نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم دیماه شهرستان کرج به امامت آیتالله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امامجمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمهالله علیه اقامه شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولیفقیه در استان البرز و امامجمعه کرج، آیتالله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبههای نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم دیماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمهالله علیه کرج بابیان اینکه ۱۶ دی روز شهادت سید حسین علم الهدی و همرزمانش در هویزه و روز شهدای دانشجو است، بیان داشت: شهید علمالهدی شخصیت خاص و کمنظیری داشت. دوستان جوان من این شخصیتها را دنبال و زندگیهایشان را مطالعه کنند. توصیههای رهبر معظم انقلاب را در این مورد جدی بگیرید.
شهید علمالهدی شخصیت خاص و کمنظیری داشت
وی در ادامه بابیان اینکه از ویژگیهای او، انس فراوانش با قرآن کریم بود، کأن قرآن طبق روایات با گوشت و خونش عجین شده بود، اظهار داشت: اهل سخنرانی بود و از قرآن و نهجالبلاغه استفاده میکرد. نوشتهاند: «شبی که خبر شهادت حسین رسید، حضرت آقا، علیرغم ناامن بودن شهر، به منزل شهید تشریف بردند و در بین راه راجع به شهید فرمودند: «از حسین همین بس که هر وقت باهم به جبهه میرفتیم، از ایشان میخواستم که بهجای من برای رزمندگان صحبت کند»»؛ یعنی آقا سخنرانی و تهییج او را قبول داشت.
امامجمعه کرج بابیان اینکه قبل از انقلاب در سال ۵۳ به خاطر فعالیتهای سیاسی دستگیر شد و او را به بند نوجوانان بردند، گفت: به خاطر سلول کوچک و غیربهداشتی وقتی از او سؤال میکنند چه چیز لازم داری که برایت بیاوریم؟ میگوید: «فقط یک جلد قرآن»؛ روزهای اول زندان در بین نوجوانان بزهکاری که به جرم دزدی، دعوا و… به زندان افتاده بودند برایش سخت بود و او را مسخره میکردند؛ اما بعد از مدتی او با صبر و حوصله چند نفر را نمازخوان میکند؛ مأموران زندان میبینند که همان نوجوانان بزهکار، حالا دارند به امامت سید حسین، نماز جماعت میخوانند و جلسه قرائت قرآن بر پا کردهاند. حسین را از بند خارج میکنند و با ریسمان، به درختی که در حیاط زندان بوده، میبندند و در هوای سرد زمستان رهایش میکنند.
تلاش برای بیعفتی جوامع توسط استعمارگران به جهت سلطه فرهنگی و سیاسی بر آنان است
آیتالله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ یکی از استعماریترین توطئههای اجانب یعنی کشف حجاب به دست یکی از عملههای انگلیس و خائنان به دین و ملت یعنی رضاخان به اجرا درآمد، گفت: تلاش برای بیعفتی جوامع توسط استعمارگران به جهت سلطه فرهنگی و سیاسی بر آنان است. تلاش رضاخان به نتیجه نرسید، اما در دوران پسرش با استفاده از فرهنگ و سینما و ترویج محلهایی که برای فساد فراهم کردند بیحجابی و بیعفتی را توسعه دادند.
وی بابیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی هم گروههایی که ازنظر عقیده و تفکر، انحرافاتی داشتند برای جذب نیرو و ضربه بهنظام، از بحث عفاف و حجاب و بیبندوباری بهره بردند، عنوان کرد: مثلاً از فرقههایی که برای انحراف در جوانان فعالیتهایی دارند، مسیحیت تبشیری است که اولین دانهای که برای به تور انداختن میپاشند همین روابط بیضابطه جوانان است؛ به تعبیر حضرت آقا: «الآن در دنیا تفکراتى هست که جادهصافکن تسلط استعمارى نوع جدید آمریکا و اروپا بر همه دنیاست». بعد به مسئله حجاب و لباس و جامعه باز اشاره میکنند.
امپراتور رسانهای غرب، تمام سعی خود را بکار گرفته تا با ایجاد چالش و نافرمانی مدنی، به اهداف سیاسی خود برسد
نماینده ولیفقیه در استان البرز بابیان اینکه امروز امپراتور رسانهای غرب، تمام سعی خود را بکار گرفته است تا این اصل قرآنی عفاف و حجاب را ازنظر عقلی زیر سؤال ببرد و با اضافه کردن کلمه اجباری، بهنظام اسلامی حمله کند و با ایجاد چالش و نافرمانی مدنی، به اهداف سیاسی خود برسد، گفت: این در حالی است که این واجب الهی را خدای تعالی فطری و عقلی قرار داده و اگر شرع و عرف و قانون هم دستوری دارند، تأکید دستور عقل و فطرت است.
مسئله حجاب ربطی به دین ندارد؛ فطری و عقلی است
آیتالله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: خدای تعالی انسان را طوری خلق کرده که ازنظر درون به پوشیدگی گرایش دارد و وقتی آدم و حوا براثر خوردن میوه ممنوعه برهنگی آنان آشکار شد، خود را با برگ درختان پوشاندند؛ یعنی پوشیدگی را ذاتاً تمایل داشتند و از برهنگی تنفر داشتند؛ و این پوشیده بودن را تا امروز بشر امر خوب و مطلوبی میداند و همینالان هم که در جوامع غربی با سیاسیکاری با حجاب مخالف هستند، عریانی را در غیر محلهای تعریفشده جرم میدانند.
وی در ادامه تأکید کرد: لذا مسئله حجاب اولاً ربطی به دین ندارد؛ فطری است؛ ثانیاً عقلی است و بعد شرع و قانون هم به آن اضافهشده. عقل میگوید هر چیز باارزشی را باید پوشیده نگهداشت تا آسیب نبیند و در معرض دستبرد و تخریب و امثالذلک قرار نگیرد. لذا اگر بانوان و حتی مردان به ارزش خلقتی خود و جایگاه رفیعی که در آفرینش دارند اگر توجه داشته باشند از خود بیشتر محافظت میکنند. هم خودشان از خودشان خوب حفاظت میکنند، هم مردان از آنها خوب حفاظت میکنند.
امروز ایران مورد هجوم سلطهگری فرهنگی است / تعدادی از دستگاهها ترک فعل دارند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه امروز ایران مورد هجوم همین سلطهگری فرهنگی است، تصریح کرد: البته تعدادی از دستگاهها هم ترک فعل دارند. مکرر اینجا عرض شد که دستگاههایی که ترک فعل دارند و مسئولینی که باید کارشان را انجام بدهند و مسئولیت اجرایی دارند و انجام نمیدهند، در این ولنگاری و تمام این مشکلاتی که در این زمینه به وجود میآید شریک هستند. تعارف هم ندارد باید پاسخگو باشند؛ خیلی جالب است ما خودمان را معطل گذاشتهایم تا قانونی تصویب شود. خب قانون که داشتیم لااقل به قانون موجود عمل کنید. به آن تعداد قانون که میشد عمل کرد. آقایان دستانشان را گرفتند بالا. باید لااقل قانون قبلی را رعایت کنند و مسائل دیگر را دستگاهها عمل کنند تا قانون بعدی بیاید.
قیام مردم قم در ۱۹ دی مقدمه پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد
آیتالله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۱۹ دی سالگشت قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ است که اثر مهم این جهتگیری و حرکت درست و بهموقع و نقطه زن، پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد، اظهار داشت: بعدازاینکه رژیم پهلوی قیام مردم را در ۱۵ خرداد سال ۴۲ قلعوقمع و امام را تبعید کرد و خفقان بر جامعه حاکم شد، در اول آبان سال ۵۶ آقا مصطفی فرزند ارشد امام بهطور مشکوکی که معروف بود ساواک او را به شهادت رسانده، از دنیا رفت.
وی در ادامه بابیان اینکه این ارتحال زمینهای شد تا با برگزاری مراسم ختم، نام امام دوباره بر زبانها بیفتد، گفت: شاه برای اینکه جلوگیری کند شخص قلم به مزدی را مأمور کردند تا در ضمن مقالهای به امام توهین کند. مطلب در ۱۷ دی که روز فرمان کشف حجاب از طرف رضاخان بود در روزنامه اطلاعات نوشته شد؛ و ۱۹ دی مردم به رهبری روحانیت قیام کردند؛ البته به گفته بعضی مورخین، شاه از همین مسئله به نفع خودش بهرهبرداری کرد. چون ۱۹ دی دبیر کل سازمان ملل ایران آمده بود و به او القاء کرده بود که روحانیون و قم به خاطر سالروز آزادی زنان قیام کردهاند تا برای خودش امتیاز بگیرد. بههرتقدیر این اقدام بهموقع که حضرت آقا چند روز قبل هم تأکید داشتند بر حرکت بهموقع و درست، با شرکت و همکارى همه اقشار مردم صورت گرفت تا پیروزی انقلاب ادامه پیدا کرد.
امیرکبیر دورانی بینظیر از خدمت را در تاریخ ایران ثبت کرد
خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۰ دی سالگشت شهادت امیرکبیر در سال ۱۲۳۰ است، بیان داشت: شخصیتی که فقط ۳۶ ماه فرصت کرد تا به مردم خدمت کند اما دورانی بینظیر از خدمت را در تاریخ ایران ثبت کرد. مدیریت او ۶ ویژگی داشت؛ مدیران خوب توجه کنند! تکیهبر داشتههای داخلی، نفی نفوذ خارجی، برقراری نظم در امور، به کار گرفتن افراد لایق، نظارت مستمر و دقیق و مبارزه مؤثر با فساد درباریان و کارگزاران. همان چیزهایی که بعضاً قسمتهایی از آن را امروز هم مبتلا هستیم.
آیتالله حسینی همدانی در ادامه افزود: مینویسند شخصیتی زیرک بود با هوش فوقالعاده و نیروی فکری بالا با رفتاری متین و سنگین. کم میخندید و چشمانی نافذ داشت، خودپسند نبود و مناعت طبع داشت. هنگام خطر بر اعصاب خود مسلط بود. حقشناس بود. کوتاه میگفت و کوتاه مینوشت و حرف بیمغز و فکر کممایه نداشت. سفیر انگلیس بارها گفته بود که پولهایی که برای رشوه به امیر پیشنهاد کردند و ایشان نپذیرفت، صرف کشتن وی کردند. سیاستهای اداره کشورش در صنعت و کشاورزی و پارچهبافی و کاغذسازی و چینیسازی و … بماند در نوبت دیگر.
امیرکبیر اعتقاد داشت که یک کشور مستقل، باید همهچیز را در داخل سرزمین خود تأمین کند
وی بابیان اینکه امیرکبیر اعتقاد داشت که یک کشور مستقل، باید همهچیز را در داخل سرزمین خود تأمین کند، گفت: الآن چقدر اصرار هست بر این مطلب و حضرت آقا چقدر تأکیددارند. ازاینرو برای رونق کشاورزی، گامهای زیادی برداشت. وقتی مدرسه دارالفنون او شروع به کار کرد، ۱۳ روز قبلش امیرکبیر را در باغ فین کاشان به شهادت رسانده بودند. نگذاشتند ثمره کار خودش را ببیند.
چقدر نظام ما مظلوم است که اجازه میدهد عدهای هرچه دلشان میخواهد بگویند و از دشمن تمجید کنند
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه حادثه تروریستی کرمان که دل هر انسانی را به درد آورد و ابراز همدردی و تأسف انسانهای آزاده را به همراه داشت، الا عدهای که خود شما وضع آنان را میدانید، گفت: واقعاً چقدر نظام ما مظلوم است که اجازه میدهد عدهای هرچه دلشان میخواهد بگویند و از دشمن تمجید کنند. احمقانه میگویند کار خودشان بود؛ اسرائیل اینگونه افراد را نمیکشد. پس این ۹۰ روز کور بودید ببینید که ۲۰ هزار نفر را اسرائیل به خاک و خون کشید؟ آنوقت همینها میگویند آزادی نیست. خدای تعالی روح این شهدا را با اولیاء خودش محشور بگرداند.
هر کاری که باعث شود دشمن عصبانی شود این برای انسان عمل صالح نوشته میشود
آیتالله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: خدای تعالی در قسمتی از آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه فرمود: ««وَ لا یَطَئُونَ مَوطِئَاً یَغِیظُ الکُفَّارَ و لا یَنالُونَ مِن عَدُوّ نَیلاً الا کُتِبَ لَهُم به عَمَلٌ صالحٌ…» در هیچ مکانی که کافران را به خشم میآورد قدم نمیگذارند و از هیچ دشمنی انتقام نمیگیرند مگر آنکه به پاداش هریک از آنان عمل شایستهای در پرونده آنان ثبت میشود»؛ یعنی هر کاری که باعث شود دشمن عصبانی شود این برای انسان عمل صالح نوشته میشود.
عامل تولید تکفیریها آمریکا و صهیونیستها هستند
وی ادامه داد: جریانات غزه، صهیونیستها و اربابشان آمریکا را عصبانی کرده؛ و آنها بهخوبی میدانند رهبری فکری خط مقاومت با ایران است لذا از ایران عصبانی هستند. از قبل هم بودند. تکفیریها هم عصبانی هستند. همیشه از سردار دلها بغض به دل دارند. عامل تولید این تکفیریها هم آمریکا و صهیونیستها هستند.
از حضور در کنار مرقد کسی که عامل اضمحلال و بیآبروئی آنان بوده عصبانی هستند
رئیس ستاد امربهمعروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه اذعان داشت: با مردم ایران هم دشمنی دارند. اینها از حضور مردم ترس دارند؛ از حضوری که اعلام انزجار از آمریکا و صهیونیستها بکند ترس دارند. از حضور در کنار مرقد کسی که عامل اضمحلال و بیآبروئی آنان بوده عصبانی هستند. انسانهای بیگناهی را که از اقشار مختلف برای بزرگداشت قهرمان ملی خود جمع شدهاند به خاک و خون کشیدند؛ بعد خوشحالی میکنند و خبرسازی میکنند و برجسته میکنند. این چیزی جز خباثت ذاتی و پلیدی باطنی و عصبانیت نیست و هر چیزی که دشمن را عصبانی کند عمل صالح است.
فکر میکنند میتوانند ایران را با دستپاچگی وارد عرصه جنگ کنند
آیتالله حسینی همدانی بابیان اینکه این عصبانیت خود را پشت سر هم نشان دادند، گفت: در سوریه سید رضی را به شهادت رساندند، در بیروت صالح العروری را و در ایران عملیات تروریستی کرمان را و در عراق حشد الشعبی را موردحمله قرار دادند. نیابتی و مستقیم وارد عرصه شدهاند و کارهایی میکنند که فکر میکنند میتوانند ایران را با دستپاچگی وارد عرصه جنگ کنند.
این جنایات نتیجه ضربات سختی است که قبلاً از ایران خوردهاند
وی بابیان اینکه ایران و جبهه مقاومت هوشیارند و با صبر راهبردی خود دشمن را کلافه کردهاند اما باید بدانند صبر هم محدود به حد است، گفت: مردم ما این را بهخوبی میدانند که این جنایات نتیجه ضربات سختی است که قبلاً از ایران خوردهاند اما بدانند همین جنایت هم بدون احساسات آنی، از پاسخ هوشمندانه و کوبنده در امان نخواهند بود.
عدهای اصلاً معنای انتقام سخت را متوجه نمیشوند
امامجمعه کرج اظهار داشت: گاهی حرفهایی از روی بیتوجهی زده میشود، عدهای اصلاً معنای انتقام سخت را متوجه نمیشوند. باید متوجه زوایای مختلف میدان بود. دیدید گاهی بعضیها که میخواهند دعوا درست کنند میآیند تو سینه طرف مقابل و میزنند تو سینهاش و او را تحریک به دعوا میکنند تا او حوصلهاش تمام شود و دعوا کند و ضربه بزند و در برود. اینها میخواهند این کار را با ایران بکنند و مردم باید مواظب باشند در جورچین دشمن ننشینند.
شکستشان قطعی است
آیتالله حسینی همدانی افزود: چرا میخواهند ایران را وارد عرصه کنند؟ چون میدانند شکستشان قطعی است؛ اما میخواهند در هنگامه شکست بگویند از ایران شکست خوردیم نه از یک گروه کوچک فلسطینی در محاصرهای که هیچ امکاناتی نداشت، منابع مالی نداشت، کمتجربه نظامی بود تا شاید برای خود آبرویی درست کنند. رهبر معظم انقلاب هم از همان اول فرمودند این عملیات کاملاً فلسطینی است تا روشن شود که این رژیم منحوس چقدر درمانده و زبون است. حالا اگر خیال میکنند میتوانند در عزم و اراده ملت ما سستی ایجاد کنند و مردم را از آرمانشان برگردانند، کور خواندهاند. اگر گوش شنوایی دارید صدای پرصلابت و محکم نمازگزاران مصلای کرج را که آمریکا را نفرین میکنند بشنوید.
دشمن تلاش میکند از هر اتفاقی یک دوقطبی به نفع خودش درست کند / مواظب اظهارنظرهایتان باشید
وی در ادامه ابراز داشت: میخواهید با چه کسی بجنگید؟ با مردمی که فردای ترور باصلابت و آرامش همان مسیر را پرشور و گرم نگه داشتند؟ دشمن تلاش میکند از هر اتفاقی یک دوقطبی به نفع خودش درست کند و بین مردم و مردم و یا مردم و مسئولین افتراق و جدائی بیندازد. مواظب اظهارنظرهایتان باشید. دستگاه امنیتی کشور با هوشیاری تمام رصد میکند و در طول هفته و ماه دهها و بیشتر، توطئه و خرابکاری را شناسایی و خنثی میکند بدون اینکه مطالب را خبری کنند که خداینکرده مردم ناراحتی برایشان به وجود نیاید و آسوده باشند، بعد یک عدهای از روی نادانی یا شاید هم عداوت، حرفهایی میزنند که خواست بیگانگان را تأمین میکند.
نماینده ولیفقیه در استان البرز بابیان اینکه باید قدردان زحماتی که کشیده میشود باشیم، گفت: چقدر نقشههای شوم که در همین محرم و صفر امسال با هوشیاری و دقت عمل عزیزان خنثی شد و از کار افتاد. ملت بزرگ ایران تمام هستی استکبار را در تمام عالم به باد داده؛ معلوم است که حجم دشمنی با او بالاست. چهلوچند سال است به خودشان وعده میدهند دیگر کار نظام تمام شد؛ نشد. روی نسل بعد سرمایهگذاری کردند دیدند دهه هشتادی و نودیها از قبلیها قویتر و هوشیارتر وارد عرصه شدهاند. امروز هم همه دههها در هرجایی که نشستهاند، مرگ و نفرین بر اسرائیل میفرستند.
آیتالله حسینی همدانی بابیان اینکه استیصال در تمام وجود آنان مشهود است، گفت: ایران به تعبیر امیرالمؤمنین که فرمود: ««رُدُّوا الحَجَرَ مِن حَیثُ جَاءَ فَاِنَّ الشَّرَّ لایَدفَعُهُ اِلا الشَّرُّ». سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید، چراکه شر و بدى را جز با (همان) شر و بدى نمیتوان دفع کرد». ایران سنگ را بهجای درست انداخته و این صدای دادوفریادی است که از ضربت همان سنگ به گوش میرسد. لذا نصرت و پیروزی نزدیک است و انشاءالله همه ما شاهد این نصرت خواهیم بود.
مسئله امنیت انتخابات
وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته انتخاباتی تصریح کرد: یکی از چهار سرفصلی که حضرت آقا برای انتخابات فرمودند مسئله امنیت انتخابات بود. باید دید امنیت انتخابات را چه چیزی به هم میریزد؟ هر چیزی که باعث شود شرکت در انتخابات و یا برگزاری آن ناامن شود، این کاری است که دشمن میپسندد. مثلاً ناآرام شدن فضاى امنیتى کشور با ترور، بمبگذارى و خرابکارى که دشمنان رسمی کشور چنین اقداماتی را دارند که نمونهاش را هم دیدید، به همین جهت است پس باید بهشدت مواظب تحرکات اینچنینی بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: گاهی با ایجاد اختلافات قومى، مذهبى و امثال اینها جو ناامنی بر انتخابات حاکم میشود؛ که از بیانیه داعش حالا اگر هم درست باشد و بیانیه برای خودشان باشد، به ذهن میرسد که میخواهند افتراق قومی را تحریک کنند.
آیتالله حسینی همدانی افزود: گاهی فکر میکنند اگر تحریمها را شدیدتر کنند میتوانند بر انتخابات اثر بگذارند و یا توسط عوامل داخلی مشکلات اقتصادی را بزرگتر از حد خودش نشان میدهند. گاهی اقدام به افشاگریهایی میکنند که بیاعتمادی در بین مردم درست کنند و امید را بگیرند.
حضور حداکثری مردم در انتخابات، بازدارنده تهدیدات دشمن است
وی در خاتمه عنوان کرد: هم مردم و هم دستگاههای اجرائی و تصمیم گیر در مسائل مختلف که با آن مواجه هستند، ایام منتهی به انتخابات را توجه داشته باشند؛ باقدرت به وظائف خود عمل کنند اما نکند با ندانمکاری و عدمتشخیص درست و زمان نشناسی، مردم را نسبت به شرکت در انتخابات مأیوس کنند که این خود ایجاد ناامنی است. حضور حداکثری مردم در انتخابات، بازدارنده تهدیدات دشمن است. آقا این حضور را مانع طمعورزى دشمنان در اعمال تهدید و فتنه مىدانند. توجه به اقدامات خود داشته باشید.