش زندگی اوست. خوش خلق و خوش برخورد است، خشم خودش را میخورد. خلاصه این صفات را دارد.
حالا اگر کسی این ویژگیها را داشت و میشد با او دوست شد باید معطل نکرد؛ لذا رسول خدا فرمودند: «اَسعَدُ الناسِ مَن خالطَ کِرامَ الناسِ». خوشبختترین مردم کسی استکه با مردمان کریم و بزرگوار ارتباط داشته باشد. بعد هم دستور فرمودند: «اکرِموا کریمَ کلِّ قومٍ». بزرگوار هر قومی را گرامی بدارید. و فرمود: کسی که برادر خود را گرامی بدارد در حقیقت خدا را گرامی داشته است.
دوستی با افراد عالم و عاقل را قبلاً عرض کرده بودم. یا قرآن کریم تاکید میکند که با افراد صادق رفاقت داشته باشید. در آیه ۱۱۹ سوره مبارکه توبه فرمود: «یا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ». دوستی و همراهی با راستگویان برای انسان آثار فراوانی دارد. اساساً دوست را صدیق میگویند چون ریشه دوستی همین راستی، صدق و صداقت است. رفاقت با صداقت جمع میشود. راستی به تعبیر رسول خدا دری از درهای بهشت است. عزت و سربلندی در صداقت است. و صادق نجات پیدا میکند.
این روایت زیبا را از امام صادق علیهالسلام بشنوید که فرمود: فریب نماز و روزه مردم را نخورید. زیرا آدمی گاه چنان به نماز و روزه خو میکند که اگر آنها را ترک گوید، احساس دلتنگی میکند، بلکه آنان را به راستگوئی و امانتداری بیازمائید. این خیلی دستور مهمی است که ما از آن غفلت داریم. فکر میکنیم که اگر کسی اهل نماز و روزه بود کار تمام است؛ بله باید کار تمام باشد و نماز و روزه در او آنقدر تقوا بوجود آورده باشد که خطا نکند؛ اما وقتی اینطور نیست محک برای اینکه اگر کار مهمی میخواهیم انجام دهیم فقط به نماز شخص نگاه نکنیم ببینیم امانت دار هست یا نه، صداقت در گفتار و عمل دارد یا نه.
مساله امانت داری خیلی مهم است خدای تعالی در آیه ۸۵ سوره مبارکه نساء فرمود: «إِنَّ اللَّهَ یَاْمُرُکُمْ اَنْ تُؤَدُّوا الْاَماناتِ إِلى اَهْلِها»، خداوند متعال فرمان میدهد که امانتها را به صاحبانشان برگردانید. البته دائره امانت وسیع است فقط مسائل مالی را نمیگیرد. اینکه باید امانت دار را برای دوستی انتخاب کنیم به خاطر اهمیت مساله امانتداری است. امیرالمومنین علیهالسلام فرمود: هرگاه امانتداری تقویت شود صداقت و دوستی زیاد گردد.
امام باقر علیهالسلام فرمودند: سه چیز است که خداوند عزوجل به هیچ کس در آنها اجازهای نداده است: برگرداندن امانت به صاحبش نیک باشد یا بد. وفا کردن به عهد و پیمان به نیک و بد. و نیکی کردن به پدر و مادر خوب باشند یا بد. خلاصه مواظب باشید با شخص بی ایمان دوستی نکنید، چون کسی که امانت داری ندارد ایمان ندارد. رسول خدا فرمود: «لا ایمان لمن لا امانه له».
میبینید که برد دوستی چقدر زیاد است. باید کسی را به عنوان همراه خود انتخاب کنیم که واقعاً بتواند کمک ما باشد در رشد معنوی و اخلاق و عقائد ما. امیرالمومنین علیهالسلام فرمود: هر که همنشینیاش با تو به مبارزه با نفست کمکی نکند آن همنشینی وبال توست اگر بدانی. مواظب دوست و دوستیها باشیم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همهی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوا حقوق مستمندان را پیش خود نگه نمیدارند و در زمان مقرر پرداخت میکنند. مولانا امیرالمومنین علیهالسلام در حکمت۳۲۰ از حکم نهجالبلاغه فرمود: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ، فَرَضَ فِی اَمْوَالِ الْاَغْنِیَاءِ اَقْوَاتَ الْفُقَرَاءِ، فَمَا جَاعَ فَقِیرٌ إِلَّا بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِیٌّ، وَ اللَّهُ تَعَالَى سَائِلُهُمْ عَنْ ذَلِکَ». خداوند سبحان در ثروت ثروتمندان روزى تنگدستان را واجب کرده است. پس هیچ تنگدستى گرسنه نماند مگر آن که توانگرى حق او را نداده باشد. و خداوند تعالى از این کار مؤاخذه خواهد کرد.
مطلب کاملاً روشن است، حضرت تذکر میدهند که افراد حقوق واجب مالی را که بر عهده دارند، مثل زکات پرداخت کنند. اگر توانگرانی که زکات واجب بر عهده دارند آن را نپردازند در حقیقت جلوی روزی فقرا را گرفتهاند در نتیجه فقرا گرسنه خواهند ماند. خدای تعالی تقوای همه ما را افزوده بگرادند و وسوسه شیطان را در نپرداختن به واجبات از همه ما دور گرداند.
یکی از ضربات خردکننده بر پیکر رژیم ستم شاهی حرکت شجاعانه پرسنل نیروى هوایى ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود که در اقامتگاه حضرت امام در مدرسه رفاه حاضر شدند و با امام بیعت کردند و به وظیفه دینی و ملی خود عمل کردند. آن روز را یکی از ایام الله قرار دادند.
پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابى از آنجا شروع شد. و در خدمت آرمان انقلاب اسلامى درآمد و تا امروز در دفاع از کیان اسلام و انقلاب، حماسهها آفریده است. که همه ملت شاکر و سپاسگزار نیروهای مسلح به خصوص ارتش هستند. حضرت امام آن روز آنان را منسوب به امام عصر کرد و در حال خدمت به قرآن و امام زمان دانست و درود فرستاد.
در روزهای پر نور ماه شعبان المعظم قرار داریم. روزهایی که انسان میتواند خود را پرورش دهد، گذشته را جبران کند و برای آینده آمادگی لازم را فراهم کند. با دعا و مناجات و روزه و صدقه که یکی از اعمال سفارش شده در این ماه، صدقه است با آثار بیشماری که دارد. باید طوری برنامه ریزی برای اعمالتان داشته باشید که از ماه شعبان لذت ببرید. لحظات در حال سپری شدن هستند از دست ندهید.
یازدهم همین ماه سالگشت ولادت حماسهساز کربلا، علی اکبر سلاماللهعلیه است. به همه شما این روز و اعیاد و ایامی که در آن قرار داریم را تبریک عرض میکنم. امام حسین علیهالسلام درباره علیاکبر علیهالسلام فرمود: «فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی اللهِ وَ مَقتُولٌ فِی سَبِیلِ اللهِ». همان بیانی که رسول خدا درباره امیرالمومنین فرمود که: «فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللهِ». ممسوس اصطلاحی است در زبان عربی یعنی مجنون، ممسوس فی ذات الله، یعنی شیفته خدا. مرحوم فیض کاشانی معنا کرده است به کسی که از خود بریده و به خدا وصل شده و همه قدرتها را غرق در قدرت خدا میداند و هر کمال و ارادهای را از خدا میبیند. مرحوم سید علیخان مدنی صاحب ریاض السالکین معنا کرده است به کسی که همه صفات و کمالاتش خدایی است. علامه مجلسی ممسوس را به معنای مخلوط شدن گوشت و خون با محبت الهی معنا کرده است.
با این تعاریف علی اکبر علیهالسلام انسان موحد و کاملی است که الگو و اسوه همه است، بخصوص جوانان عزیز. نمی از دریای ویژگیهای حضرت علی اکبر که او را الگوی جوان مومن انقلابی کرده این است که او تربیت شده مکتب و مزین به سجایاى اخلاقى، دارای بصیرت دینى و سیاسى است و در تشخیص وظیفه و عمل به آن و ولایتمدارى و جهاد در راه دین و ارزشهاى بلند الهى لحظهای کوتاهی و تعلل ندارد. او الگوی جوان مومن ترازی است که امروز بر اساس رهنمودها و راهبردهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم حرکت خودش را تنظیم میکند و در مسیر تمدن سازی قدم بر میدارد.
اگر به طرحهای دشمن برای نفوذ و بعد استحاله توجه کرده باشید اصلیترین محور برنامهای آنان تغییرات نسلی و فرهنگی است. فهمیدهاند که از این طریق زودتر به اهداف خود برای آینده کشور میرسند. حضرت آقا به همین مطلب تذکر جدی دادند و فرمودند: «من به شما عرض مىکنم، امروز دستگاههاى تبلیغاتى فوق مدرن غربى، بهخصوص آمریکایى و صهیونیستى، دارند براى ذهنها و فعالیتها و احساسات و اراده شما طرح عملیات تهیه مىکنند، خیال نکنید آنها غافل نشستهاند و این سى میلیون جوان را در کشور ما نمیبینند آنها این سى میلیون جوان را مىبینند،… آنها براى اخلاق و فکر و عقیده و ایمان جوان ما دارند برنامهریزى مىکنند. … آنها مىخواهند نسلى که الگوى جوانان فداکار برجسته دنیا شد، به یک نسلبىخاصیت تبدیل شود. آنها مىخواهند فرهنگسازى و الگوسازى کنند، آنها مىخواهند جوان ایرانى و نسل نوى ایرانى، یک نسل تحقیر شده تو سرى خور باشد تا بتوانند روى او سوار شوند و به او دیکته کنند و آن کارى را که مىخواهند، انجام دهند».
و دشمن هم به همین مطالب تصریح دارد. مثلاً اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبهای بعد از مذاکرات برجام از او سوال کردند چرا ده سال به ایران فرصت داده شده برای امور هستهای؟ میگوید هدف از این اقدام، تغییر سیرت جمهورى اسلامى، به دست نسلى جدید و در آیندهاى نزدیک است. میگوید: در داخل ایران بایدگذار صورت بگیرد، حتى اگر تدریجى باشد. باید درک شود که شعار، مرگ بر آمریکا و انکار هولوکاست، از سوى رهبران ایران، و تهدید اسرائیل به نابودى و دادن اسلحه به حزبالله، و کارهایى از این دست، ایران، را از چشم مردم دنیا میاندازد.
اتفاقاً امروز آنکه از چشم ملتها افتاده و منفورترین دولتها در بین مردم دنیا شده است، آمریکا و رژیم سر راهی و نامشروع صهیونیستی است و شما به هر نقطهای از عالم که بروید میبینید مردم آن منطقه شعارشان همان استکه ما هر جمعه علیه آمریکا سرمیدهیم. و بعد این ذکر را با لعن بر اسرائیل تکمیل میکنیم.
پس نباید غافل بود که دشمن در جنگ فرهنگى، فکر و اعتقاد جوان ایرانى را هدف قرار داده و سعى دارد با تغییر باور و رفتار جوانان در طى زمان، پیروز این جنگ باشد، و لذا وقتی اهداف دشمن معلوم است دفاع و تقابل ما هم باید در همین مسیر باشد.
این روزها سالگرد صدور بیانیه گام دوم است و اتفاقاً توجه کردهاید که در سراسر بیانیه نیز نزدیک به ۴۰ بار از جوان ایرانى نام برده شده و در۲۰ مورد از آن، حضرت آقا فرمودهاند که برای آینده ایران مقتدر، امید و اعتمادشان به جوانان است. چون قلب جوان آمادگی بیشتری برای یادگیری و پذیرش حق دارد و همت بیشتری برای اقدام دارد.
جوانانی که مثل خاکریزی مستحکم متشکل از سه عنصر ایمان و دانش و همت، آرزوهای دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب میکنند و محور پیشرفت جامعه اسلامی هستند و نشان میدهند که میشود و ما میتوانیم؛ کما اینکه در این سالها نشان دادند که ما توانستیم.
اگر به دنبال تحول آفرینی در عرصههای مختلف هستیم باید جریان حلقههای میانی که در بیانیه مطرح است را جدیتر بگیریم و جوانانی که از جنس مردم هستند با سازماندهی استعدادهای مردمی شبکهای فعال در سطوح مختلف محلی، منطقهای، استانی و ملی را بوجود بیاورند و زمینه مشارکت حداکثری مردم در اداره کشور را فراهم کنند.
و امروز دولت محترم باید نقشه عملیاتیاش بر اساس بیانیه گام دوم استفاده از تمام ظرفیت جوان مومن متعهد متخصص جهت اجرای برنامههای اساسی و به حرکت درآوردن چرخهای سازندگی و تولید برای خنثی سازی نقشههای دشمن باشد.
حضرت آقا روی مسئله امید در بیانیه تاکید دارند و بشارتی نسبت به آینده دادهاند تا بی اعتمادی و نگرانی که جریان غیر انقلابی داخل نظام به خاطر کم کاری و بی توجهی و سهل انگاری های فراوان بوجود آورده است را به جای خود برگردانند. فرمودند: «در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است. بدون این کلید اساسیِ همهی قفلها (امید و نگاه خوشبینانه به آینده)، هیچ گامی نمیتوان برداشت».
دوستان توجه ما به بیانیه باید بیشتر باشد، بیانیه میتواند ذهنیتها و برداشتها را نسبت به گذشته، حال و آینده انقلاب، تنظیم کند، امید اجتماعی را بیشتر و جامعه را در مقابل هجمههای ناجوانمردانه یأسآور مصون نگاه دارد.
نکتهای راجع به امیدآفرینی عرض کنم و آن این که امیدآفرینی زمانی معنا دارد که کاری صورت گرفته باشد و بعد آن تلاش و عمل، به روشی مناسب به نمایش درآید که امید و نشاط را در جامعه گسترش دهد. کار را باید مسئولان و کارگزاران انجام دهند و نمایش تلاش و ایجاد احساس امید، کار رسانههاست. اگر هرکدام وظیفه خود را به درستی انجام ندهند امید آفرینی ابتر خواهد ماند.
کار بدون پیوست رسانهای دیده نمیشود تا احساس امید بوجود بیاورد. همانطور که اگر رسانه و خبرگزاری ها گزارش غیرواقع و دروغ را بازنمایی کنند چیزی جز بی اعتمادی بوجود نمیآید. پس هر دو باید با هم باشند تا امید آفرینی صورت گیرد.
در این چهل و چند سال نظام اسلامی هم در داخل کشور و هم در بین امم مسلمان و هم در عرصه جهانی تحولاتی را بوجود آورده که مستکبرین عالم دوست نداشتهاند و دائم سنگ اندازی کردهاند و جنگیدهاند و موفق نبودند تا امروز که امید به آینده را مرکز اهداف خود قرار دادهاند. لذا همه وظیفه داریم نگذاریم کسی در مسیر ناامید کردن مردم سخنی و حرکتی داشته باشد.
گاهی افرادی فرصت پیدا میکنند، اینطرف و آنطرف و یا در رسانه ملی حرفهایی میزنند که دشمن شاد کن و نا امید کننده خودی هاست. کارها و فعالیتها و دستاوردهای این سالها را نادیده میگیرند. عملکرد افراد خدوم و خدمتگذار ملت را بی ارزش میکنند، و برای خوش آمد بیگانگان مطالبی میگویند که با ارزشهای انقلابی و اهداف نظام مغایرت دارد، اگر نگوییم این حرکات در این زمان بوی خیانت میدهد قطعا عاقلانه نیست.
مردم ما قهرمانان ملی خود را به خوبی میشناسند و آنان را تکریم میکنند. مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی صبور و نجیب هستند. تذکر میدهیم که بعضی افراد معلوم الحال، با بیان بعض حرفها، مردم را آزمایش نکنید. مگر ۹ دی را فراموش کردهاید؟ اگر ببینند که قصد عبور از خطوط قرمز را دارید برای شما ۹ دی دیگری را فراهم خواهند کرد.
من اینجا چندین مرتبه عرض کردم همه وظیفه داریم رئیس جمهور محترم را، ولو افرادی را خلاف قانون در کنار خود نگه داشته و بعض قوانین را هم میگوید عمل نمیکنم که باید دستگاههای مربوطه ورود جدی داشته باشند، بدون توجه به سخنان کسانی که گاهی حرفهایی میزنند تا چالش درست کنند نیروهای ارزشی را از مسیر اصلیشان منصرف کنند و دو قطبی بوجود بیاورند، کمک کنیم و از رئیس دولت بخواهیم به جای حاشیهها به متن که معیشت مردم و اشتغال و مسکن و تولید و امثال اینهاست بپردازد و تلاش برای رشد ۸ درصدی داشته باشد و بداند که مردم همراه و همدلی با شعار وفاق دارند تا وقتی که واقعاً وفاق باشد اما اگر ببینند به اسم وفاق از خطوط قرمز فرهنگی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی عبور میشود مطالبه آنان از شما چیز دیگری خواهد بود.
در آستانه سالگشت پیروزی انقلابی هستیم که شبیه بعثت انبیاء بود و تحولی در عالم بوجود آورد. همانطور که قبلاً هم عرض کردم عدهای به مخالفت پرداختند مثل مقابله با نهضت انبیاء. جریانی که اگر انقلاب انبیاء به همه اهدافش میرسید متضرر میشد، لذا به مخالفت برخاستند.
آنان چه کسانی بودند؟ قرآن کریم به چهار گروه اشاره میکند: اول طاغوت یعنی قدرت طغیانگری که در مقابل خدا و احکام الهی میایستد، مثل نمرود و فرعون و معاویه و مستکبرین امروز عالم. گروه دوم ملاء هستند یعنی چشم پُرکنها، یعنی بعض سران سیاسی، کسانی که اختلاف طبقاتی درست میکنند تا بتوانند به حیات خود ادامه بدهند. اگر اینها نباشند حکومت معاویه و نمرود و فرعون و آمریکا برپا نمیماند. مانند عمروعاص، هامان و رژیم صهیونیستی.
گروه بعدی احبار و رهبان هستند یعنی سردمداران فکری و قدرتهای مذهبی فاسد و خود فروختهای که از طرف قدرتهای سیاسی و مالی، مامورند مردم را در ناآگاهی نگه دارند، مثل علمای یهود ضد مسیح، سامری، بلعم باعورا. و آخرین گروه مترفین هستند یعنی متکاثران و مال جمعکنها، طبقه اشراف و متجمل. مثل قارون که اموال و ثروت مردم را برای خود جمع کرده بود.
حالا رسول خدا حضرت موسی هم باید با فرعون بجنگد هم با هامان و هم با قارون. «وَ لَقَدْ اَرْسَلْنا مُوسى بِآیاتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِینٍ إِلى فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ قارُون… » (غافر:۲۳ و ۲۴) یعنی طبقاتی که با هم ارتباطی ندارند یکی زر است دیگری زور است و دیگری تزویر. هر سه در مقابل موسی میایستند و یک موضع میگیرند و میگویند: موسی ساحر و دروغگو است…
امروز در مقابل انقلاب اسلامی بزرگ و کوچک و اصلی و نوچه ها در یک جا جمع شده اند؛ آمریکا و اذنابش. امام فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است. رهبر عزیزمان هم فرمود: آمریکا طاغوت اعظم و شیطان اکبر است. ما هم میگوییم مرگ بر آمریکا.
حالا هی یک عدهای جوری مردم را شرطی کنند که مشکلات با مذاکره حل میشود. قطعاً این حرف، حرف غلطی است. این شیطنتها را باید کنار بگذارند. دو قطبی معیشت و مذاکره ایجاد میکنند. بیانات امروز حضرت آقا را که با نیروی هوایی داشتند حتماً ببینید. بعد از بیان رهبری سخن گفتن از مذاکره با این شرایطی که وجود دارد خیانت به ملت و منافع ملی است. باید دقت کنند.
در آستانه سال گشت انقلاب قرار داریم؛ و همه ما با قدرت و صلابت و منسجم جوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهیم کرد که شگفتانه دیگری برای دشمنانمان بوجود بیاوریم که ارعاب شیطان را از بین ببرد با زبان تهدید با ملت ما سخن میگویند. از تحریمهای بیسابقه میگویند؛ میخواهند ما بترسیم و منافع ملی را کنار بگذاریم. میگویند این آقا دیوانه است؛ خب مگر عاقل با دیوانه مذاکره میکند؟ این چه حرفی است که میگویند!
با زبان تهدید با ملت ایران سخن نگویید. قرآن میفرماید: مؤمنین شجاعی در این میدان ارعاب شیطانی، ثابتقدم ایستادهاند، کسانی هستند ﻛﻪ وقتی ﺑﻪ آﻧﺎﻥ میگویند: ﺩشمنان ﺑﺮﺍی ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻛﺮﺩﻩاند، ﺍﺯ آﻧﻬﺎ ﺑﺘﺮﺳﻴﺪ! این تهدید و ارعاب نه تنها در آنان اثر نمیکند بلکه بالعکس ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ، ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ میافزاید و میگویند: ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ کافی ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ حامی ﻣﺎﺳﺖ. «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَ قَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ» (آلعمران: ۱۷۳) جواب تهدید و ارعاب شیطان یک چیز است؛ مرگ بر آمریکا.
ما یقین داریم که در مسیر انقلاب با یاری خدا قدم برداشتیم و پیروز شدیم پس تا وقتی خدا را یاری کنیم پیروزیم که در آیه ۱۶۰ آل عمران فرمود: «اِن یَنصُرکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُم». اگر خدا شما را یاری کند، هیچکس بر شما غلبه نمیکند. خداوند کی ما را یاری میکند؟ وقتی او را یاری کردیم. «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» (محمد: ۷).
راهپیمایی ۲۲ بهمن چند سالی است میثاق دهه هشتادیها و نودیها با انقلاب اسلامی شده است. همان نسلی که نه دوران ستم شاهی و ظلم های طاغوت را دیده و نه امام را و نه حوادث سخت دوران تثبیت انقلاب را،حتی شاید نتواند خوب متوجه شود که انقلاب چه دستاوردهایی داشته است اما پیوند عمیق هویتی و دینی و ارزشی با انقلاب دارد؛ و برای پاسداشت آن قیام میکند.
آن کسانی که میگویند تداوم انقلاب با نسل جدید دچار چالش شده است یا با انواع حیل تبلیغ میکنند که مثلاً به بانوان در انقلاب ستم شده است، بیایند و ببیند که انقلاب اسلامی در عمق جان مردم ایران با هر گرایشی جای دارد. روز راهپیمائی ۲۲ بهمن روز نماد وحدت و هم دلی و اتحاد دینی و ملی مردم است.
یادمان باشد وحدت مردم مقدمه وفای به عهدی است که پشت سر خود، ظهور ولی عصر ارواحنا فداه را دارد؛ که فرمود: «لَوْ اَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا».
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾