آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

آقای استاندار؛ شعار ما می‌توانیم را گفتمان رایج کرده تا شاهد فتح قله‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این استان باشیم / البرز در بعضی امور از مناطق کم برخوردار کشور هم عقب‌تر است/ افرادی که انتخاب می‌شوند، اهل لابی‌گری و سیاسی بازی نباشند

کارشناس روابط عمومی ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم آبان ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به بیست و سوم آبان ماه سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام، بیان داشت: هشتم ربیع‌الثانی در سال ۲۳۱ قمری خانه امام هادی سلام‌الله‌علیه منور به وجود یازدهمین خورشید آسمان ولایت و امامت و سیزدهمین معصوم حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام شد؛ فرزندی که از دامن مطهر مادری پرهیزکار و نیکوکار به نام حدیثه متولد شد و پدر عدالت‌گستر موعود حضرت ولی‌عصر ارواحنا فدا هست و کنیه آن حضرت ابا محمد است.

هر جا کفران و ناسپاسی آمد خداوند نعمت را می‌گیرد

وی در ادامه افزود: القاب حضرت زکی، سراج و خالص به خاطر زنده نگه‌داشتن جایگاه ویژه‌ای که شیعه در زمان حضرت رضا سلام‌الله‌علیه به دست آورده، بود و مثل پدر و جدش به او هم ابن الرضا گفته می‌شود و همان‌طور که مکرر عرض شد در زمان امام عسکری حساسیت‌های خاصی وجود داشت و امام باید فعالیت‌هایش را به‌طور ویژه مدیریت می‌کرد که آسیبی به شیعه و دین وارد نشود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امام عسکری به‌آرامی یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه قرآن کریم را به نام فتنه کندی خنثی کرد، اظهار داشت: کندی یکی از دانشمندان آن زمان بود که آیات متشابه قرآن را در کتابی جمع‌آوری کرده بود و قصد داشت با ایجاد شبهه سند حقانیت اسلام، سند رسالت و معجزه پیغمبر را تخریب کند که باتدبیر و مدیریت امام عسگری سلام‌الله علیها خود کندی کتاب خودش را آتش زد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در هر دوره‌ای قدرنشناس داریم، عنوان کرد: قدرناشناسان آن دوران امام عسکری کاری کردند که خدای تعالی تنبیه کرد و این سنت خداست که هر جا کفران و ناسپاسی آمد خداوند نعمت را می‌گیرد و خداوند نعمت امامت را گرفت.

وی در ادامه بابیان اینکه عده‌ای از سران و بزرگان شیعه نامه‌ای برای امام عسکری تنظیم کردند و گفتند که بیلان و هزینه کرد پول‌هایی که برای شما فرستادیم به ما بدهید، گفت: این داستان خیلی عجیب و سوزناک است گفتند و حضرت علیه‌السلام یک‌کلام سخن گفتند و فرمودند اگر امامت یک امر مستمر است چرا چنین مطلبی را از اجداد و پدران من درخواست نکردید و نشده است؛ چطور شما من را امام می‌دانید و از من این سؤال را می‌کنید امام حاکم بر تمام اموال است پاسخگوی چه کسی باید باشد این از مواردی است که مربوط به امامت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: از آن به بعد امام دستور جدیدی آوردند و آن این بود که پرده سیاهی در اتاق زده شد و از آن لحظه به بعد مردم محروم از دیدن امام شدند و فقط صدای او را می‌شنیدند حتی هیبت امام را هم دیگر ندیدند و از پشت پرده سخن می‌شنیدند و این اولین مرحله شروع غیبت بود و کفران نعمت این‌طور است نعمت را می‌گیرد و این کار ادامه پیدا کرد و بعد از مدتی صدای امام را هم دیگر نمی‌شنیدند بعد غیبت صغرا شروع شد که دوران امامت فرزند امام عسکری است و در این غیبت ۷۰ سال مردم به‌واسطه نواب با امام ارتباط داشتند و بعدازآن هم غیبت کبری شروع شد و تا امروز که می‌بینید اوضاع چگونه است.

قم در تمدن سازی اسلامی حضرت حجت نقش مؤثری دارد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیست و پنجم آبان ماه مصادف با دهم ربیع‌الثانی سالگشت ارتحال و وفات شهادت گونه فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، بیان داشت: بانوی بزرگواری که مفسر و محدث مربی نفوس مستعده و بافضیلتی که تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بود و مدفن او در قم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امام صادق سلام‌الله‌علیه سال‌ها قبل از ولادت او به فرزندش امام کاظم این مطلب را خبر داده بود که به‌واسطه دفن دختر تو منطقه خاصی خواهد شد که ازنظر جایگاه، جایگاه ویژه‌ای در عصر غیبت دارد و نظیر کوفه به معنای دارالخلافه است و برای حضرت حجت در تمدن سازی اسلامی قم، نقش مؤثری دارد لذا با هجرت حضرت معصومه به قم این شهر که معدن علم و فضل و تولید فرهنگ ناب و گسترش آن در جهان بود جان تازه‌ای گرفت و فعال‌تر و روشن‌تر شد و تا امروز هم هست در روایت دارد که علم از قم به تمام نقاط عالم از شرق تا غرب رسانده می‌شود و حجت بر همه مردم تمام می‌شود و کسی روی زمین‌ نمی‌ماند که دین به او نرسیده باشد.

کتاب بزرگ‌ترین وسیله کمال بشر هست / ستادی برای احیای مطالعه در جامعه تشکیل شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به بیست و چهارم آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار، اذعان داشت: هرسال نکته‌ای را راجع به انس با کتاب که بزرگ‌ترین وسیله کمال بشر هست را عرض کردم و امروز هم عرض می‌کنم که چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد حتماً اهل مطالعه باشید ولو کتاب الکترونیکی که در اختیار هست و هرلحظه‌ای را شما می‌توانید لحظه کتاب‌خوانی قرار دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حتماً بر اساس سلیقه و نیاز یک سیر مطالعاتی داشته باشید، تصریح کرد: یک برنامه مطالعاتی به‌صورت منظم ولو به مقدار کم در طول روز و در طول هفته داشته باشید و برای خودتان شعار درست کنید مثلاً روزی نیم ساعت با نهج‌البلاغه، روزی نیم ساعت با تفسیر، یک برنامه مرتبی را داشته باشید تا ذوق و شوق مطالعه را در خودتان زنده کنید.

وی بابیان اینکه امیرالمؤمنین سلام‌الله علیها فرمودند کسی که خود را با کتاب‌ها آرامش دهد هیچ آرامشی را از دست نداده است، گفت: باید چیزی که شبیه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر هست درست شود که کارش احیای مطالعه در جامعه باشد تا کتاب و کتاب‌خوانی سکه رایج فرد و جامعه شود مگر می‌شود کانون پرورش روح و کمالات معنوی و حتی پیشرفت‌های مادی بود و با کتاب انس نداشت اگر دنبال تغییرات اساسی و ارتقای کیفی فرهنگ عمومی هستیم باید به کتاب ولو الکترونیکی توجه خاص داشته باشیم.

باید به کتاب‌های کودک توجه جدی شود/ دسترسی به کتاب را آسان شود

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید برای اقشار مختلف کتاب‌هایی تخصصی نوشته شود، تصریح کرد: باید به کتاب‌های کودک توجه جدی شود؛ من بعضی وقت‌ها کتاب‌هایی که مربوط به کودک است را جمع‌آوری و بررسی می‌کنم، ضعف زیادی داریم و آینده از همین نقطه ساخته می‌شود لذا باید به آن توجه جدی کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید دسترسی به کتاب را آسان و در هر مکانی که امکانش هست کتابخانه کوچکی را علم کرد، گفت: سال‌های پیش پیشنهادهایی را دادم که در  مصلی ها و مساجد کتابخانه بگذارند و خودمان تا جایی که مقدور بود انجام دادیم و مساجد هم بعضی‌ها را دیدم که انجام‌شده؛ کتابخانه‌های کوچکی را بگذارید هرکس خواست کتاب بردارد و هرکس کتاب داشت از خانه بیاورد تا کتاب‌ها بچرخد حتی در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی محله‌های عمومی کتابخانه کوچکی گذاشته شود تا اهل ساختمان کتاب‌هایشان را آنجا بگذارند.

وی در ادامه بابیان اینکه در امامزاده‌ها هم خوب است که کتابخانه‌های کوچکی گذاشته شود، اذعان داشت: بعضی وقت‌ها افراد دنبال محل آرامش‌بخشی می‌گردند، آنجا نماز می‌خواند، زیارت می‌کند، قرآن و دعا را که خواند کتاب هم باشد که ده دقیقه مطالعه کند لذا متولیان امر اگر این کار را کنند اثرش را خواهند دید.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه به مناطق محروم کتاب را ببرید، یادآور شد: گروه‌های جهادی که برای خدمت‌رسانی می‌روند به نظر می‌رسد که با خودشان کتابخانه کوچک سیار البته با توجه به نیاز منطقه در بیست روز الی یک ماهی که آنجا هستند کتابخانه را با خودشان ببرند و باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی راجع به نهضت مطالعه مفید عملیاتی شود تا سرانه مطالعه کتاب از آن عددی که هست و من خجالت می‌کشم بگویم بیشتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه سرانه مطالعه کتاب اصلاً قابل‌گفتن نیست، گفت: اصلاً مگر می‌شود کسی بدون کتاب زنده باشد باید این‌طور شود، حتی شده کتاب صوتی برای کسانی که حال ورق زدن هم ندارند در گوشش بگذارد و بشنود تا شب که خوابش برد در حال مطالعه خوابیده باشد.

پیام «رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰» برای دشمنان

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به «رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰»، بیان داشت: رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ از سوی نیروهای مختلف نظامی کشورمان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه با استفاده از انواع تجهیزات پیشرفته ساخت خودمان هم بود و در دوران تحریم هم ساخته شد به‌خصوص پهپادهای انتحاری و انواع موشک‌های کروز داخلی، برگزار شد؛ دلیرمردان جوان و باایمان نیروهای مسلح نبردهای مختلفی من‌جمله نبرد دریایی دور از ساحل خودی را شبیه‌سازی کردند و توان بازدارندگی و توانایی مقابله‌به‌مثل را با موفقیت به نمایش گذاشتند که بشارت خوبی است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه بابیان اینکه چند روز قبل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی گفته بود نیروهای اسرائیل در حالت تسریع برنامه‌های عملیاتی و آمادگی خود برای مقابله با ایران و تهدید برنامه هسته‌ای نظامی آن است، افزود: رزمندگان غیور ما در این رزمایش این پیام روشن را به رژیم غاصب و کودک کش و دیگر دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دادند که اگر اشتباه محاسباتی کنید و حرکتی برعلیه منافع ایران داشته باشید، پهپادها و موشک‌های ساخت ایران نفس‌های شمارا در سینه‌هایتان خفه خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به قطعنامه سازمان ملل برعلیه شهرک‌سازی رژیم منحوس، اظهار داشت: این قطعنامه‌ها چه ثمری دارد وقتی دست و پای این حیوان خون‌خوار سفاک برای جنایت باز است؛ حالا شما قطعنامه بدهید، همین روزها را ببینید که دارند بمباران می‌کنند و موشک می‌زنند قطعنامه که اثری ندارد، بازدارندگی این قطعنامه‌ها کجاست؟

وی با تأکید بر اینکه رژیم جعلی به‌خوبی می‌داند که امنیت ندارد، گفت: رژیم غاصب و کودک کش برای امنیت خودش ارتباط می‌گیرد با کشورهای عربی و کارهایی را انجام می‌دهد اما محور مقاومت به فضل پروردگار و بااقتدار خواب و خوراک را از این جرثومه فساد و تباهی در این منطقه گرفته است و او را زمین‌گیر کرده است و هرچه تلاش می‌کنند خودشان را به اضمحلال نزدیک‌تر می‌کنند و اینکه گفتند برعلیه ایران اقدام می‌کنیم ما هم یک‌جورهایی منتظر هستیم که یک اشتباه کند تا آن موقع همان‌طور که حضرت آقا فرمودند دیگر از حیفا و تلاویو روی زمین اثری نخواهد ماند.

گرانی‌ها به‌اندازه کافی جامعه را تحت‌فشار قرار داده است / مواظب باشید تا به مردم شُک جدید وارد نشود / ما منتظریم و هنوز اقدام جدی و مؤثری دیده نمی‌شود

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه مسئله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی را دولت و مجلس محترم باید تمام ابعاد و جوانب آن و آثاری که بر زندگی افراد به‌خصوص اقشار کم‌درآمد جامعه دارد را به‌دقت بررسی و ارزیابی کنند، گفت: گرانی‌ها به‌اندازه کافی جامعه را تحت‌فشار قرار داده است. لطفاً دقت لازم را داشته باشید تا به مردم شُک جدید وارد نشود و دچار نگرانی تازه‌ای نشوند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حتماً لازم است اقدامات مؤثری برای اصلاح بازار و مشکل گرانی برداشته شود. ما منتظریم و هنوز اقدام جدی و مؤثری دیده نمی‌شود. امیدواریم به‌زودی این اقدامات دیده شود، هنوز مردم اهل صبوری هستند و دولت تازه‌کار و جدید را فرصت می‌دهند. امیدوارم به‌سرعت این ضعف‌ها جبران شود.

توصیه امام‌جمعه کرج به استاندار جدید؛ شعار ما می‌توانیم را گفتمان رایج کرده تا شاهد فتح قله‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این استان باشیم

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی، بیان داشت: الحمدالله استاندار البرز هم توسط دولت اگرچه کمی دیر ولی بالاخره انتخاب شد؛ و در هفته پیش رو معرفی خواهند شد. اولاً از تلاش و فعالیت‌های استاندار سابق جناب آقای شهبازی تشکر می‌کنم. خدای تعالی بر اساس نیات افراد به عمل آنان پاداش می‌دهد لذا هرچه کار در این استان انجام داده‌اند و نیت الهی داشته‌اند عندالله مأجورند و متنعم، من نمی‌دانم چگونه بوده، نیات را خود افراد می‌دانند؛ ما هم موظفیم به هر مقداری که کار صورت گرفته تقدیر و تشکر کنیم و خدا قوت بگوییم و از خدای تعالی بخواهیم در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند، موفق و مؤید باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه برای استاندار جدید جناب آقای عبداللهی هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در مدت مأموریت در این منطقه منشأ آثار و برکات باشند، گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه و زمان به‌سرعت سپری می‌شود و نباید فرصت‌ها را از دست داد. به جناب ایشان عرض می‌کنیم استان البرز پر است از فرصت کار و جوانان عالم، مستعد و متدین آماده‌به‌کار و خدمت که باید با مدیریت حضرت‌عالی و برقراری جو همدلی و محبت با استفاده از همه ظرفیت‌ها، شعار ما می‌توانیم را گفتمان رایج کرده تا شاهد فتح قله‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در این استان که تأثیر بر نقاط دیگر کشور هم دارد، باشیم پس باید به جدّ تلاش کرد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته استان که علل مختلفی دارد به‌سرعت جبران شود.

البرز در بعضی امور از مناطق کم برخوردار کشور هم عقب‌تر است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: استانی که در طول سال‌های بعد از استان شدن، باید به تقویت، بازسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌پرداخت، اما شاهد بعضی سیاسی‌کاری‌های سیاست‌بازان سالوس برای رسیدن به مطامع مادی و دنیایی خود بود و افراد شایسته و خدومی که بدون چشم‌داشت می‌توانستند منشأ اثر و رشد همه‌جانبه استان باشند دیده نشدند و کمتر به کار گرفته شدند و می‌بینیم امروز استان در بعضی امور از بعضی مناطق کم برخوردار کشور هم عقب‌تر است. استانی که نزدیک استان تهران است بااین‌همه منابع و آورده اما بعضی جاهایش از بعضی مناطق که اسم نمی‌برم عقب‌تر است.

برای رفع مشکل بیکاری امروز شهرک صنعتی اشتهارد کاملاً آمادگی دارد

وی بابیان اینکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بحث رونق اقتصادی فرمودند که ظرفیت‌های مردمی را فعال کنید و مردم را در امور دخالت دهید و این استان کاملاً آمادگی انجام این مهم را دارد، گفت: برای رفع مشکل بیکاری امروز شهرک صنعتی اشتهارد کاملاً آمادگی دارد و پذیرای افراد است. دائم می‌گوید کم داریم و هر کس توان دارد بیاید. برنامه‌ریزی و مدیریت می‌خواهد که این داشته‌ها فعال شود و مصادیق فراوان در ذهن دارم.

تعویض استاندار یعنی عدم ثبات مدیریت که ضرر فراوان دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه من هشت سال است خدمت شما هستم و چهار استاندار عوض‌شده و این‌یک بلیه است، اذعان داشت: تعویض استاندار یعنی عدم ثبات مدیریت که ضرر فراوان دارد. چون استاندار که می‌آید یک تغییرات اساسی می‌دهد. مدیران و معاونین عوض می‌شوند. حتی تا آبدارخانه هم عوض می‌شود. یک سال‌خورده‌ای طول می‌کشد، دو ماه بعد خودش عوض می‌شود. یک آقای دیگر می‌آید و دوباره از اول… امیدواریم در این دولت شاهد این امور نباشیم.

افرادی که انتخاب می‌شوند، اهل لابی‌گری و سیاسی بازی نباشند / عناصر جوان در این استان فراوان‌اند

آیت‌الله حسینی در خاتمه خاطرنشان ساخت: افرادی که انتخاب می‌شوند، توانمند و قدرت داشته باشند. کارشان را بلد باشند. اهل لابی‌گری و سیاسی بازی نباشند. مشغول کار باشند. این استان زمینه کار فراوان دارد و خیلی زود شکوفا خواهد شد و الگوی مناطق دیگر کشور خواهد شد. عناصر جوان در این استان فراوان‌اند. ظرفیت‌های کاری فراوان است. نکاتی را در صورت لزوم و با قید حیات در جلسه معارفه عرض خواهم کرد. برای فضای عمومی همین نکات کفایت می‌کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.